HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 538 – PISMO OZLOJEĐENOG POŠTARA

Tko zna koje po redu pismo (anonimno, naravno) na istu temu? Prenosimo ga u cijelosti uz poziv Poslodavcu da odgovori čemu služi članak 54. stavak 6. Kolektivnog ugovora i kada, i kako, misli podmiriti „neto trošak“ poštaru koji, zbog potrebe posla, za putovanje potroši pola svoje mjesečne crkavice. Prostor u Post-infu nije problem.
„Dobar dan!
Poštar sam u … županiji, u svom mjestu. Već godinama idem (i kolege poštari isto) na izaslanje (zamjena za godišnji odmor) u poštu koja je udaljena od mog mjesta prebivališta i moje matične pošte preko 30 km i nema redovitu autobusnu liniju. Dobivao sam službeno vozilo (golf) i sve je funkcioniralo zaključno sa 2013.g.
U 2014.g. već sam bio 17 dana na izaslanju koristeći svoje osobno vozilo. I to je čak prihvatljivo. Ali nije mi prihvatljivo da mi Pošta ne pokriva troškove nego, kako kaže voditelj, maksimalno 700 kn mjesečno. Ali ja imam dnevnog troška 70 kn. Pa ja sam već do sada financirao Poštu sa skoro 600 kn, a imam uskoro odraditi još 13 dana. Da sam bogat ne bih ni radio u Pošti.
Da li moj voditelj područja može zatražiti službeno vozilo? On kaže da vozila nema. Kaže da ako se ne pojavim na radnom mjestu (izaslanje) piše mi se neopravdano odsustvo, a s obzirom da ja nemam više sa čime odlaziti na izaslanje, obraćam se Vama za informacije i pomoć. Direktor područja rekao je da je pokušao nabaviti vozilo, ali ne može (još u 2. mjesecu 2014.g.)
Moja pitanja su:
– zar se stvarno ne daje službeno vozilo na korištenje, na relacije duže od 30 km?
– da li je stvarno ovo sve regulirano novim kolektivnim ugovorom?
– koje posljedice mogu imati ako se (ne)opravdano ne pojavim na poslu (izaslanje)?
Uz sve uštede koje Pošta provodi (regresi, božićnice, uskrsnice, jubilarne,…), zar je došlo vrijeme da zaposlenici financiraju poslodavca? Ako je tako tražim drugi posao (kad bih imao gdje). U atmosferi stalnih pritisaka, brojanja pošiljaka, preinaka dostavnih područja, plašenja sa neproduktivnosti (iako se prelazi dnevno i po 70 km na mopedu) kako da čovjek radi. Nadam se da će te pročitati ovaj e-mail i odgovoriti mi na njega,
Lijep pozdrav…
P.S. Nije kulturno ne predstaviti se, ali shvatite. Drugom prilikom…“

ISKORIŠTENOST GODIŠNJIH ODMORA

Premda je plan godišnjih odmora za 2014. godinu uredno urađen, realizacija ne ide baš tako uredno. Iskorištenost godišnjih odmora u Diviziji pošta u GP5 šteka! Iako je planirana realizacija za prvih devet mjeseci 75 posto, stvarno je realizirano tek 55 posto godišnjeg odmora. Što Poslodavac poduzima? Očito ništa. Tek onako usput se planira dodatno zagorčati život svima u Diviziji pošta u GP5, i to novim projektima i idejama o povremenom stopiranju korištenja godišnjih odmora. Problema s godišnjim odmorima je bilo i lani, pa slobodno možemo reći, „na istoku ništa novog“.

DO KOŽE MOKRI!

Nije ništa novo, ali je postalo neizdržljivo. U katastrofalno stanje zaštitne i službene odjeće uvjerio se prošli tjedan i sam izvršni direktor GP2, a da ne bi bilo nismo znali, svi ogledni primjeri do kože mokrih poštara su iscrpno foto-dokumentirani. Nadamo se samo da će fotografije vidjeti oni koji ih moraju vidjeti, a onda žurno i neodloživo  poduzeti što se poduzeti mora jer ovako više ne može i ne smije! Tko je, pobogu, dao pravo poslodavcu da se ozbiljno poigrava zdravljem ljudi? Štoviše, otkud im „licenca“ za proizvodnju invalida!?

