HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 787 – Poslodavac odustaje od smjenskog rada poštara

Sukladno savjetovanju poslodavca s Glavnim radničkim vijećem odlučeno je da se neće uvesti rad koji je podrazumijevao smjene i rad subotom zaposlenika na radnom mjestu poštara opće dostave te time i usklađivanje rada operatera Divizije mreža. Da bi se umanjila mogućnost zaraze, rad poštara opće dostave bit će i nadalje organiziran tako da se posebno vodi briga o razdvajanju na grupe unutar prostorija jednoga dostavnog poštanskog ureda. Svi mjerodavni za provođenje prilagodbe vodit će brigu o tome da između grupa bude minimalno tri sata razlike. Radnici koji su unutar poštanskih ureda koji su u modelu urban-rural bit će raspoređeni unutar smjena, a sukladno radu na prikupu i dostavi usluga Paket24. (Izvor teksta: Pošta, br.61)

DOBRA PITANJA I LOŠI ODGOVORI

Kao i u svakom drugom uređenom sustavu, tako i u Hrvatskoj pošti, postoje ljudi koji su svojom hijerarhijskom pozicijom zaduženi (i plaćeni) držati sustav i radne procese pod kontrolom što svakako, između ostalog, uključuje pravovremeno i točno informiranje radnika pa i odgovore na možebitna pitanja i traženje pojašnjenja od strane istih tih radnika. No, kako je kod nas stanje daleko od idealnog, radnici dosta često od svojih „šefova“ (naravno ne svih) nemaju informaciju, na pitanja im se daju nejasni, često i netočni odgovori, tako da se nerijetko obraćaju našim povjerenicima, očekujući odgovore od sindikata kada ih već ne mogu dobiti od onih koji su za odgovore zaduženi (i plaćeni). Primjerice, jedno od takvih, dosta laganih pitanja, na koje je radniku uskraćen točan odgovor, a radi se o postupku razduživanja pošiljaka u slučaju da poštar u svom radnom vremenu nije uspio niti pokušati izvršiti dostavu. Onaj zaduženi (i plaćeni) rukovoditelj poštarima tvrdi da je zabranjeno (!?) takve pošiljke razdužiti uz naznaku – „Za sljedeću dostavu“ iako u aplikaciji na „pametnom telefonu“ takva mogućnost postoji. Pošto su nas pitanje i pripadajući odgovor zaintrigirali, isto smo nedavno postavili prvom čovjeku Divizije, njenom direktoru, i dobili odgovor: „Dešavati će se da neke pošiljke neće biti ni u pokušaju dostave. To vidi korisnik ali s tim se nose rukovoditelji koji moraju imati dostatan broj radnika za prispjeli promet. Korištenje ove napomene moramo svesti na minimum.“ Dakle, ako smo dobro razumjeli, ipak je moguće korištenje naznake „Za sljedeću dostavu“, što bi svakako trebali znati rukovoditelji i uz to bi im zadatak bio znati organizirati posao da tih naznaka bude što manje. Kako se u navedenom slučaju stvarno radi o dosta lakom pitanju i lošem odgovoru, bilo bi dobro znati kakav bi tek odgovor uslijedio na nešto kompleksnije i kompliciranije pitanje?

OPET CIPELE…

U prošlom broju našeg tjednika pisali smo o brojnim upitima poštara vezanih za službenu obuću i njihovu tvrdnju da su im cipele dotrajale, da su popucale i neupotrebljive, te da im je istekao rok uporabe. O navedenom smo pitali Poslodavca i dobili odgovor Izvršne direktorice Ureda za nabavu, u kojem stoji: “Okvirni sporazum za nabavu cipela (niskih i visokih) sklopljen je u travnju 2018. godine na 36 mjeseci. Raspodjela cipela izvršena je u srpnju/kolovozu 2018. godine, a rok korištenja je 3 godine. Ponovno pokretanje postupka nabave planirano je u ožujku 2021., a isporuka je planirana za srpanj/kolovoz 2021. Rok na koji je planirano sklapanje novog okvirnog sporazuma je također 36 mjeseci, odnosno do 2024. godine.” Iz odgovora je jasno da rok uporabe cipela još uvijek nije istekao, ali to svakako ne znači da poštari moraju (i mogu) raditi u dotrajaloj obući. U slučaju da su im u propisanom trogodišnjem roku uporabe, cipele potrošene i dotrajale, o svom problemu trebaju upoznati svoje neposredne rukovoditelje koji znaju (ili bi trebali znati) što im je u tom slučaju činiti.

