Pismo koje slijedi napisao je i potpisao ga jedan poštar. Jedan od onih koji ne spada u kategoriju miljenika nadređenih, pače, iz svega proizlazi baš suprotno. Zašto je tomu tako, on ne zna, mora da su u razloge bolje upućeni njegovi terenski svemogućnici. Pisamce smo malo skratili i poglancali, nastojeći zakamuflirati mjesto radnje jer, „znaš već kako to ide, kad se šefu zamjeriš“. Objavljujemo ga jer znamo da ovakvih i sličnih slučajeva ne manjka, pa evo na ovaj način p(r)ozivamo te lokalne božiće i njihove manje lokalne nadređene, da shvate i uzmu u obzir da su naši poštari samo ljudi. I ne samo to, želimo pomoći tim zaigranim dušicama, šefićima i šefovima, da im odozdo dođe gore, kako Pošta počiva upravo na ovim ljudima koji rade i ne traže puno, samo to da ih se tretira – ljudima. Kaže naš poštar: „Pišem jer ne znam više kome bi se za šta obratio u vezi tjednog preseljavanja iz ureda u ured, a neki koji piju kave sa šefovima, ne mrdaju sa svog terena ni milimetra. Možda sam ja kriv što nemam jezik pa sve to u sebi trpim i mislim si ajd’ bit će bolje al vidim da stvarno to više nema smisla. Kako da napravim taj famozan evoTv kad radim svaki tjedan u drugom poštanskom uredu i kad nekom ponudiš i baciš bubu u uho, dođe drugi tjedan drugi poštar i uzme ti zaslugu. Evo pošto ni sam više ne znam gdje mi je matična pošta, radim u poštanskim uredima od jednog do drugog, pa onda trećeg mjesta i sad me evo u gradu. U gradu sam radio prije više od godine dana i izgleda da sam postao CRNA OVCA s kojom ne znaju šta bi radili. Neću dobiti nikoga da mi pokaže teren jer u godinu dana se puno toga promjeni u selu a kamoli u gradu, nego odmah šus u glavu. Ne mislim radit ni minutu duže od svog radnog vremena od 06-14h, ali dobro znamo da će biti pritiska od strane nadležnog mi šefa da bi radio duže.“ Toliko naš poštar, a mi na kraju pitamo: koliko košta da bi se ovom čovjeku vratila vjera u njegovu tvrtku, uvjeriti ga da nije „kriv zato što nema jezik“ i pokazati mu da posao i život stvarno imaju smisla? Ne čekajući niti očekujući odgovor na ovo pitanje od bilo koga, slobodni smo reći kako je sve navedeno potpuno besplatno i nadohvat ruke.
HAKOM – POZITIVNI TRENDOVI NASTAVLJENI I U PROŠLOJ GODINI
Pozitivni trendovi na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj u četvrtom tromjesečju, koji su prisutni unatrag nekoliko godina, nastavljeni su i u 2016. godini. Tako je rast zabilježen u gotovo svim segmentima tržišta. U odnosu na prethodno tromjesečje ostvareno je 3 posto više usluga, a na povećanje je utjecao rast svih vrsta pošiljaka (pisama, paketa i tiskanica) pri čemu paketske usluge imaju stalan rast od početka godine, priopćio je HAKOM. Pojačana aktivnost u četvrtom je tromjesečju zabilježena i u međunarodnom poštanskom prometu, posebno u segmentu prekograničnog prometa paketa, odnosno usluga povezanih s e-trgovinom, pri čemu je broj usluga, u odnosu na prethodno tromjesečje, veći za oko 15 posto. Navedeno povećanje je utjecalo i na rast udjela međunarodnog prometa u ukupnom prometu tako da je preko 8 posto svih poštanskih usluga ostvareno u međunarodnom prometu što je za 10 posto više nego u prethodnom tromjesečju. Pozitivna kretanja u ostvarenju usluga rezultirala su i većim prihodima od obavljanja poštanskih usluga koji su porasli u odnosu na prethodno tromjesečje, ali i u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Rast prihoda je zabilježen i na godišnjoj razini tako da je u 2016. ostvareno 5 posto više prihoda nego u 2015., bez obzira što je ukupan broj usluga nešto manji. Rezultat je to većeg broja ostvarenih usluga s nekom od dodanih vrijednosti, odnosno ekspresnih usluga, kojih je u 2016. bilo 9 posto više nego godinu ranije. Sve navedeno, kao i predviđanja daljnjeg gospodarskog rasta u RH u 2017., ulijevaju optimizam da će i u nadolazećem razdoblju na tržištu poštanskih usluga biti nastavljen pozitivni trend. (Izvor: Direktno.hr)
DESET STVARI KOJE DOBAR ŠEF NE SMIJE REĆI RADNIKU
