Nakon uvodnog sastanka predsjednika reprezentativnih sindikata s predsjednikom Uprave HP-a, o kojemu smo ranije izvijestili u našem Post Infu, očekivali smo da će kolektivni pregovori započeti odmah nakon tog sastanka, ali se to, nažalost, do sada još uvijek nije dogodilo. Poslodavac nas je početkom ovog tjedna obavijestio da su spremni započeti s kolektivnim pregovorima odmah nakon uskrsnih blagdana. Sindikalna strana je od trenutka utvrđivanja reprezentativnosti sindikata, a to je bilo s prvim danom travnja, bila spremna odmah započeti s kolektivnim pregovorima s poslodavcem i na njima sudjelovati sve do njihovog uspješnog završetka. U skladu s pravilima kolektivnog pregovaranja, za vrijeme ovih pregovora neće se iznositi detalji s održanih sastanaka, ali ćemo vas redovito obavještavati o tijeku pregovora i njihovom očekivanom dovršetku. Zahtjevi sindikalne strane prije svega odnose se na poboljšanja postojećih materijalnih i nematerijalnih prava svih poštanskih radnika, dok su prava naših poštanskih operatera u posebnom fokusu naših sindikalnih zahtjeva i očekivanja. .
NAŠA „ANA“
Ne znamo za druge tvrtke, ali Hrvatska pošta ima svoju vjernu „Anu“. Zaslužuje naša Ana da o njoj napišemo nekoliko riječi i da ju mjerodavni bolje upoznaju (ako ju uopće znaju). Ana ima 62 godine i 42 godine radnog staža. Svakog dana naša Ana dolazi na posao pola sata prije početka radnog vremena i svakog dana ostaje duže od propisanog. Ana ne ide na bolovanje. U 42 godine radnog staža (sve u Hrvatskoj pošti), Ana je obučavala veliki broj novozaposlenih kolegica, dijelila svoje znanje i uvijek im pomagala. Ana je odgovorno i vrijedno radila, učila te svojim radom inspirirala i motivirala kolegice te mijenjala radnu okolinu na bolje. Ana svakodnevno radi u 17 aplikacija(!), čita okružnice, uredno polaže edukacije. Ana aktivno nudi usluge, prema korisnicima je ljubazna i uslužna. Na kraju dana (mjeseca) naša Ana saznaje gorku istinu. Ana nije nagrađena za svoj rad i doprinos, njena predanost, odgovornost i 42 godine radnog staža mjerodavnima u Hrvatskoj pošti ne znače apsolutno ništa… Ako Ana nije pojam lojalnosti, neka joj poslodavac objasni što je. Jer zbunjena je i razočarana Ana, a istovremeno, nje i njoj sličnih, dakle vrijednih, lojalnih i odgovornih „Ana“ sve je manje u Hrvatskoj pošti… Teško je za povjerovati da je to nekome u interesu, ali nema sumnje, očito je tako.
IZAZOVI
Nova organizacija dostave koja se u HP-u provodi od početka ovog mjeseca, ali probno kroz pilot-projekt već mjesecima, izazov su ponajviše radnicima koji posao moraju odraditi, ali i onima koji su ga morali i moraju ga dalje organizirati. Očito, nova organizacija jedino ne predstavlja izazov onima koji su donijeli naredbu i osmislili sustav u osnovi. Odjednom su u zaborav pala normiranja, izračun prijeđenog puta, izračuni učinkovitosti, kao i osnova, Pravilnik o normiranju. Desetljećima je Pravilnik bio osnova za procjene i organizaciju, nagrađivanje…, no danas više – jok! Iako je Pravilnik još uvijek na snazi, zanemaren je u svakom smislu. Prihvatljivo poslodavcu danas je, ma šta prihvatljivo, nego i očekivan i forsiran stav, da poštar zaduži +200 adresa knjiženih pošiljaka te još i stotinjak novčanih uputnica. Kada se tome pridoda prijeđeni put, dolazimo do zanimljivog broja sati rada poštara. Ista priča je i kod kolega koji obavljaju posao dostave paketnih pošiljaka, kojima se svako malo podiže broj adresa. Zanimljivo bi bilo vidjeti, budući da je većina novo-pridošlih menadžera u HP došla zbog „izazova“, kako bi oni odradili dvije do tri tisuće običnih pisama ili recimo 150-300 knjiženih pošiljaka dnevno, i uz to prehodali ili prevezli „xy“ kilometara!? Budući da se u Pošti provodi akcija „Biraj miss Hrvatske pošte“ (!?), predlažemo da se organizira i provede još jedna, ona koja bi Pošti bila tematski bliskija pod nazivom „Najbolji menadžer-poštar“. Pa hajmo, izazov za menadžere! Zbog prevelike navale, pravo prvenstva imaju oni koji poštarima tvrde da se „to može“. Pa neka pokažu kako!
