HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 529 – DA JE MENADŽER BITI LAKO, MENADŽER BI BIO SVATKO

Dodvoravanje i podilaženje je dobro prihvaćen, rado viđen i prilično cijenjen način ponašanja u HP. Kad „oni odozgo“ kažu, na primjer, da nas je previše i da treba proglasiti tehnološki višak, što je drugo direktoru/ici činiti nego odraditi posao „bolje“ nego je itko očekivao. Divizija Mreža i neki njeni lokalni čelnici su se u tom smislu više nego proslavili. Split je, naravno, rekorder. Olako i, čini se, odokativno otpuštanje velikog broja radnika vrlo je brzo pokazao svu svoju „uspješnost“.   Mogao je, tko je htio, da je htio, takvo što i predvidjeti. Nažalost nitko u cijeloj vertikali upravljanja nije naslutio problem koji je bilo nemoguće ne naslutiti. Samo su se sindikati, ta vječna zanovijetala, i uvijek oprezna radnička vijeća, protivili silnom otpuštanju, znajući što slijedi. A uslijedilo je ono neizbježno – nema tko raditi! Spašavajući što se spasiti dade, ako je to u ovom trenutku uopće moguće(?), sada kada turistička sezona već pomalo ide svom kraju, treba zaposliti sezonce. Da bi udovoljio zakonskoj obvezi, Poslodavac najprije nudi zapošljavanje onima koje je tek nedavno proglasio prekobrojnima i to tako da neki od njih nisu imali dovoljno vremena prihvatiti ili ne prihvatiti „novu šansu“. Istodobno, nakon raspisanog javnog natječaja, obavlja se razgovor sa 16 kandidata s namjerom da se primi šestero odabranih spasitelja. Kao da se ništa nije naučilo iz dosadašnjih poslovnih pogrešaka, zakašnjelih pokušaja i debelih promašaja. Nakon svega što su napravili, a pogrešno i onoga što nisu napravili, a trebali su, teško se oteti dojmu da menadžer u Pošti može biti svatko. Nije vrag da očekuju da im se povjeruje kako će do kraja sezone ovih šest operatera sami naučiti posao i ostvariti prihod i dobit veću nego što bi ostvarili sa onima koje su olako odbacili. Kad već sposobnost rukovođenja nije na zavidnoj razini, još jednom se pitamo, postoji li itko tko će pozvati na red, a potom i sankcionirati one koji su napravili ovakav nered i tko će snositi odgovornost za eventualnu štetu koja će nastati. Baš nas zanima kako će to biti kad se okončaju sudski sporovi „prekobrojnih“ i otpisanih radnika.

IZBOR MIROVINSKOG FONDA DO 7. KOLOVOZA

Svega desetak dana (do 7. kolovoza), ostalo je do isteka mogućnosti biranja kategorije mirovinskog fonda. Naime, od 21. kolovoza 2014., svaki mirovinski fond imat će tri kategorije: A, B i C. A kategorija je najrizičnija jer je dopušten najveći maksimum za ulaganje novca u dionice, a minimalni postotak ulaganja u državne obveznice je najmanji u odnosu na ostale dvije kategorije. B kategorija može trgovati dionicama u manjem postotku nego A kategorija, a minimalni iznos koji se ulaže u državne obveznice je veći nego u A kategoriji. C kategorija ima zabranu trgovanja dionicama, a minimalni postotak ulaganja u državne obveznice je najveći u odnosu na ostale dvije kategorije. U A kategoriji se može biti sve dok osiguraniku ne ostane manje od 10 godina do starosne mirovine. U B kategoriji se može biti sve dok osiguraniku do odlaska u starosnu mirovinu ne ostane manje od pet godina – tada će automatski biti prebačeni u C kategoriju. Svi koji do 7. kolovoza 2014. na šalteru FINA-e ne izaberu svoju kategoriju, automatski će biti svrstani u B kategoriju.

