HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 611 – „JA VIŠE NIŠTA NE ZNAM…“

Ovih dana stiglo nam je pismo, koje ćemo ovom prilikom objaviti u dijelovima. Radi zaštite autora pisma i moguće „odmazde“ odgovornih, nismo objavili original istog, već su pojedini dijelovi ili riječi izmijenjeni. Sadržaj odnosno smisao pisma ostao je nepromijenjen. Naslov koji smo izvukli iz originalnog pisma ukratko govori o kaosu koji se može stvoriti u svakodnevnom radu i što se događa kada je radnik prepušten sam sebi te kako se osjeća kada oni koji trebaju znati, zapravo pojma nemaju (o nečemu ili ničemu), a onda pak ni on sam više ništa ne zna… „Znam da bih trebao/la pitati nekoga iz svoga područja, ali da budem iskren/a, ne znam koga. U Pošti sam preko 30 godina, imao/la sam ovaj posao, rekli bi, u malom prstu, a sada ja više ne znam ništa i u ništa nisam siguran/sigurna. Nema dana kad nešto nije drugačije nego jučer, nema stvari koju svatko ne tumači na svoj način… Jučer nam dolazi linija. Šofer (mehaničar koji popravlja mopede) dovozi zaključke i jedan HPekspres veličine 60*60*150 cm, lomljivo (o kakvoj se pošiljci radi, uredništvu je poznato, op.a.), plaća primatelj, piše 35 kg, a vjerojatno ga nije nitko ni vagao, adresa primatelja: PREUZIMA SAM U PU, Poštanski ured i tel. br. primatelja. Nazvah primatelja i obavijestih ga da dođe po pošiljku, jer da ne prebacujemo, neka primatelj izvadi pošiljku iz kombija u svoj automobil. Primatelj kaže da danas ne može, nego će doći sutra, ali ako mi možemo da dovezemo. On ima pravo u roku od 7 dana podignuti svoju pošiljku. Rekoh vozaču da nazove svoga šefa i da ga pita za odobrenje da odveze pošiljku u mjesto gdje primatelj inače živi. Šef neće ni čuti… Pitam ga lijepo može li šofer to odvesti jer je pošiljka prevelika da bi mi to uvlačili u poštu, jer nekako bismo uspjeli unijeti budući da su prisutni i poštari i vozač, ali tko će to izvaditi u šalter salu kada primatelj dođe po to? Ja? Pošiljka je veća od mene!  Šef kaže – ne može. Pitam ponovo, može li u povratku pošiljku istovariti u mjesto primatelja na cesti, primatelj će ga čekati, šef kaže: „Ne može, lijepo ti piše na pošiljci – Preuzima u PU!“ I zove nekog svog pomoćnika i viče: „Daj mi broj direktora da ga/ju prijavim, jer odbija preuzeti paket“, „Halo kolega, nisam ja odbio/la preuzeti paket, već ja ne znam što ću s njim, tko će ovo čudo nositi, tko će to kod mene izvaditi iz naših prostorija u salu i predati korisniku? Samo malo razuma i ovo ćemo riješiti…“. Mogu ja devet dana objašnjavati, njihova služba ne uručuje, ne vozi, jer oni su vozači, to je moj problem pa neka se mislim. Zovem pošiljatelja, da ode u poštu i napravi raspoložbu, da se pošiljka ipak uruči na domu. Primatelj kaže da je on to htio, ali su mu u Hpekspresu rekli da oni nemaju mjesto primatelja za dostavno područje i da tamo ne voze Hpeksprese, jedini način je da primatelj sam dođe po to u poštu. Cesta od garaže do poštanskog ureda prolazi kroz mjesto primatelja. Vozilo HP prolazi tom cestom a ne uručuju pošiljke??? Stvarno se i dan danas nakon tri desetljeća provedenih u ovoj pošti pitam, tko je ovdje lud? Hvala.“  Ako netko od odgovornih zna odgovor na ovo pitanje, kao i ono jesmo li prestali biti “ljudi”, možda bi bilo dobro reći ga, pa da isti proslijedimo autoru pisma, ali i svima koji se bore sa sličnim problemima u svom radu..

U SRPNJU NASTAVLJEN TREND PADA NEZAPOSLENOSTI

U Hrvatskoj je krajem srpnja ove godine bilo registrirano 217.089 nezaposlenih osoba, što je 2.402 osobe ili 1,1 posto manje u odnosu na lipanj, čime je šesti mjesec zaredom broj nezaposlenih na mjesečnoj razini pao, pokazuju podaci Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ). Da se zaista nastavlja trend pada nezaposlenosti pokazuje i podatak da je u odnosu na srpanj prošle godine, broj nezaposlenih s kraja srpnja ove godine niži za 15,9 posto, odnosno nezaposlenih je 40.905 manje. Smanjenje broja nezaposlenih nastavlja se i u kolovozu.