PROBLEM ALKOHOLIZMA NA RADNOM MJESTU
Promicanje zdravlja na radnom mjestu sustavne su ciljane aktivnosti i mjere koje poslodavac provodi na temelju zakona, s ciljem održavanja i jačanja tjelesnog i mentalnog zdravlja radnika. Hrvatska pošta već godinama plaća dodatno zdravstveno osiguranje za svoje radnike i upućuje ih na sistematske preglede. To je svakako pozitivna stvar i kao sindikat naravno, pozdravljamo takvu praksu. No, usprkos tome, opće je poznata činjenica da je u trendu današnjice porast depresije i psihičkih oboljenja kao i porast konzumacije opojnih sredstava kao što su razne droge, lijekovi i alkohol. Potreban je izuzetan zajednički napor poslodavca, sindikata i radnika kako na poboljšanju tako i na održavanju psihičkog i fizičkog zdravlja svih radnika. Osim što je, po zakonu, poslodavac dužan spriječiti unos alkoholnih pića i ostalih opojnih sredstava u radno okruženje, dužan je i provesti testiranje – utvrđivanje konzumacije nedozvoljenih sredstava. Ali, prije same provjere, postoje i mjere prevencije koje bi poslodavac trebao provesti unutar kompanije kao društveno i socijalno odgovoran partner. Poslodavac ima mogućnosti i kanale kojima bi mogao sve svoje radnike informirati i podučiti o štetnosti opojnih sredstava i njihovu lošem utjecaju na radnu sposobnost. Također bi mogao, po uzoru na neke druge domaće i strane kompanije, izraditi i provesti programe prevencije na radnom mjestu u skladu s utvrđenim potrebama. U dobroj vjeri, skrećemo pozornost poslodavcu da utvrdi protokol suradnje između postupanja poslodavca, sindikata, povjerenika zaštite na radu i djelatnika medicine rada u slučajevima kada su radnici zatečeni na radnom mjestu pod utjecajem opojnih sredstava. Poseban naglasak stavljamo na neposredno nadređene rukovoditelje koji prvi uočavaju određeni problem kod radnika. Dragi kolege voditelji, ako primijetite problem, kontaktirajte nas za pomoć i podršku oboljelom radniku. Nemojmo biti licemjeri nego pružimo našim kolegama ruku spasa. Nitko od nas nije bez grijeha i svatko je zaslužio drugu priliku!
„PRAVA ADRESA ZA TVOJU KARIJERU“
Ovih dana će poštanski uredi dobiti promotivne plakate naziva „Prava adresa za tvoju karijeru“. Logičan je to potez poslodavca koji na sve načine želi privući nove radnike na sve zahtjevnijem tržištu rada. Svjedoci smo da se svi poslodavci trude privući i zadržati dobre radnike na sve moguće načine. Zaostaje li Hrvatska pošta u toj ponudi? I trudi li se dovoljno zadržati dobrog radnika? Pitanja su to za razmisliti, jer ne tako davno bili smo jaakoo poželjan poslodavac! Najveća i najuspješnija promocija su tada bili zadovoljni radnici. Zadovoljni sa primanjima koja su bila na razini prosječne plaće u Hrvatskoj i ponosni na kvalitetu usluge kompanije u kojoj rade!
POTPORE ČLANOVIMA HSP-a
Na temelju Pravilnika o Fondu solidarnosti, Hrvatski sindikat pošte je u razdoblju od 1. siječnja do 31. ožujka 2025. svojim članovima ukupno isplatio 41.562 eura.