UKINI, SKRATI, POKVARI, ZATVORI…

Planira se, i to vrlo ozbiljno i temeljito, ukidanje popodnevne linije Split-Solin-Kaštela-Trogir. Što reći nego, još jedna u nizu poslovnih odluka onih koji odluke trebaju i moraju donositi i za njih dobiti poštenu i primjerenu plaću, ali i odgovornost snositi. Međutim! Racionalizacija i optimizacija, a o tome je ovdje riječ, provodi se po malo čudnoj formuli: ukini, otjeraj klijenta, smanji promet, napravi problem, zatvori poštu – ukini radna mjesta.  Naime. Na području gradova Solina, Kaštela i Trogira živi gotovo 100.000 stanovnika koji su prostorno raštrkani i koji ovise o urednom funkcioniranju jedinica lokalne uprave, kao i podružnicama županijske i državne uprave. Pravne osobe oslanjaju se na pravovremenu dostavu i prijem pošiljaka, kao i sudovi te državna tijela koji svoje pošiljke u pravilu predaju na šalterima krajem svog radnog vremena. Po novoj organizaciji sve te pošiljke bi ostajale u poštanskom uredu do sutra te bi samim time kasnile u dostavi, a radi se o tričavih(!?) 80% pošiljaka. Tako će pošiljka predana u Kaštel Sućurcu, biti u Splitu uručena tek nakon dva dana, na opće oduševljenje kako pošiljatelja, tako i primatelja. Oni će, nažalost, svoje zadovoljstvo našom uslugom znati iskazati na primjeren način. Isto tako, pošiljke koje se ne otpreme u popodnevnoj otpremi iz Splita, sutradan se ne mogu na vrijeme zadužiti dostavljačima. Kako se ovdje radi o više od 100.000 pošiljaka mjesečno, možemo samo zamisliti sreću i zadovoljstvo naših korisnika. Sve je to već viđeno u manjim poštanskim uredima, po principu – skrati radno vrijeme na dva sata, učini nemogućim korištenje ureda, smanji prihode i, što drugo nego zatvori ured. Deja vu, rekli bi Francuzi.

BIT ĆE POSLA ZA ORGANE

Prema novim uputama (HP Glasnik broj 12/14, članak 29.), ako radnik utvrdi neslaganje stvarnog i evidencijskog stanja robe, koja je prema uputi za izlaganje izložena na dosegu korisnicima, dužan je otuđenje prijaviti mjerodavnoj policijskoj  postaji. Nakon popunjavanja policijskog zapisnika, voditelj područja ili ovlašteni radnik dostavlja policijski zapisnik Sektoru maloprodaje, Depou manjka/viška uz otpremni dokument za otuđenu robu i dopis. Depo će rješavati samo takve prijave viška/manjka (uz policijski zapisnik). Dakle, ubuduće kad nakon mjesečnog utvrđivanja stanja robe ustanovite da vam nedostaje 30-ak razglednica, 2 paketića žvaka, molitvenik i slikovnica, obavezno nazovite policiju ili platite iz vlastitog (šupljeg) džepa.

NEMOGUĆE!?

Smanjenje broja dostavnih rajona u Splitu sa 72 na 65 uslijedilo je, kažu, nakon što su neki iznutra netočno prikazali manju količinu pošiljaka u odnosu na stvarno stanje i to, tvrde, za posljedicu ima kašnjenja u dostavi i nezadovoljstvo korisnika. „Ljudi moji, jel’ to moguće!?“

(DE)CENTRALIZACIJA

Nova komunikacijska i svaka druga tehnička čuda omogućila su rad u jednoj te istoj kompaniji razasutoj u više država, čak i na više kontinenata. Slijedom navedenog, pitamo, mora li baš sva pamet Hrvatske pošte stolovati u Metropoli? Moraju li se u „provinciji“ gasiti radna mjesta da bi se ista  ili  slična  tamo   otvarala?

SUDSKI PREDMETI „NA ČEKANJU“

S obzirom na veliki broj vaših upita i poziva vezanih uz sudske sporove i njihov tijek, obavještavamo vas da sudske institucije koriste svoj kolektivni godišnji odmor, stoga su svi predmeti trenutačno „na čekanju“. Nastavak rješavanja vaših sudskih predmeta i sporova slijedi nakon ljetne stanke, odnosno od 18. kolovoza.

 

Poštovani članovi,
obavještavamo vas da će sljedeći broj Post infa biti objavljen
22. kolovoza 2014.