Mnogi poslovni psiholozi savjetuju radnike kako da se što uspješnije ophode s nadređenim. Razumljiva je ta briga za radnike, jer su ugroženiji i jer mnogo njih ovisi o odlukama malog broja rukovoditelja. Međutim, ima dobronamjernih šefova koji nesmotreno pridonose lošem ozračju na radnom mjestu nesmotrenim primjedbama. Ako žele smanjiti pritisak i povećati produktivnost, vodit će računa da ne izgovaraju ove štetne i demoralizirajuće opaske. 1. Kriza je, budi sretan što imaš ikakav posao – Dobar menadžer ne predbacuje svom radniku činjenicu da ima radno mjesto. Time ga omalovažava i prešutno mu priopćava da ga samo tanka crta djeli od otkaza. Želite li od radnika izvući najbolje, recite mu – “hajdemo zajedničkim snagama održati ovu tvrtku na životu.” 2. Ja ti osiguravam plaću, radi kako ti kažem – Ova izjava dolikuje tiraninu. Veći ćete učinak izvući od radnika ako ga potaknete pohvalama, uputite u bolji rad savjetima i motivirate ga nagradama. 3. Ne plaćam te da misliš – Samo će loš pretpostavljeni ovako odbrusiti radniku. Osim što je takav odgovor uvredljiv i ponižavajući, ostavlja nadređenog bez potencijalno korisnog doprinosa od radnika. 4. Znaš li da radim prekovremeno i vikendom? – Nadređeni smije od radnika zahtijevati samo ono što je ugovoreno. Želite li više od toga, zamolite ga, umjesto da ga silite na žrtvovanje. 5. Tko ti je dopustio da učiniš to-i-to? – Radnik je poduzeo određenu radnju – i to uspješno te u skladu s ciljevima poduzeća. Međutim, učinio je to na svoju ruku. Uštogljeni rukovoditelj opsjednut hijerarhijom to će dotičnom zamjeriti, iako je od njegovog postu- pka tvrta imala koristi. Ako je važno strogo poštivanje zapovjednog lanca, obzirno upozorite radnika, ali ga istovremeno i pohvalite zbog dobro obavljenog posla. 6. Uzet ću to na razmatranje – Ova je birokratska rečenica tipična za radnu sredinu. Njeno pravo značenje je “neću poduzeti ništa u pogledu tvog prijedloga i nemoj me više ništa o tome pitati.” Takav odgovor ujedno će obeshrabriti radnika da mu se ikad više obrati sa sugestijom. 7. Mi to radimo drukčije – Mnogi menadžeri automatski odgovaraju ovim riječima na prijedlog za bilo kakvu inovaciju, jer on zahtijeva promjenu i prilagodbu. Umjesto da gušite svaki pokušaj kreacije, pitajte radnika za mišljenje kako bi se stvari mogle obavljati bolje. 8. “Ne želim slušati tvoje žalopojke” – Mudar menadžer sluša što mu radnik ima za reći, uključujući molbe i prigovore. Moguće je da će od njega čuti korisnu sugestiju ili doznati za njegov problem u čijem mu rješavanju može pomoći. 9. “Režemo troškove pa smanjujemo plaće/otpuštamo” – Ove se riječi čuju od mnogih rukovoditelja koji istovremeno poboljšavaju vlastite radne uvjete nabavkom novog namještaja, vozila ili računala. Radnici ne cijene nadređenog koji živi u svijetu različitom od njih. 10. J%#****!!! (cenzurirano) – Iako je psovanje ili vrijeđanje radnika klasičan mobing, ta praksa na žalost još nije iskorijenjena. Osim što pruža temelja za tužbu, na duži će rok naškoditi radnom učinku, jer će uvrijeđeni i uplašeni radnik izgubiti i koncentraciju i motivaciju za rad. (Izvor: Poslovni dnevnik)
SA ZAJEDNIČKE SJEDNICE GRV I SPZNR
Zajednička sjednica Glavnog radničkog vijeća i Središnjeg povjereništva za zaštitu na radu održana je prošli četvrtak, 23. veljače 2017. Sa sjednice izdvajamo najvažnije. U prošloj godini dobit HP-a iznosila je 133 milijuna kuna. Poštanski prihodi povećani su za 4 posto, prihodi od pisama 3 posto, a prihodi od paketa i pošiljaka ekspres za 16 posto. Sortirni centar u Velikoj Gorici je u fazi čekanja zbog uložene žalbe. Novi SARPP će obrađivati 42 tisuće pošiljaka u sat vremena te će se iste razrađivati po dostavnim rajonima. Prema rečenome, poštarima bi trebalo biti jednostavno slagati pošiljke po Putnom listu. Radi se na novoj strategiji HP-a i na ovu temu će se održati radionica za dva do tri tjedna. Strategija će se bazirati na povećanoj odgovornosti određene kategorije rukovoditelja i neće biti promjena u ustroju što znači da ostaju sve Divizije kao i to da će svaka Divizija i Grupa područja po istima imati svog direktora kao i do sada. Uređenje objekta “Jablanova” u Osijeku počinje ovih dana.
OČITOVANJE O PRIJEDLOZIMA NOVIH PRAVILNIKA
GRV i SPZNR zahtjevaju nastavak započetog savjetovanja s Poslodavcem te ustrojavanja radne skupine koja bi razmotrila sve naše prijedloge i primjedbe na prijedloge Pravilnika o službenoj odjeći i obući te Pravilnika o radnoj odjeći. GRV se u potpunosti slaže s očitovanjem, odnosno mišljenjem i pojedinačnim prijedlozima SPZNR-a. O dalj- njim postupcima u vezi s ovim predmetom obavijestit ćemo vas na vrijeme putem našeg glasila.