HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 567 – MUKE PO VOZAČIMA U HP-u

U posljednje vrijeme članovi nam se žale na sve strane. Ogorčeni su uvjetima rada i odnosom nadređenih, možda više nego ikad prije. Posla je puno i svima je jasno da se raditi mora, no kud i kamo bi lakše bilo da se s radnicima više i bolje komunicira. Jednako tako, svi bi bili učinkovitiji i motiviraniji da su uvjeti rada prilagođeni radniku. I zato, da ne duljimo previše, evo jednog osvrta/pisma našeg člana, vozača, s konkretnim problemima s kojima se on i njegovi kolege susreću u svom svakodnevnom radu.
„Biti vozač u Hrvatskoj pošti – kako to primamljivo zvuči… Da, možda je to nekad bilo, ali sada? Sada je to nešto sasvim drugačije. Skoro svaki dan neka druga linija, drugo vozilo. Uvijek ista pitanja: ima li ulja, vode, kakve su kočnice, je li oprema ispravna, u kakvom je stanju to vozilo (a prošlo je pola milijuna kilometara), je li produljen tehnički, preventivni i sl. Kad sjedneš u vozilo vidiš da nije dugo oprano, možda još od prošle godine, a unutrašnjost da ne govorim. Ima tu svega i svačega i bureka i mortadele… Uredno i čisto vozilo ogledalo je firme (tako se kaže). Ljeto je, temperature su 35 stupnjeva (u kabini preko 50), a klima ne radi. Radila je ona prvu godinu, a onda skupo je to održavat, puniti plin i mijenjati filter. Vozači ionako ne rade na otvorenom po KU Hrvatske pošte.
Prije nekoliko dana jedan kamion vraćen je s tehničkog pregleda jer mu vatrogasni aparat nije servisiran više od dvije godine. Kazna vozaču u ovakvim slučajevima je 5000 kuna. Zamislimo sada ovakav scenarij – da je vozač dovezeno vozilo iz Zagreba u Gospić temeljito pregledao, što mu je dužnost i odbio voziti dalje prema Splitu jer je vozilo tehnički neispravno zbog vatrogasnog aparata, a u vozilu je više od tisuću HPexpresa koji samim time ne bi bili uručeni u roku i Pošta bi platila ogromne naknade zbog toga. Opet bi, vjerujte, prozivan bio vozač. Da, uvijek je vozač kriv (nepisano pravilo u Hrvatskoj pošti). Puno je ovakvih primjera da bi ih sve nabrojao pa se pitam: Što to radi služba za održavanje? Zaslužuju li vozači pristojne uvjete za rad; čisto vozilo, tehnički ispravno, održavano, sa ispravnom klimom i promijenjenim filterom iste ako je posjeduje, kad već oni koji ju vode nisu uvidjeli složenost i količinu poslova koju vozači obavljaju te im na osnovu toga na sistematizaciji dodijelili stotinjak bodova više jer oni to nedvojbeno zaslužuju.“ Nažalost, prigovora o uvjetima rada sve je više. Iskreno se nadamo da će netko reagirati i preuzeti odgovornost. Radnici sasvim sigurno zaslužuju bolje.

IZVJEŠĆE O OZLJEDAMA NA RADU

U drugom tromjesečju ove godine (razdoblje od 01.04. do 30.06.2015.) dogodilo se ukupno 46 ozljeda na radu i to; 17 u radnom procesu, 10 na putu s posla i na posao, 13 zbog ugriza psa te 6 zbog razbojništva. Sati bolovanja ukupno je ostvareno 21.880 odnosno 2.735 radnih dana. Isplaćena naknada na teret HP-a (ukupne potpore) iznosi ukupno ukupno 60.668,33 kn (od toga 26.855,95 kn za ozljede na radu, te 33.812.38 kn za ozljede na radu uzrokovane razbojništvom). Isplaćena naknada na teret HZZO-a iznosi ukupno 546.764,09 kn (od toga 312.090,65 kn za ozljede na radu, te 234.673,44 kn za ozljede na radu uzrokovane razbojništvom). Prema grupama područja, najviše ozljeda na radu u radnom procesu bilo je u GP1 i GP5 (5) dok u GP3 nije zabilježena niti jedna ozljeda. Tri ozljede na radu dogodile su se u GP6, dok su po dvije ozljede zabilježene u GP2 i GP4. Od ugriza psa najviše su stradali radnici iz GP2, njih četvero, dok, primjerice, u GP4 nije zabilježen niti jedan ugriz psa u predmetnom razdoblju. Ozljede na radu uzrokovane razbojništvom u navedenom su se razdoblju dogodile jedino u GP1, njih šest. U svim ostalim GP-ima, na sreću, nije zabilježen niti jedan slučaj takve ozljede na radu. Prema radnim mjestima, najviše su stradavali poštari – 23 puta, zatim operateri u PU – 14 puta, djeljači pošiljaka – 2 puta te administrativni radnici, također, dva puta.

