HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 444 – Naknade za pripravnost – Poslodavac krši prava iz KU

S obzirom za pritužbe članova zbog neisplate naknade za pripravnost, utvrđene u čl. 44. st. 2. Kolektivnog ugovora, prošli tjedan Poslodavcu smo uputili dopis u kojem upozoravamo da se prava iz KU moraju poštivati. Naime, radnicima koji rade u odjelu za sigurnost od ove godine se ne isplaćuje naknada za pripravnost, koja im je ranije uredno isplaćivana. Od Poslodavca smo zatražili da u najkraćem roku radnicima isplate predmetne naknade koje im pripadaju prema važećem Kolektivnom ugovoru. U protivnom, bit ćemo prisiljeni uputiti radnike da svoja prava ostvare sudskim putem.
Redoviti mjesečni sastanak s direktoricom Divizije podrške
Kao i svake četvrte srijede u mjesecu, tako je i ove, 27. lipnja, održan redoviti mjesečni sastanak s direktoricom Divizije podrške. Uz direktoricu iste, Kseniju Matan Jelić, na sastanku je nazočila i direktorica Ureda za upravljanje ljudskim resursima Mirela Makovičić Mujić. Ispred HSP-a na sastanku je nazočio Davor Kršić, a ispred RSRH-a na istom su nazočili Cvetan Kovač i Siniša Seketin. Direktorica nas je informirala da je Pravilnik o čišćenju star šest godina te je kao takav „zreo“ za reviziju. Sukladno tome, pokrenut je postupak revizije o čemu ćemo biti pravovremeno informirani. Također, informirani smo da Računovodstvo radi na usklađivanju stvarnog stanja sa stanjem u dokumentaciji. Isto tako na usklađivanju podataka radi se i u voznom parku. Kontroling, pak, radi na računovodstvenom razdvajanju dobiti i troškova. Uz navedeno, na sastanku se raspravljalo i o ostalim tekućim problemima unutar dotične divizije, kao primjerice, o nabavi vozila, za što se trenutačno priprema tender za natječaj.
Održani skupovi radnika
Kao što smo i najavili u prošlom broju Post infa, ovaj su tjedan održani skupovi radnika u GP1 i GP2. Nažalost, na skupu radnika u Zagrebu okupilo se tek pedesetak radnika, čime su mnogi propustili mogućnost postavljanja pitanja direktno prema predstavnicima Poslodavca. Osim postavljanja pitanja i (ne)dobivenih ili nepotpunih odgovora, radnici su na sastanku mogli čuti i kratke izvještaje o radu RV-a, o poslovanju HP-a u prva tri mjeseca ove godine, o radu svih divizija za GP1 te o stanju i mjerama zaštite na radu. Pod točkom 5 raspravljalo se o raznom. Neka od pitanja oko kojih se vodila rasprava su redomati, nedostatak klima uređaja, plaće i bodovi, alkotestovi te problemi oko nabave odjeće i obuće za motoriste. Nezadovoljni odgovorima, a vjerojatno i katastrofalnim uvjetima sindikalne dvorane u Branimirovoj (nedostatak klime, potrgane stolice i dotrajali stolovi), polovica radnika napustila je skup i prije samog kraja istog.
Najava – skup radnika GP4
Sve radnike HP-a obavještavamo da će se skupovi radnika za Grupu područja 4 održati prema slijedećem rasporedu; u Šibeniku – 3. srpnja, u zgradi PU 22000 Šibenik, Borajska bb s početkom u 13,00 sati, u Zadru – 9. srpnja, u prostoru bivšeg restorana, K. S. Držislava 1 u 13,00 te u Gospiću – 10. srpnja, u zgradi PU 53000 Gospić s početkom u 13,00 sati. Dnevni red sjednica čini pet točaka – 1. Izvješće o radu radničkog vijeća GP4, 2. Izvješće o stanju i rezultatima poslovanja HP-Hrvatske pošte d.d., 3. Izvješće o poslovanju po Divizijama, 4. Izvješće o stanju i mjerama zaštite na radu, 5. Razno.