POŠTANSKI PILOTI, AVIJACIJA I PADOBRANSTVO

Novi projekti, pilot projekti i slično, nikako nisu za odbaciti. Dapače. Tradicionalne usluge kopne, sve ih je manje, stoga je dobrodošla svaka inicijativa i svaka dobra ideja. Ipak, namjerno ili ne, najčešće, nekako, u svakoj novoj „priči“ ostane puno nedorečenosti i prostora za vratolomnu improvizaciju. Prije uvođenja novih projekata, uključujući i sve češće pilote, koji imaju utjecaja na položaj radnika, poslodavac je dužan savjetovati se s radničkim vijećem. Naravno, Zakon o radu tako kaže, radničko vijeće o svemu mora biti upoznato točno, pravovremeno i cjelovito. Međutim, o tome se, kad je riječ o Diviziji pošta u GP5, rijetko kad možemo govoriti. Informacija najčešće dolazi kasno, šturo, površno i bez kompletnih podataka. Primjerice, novi pilot projekt, koji to u stvari i nije, o očitavanju plinskih brojila, prezentiran je upravo onako kako to ne bi smjelo biti. Izračun učinkovitosti poštara u danima kad se vrši očitanje brojila, ekonomska isplativost projekta, nemogućnost odrađivanja posla mopedima i biciklima, …, puno pitanja, malo odgovora. Puno puta se učini da, uz časne izuzetke, Poštom mnogi pilotiraju po upitnom kursu i da je među nama nemali broj padobranaca koji se ponašaju kao da su s neba pali.

ZAKONSKA REGULATIVA ZAŠTITE NA RADU

U organizaciji Europskog društva inženjera sigurnosti, u Zagrebu se 24. listopada 2014., održao međunarodni simpozij pod nazivom Zakonska regulativa zaštite na radu. Kao što je poznato, u Hrvatskoj je donesen novi Zakon o zaštiti na radu N.N. br. 71/2014., koji na nov način propisuje i regulira pravila i odgovornosti u provedbi zaštite na radu. Na simpoziju je predstavljena zakonska regulativa zaštite na radu u Sloveniji, koja je dosta slična sadašnjoj regulativi u RH. Inspekcijski nadzor u RH, naime, djeluje na pet područja te je naglašeno da inspektorat djeluje preventivno, a ako se u zadanim rokovima neka nepravilnost ne otkloni, pokreće se prekršajna ili kaznena prijava. Nadalje, predstavljena je i zaštita na radu u kaznenom zakonodavstvu Hrvatske i sudska praksa. Prezentirane su obveze i odgovornosti poslodavaca, radnika te promjene koje se odnose na povjerenike za zaštitu na radu. Novina u Zakonu je stres na radu ili u vezi s radom. Specijalisti medicine rada i stručnjaci zaštite zdravlja i sigurnosti na radu imaju potpunu profesionalnu neovisnost u odnosu na poslodavca, stručnjake zaštite na radu i njegove ovlaštenike. Zaključeno da se svi i sve institucije moraju aktivno uključiti u poboljšanje sigurnosti i zaštite na radu te da se i sadašnji zakon mora dorađivati, a u tome će i pomoći osnivanje Zavoda za unapređivanje zaštite na radu. Zavod bi trebao biti zadužen za provođenje preventivnih mjera zaštite i sprečavanja ozljeda na radu i profesionalnih bolesti, a isto tako i pružati stručnu pomoć poslodavcima, educirati radnike i savjetovati poslodavce o zaštiti na radu.

HPB S POŠTOM I CO PRIPREMA SNAŽNIJI TRŽIŠNI PRISTUP

Kako navodi poslovni portal Business.hr, Hrvatska poštanska banka snažniji tržišni nastup priprema zajedno s partnerima Hrvatskom poštom i Croatia osiguranjem. Potencijal i interes za snažnije partnerstvo postoji i kompanije već pripremaju zajedničke projekte. Cilj je klijentima omogućiti kvalitetniji financijski servis i donijeti novu vrijednost hrvatskom financijskom tržištu. Jedan od planova je da se poštanski uredi koji predstavljaju najveću nacionalnu maloprodajnu mrežu (tisuću poštanskih ureda), za svakodnevne financijske usluge bolje iskoriste i u kratkom roku postanu mjesta kvalitetne, atraktivne i konkurentne ponude Pošte i HPB-a. Također, banko-osiguranje kao kanal kroz koji će ubuduće dolaziti sve više osiguranja otvara mogućnost širenja suradnje CO-a i Banke koja kontinuirano povećava prodaju polica domaćeg osiguravatelja. Najavljena je i mogućnost povezivanja odnosno uvođenja drugih zajedničkih proizvoda. Ne preostaje nam drugo nego nada da će se ova najava ostvariti i donijeti radnicima HP-a posla i, naravno, novca.