Kako se bliži kraj godine sve je veće nezadovoljstvo zbog odluke poslodavca da u nagradu za lojalnost ne uvrsti operatere. Hrvatski sindikat pošte koristi svaku priliku da upozori Poslodavca da je ovakva odluka duboko nepravedna pogotovo zbog činjenice da zbog kontinuiranih problema u dostavi upravo operateri (pritom mislimo na sve operatere) iznesu najveći teret da se koliko toliko zadovolji toliko željena kvaliteta. Poslodavac je tvrdoglavo u stavu da je nagrada usmjerena na radna mjesta koja su u deficitu, ali glavno pitanje za poslodavca je – zar ćemo stvarno dozvoliti da se nađemo u istom problemu deficita i na radnim mjestima operatera? Polako, ali sigurno već idemo u tom pravcu.
PREMALO RADNIKA, PREVIŠE PRITISKA
Posljednjih dana učestali su pozivi operatera u poštanskom uredu sa područja pojedinih županija, koji se odnose na nedostatak radnika. Radnici se žale na povećani broj dugih bolovanja (i kratkih) te nemogućnost organizacije rada i silan pritisak kojem su izloženi. Problem je posebno izražen u razdoblju pojačanog prometa, kakvo je trenutno i kakvo će očekivano još potrajati. Radnici upozoravaju i na nemogućnost korištenja godišnjih odmora, a situaciju dodatno pogoršavaju odlasci radnika iz sustava, što u zasluženu mirovinu, što iz drugih osobnih razloga. Za mišljenje smo zamolili ID jedne od lokacija, a evo što u odgovoru stoji: „Za sva radna mjesta sukladno potrebama radimo dopune interno kao i zapošljavanja. I trenutno imamo zapošljavanja u tijeku.“ Eto dragi kolege, očito nema mjesta za paniku, jer na konkretan upit za pojedina područja primismo „konkretan“(!?) odgovor.
USPJEŠAN SKUP RADNIKA U ČAKOVCU
Skupu radnika za Regiju 2, koji je održan u Čakovcu 28. studenog odazvao se iznimno veliki broj radnika (više od tridesetak kolegica i kolega – a radi se o „maloj radnoj sredini“). Radnici su izdvojili svoje slobodno vrijeme, došli na skup i na njemu, svojim pitanjima, sugestijama, prijedlozima i komentarima, aktivno sudjelovali! A raspravljalo se, argumentirano i tolerantno, o svemu onome što radnicima predstavlja probleme, a menadžmentu izazove. Od plaća, nagrađivanja, isplate božićnice i ostalih nagrada, uvjeta rada, službene odjeće i obuće, organizacije dostave (posebno „izazovima“ dostave u romskim naseljima), ozljedama na radu, količinama dostavljenih pošiljaka, rajonizaciji, kašnjenju pošiljaka u „dolazu“, postavljanju kućnih kovčežića i još o mnogo čemu. Red pitanja, red odgovora, red komentara, red prijedloga… i tako skoro dva sata. Još jednom se pokazalo kako je skup radnika “jedinstveno mjesto susreta“ koje svim radnicima omogućuje neposredno pojedinačno i kolektivno iznošenje stavova, postavljanje pitanja i prijedloga, vezanih uz zaštitu interesa radnika u odnosu na poslodavca. Svoju radišnost, izvrsnost i posvećenost poslu, međimurske poštarice i poštari, odavno su već pokazali i dokazali u svojem svakodnevnom radu, a sada su iskoristili prigodu pitati i dobiti odgovore (možda ne na sva pitanja, ali…) od menadžmenta Regije 2!
POSTUPAK U SLUČAJU OZLJEDE NA RADU PREMA PRAVILNIKU O ZAŠTITI NA RADU
Sukladno odredbama Zakona o zaštiti na radu, Hrvatska pošta je u propisanom postupku, donijela Pravilnik o zaštiti na radu (HP Glasnik 26/20) kojim je utvrdila organizaciju provedbu zaštite na radu te prava, obveze i odgovornosti ovlaštenika poslodavca za zaštitu na radu i radnika.
Upravo u spomenutom Pravilniku o zaštiti na radu (internom aktu Hrvatske pošte) i to u člancima 56. do 60., jasno je propisan postupak u slučaju nastanka ozljede na radu, iz kojih izdvajamo:
• U slučaju ozljede na radu radnik koji se ozlijedio dužan je odmah po nastanku događaja o tome obavijestiti svog neposrednog rukovoditelja (ovlaštenika) i nadležnog stručnjaka zaštite na radu.
• U slučajevima kad su načini nastanka ozljede na radu: prometna nesreća, ugriz psa i/ili razbojništva, radnik je dužan odmah po nastanku događaja i na mjestu događaja pozvati nadležnu policijsku postaju te pričekati dolazak policijskog službenika. Pritom je dužan obavijestiti i neposrednog rukovoditelja, a koji će o navedenom događaju obavijestiti stručnjaka zaštite na radu.
• U slučaju da je težina ozljede na radu ozlijeđenog radnika takva da isti ne može samostalno rasuđivati, obavještavanje je dužan provesti prvi sposobni (neozlijeđeni) radnik ili neposredni rukovoditelj radnika (ovlaštenik) i to odmah po saznanju o nastalom događaju.
Po događaju koji je izazvao ozljedu na radu, postupa se kako slijedi:
• osoba osposobljena za pružanje prve pomoći dužna je ozlijeđenom radniku pružiti prvu pomoć ako je to potrebno, nakon čega se radnik sam ili uz pomoć osobe osposobljene za pružanje prve pomoći, neposrednog rukovoditelja (ovlaštenika) ili hitne medicinske službe za pružanje stručne liječničke pomoći upućuje u najbližu zdravstvenu ustanovu, odnosno izabranom liječniku obiteljske medicine
• odmah po saznanju o ozljedi na radu nadležni neposredni rukovoditelj (ovlaštenik) dužan je sastaviti pisanu izjavu o ozljedi te ispuniti interni zapisnik o ozljedi na radu
• ozlijeđeni radnik i eventualni očevidac sastavljaju pisanu izjavu o događaju koji je izazvao ozljedu na radu. Izjava mora biti jasna, smislena, sažeta i sa podrobnim opisom događaja, mora sadržavati jasne podatke o davatelju izjave te mora biti vlastoručno potpisana;
• ozlijeđeni radnik (ili osoba kojoj on to povjeri) dužan je nadležnom stručnjaku zaštite na radu, što je prije moguće, a najkasnije u roku od tri radna dana od dana događaja dostaviti dokumentaciju kako slijedi: presliku povijesti bolesti, pisanu izjavu radnika o događaju koji je izazvao ozljedu na radu, pisanu izjavu eventualnog očevica o događaju koji je izazvao ozljedu na radu
• nadležni stručnjak zaštite na radu temelju prikupljene dokumentacije ispunjava obrazac prijave o ozljedi na radu u propisanom broju primjeraka i daje ga na potpis nadležnom ovlašteniku Društva, potpisani obrazac dužan je dostaviti ozlijeđenom radniku
• ozlijeđeni radnik po preuzimanju obrasca prijave o ozljedi na radu isti odnosi izabranom liječniku obiteljske medicine na ovjeru
• ozlijeđeni radnik ovjerene obrasce vraća nadležnom stručnjaku zaštite na radu radi vođenja daljnjeg postupka za priznavanje ozljede na radu.