SMS ANKETA O ISTRAŽIVANJU ZADOVOLJSTVA RADNIKA PODUZETIM MJERAMA ZA SIGURNOST I ZAŠTITU ZDRAVLJA

Da bismo se svi što bolje nosili s trenutačnim stanjem pandemije koronavirusa, ali prije svega i radi daljnjeg poboljšanja mjera za očuvanje zdravlja i sigurnosti radnika, Hrvatska pošta odlučila je u suradnji s tvrtkom Bisnode provesti anonimnu SMS anketu o zadovoljstvu radnika o do sada poduzetim mjerama za očuvanje zdravlja i sigurnosti u uvjetima pandemije Covid-19. Anketa će se provoditi po metodi slučajnog odabira, a sudjelovanje je dobrovoljno. Kao i u dosadašnjim anketama, cijeli postupak obrade podataka potpuno je anoniman, a rezultati će se obrađivati grupno. Tvrtka Bisnode poslat će odabranim radnicima SMS poruku s poveznicom na mrežnu anketu koja će se moći popunjavati od 9.11.2020. do 22.11.2020. godine. Hrvatski sindikat pošte poziva sve kolegice i kolege koji će primiti SMS poruku da se odazovu pozivu i izdvoje nekoliko minuta svojeg vremena za popunjavanje ankete. (Izvor: Intranet Hrvatske pošte)

DUG KOJI JE STVORILA PANDEMIJA MORAT ĆE OTPLATITI DANAŠNJI MLADI

Obnova Europe nakon pandemije koronavirusa bit će slična onoj nakon Drugog svjetskog rata, a za rast i promjene ključno će biti obrazovanje i ulaganje u mlade. Pandemija prijeti razaranjem ljudskog kapitala u razmjerima kakve nismo vidjeli od Drugog svjetskog rata pa se obnova mora fokusirati na ljude koji moraju vratiti neviđene iznose duga nagomilane u ovoj godini. Dug koji je stvorila pandemija nema presedan, a morat će ga otplatiti uglavnom današnji mladi. Stoga ih je nužno opremiti sredstvima za njegovo servisiranje. Niske kamatne stope ne čine automatski dug održivim. Novac se mora upotrijebiti za proizvodnju, uključujući ulaganja u ljudski kapital, proizvodnu infrastrukturu i istraživanja. Potrošnja mora odražavati i promjenu društvenih prioriteta, u smjeru zaštite okoliša, bolje zdravstvene zaštite i digitalizacije, s obzirom na očekivanu veću zastupljenost rada od kuće. Jedno je područje ipak ključno za rast, a time i za navedene promjene, a to je obrazovanje i općenito, ulaganje u mlade. Europa ujedno mora promjenama potvrditi neka svoja ključna načela, uključujući jednakost svih pred zakonom. (Izvor: Grafičar i mediji)

REAKCIJA I OBJAVA DEMANTIJA NA ČLANKE IZ PROŠLOG BROJA POST INFA

Izvršni direktor Divizije Pošte Miroslav Vojvodić uputio je demanti na dva članka iz prošlotjednog broja Post infa (30. listopada 2020.). Isti se odnosi na dio teksta u članku „Širenje virusa ćemo spriječiti dužim radnim vremenom???“ te na članak „Cipele, cipele i opet cipele“. Prenosimo demanti. „Poštovani Uredniče, članak me iznenadio po dva navoda. Prvi je vezan uz cipele. Nejasno mi je povezivanje ID DP s nabavom i rokom nošenja službenih cipela na koje ostvaruju pravo radnici u DP i DE. Drugo je obrazloženje smjenskog rada. Nikad nisam rekao da ću spriječiti širenje bolesti. Više puta sam naglasio da rad u grupama koje su još u ciklusu smjenskog rada ima za cilj osigurati pretpostavke koje će uvjeriti epidemiologa da poduzeto osigurava rad ostalih radnika izvan grupe bez izricanja mjere samoizolacije. Možete li ispraviti navod i po mogućnosti me ne dovoditi u vezu s postupcima nabave. S nabavom se DP ne bavi više od tri godine. S poštovanjem, Miroslav“.