Klime, klime, klime! – pravo na disanje
Ovogodišnje nesnosne vrućine već su odavno pokucale na vrata i žalosno je da još uvijek ima mnogo radnika koji se žale na nedostatak klima uređaja u svojim radnim prostorima. Od Poslodavca često čujemo da se u pojedine radne prostore naprosto ne može uvesti klima uređaj zbog „starih i trošnih instalacija“, no onda moramo priznati da je teško shvatiti zašto se negdje, unatoč tom istom problemu, klima ipak mogla uvesti. Ne treba posebno naglašavati kako se osjećaju radnici koji su osuđeni na rad u neklimatiziranim prostorima te kako je u istima teško obavljati bilo kakav posao, a kamoli onaj pod pritiskom ostvarenja što većih ciljeva. Radnici u tim prostorima jedva dišu te još jednom apeliramo na Poslodavca da uvede klime tamo gdje je nemoguće raditi bez iste, jer živimo u 21. stoljeću i uopće je teško pojmiti da se o tom problemu konstantno mora raspravljati i moliti da se riješi. Dajte ljudima pravo da normalno dišu!
Najlakša stvar na svijetu je pogriješiti, ali…
…onda veliki šef kaže malom/velikom šefu da vozila u polasku ne smiju kasniti pa to izgleda ovako. Na zadovoljstvo likova iz uvoda, linijski vozač redovito kreće i redovito stiže u svaki poštanski ured, sukladno „tajnom“ ustrojstvu tehnologije prijevoza, a to je za pohvalu kada bi u toj preciznosti bio obavljen posao. Uz nadnaravne napore da se udovolji velikom šefu zaboravi se otpremiti 600 HP pošiljaka što rezultira; povećanom potrošnjom goriva (sjetite se kako su kolege vozači gurali kombije po dvorištu radi uštede goriva), kompliciranim (dvostrukim) zaduženjem poštara na terenu, povećanim vremenom dostave, a u nekim slučajevima i prekovremenim radom. Prema slobodnoj procjeni za ispravak ove i ovakve pogreške treba dodatno angažirati i opteretiti stotinjak ljudi kako korisnici ne bi osjetili tko nam i kako proizvodi ovakve propuste. I nikom ništa, greška uočena, ispravljena, pa što, i tko je taj prvi koji će odgovarati za poslušnost šefu?
Tko to zapravo treba na „disciplinsku“?
U posljednje vrijeme učestalo je upozorenje voditelja područja u Diviziji mreža, da će nakon trećeg upozorenja za ne nuđenje usluga i proizvoda korisnicima, radnik biti upućen na „disciplinsku“(!?) ili da će dobiti upozorenje pred otkaz ugovora o radu. Ne želeći optužiti voditelje područja, a niti izvršne direktore GP-a, prilično smo sigurni čija je to umotvorina. Jedino ostaje nepoznanica – na čemu se temelji ili će se temeljiti takva odluka? Nitko se ne pita kako u ova krizna vremena prodati nešto, što se ipak ocjenjuje luksuzom? Kako prodati robu koja ni po čemu nije konkurentna? Kako u gradu u kojem je zaposleno cijelih 5 posto stanovnika prodati stambenu štednju ili „uvaliti“ kreditnu karticu!? Nitko nema ništa protiv, ali ponuditi karticu tvrtke, koja dostavu računa vrši preko naše konkurencije!? Bez komentara.
Je li vrhunac znanja onih koji nas vode mapa „Pošto-poto“, u kojoj se i dalje nude samo naše usluge? Koliko milimetara oglasnog prostora je prodano u tom letku, a u odnosu na to, koliki je gubitak nastao štampanjem istog letka? Nisu li naši „stručnjaci“ trebali biti ti koji će naći i ponuditi kvalitetnu i prihvatljivu robu, koja će uspjeti prodati oglasni prostor? E pa gospodo, budući da radnici HP d.d. nisu zadovoljni vašim nuđenjem novih i razvojem postojećih usluga, odavno ste zaslužili opomenu pred otkaz ugovora o radu!