Hrvatski sindikat pošte i Republički sindikat radnika Hrvatske uputili su u utorak, 21. ožujka, zajednički dopis Upravi Hrvatske pošte, vezan uz preseljenje još jednog dijela sortirnice Zagreb na lokaciju Jankomir. U dopisu smo, naime, zatražili detaljno pojašnjenje pripremne faze preseljenja, s obzirom da se na terenu došlo do zaključka kako se isto nije temeljito pripremilo te da ni rukovoditelji koji provode i predvode preseljenje nisu najsretniji zadanim rokom preseljenja. Upozorili smo Poslodavca i na mnoge druge probleme poput onog da je nepoznato koji prostor je namijenjen kojem od tehnoloških procesa kao i na problem da nije osiguran dodatni prostor za dolazeće radnike kao ni dodatna sredstva za rad (skeneri, računalna oprema, prikolice, kontejneri, …), pa sve do toga da nedostaje parkirnih mjesta za povećani broj prijevoznih sredstava, i toga kako radnici često ne znaju kad im je raditi i kakvo im je radno vrijeme, kako zbog loše prometne povezanosti, ne znaju kako i čime doći na posao i otići s posla, kako im je zdravlje ugroženo očajnim radnim uvjetima.
Odgovor Poslodavca nismo dugo čekali. Stigao je samo dva dana kasnije, a koliko nas je zadovoljio teško je reći, jer „Poslodavac smatra kako su sve potrebne pripremne radnje obavljene te kako je ovo najbolji trenutak za njegov početak“. Naime, mjerodavni napominju kako su poslovni procesi i ranije preseljeni te da se sada usklađuju procesi s novim Redom prijevoza i Pregleda kartiranja koji će se primjenjivati od 27.03.2017., a kojim će biti osigurano nesmetano odvijanje poštanskog procesa. „Razlozi uvođenja novog Reda prijevoza i Pregleda kartiranja su predstojeći pojačani promet hpe i paketskih pošiljaka prema Jadranu, s očekivanim početkom nakon blagdana Uskrsa, najava ulaska novog korisnika hpe usluga (M SAN kojeg karakterizira glomaznost pošiljaka), povećani “ulaz” pošiljaka velikih korisika HT i VIP, kontinuirano povećanje malih paketa, smanjeni vremenski period „špice” prometa, nove količine pošiljaka vezane uz uslugu pametna pošta, implementacija SASP-a, te priprema za uvođenje vozila sa standardnom nadogradnjom, čija nabavka se očekuje ove godine, a koja neće moći ulaziti u lokaciju Branimirova 4“, tvrdi Poslodavac te dodaje da je glavna karakteristika novog Reda prijevoza i Pregleda kartiranja razdvajanje poštanskih tokova na prioritetne i neprioritetne kojim će biti osigurano da se na istom prostoru, s istom opremom i s istim brojem radnika osigura razrada budućih količina pošiljaka, te sama implementacija SASP-a. Međutim, kako u Jankomiru nije moguća instalacija nove/dodatne opreme zbog ograničenja strujne mreže, razrada će se obavljati kroz 24 sata kako bi s istim raspoloživim sredstvima mogle razraditi sve pošiljke.
Vezano za raspored radnog vremena radnika Službe sortiranja Zagreb, Poslodavac tvrdi da je isti u skladu s važećim odlukama o rasporedu radnog vremena. Naime, „broj radnika koji će poslove obavljati na lokaciji u Jankomiru, u odnosu na sadašnji broj, će se povećati za njih 20-ak“, ističe se u dopisu te se dodaje da su s rasporedom rada upoznati i radnici i njihovi nadređeni. Na kraju, Poslodavac ističe da je namjena pojedinih dijelova prostora „vrlo jasno postavljena te je jasno postavljeno tko gdje i što radi“ te napominju da se dio prostora prilagođava trenutačnim potrebama organizacijskih jedinica.
Prema dobivenom odgovoru, izgleda da problema nema i da su sve nejasnoće sada razjašnjene. Trenutak za preseljenje je skoro pa idealan i sve teče prema zamišljenom planu. Ostaje pitanje zašto onda stvarna slika na terenu nije ovako „idealna“ i zašto radnici, koji su ondje svaki dan imaju drugačiji dojam od onog koji se opisuje.
GODIŠNJI RAZGOVORI
ŠTO AKO SE RADNIK NE SLAŽE S OCJENOM/CILJEVIMA?