SEDAM GRAĐEVINARA U UTRCI ZA POSAO GODINE

Javni natječaj za izgradnju novog sortirnog centra HP-a nadomak Velike Gorice, potvrdio je veliku tržišnu glad za poslovima koji vladaju među građevinarima. Ovaj dugo najavljivan i pripreman projekt, najvažnija je kapitalna investicija s kojom Pošta planira ispunjavati kvalitetnije i brže uvjete za sve poslovne procese. Pošti je, kako piše Poslovni dnevnik, za ovaj projekt prispjelo ukupno osam ponuda, a u konkurenciji ih je ostalo sedam, budući da se kreću unutar procijenjene vrijednosti natječaja. Ta vrijednost za prvu fazu projekta iznosi 176 milijuna kuna ili okvirno, pola od ukupnog iznosa koji se za novi sortirni centar procjenjuje na 345 milijuna kuna. Srednja cijena na ovom natječaju iznosi oko 164 milijuna kuna. Kako javlja Poslovni dnevnik, riječ je o zahtjevnom projektu u kojem svaku ponudu prati opsežna dokumentacija, pa u idućem razdoblju slijedi detaljan pregled svih stavki i donošenje odluke o odabiru izvođača radova. Rok za izvođenje prve faze (čija gradnja obuhvaća sortirni centar s podrškom i sistem salom, visoko regalno skladište, trafostanicu i kotlovnicu) je 18 mjeseci od potpisivanja ugovora s budućim izvođačem. U njoj će se sagraditi i ukupna komunalna infrastruktura, interne prometnice i 540 parkirnih mjesta za osobna i tehnološka vozila. Kako bi se kompleks uklopio u okolinu, hortikulturno će se urediti 16.000 kvadrata zelene površine. Kompleks ukupne površine koji će se izgraditi obuhvaća oko 38.000 četvornih metara, a površina kojom Pošta raspolaže nešto je veća od 7 hektara. Na atraktivnoj je lokaciji, na samom ulazu u Veliku Goricu, u naselju Gradići, u neposrednoj blizini Zračne luke, autoceste Zagreb-Sisak i brze gradske prometnice Zagreb-Velika Gorica.

POTPIŠI – ZA PRAVEDNOST U SEKTORU PRIJEVOZA

Prema podacima Europske federacije transportnih radnika (ETF), danas je u transportu zaposleno više od 11 milijuna radnika na području Europe – što čini čak 5% cjelokupne radne snage na istom teritoriju. Ti radnici svakodnevno svjedoče eroziji vlastitih radničkih i materijalnih prava, prvenstveno zato što paralelno s otvaranjem tržišta za migrantske radnike zemalja članica EU nisu provedene pravne reforme koje bi radnicima, neovisno o njihovom državljanstvu, osiguravale jednaka radnička prava. Fair Transport Europe je inicijativa za poboljšanje radnih uvjeta za europske prometne radnike, kategoriju u koju ulaze i hrvatski pomorci. To su radnici koji drže Europu povezanom, međutim u sve lošijim i nehumanijim radnim uvjetima. „Dokle god ne možemo poslati jabuku, par cipela ili sebe putem e-maila, trebamo milijune transportnih radnika koji povezuju Europu. No, uvjeti rada u prijevoznom sektoru Europe snižavaju se i izloženi su nepoštenoj poslovnoj praksi od strane nekih tvrtki, uzrokujući neprihvatljive uvjete za radnike.“ Pravedan prijevoz znači pošteno tržišno natjecanje, jednaki radni uvjeti i dobri poslovi. Pravedan prijevoz koristi svima nama. Trebamo vašu podršku u pozivu za bolje zakonodavstvo i provedbu propisa u Europi. Učinite stvari boljima. Potpišite se za Pošten prijevoz! Popiši ovdje https://www.fairtransporteurope.eu/. Od Europske komisije tražimo: Zakonodavne i ne zakonodavne prijedloge za jamčenje pravednog natjecanja i jednakog postupanja prema radnicima u različitim granama prijevoznog sektora. Cilj Europske građanske inicijative „Pravednost u sektoru prijevoza u Europi“ je zaustaviti neprihvatljive prakse u poslovanju koje za rezultat imaju socijalni damping i damping plaća. Pozivamo Europsku komisiju da zajamči pravedno tržišno natjecanje u različitim granama prijevoznog sektora, kao i jednako postupanje prema radnicima, uz poštovanje načela jednake plaće i radnih uvjeta, bez obzira na državu porijekla. Inicijativa traje do sredine rujna 2016. U EU je potrebno prikupiti 1 milijun potpisa. U Hrvatskoj je potrebno prikupiti najmanje 8250 potpisa.