EUROPSKIM NOVCEM DO VIŠE ZNANJA

Hrvatski sindikat pošte je dana 27.07.2015. s Ministarstvom rada i mirovinskog sustava  zaključio Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji su financirani iz Europskog socijalnog fonda u sklopu programa 2007. – 2013. – “Jačanje socijalnog dijaloga – Faza II“. Sklapanje ovog Ugovora je rezultat projekta koji je izradio Hrvatski sindikat pošte pod nazivom ¨3R¨ (razgovor-razumijevanje-rezultat) i koji je prihvaćen od strane Ministarstva rada i mirovinskog sustava te se u potpunosti financira bespovratnim sredstvima Europske unije. Projekt traje 12 mjeseci, s početkom realizacije u rujnu ove godine.
Svrha projekta je da kroz razgovor svih sudionika socijalnog dijaloga, boljim razumijevanjem njegovih obilježja i fokusom na rezultate, poboljšamo informiranost, povećamo znanja, vještine i motivaciju sindikalnih povjerenika, članova RV i PZNR. Sve to trebalo bi doprinijeti jačanju bipartitnog socijalnog dijaloga unutar Hrvatske pošte. Projekt se sastoji se od organizacije i provedbe savjetovanja, radionica i međunarodne konferencije, a podijeljen je u šest tematskih elemenata:
1. Savjetovanja o ulozi i odgovornosti RV i PZNR u socijalnom dijalogu;
2. Radionice na temu: Radni odnosi, pravo na informiranje i konzultacije s Poslodavcem;
3. Radionice na temu: Umijećem pregovaranja do kvalitetnog socijalnog dijaloga;
4. Radionice na temu: Komunikacijski alati za rješavanje sukoba u dijalogu;
5. Međunarodna konferencija “Socijalnim dijalogom do suradnje”;
6. Kampanja za jačanje socijalnog dijaloga.
Da bismo mogli uspješno realizirati naše zacrtane sindikalne ciljeve, opredijelili smo se svoj rad temeljiti na neprestanom jačanju i prikupljanju znanja, na razmjeni pozitivnih iskustava unutar i izvan našeg Sindikata, kao i u međunarodnim sindikalnim odnosima, usmjereni smo na kvalitetnu i cjelovitu informiranosti svakog našeg člana, a kao jedan od rezultata tih naših aktivnosti s pravom očekujemo uspješnu provedbu i organizaciju ovog projekta. Uspješna provedba projektnih aktivnosti izravno će utjecati na rad i jačanje socijalnog dijaloga. To uključuje jačanje pregovaračkih pozicija sindikata i otvaranje perspektiva za učinkovitiji socijalni dijalog s poslodavcem, a sve s ciljem stvaranja boljih uvjeta rada i zaštite prava radnika Hrvatske pošte. O svim našim projektnim aktivnostima redovito ćemo vas informirati preko sindikalnih povjerenika, pisano kroz tekstove u Post Infu, kao i putem naše web stranice.

TURISTIČKA POSEZONA 2015. – POVOLJNE CIJENE SMJEŠTAJA

Članove Hrvatskog sindikata pošte obavještavamo da 14. rujna započinje POSEZONA u turističkim objektima Plave Vale. CIJENE smještaja su vrlo povoljne i kreću se od 80 do 140 kn po danu, ovisno o veličini apartmana i turističkoj destinaciji. Veliki popusti donose smanjenja cijena i do 70% u odnosu na redovne cijene u sezoni i pružaju povoljne mogućnosti odmora u najljepšim hrvatskim turističkim destinacijama.
Članove HRVATSKOG SINDIKATA POŠTE koji namjeravaju svoj odmor provesti u nekom od naših turističkih objekata (Punat na Krku, Rogoznica, Bol na Braču, Vrboska na Hvaru i Mlini kod Dubrovnika), pozivamo da popune OBRAZAC ZA PRIJAVU, kojeg mogu pronaći na našoj internetskoj stranici www.sindikat-hsp.hr ili kod svojeg sindikalnog povjerenika, te da popunjeni obrazac pošalju poštanskom pošiljkom na adresu Radićeva 12, 10000 Zagreb ili fax-porukom na broj 01/4929676 ili na e-mail blagajna1@sindikat-hsp.hr.
Sve informacije vezane uz korištenje naših turističkih objekata, možete pronaći na internetskoj stranici www.sindikat-hsp.hr ili nas možete upitati na telefone 01 4686-087 i 01 4686-088. VAŠA PLAVA VALA HSP