Pregovori za novi kolektivni ugovor koji su započeli 1. prosinca, nastavljeni su jučer i danas (09.12.). Kako smo na samom početku i predvidjeli, sve vodi prema tome da pregovori neće biti ni laki niti kratki, a vremena je sve manje. Činjenica je da su prijedlozi dviju strana u pregovorima u ozbiljnom „sukobu“ i da, kako sada stvari stoje, niti jedan od pregovaračkih timova nema namjeru odustati od svojih početnih pozicija. Poslodavac svoj tvrdi stav pravda nesigurnom situacijom na otvorenom tržištu poštanskih usluga i velikim investicijama koje su pred Poštom u narednom periodu. Sindikati su, pak, uporni u nastojanju da se dio materijalnih prava izgubljenih kolektivnim ugovorom iz 2013. vrate onima koji su proces stabilizacije tvrtke iznijeli na svojim leđima i preko svojih džepova. Današnji sastanak pregovaračkih odbora sindikata i poslodavca, četvrti po redu, pokazao je svu težinu i neizvjesnost ovih pregovora. Sastanak je, naime trajao vrlo kratko, taman toliko da utvrdimo kako se slažemo u tome da se ne slažemo. Pregovore za sada nismo prekinuli te će oni biti nastavljeni sljedeći tjedan kada očekujemo kakvo-takvo približavanje suprostavljenih stavova dviju pregovaračkih strana.
SASTANAK SA PREDSTAVNICIMA DIVIZIJE MREŽA
Nakon niza natpisa u našem tjednom glasilu te upornih upozoravanja na svakodnevne probleme radnika u Diviziji mreža, 8. prosinca održan je sastanak sa vodstvom Divizije mreže. Sastanak je započeo prezentacijom direktora Divizije mreže, koja se sastojala iz dva dijela. U prvom dijelu tema je bila „core business“, gdje su nam prezentirani podaci iz kojih je vidljivo koliko je važan udio naše osnovne djelatnosti u prihodima koje ostvaruje divizija mreža. Isto tako prezentirani su podaci o porastu nefinancijskih usluga (prodaja usluga) u odnosu na prošlu godinu uz naglasak kako je to dio poslovanja koji je važno razvijati. Drugi dio prezentacije je bio PBI – potreban broj izvršitelja. Radi se o izračunu koji sadržava osnovnu postavu plus rezervu potrebnog broja radnika po području. Kako kažu, do izračuna PBI-a dolazi se „na temelju stvarnih i mjerljivih kriterija kako bi se postigla ujednačena opterećenost radnika u skladu sa trendovima i potrebama poslovanja“. Nakon prezentacija uslijedila je rasprava nakon koje se može donijeti zaključak: Prodaja usluga je bitna, ali neprimjerena komunikacija, pritisci, prijetnje i ucjene nisu model koji će donijeti do rezultata. PBI je alat koji bi trebao pomoći direktorima da ujednače broj radnika po područjima odnosno da se izbjegnu situacije da jedan voditelj ima problem svakodnevnog organiziranja rada po uredima, dok njegov kolega ima „komotnu“ situaciju i bez problema organizira rad i korištenje godišnjih odmora. Nadamo se da će stavovi sa ovoga sastanka, kao i pisanje člana Uprave i novom broju Vaše pošte, kod onih koji se bave organizacijom rada izazvati pozitivne promjene, kako u radu, tako i komunikaciji sa svojim radnicima.
U BLOKADI 329 TISUĆA GRAĐANA
Krajem listopada 2016. u Hrvatskoj je blokirane račune imalo 329.222 građana, sa 40,66 milijardi kuna neplaćenih dugovanja, a u blokadi su bila i 30.852 poslovna subjekta, s 18,55 milijardi kuna neizvršenih osnova za plaćanje, pokazuju novi podaci Financijske agencije (Fina). Broj građana kojima su krajem listopada bili blokirani računi u odnosu na stanje s kraja rujna povećan je za 587 osoba ili 0,18 posto, a njihova su dugovanja istodobno porasla za 0,6 posto, odnosno za otprilike 240 milijuna kuna. I kod tvrtki, odnosno poslovnih subjekata, bilježi se porast broja blokiranih, ali i iznosa njihovih ukupnih nepodmirenih osnova za plaćanje. U odnosu na rujan, krajem listopada je bilo 1 posto ili 296 više blokiranih tvrtki, a njihova su ukupna nepodmirena dugovanja porasla za 0,5 posto ili oko 90 milijuna kuna. Iz Fine ističu kako je za očekivati da će se njihov broj smanjivati. Podaci Fine za ovogodišnji listopad pokazuju da među blokiranim poslovnim subjektima dominiraju oni u dugotrajnoj blokadi, dužoj od 360 dana.
A GDJE JE HRVATSKA POŠTA?
