Počela je kalendarska godina i skupa s njom su počeli pritisci pojedinih voditelja da se koristi novi godišnji odmor. Po tko zna koji put ponavljamo – svrha korištenja godišnjeg odmora je da se radnik odmori i obavi neke svoje privatne poslove, a ne da voditelj hvata što veći postotak kako bi bio „uspješan“! Dakle, prilikom planiranja godišnjeg odmora trebalo bi uvažiti potrebe radnika i potrebe organizacije rada. Nakon izrade Plana GO, svaki radnik bi trebao dobiti Odluku o rasporedu i trajanju korištenja godišnjeg odmora najkasnije 15 dana prije korištenja godišnjeg odmora. Bilo kakve izmjene datuma iz Odluke bi trebale biti u dogovoru s radnikom. Iznimno, radnik može tražiti 3 dana godišnje kad on to želi, uz prethodnu najavu.
PROJEKT USPIO, PILOT…!!
„Pilotiranje“ u Hrvatskoj pošti unatrag više od desetljeća uzelo je maha. Projekt dostave „visoko i nisko vrijednih“(!?) pošiljaka, nešto je što se pilotira u posljednje vrijeme. Prvenstveno, naziv dosadašnjih pošiljaka koje ujedno čine, kako menadžeri vole stručno reći „core bussines“, više je nego podcjenjivački. Povijest pošte nas uči da je svaka pošiljka zaprimljena u sustavu „zlata vrijedna“. No očito u novo vrijeme, a sudeći prema nazivima iz pilot-projekta, pošiljke nam nisu više jednako važne. Što kaže trenutno pilotiranje? Sa terena se mogu čuti svakakvi komentari, ljutnja i vapaji za pomoć. Nažalost, iako saznanja sa terena prenosimo predstavnicima poslodavca, ne vidimo da se nešto mijenja. Logika bi rekla da kada krećeš u provjeru novotarije, osiguraš sve potrebno za to. Nažalost, već i prethodni manjak radnika na pojedinim lokacijama i regijama je doveo do toga da se „u novi let poletjelo bez dovoljno goriva, sa motorom manje, a možda i oštećenim krilom“. Radnika koji bi planirano trebali vršiti razradu pošiljaka nedostaje, poštara nedostaje, vozila nedostaje, strojevi za razradu ne stignu i ne mogu razraditi pošiljke. Nažalost, radnici koji savjesno obavljaju svoje radne zadatke opet ispaštaju. Naši poštari i operateri (ali i drugi radnici) daju sve od sebe da i u takvim uvjetima zadovolje stranke i sve pošiljke dostave na vrijeme, no svakodnevno pod sve većim pritiskom i teretom sve više pucaju. Ne želeći obezvrijediti ičiju ideju i trud osmišljavanja ovog projekta, ipak smo stava da je dobar radnik najveća vrijednost koju ova naša tvrtka ima, stoga je teško i neprihvatljivo gledati kako nam najveća vrijednost odlazi iz sustava, a oni koji ostaju „gube svoj sjaj“. Pozivamo nadležne da poslušaju glas naroda i žurno korigiraju ono što je potrebno. Ovo ne zbog samog naroda, već i zbog naše Hrvatske pošte i sve nezadovoljnijih korisnika.
NASTAVLJENA RASTUĆA POTRAŽNJA ZA PAKETSKIM USLUGAMA
Prema izvješću HAKOMA za treće tromjesečje 2024. godine, na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj nastavljen je stabilan rast broja paketskih usluga. U tom je razdoblju ukupno ostvareno 11,4 milijuna paketskih usluga, što predstavlja povećanje od 20,4 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine. Povećanje broja paketa rezultiralo je i povećanim udjelom paketskih usluga na tržištu koji je narastao na 19 posto, što je povećanje od 3,2 postotna poena u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, čime je postignut najveći udjel do sada. Istovremeno, smanjen je broj pisama i tiskanica, što je u skladu s globalnim trendovima u poštanskom sektoru. Povećana potražnja za paketskim uslugama, potaknuta rastom internetske trgovine, očekuje se i u nadolazećem razdoblju. Osim toga, rast broja paketa imao je pozitivan utjecaj na ukupne prihode od poštanskih usluga, koji su u trećem tromjesečju 2024. iznosili 93 milijuna eura, što predstavlja povećanje od gotovo 22 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine. Također, zabilježeno je i povećanje broja prekograničnih usluga, koje su porasle za 14 posto u odnosu na treće tromjesečje 2023., te sada čine 9,4 posto ukupnog prometa, što je najveći udjel u posljednjih nekoliko tromjesečja. Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj aktivna su 23 davatelja usluga, a HP-Hrvatska pošta d.d. zadržala je dominantnu poziciju s udjelom 82,6 posto prema broju ostvarenih usluga.
CIJENE U PROSINCU 2024. VIŠE ZA 3,4 POSTO NA GODIŠNJOJ RAZINI
Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u prosincu 2024. u odnosu na prosinac 2023. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 3,4 posto, dok su u odnosu na studeni 2024. (na mjesečnoj razini) u prosjeku više za 0,1 posto, a u godišnjem Promatrano prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na godišnjoj razini, najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u skupinama Restorani i hoteli, Razna dobra i usluge, Zdravlje, Obrazovanje, Hrana i bezalkoholna pića, Rekreacija i kultura, Alkoholna pića i duhan, te Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva. Porast cijena na godišnjoj razini ublažio je pad cijena u skupini Komunikacija, za 4,0 posto. Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene harmoniziranim indeksom potrošačkih cijena, u prosincu 2024. u odnosu na prosinac 2023. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 4,5 posto. (Izvor: DRŽAVNI ZAVOD ZA STATISTIKU)
POTPORE ČLANOVIMA HSP-a
Na temelju Pravilnika o Fondu solidarnosti, Hrvatski sindikat pošte je u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2024. godine svojim članovima ukupno isplatio 159.263,00 eura.