HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 565 – EUREKA! RIJEŠEN PROBLEM GODIŠNJIH ODMORA

Poslodavac je nakon dugog lutanja ipak uspio pronaći „rješenje“ za slabu iskorištenost godišnjih odmora. Kako to vrlo često biva, naoko komplicirani problem je vrlo lako i jednostavno rješiv. U ovom slučaju poštanske domišljatosti možemo govoriti o rješenju na razini perpetum mobile treće vrste. Dakle, u poštanskom uredu u kojem je aktivno šest šaltera, ostaviš raditi tri radnika, isto tako, na odjelu velikih korisnika i svim ostalima, pustiš dio radnika na godišnji, a ostali rade dvokratno, višekratno, cjelodnevno… Navodno je i ovo jedan od načina kako se fokusirati na klijenta (?!), naročito ako taj mora stajati u beskonačnom redu da bi bio uslužen. Iako se u više navrata od mjerodavnih moglo čuti da, ako postoji potreba zbog povećanja obima poslovanja, treba zaposliti nove radnike, isti se u pojedinim dijelovima „proizvodnje“ slabo zapošljavaju, pa tako ostadosmo sa slabo iskorištenim godišnjim odmorima, ali sve do navedenoga „rješenja“! Rješenje je to koje otvara mnogo mogućnosti. Radnik će tako za početak primiti pošiljke na šalteru, tijekom noći ih uz pomoć rodbine razraditi, potom zadužiti za dostavu, uzeti torbu i dostaviti ih, pa sjesti na šalter i primiti uplate, prodati poneki proizvod ili osiguranje, počistiti ured i, za kraj, kamionom prevesti zaključak u sortirnicu. Bitno je znati da se ovo rješenje može primijeniti samo na radna mjesta ispod razine onih visoko-pozicioniranih. Jer, kada oni odu na godišnji, njih nitko ne zamjenjuje, barem ne službeno. Iz tog bi se dalo zaključiti da su, ili nezamjenjivi pa rade i onda kad ne rade, ili da se bez njih itekako može.

KAKO DALJE?

Posljednji događaji na tržištu te povratak velikih i značajnih korisnika u Hrvatsku poštu u velikoj su mjeri opteretili ionako opterećene radnike. Nedostatak istih na pojedinim radnim mjestima i „fleksibilno“ radno vrijeme koje im se nameće kao pravilo, dovode do velikog nezadovoljstva i ogorčenja. Da, kvaliteta je bitna, ali bitno je i kako je kvaliteta postignuta, no o tome mnogi koji bi trebali, nažalost, ne mare. A stvarnost je takva da je kvaliteta postignuta velikim, gotovo nadljudskim zalaganjem poštara, operatera, vozača… Nažalost, dogodi se da je to zbog rada duljeg od onoga koji je utvrđen rasporedom radnog vremena radnika. Ostaje pitanje, kada će i tko shvatiti da ćemo tako teško napredovati? Radnici nisu od gume, a i obitelji im više nemaju razumijevanja za njihove cjelodnevne boravke na radnom mjestu. Ono što se poteže kao pitanje je – što tu mogu učiniti sindikati? Naime, sindikati su kroz pregovore o zakonu o radu i kolektivnom ugovoru, ali i u kasnijim nastojanjima da se utvrde radna prava radnika postigli ono osnovno, a to je da svaki radnik ima utvrđeno radno vrijeme. I to je ono najbitnije. Ono što sindikati nikako ne mogu, to je natjerati radnike da se pridržavaju tih radnih vremena. To ostaje njima na savjest, a većina ih je čak i presavjesna pa obave sav posao, ali za to im poslodavac neće reći hvala, niti dati pet. Jedino što će dobiti, možda je pet novih ulica ili pet novih zaduženja! Naravno, i zgrbljena leđa… Ne daj Bože da im se nešto dogodi van radnog vremena. Je li itko o tome razmišljao i tko bi u tom slučaju odgovarao?

IZVJEŠĆE HAKOM-a

Hrvatska pošta d.d. u prvom tromjesečju 2015. dosegnula je najveći tržišni udjel u posljednjih pet godina, objavila je Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM).  Pošta je doseg- nula 72,5% udjela na poštanskom tržištu prema broju ostvarenih usluga, navodi HAKOM. Godine 2011. imala je tržišni udio od 71,5%, godinu kasnije 67,5%, a 2013. 70,7%. Prije pet godina taj je udio bio 76%. Broj poštanskih tvrtki ostao je isti, njih 11, pri čemu je HP najveći. Ukupno je tržište nastavilo pad. Broj pruženih usluga pao je sa 87,9 mil. u prvom lanjskom tromjesečju na 84,7 mil. u ovoj godini. Manje se šalju tiskanice i pisma. Rastu jedino paketi, kojih je u kvartalu isporučeno 3,4 milijuna.

NAJAVA – TREĆI SPORTSKI SUSRETI ČLANOVA HSP-a

Kao i prethodne dvije godine, Hrvatski sindikat pošte i ove godine organizira sportsko druženje svojih članova. Susreti će se održati Umagu od 18. do 20. rujna. Broj sudionika je ograničen, a prijave se primaju do 20. kolovoza 2015. Discipline u kojima će se moći sudjelovati su: nogomet (M), odbojka (Ž+M), pikado (Ž) povlačenje konopa (Ž+M) i utrka u vrećama (Ž+M). Troškovi smještaja i prehrane, koje snose sami sudionici iznose ukupno 470,00 kuna po osobi, plativo na 5 rata po 94,00 kune. Dospijeće prve rate je na isplati plaće za mjesec kolovoz (15.9.2015.). HSP će snositi troškove; prijevoz sudionika, prigodne majice za sve sudionike, nagrade najboljim ekipama i pojedincima, poklon bon za konzumaciju pića i sve ostale organizacijske troškove. Smještaj je osiguran u hotelu Sol Aurora. Svi koji žele sudjelovati na ovom sportskom druženju trebaju se javiti svom povjereniku HSP-a. Također, svi zainteresirani za Sportske susrete moraju sa svojim neposrednim rukovoditeljem dogovoriti korištenje godišnjeg odmora u navedene dane održavanja istih.

MOŽEMO JOŠ BOLJE! STRATEŠKI SASTANAK MENADŽMENTA HP-a (II.)

Strateški sastanak menadžmenta Hrvatske pošte održan je 12. lipnja, o čemu smo pisali u pretprošlom broju Post infa. U ovom broju osvrnut ćemo se na pojedine dijelove izlaganja menadžmenta HP-a. Inače, strategija koja već postoji, ovoga puta je revidirana. Okidači za promjene u Hrvatskoj pošti; –  pad prihoda od poštanskih i financijskih usluga te maloprodaje – Hrvatska pošta ima teret univerzalne usluge, bez kojega bi se mogla ponašati tržišno, što bi značilo zatvaranje još 584 poštanska ureda, ukidanje još 450 rajona; Republika Hrvatska je u 2014. godini prvi put kompenzirala HP za nepravedno opterećenje za pružanje univerzalne usluge –  nezakonita konkurencija i prije liberalizacije tržišta Ključno je osvještavanje potrebe za promjenom, što je u proteklim godinama značilo; – držati stabilnim osnovni posao i to podizanjem kvalitete te redefiniranje rabatne politike –  optimiranje broja zaposlenika, što više nije prioritet Sadašnje financijske projekcije za razdoblje 2015. – 2019. godine predviđaju stabilnu financijsku poziciju.  Kao zaključak navodi se potreba: – komunicirajmo bolje – donosimo odluke – mijenjajmo se – dozvolimo si pogrešku