Godišnji razgovori u sklopu upravljanja radnim učinkom traju još dva tjedna, zaključno sa 6. travnja 2017. godine. S obzirom na nemali broj upita naših članova koje u prvom redu zanima kako postupiti i koja su im prava i obveze u slučaju neslaganja s ocjenom ili ciljevima, u nastavku donosimo odgovor. Naime, ako radnik smatra da zaslužuje višu ocjenu to treba obrazložiti voditelju i argumentirati svoj stav. Nakon što je saslušao radnika i dao mu povratnu informaciju na njegovo izlaganje, voditelj treba radniku iznijeti svoje viđenje njegova rada iz kojeg je proizašla godišnja ocjena. Ako radnik i nakon objašnjenja inzistira na višoj ocjeni odnosno ne želi potpisati obrazac, voditelj kontaktira idućeg hijerarhijski nadređenog voditelja i moli ga da pozove radnika na razgovor. Kao rezultat razgovora, voditelj više razine treba Uredu za upravljanje ljudskim resursima poslati kratko izvješće o rezultatu razgovora. Ako radnik tada prihvati ocjenu, proces završava na toj razini. Ako, međutim, radnik i dalje ne prihvaća ocjenu ima mogućnost pisane žalbe. Pisanu žalbu upućuje Uredu za upravljanje ljudskim resursima (e-mail adresa je upravljanje.ucinkom@posta.hr). Povjerenstvo u kojem su predstavnici poslodavca i sindikata će razmotriti prigovor radnika i donijeti konačnu odluku. Na ocjenu Povjerenstva radnik nema pravo žalbe.
RADNICI U MALIM TVRTKAMA GOTOVO
BEZ IKAKVE ZAŠTITE
Radnici u malim poduzećima slabije su zaštićeni od radnika u srednjim i velikim poduzećima, pokazalo je i najnovije istraživanje Europskog sindikalnog instituta i Europske konfederacije sindikata. Ukupno oko polovicu europske radne snage na radnom mjestu zastupa sindikat ili radničko vijeće, no kada se pogleda veličina tvrtki, onda je jasno da veliki i srednji sustavi drže do socijalnog dijaloga, dok je u malima on još uvijek u povojima. S obzirom na veličinu poduzeća „pokrivenost“ radnika nejednako je raspoređena. Na razini 28 članica Unije oko 87 posto radnika u velikim poduzećima odnosno tvrtkama s 250 ili više zaposlenih, predstavlja sinidkat ili radničko vijeće. No, ta zastupljenost pada kako se smanjujue veličina poduzeća pa na razini srednjih poduzeća (s 50 do 249 zaposlenih) 70 posto zaposlenih zastupa sindikat ili radničko vijeće, no u malim poduzećima (10 do 49 zaposlenih) pokriveno je 30 posto radnika, a u mikrotvrtkama koje zapošljavaju pet do devet osoba svega 17 posto radnika iza sebe ima sindikat ili radničko vijeće. Kada se pogledaju pojedinačne zemlje, Hrvatska je na dnu ljestvice zajedno s Maltom, Poljskom, Portugalom, Mađarskom, Bugarskom i Estonijom. U svim tim zemljama manje od pet posto zaposlenih kod sitnih poduzetnika sindikalno je organizirano. Na drugoj strani ljestvice su nordijske zemlje. Predvodnik je Švedska s više od 35 posto sindikalno organiziranih radnika u mikro poduzećima, dok je taj udio iznad 30 posto u Danskoj, Finskoj, Irskoj i Slovačkoj. (Izvor: Novi list)
NE ZABORAVITE POMAKNUTI KAZALJKE NA SATU
Stiže nam topliji dio godine, a s time i pomicanje kazaljki na satovima i to za jedan sat unaprijed. Kazaljke se ove godine pomiču u nedjelju, 26. ožujka i to s 2 na 3 sata ujutro. Podsjetnika radi, pomicanje sata za jedan sat unaprijed tijekom ljetnih mjeseci, uobičajena je praksa u Europi i Sjevernoj Americi, no ne i u većini drugih zemalja svijeta. Prelazak na ljetno računanje vremena kratkoročno znači sat vremena kraći san, no dugoročno donosi dulje trajanje dana tijekom šest mjeseci od konca ožujka do konca listopada. Ljetno računanje vremena, usvojeno je za vrijeme Drugog svjetskog rata kao mjera štednje struje. Logika je bila da dulje trajanje dana znači da će ljudi manje sati provoditi uz umjetnu rasvjetu. No, studije su dosad uglavnom pokazale da promjena računanja vremena ne donosi značajnije uštede električne energije.