Više se ništa ne prepušta slučaju jer opečen i na hladno puše. Pisali smo svojedobno, sjetit ćete se, o nabavci polo majica za poštare u king-kong veličini. Fotografirali smo tada dvoje ljudi standardne građe u jednoj majici. E, da se to sada ne bi dogodilo, u divizijama Pošta i Ekspres su se dosjetili jadu. Jednostavno, nakon što se neuspješnim pokazalo mjerenje samih sebe i naknadno premjeravanje od strane voditelja, organizirali su terensku probu ljetnih poštanskih uniformi. Cilj akcije je bio, ako je ikako moguće, pomiriti krojački metar i standard proizvođača. Koštao je terenski rad nešto novaca i truda, al’ što je to u odnosu na izvjesnost da će poštari napokon biti obučeni u odjeću odgovarajuće veličine. Još samo, uzimajući u obzir da je mjerenje tek sada završeno, a evo kraj je srpnja, nije poznato tko će i kako pomiriti kalendar i ljetnu odjeću. Ljetna se uniforma, naime, teško može koristiti na jesen i zimu, kol’ko god ona bila savršenih mjera.
KOMUNIKACIJA, KOMUNIKACIJA, KOMUNIKACIJA…
Odavno Kinezi rekoše kako je put u pakao popločen dobrim namjerama. Svaka, pa i ona najbolja, ako zapne na prvom koraku, ostane samo namjera. Nedavno nam Poslodavac reče kako je komunikacija i komuniciranje od strateške važnosti u našoj tvrtki (tvrtci-sibilarizacija?! ). I da im je ozbiljna namjera, pače učinit će sve da se ona bitno poboljša. Naravno i svakako, i evotv spada u stratešku kategoriju. Kako komunikacija u naravi funkcionira u Hrvatskoj nam pošti, dosta dobro se moglo vidjeti na nedavno održanim skupovima radnika. Prema tamo viđenom i doživljenom, Poslodavac je propustio stopostotnu komunikacijsku šansu, promašili „ceo fudbal“, rekli bi nogometaši. Izostala komunikacija, a bogme i informacija. Pa, ili predstavnici poslodavca na skup uopće nisu došli, valjda im je ispod časti, ili, ako već jesu, najčešći odgovori su bili, nije to moj fah, to pitajte „one gore“, ne znam ništa o tom, vidjet ćemo, istražit ćemo, saznat ćemo, javit ćemo…No, da ne bi bilo da smo uvijek maliciozni, sada kada je „urbi et orbi“ objavljeno da komunikacija postaje strateški važna, nadati se da će u bliskoj(!) budućnosti biti bolje. U to ćemo se moći uvjeriti iz dana u dan, a onda ćemo eksploziju dvosmjernog komuniciranja i uvažavanja doživjeti na sljedećim skupovima, tamo negdje krajem godine.
PAR ILUZIJA I ISTO TOLIKO STVARNOSTI
Iluzija je bilo očekivati da će se riješiti problem kolnog pristupa PU 32000 Vukovar. Stvarnost kaže, ništa od tog! I ne samo to, da bi otežali rad u tom uredu provedena je centralizacija dostave u taj ured. Iluzija je očekivati da se znade procedura kako zamijeniti pohabanu službenu odjeću i obuću. Stvarnost nas dnevno uvjerava da poštari i dalje u pohabanim cipelama prevaljuju silne centralizirane kilometre. Iluzija je bila i ostala da će radnici na šalterima i drugdje sjediti na normalnim i funkcionalnim stolicama. Stvarnost pokazuje da rješenja nema pa nema. Tko ne vjeruje neka provjeri. Ima toga još, na iluzije mislimo. Tko živi u iluzijama, a tko radi u stvarnosti, to nam je odavno poznato.
JE’L TAKO?! TAKO JE!!
To što ti smjena započinje u gluhonoćnih 24:00, u još gluših 03:30 ili možda u 04:00 sata i što u to vrijeme nema javnog prijevoza, a ti nemaš osobni automobil (rjeđi slučaj) ili ga imaš, a rezervoar suh k’o barut (češći slučaj), koga je briga. To što ti je tvrdoglavi djed talijanskoj tvornici mortadele prodao magarca (alternativni prijevoz), tvoj je problem. Tražio si posao brale, Imaš doći na posao i šlus! To što ti je raspored rada utabličen u čak petnaest tipova smjena i što povremeno sam sebe srećeš dolazeći na posao ili bauljajući pospan kući, i to je tvoj problem. Zaboravljaš da smo u kapitalizmu. Profit, zemljače, profit…To što se jedan od tvojih značajnijih bioloških ritmova, stadiji spavanja i budnosti ne izmjenjuju pravilno i ciklički, a trebali bi, ni sam ne znaš kol’ko je to dobro. Čovječe, što više spavaš, manje živiš! To što radiš u sortirnici, sreća je tvoja. Bolje igdje nego nigdje. Jel’ tako? Tako je!
ROŠADE U IZVRŠNOM MENADŽMENTU
Nakon obavljene rošade izvršnog menadžmenta u Diviziji pošta (Direktor Sektora sortiranja – direktor GP2), Uprava Društva odlučila se za novi sličan potez. Naime, donesena je odluka da dosadašnja izvršna direktorica Divizije Mreža gđa. Marijana Miličević prelazi voditi Diviziju Ekspres, a dosadašnji direktor te divizije g. Marko Jukić će ubuduće biti na čelu Divizije Mreža. Razloge za ovaj potez Uprave zasad ne znamo al’, kako se ono kaže, „zaklela se zemlja raju da se tajne sve doznaju“. U svakom slučaju, puno uspjeha obojma! Sreće svima, a ne samo njima!
ZOR – NEZADOVOLJNI SVI OSIM VLADE RH
Premda je novi Zakon o radu (ZOR) usvojen, ne prestaju polemike o tome tko će i kakve koristi ili štete imati od njega. Da će isti probuditi zamrlo tržište rada, vjeruje, čini se, jedino Vlada. O ZOR-u se svašta moglo čuti, pa i to da će trudnice moći raditi noću i da je olakšano otpuštanje trudnica. Ministar rada Mirando Mrsić to je oštro demantirao. Novim ZOR-om, kako kažu sindikati, olakšano je i otpuštanje radnika na bolovanju, a popis loših odredbi zakona, rekao je Krešimir Sever, predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata, je doista predugačak; od povećanja prekovremenog rada s 8 na 10 sati, banke sati koja omogućuje probijanje zakonski određenog tjednog rada, ali i izbjegavanje plaćanja prekovremenih sati, ustupanja radnika u povezanim poduzećima i u inozemstvo, neograničavanje rada na određeno, drastičnog smanjenja prava privremeno zaposlenih u agencijama. Radnicima više neće pripadati ni pravo na božićnicu, regres…Novim ZOR-om nisu zadovoljni ni poslodavci. Prema riječima glavnog direktora HUP-a Davora Majetića – tržište rada će i nakon ovog zakona biti slično kao i do sada – mrtvo, bez opcija za mlade, bez previše prilika za sve one koji se nalaze i čekaju na burzi rada….
POSTINFOVO NOVO RUHO
Kao što iz priloženog možete vidjeti, informativni tjednik Hrvatskog sindikata pošte, Post info, dobio je svoje novo ruho. Naš je tjednik vizualno drugačiji od prethodnog, a osim grafičkim izgledom, nadamo se da će i svojim sadržajem zadovoljiti vaša očekivanja.