Temeljem rezultata istraživanja koje je MojPosao proveo na više od 5.100 zaposlenika, dodijeljena su priznanja najboljim poslodavcima u 2016. godini. U ovogodišnjem Istraživanju zadovoljstva zaposlenika sudjelovale su tvrtke iz svih grana gospodarstva u privatnom, stranom te domaćem vlasništvu, njih ukupno 45. Cilj istraživanja je saznanje u kojim je tvrtkama trenutno najbolje raditi u Hrvatskoj i to temeljem iskustava te percepcije samih zaposlenika. Pored dm-a koji je izabran na prvo mjesto među velikim tvrtkama, na drugo je zasjela Deichmann trgovina obućom d.o.o., a na treće IKEA Hrvatska d.o.o. Na listi najboljih srednjih tvrtki na prvom mjestu je Henkel Croatia d.o.o., na drugom mjestu je DHL International d.o.o., a na trećem Rimac Automobili d.o.o. Najbolji poslodavci u kategoriji malih tvrtki su pored Deegeetala na prvom mjestu, Greyp Bikes d.o.o. na drugom mjestu, a na trećem Integracija od-do d.o.o. Hrvatske pošte među najboljima nema… Pitamo se, gdje se nalazi i nalazi li se uopće igdje na ovoj ljestvici nekad najpoželjniji Poslodavac u „lijepoj našoj“? A pitamo se i čime bi to radnici mogli pohvalili svoju Hrvatsku Poštu?
ZAŠTO SE ČOVJEK ČEŠE TAMO DI GA NE SVRBI??
Na tekst iz prošlotjednog Post Infa pod naslovom „Tko je kriv? Trener ili igrači?“ prispjele su nam dvije ozbiljne kritike. Jednu, onu usmenu, koja se odnosi na nijekanje istinitosti izrečenog u tekstu, nemamo razloga komentirati jer smo o ovoj vrućoj temi imali prigodu suprotstaviti argumente na sastanku socijalnih partnera održanom jučer (8.12.) sa vodstvom Divizije Mreža.
Druga kritika, ova što nam je stigla pisanim putem, zaslužuje naš osvrt jer je dio rečenice iz navedenog članka koja glasi: Redovito i stalno pritiskanje i „prekomjerno granatiranje“ za ostvarenje ciljeva u prodaji … silno uzbudila, uvrijedila, prenerazila i nanijela golemu duševnu bol djelatniku Davoru, pa je on, doveden u tako loše stanje, napisao:
„Prekomjerno granatiranje? Stvarno? Ovo je doista prelaženje granice dobrog ukusa i dovoditi u svezu Domovinski rat i agresiju na Hrvatsku s postavljanjem ciljeva je neodgovorno i vrijeđa sve radnike, pogotovo one koji su rat itekako osjetili na svojoj koži. Sramota!“ Lp Davor
Dakle, djelatnik Davor (namjerno izbjegavamo riječ radnik, bojeći se da dotičnom ne nanesemo dodatne duševne boli), stavljajući se u ulogu dušeskrbnika i glasnogovornika „svih uvrijeđenih radnika“, vidi, prepoznaje i čita ono što nigdje ne piše, čega u članku naprosto nema niti u tragovima. Vrag bi ga znao, gdje je to Davor iskopao i pronašao Domovinski rat, agresiju na Hrvatsku, uvrede za sve radnike, pogotovo ratne stradalnike i u čemu on nalazi razlog zbog kojeg bi se mi trebali sramiti.
Iznebuha i ničim izazvan, dušeskrbnik se osjetio pozvanim stati u obranu svetinja iz naše nedavne prošlosti, dajući nam do znanja da on svom svojom veličinom, svojim likom i djelom stoji na braniku ljudi i događaja iz toga vremena. Zavraga, nešto se ne sjećamo da je svoj obol dao u obrani, na primjer, branitelja, bivših radnika Hrvatske pošte, a mogao je. Mogao je, a nije, u Vašoj pošti koju, nota bene uređuje, problematizirati činjenicu da je prethodna Uprava, proglašavajući kolektivni višak radnika, braniteljima udijelila cijelih 4, od ukupno mogućih 100 bodova, dajući svima do znanja koliko cijeni i što misli o toj skupini radnika. Možda bi, da se tada sjetio te „sitnice“, probudio svijest i savjest onih koji su donijeli takvu odluku i tako spriječio da posao izgube neki od radnika u čije ime se sada neovlašteno i, na kraju krajeva potpuno nepotrebno, upustio u ćorav posao. I na kraju, iako smo mislili da ovo nikad nećemo morati spomenuti, mogao je Davor, a nije, na https://registar.branitelji.hr/ ukucati neka od imena iz uredništva našeg glasila pa bi mu (valjda?) bilo jasno da tamo ima ljudi „koji su rat itekako osjetili na svojoj koži“ i nije im ni na kraj pameti nikoga vrijeđati jer su, štogod Glavni urednik Vaše pošte mislio o njima, svjesni da bi u tom slučaju vrijeđali i blatili sami sebe.