Odlukom o visini otpremnina u Hrvatskoj pošti koja se odnosi na radnike naše tvrtke u slučaju otkazivanja ugovora o radu, osim kada se isti otkazuje zbog razloga uvjetovanih ponašanjem radnika, utvrđen je povoljniji iznos otpremnina u odnosu na iznos koji propisuje Zakon o radu. Naime, radnik kojemu Hrvatska pošta otkazuje ugovor o radu nakon dvije godine neprekidnog rada, osim u već navedenom slučaju, ima pravo na otpremninu u iznosu od 4.250,00 kuna neto za svaku navršenu godinu neprekinutog rada provedenu u HP-u. Otpremnina, prema namjeravanoj Odluci, može iznositi najviše 120.000,00 kuna. Isto tako GRV je suglasan s namjerom poslodavca za uvođenje pilot projekta matrične organizacije unutar grupe područja te formiranje novog radnog mjesta voditelja unutar sektora dostave grupe područja u Sektoru dostave u Diviziji pošte u svrhu objedinjavanja procesa sortiranja, prijevoza i dostave kroz matrični pristup te optimizacije raspona kontrole izvršnih direktora u spomenutom Sektoru. Prema navodima Poslodavca, potreba za formiranjem novog radnog mjesta razmatra se jer postojeći raspon kontrole nije optimalan i voditelji područja su previše uključeni u svakodnevne operativne poslove. Veličina područja, posebno raspored poštanskih ureda u pojedinim područjima dostave kao i veliki broj raznovrsnih svakodnevnih poslova onemogućavaju voditelje područja da se posvete upravljačkim aktivnostima, a operativni dio, posebno povremeno nadgledanje odvijanja tehnoloških procesa rada, ostavilo je prostora i potrebu za daljnjim unapređenjem nivoa kvalitete. Izgleda da se ipak vraćamo na neke stvari koje su bile dobre i u starom sustavu organizacije, a osobito organizacije operativnih poslova.
ŠTO BI ZNAČILO BITI DOBAR VODITELJ?
Ne prođe ni dan, a da radnici različitih divizija nemaju primjedbe na ponašanje nekog od voditelja. Sve bi se mogle svesti pod zajednički nazivnik „voditelji nisu zadovoljni angažmanom svojih radnika i očekuju od njih puno više“. S druge strane, radnici su na rubu snage i volje jer koliko god se trudili dojam je da to nije dovoljno. Nerijetko se čuju i prijetnje premještanjem na drugi rajon, u drugi poštanski ured, upisuju se primjedbe u Knjigu kontrole tipa „radnici ne nude usluge“ i slično. Gdje je istina? Čovjek bi pomislio da je poslovni rezultat dovoljan pokazatelj angažmana svih naših radnika. Pomislio bi da je to isključiva zasluga tih radnika jer oni su odradili taj posao unatoč svim nedaćama tipa neadekvatan prostor, neadekvatna oprema, nedostatak broja ljudi… Na svim dosadašnjim sastancima s direktorima divizija moglo se čuti kako prijetnje i pritisci nisu poželjan način rukovođenja ljudima. Čak se uporno traži da se glasno kažu imena voditelja koji se tako ponašaju kako bi snosili posljedice za svoje neprimjereno ponašanje. Svi se čudom čude kako to da radnici ne znaju svoj raspored u zakonski određenom roku, čak štoviše kažu da će inzistirati na mjesečnom rasporedu (nekad je to bio standard). Svi se slažemo da jedino u ugodnom okruženju radnik daje svoj maksimum. Svi se slažemo da naši radnici nisu neradnici jer kako smo inače dobili sve te lijepe brojke u poslovnom rezultatu. Ispada da jedino voditelji (čast iznimkama – ipak ih ima), lutaju u svojoj svakodnevici ispunjavanja zadaća. Ne znamo jel im nitko nije rekao ili se ne slažu s teorijom da radnika treba pohvaliti kad to zasluži (po mogućnosti javno), a pojedince koji su eventualno nešto pogriješili upozoriti u četiri oka? Zar je zaista toliko teško širiti pozitivno okruženje u svojoj radnoj sredini ili im je netko (krivo) rekao da moraju biti stroga i hladna lica, spremni kazniti sve i svakog, širiti strah i trepet kako se radnici, ne daj Bože, ne bi opustili. Nažalost posljedica ovakvog ponašanja je da svi dobri i vrijedni radnici puni iskustva žele pobjeći glavom bez obzira!
PODSJETNIK – SPORTSKI SUSRETI ČLANOVA HSP-a BIOGRAD 30.09. – 02.10.2016.
Za one koji možda još ne znaju, HSP i ove godine organizira sportsko druženje svojih članova. Susreti će se održati u hotelu Adria, u Biogradu na moru od 30.09. do 02.10.2016. Discipline u kojima će se moći sudjelovati su: mali nogomet (M), odbojka (Ž+M), pikado (Ž), povlačenje konopa (Ž+M), utrka u vrećama (Ž+M) i nova discipl- ina – boćanje (Ž+M). Cijena “all inclusive” aranžmana (prijevoz, smještaj, hrana) je 500,00 kn po osobi, plativo u 5 mjesečnih rata. Dospijeće prve rate je na isplati plaće za kolovoz (15.9.2015.). O prijavama i ostalim detaljima susreta više u narednim brojevima Post infa.
OBILJEŽEN DAN PODRUŽNICE HRVATSKOG SINDIKATA POŠTE
Tradicija niti ove godine nije zakazala stoga su članovi Hrvatskog sindikata pošte, reprezentativnog i najbrojnijeg sindikata u HP-u, sa područja Brodsko-posavske županije u subotu, 4. lipnja, obilježili dan podružnice. Na poznatom izletištu Poloj okupilo se sedamdesetak članova HSP-a i gosti članovi sindikata pošte Mađarske. Uz ugodno druženje upriličena je nogometna utakmica između ekipa domaćina i gostiju iz Mađarske u kojoj su domaćini bili “nemilosrdni” i goste savladali visokim rezultatom. U nastavku programa gosti su imali priliku, uz pomoć stručnog vodiča, posjetiti Franjevački samostan i razgledati “Veliku crkvu”, a zatim su se uputili putem Korza u brodsku Tvrđavu koju su obišli i pokazali veliki interes i divljenje. Po povratku na Poloj iznenađenje je bio pravi domaći slavonski čobanac, a uslijedilo je zabavljanje i pjesma, te rastanak uz obećanje organizatora da će se potruditi tradiciju nastaviti i dogodine.
„HUMANA“ RAZINA KOMUNIKACIJE
Kako se može čuti od naših kolega čija su radna mjesta predviđena za ukidanje odnosno zatvaranje, proteklih dana pozvani su od strane predstavnika poslodavca preispitati svoju odluku, ma kakva ona prvotno bijaše. Ništa sporno, rekli bi mnogi, tako je bolje! I da, možda i je da se isto odradilo na humaniji (ljudskiji) način. Naime, radnici koji su, ne svojom voljom, na životnoj prekretnici, oni koji su dobar dio svoga života u Hrvatskoj pošti, pa čak i oni bez kojih te iste Hrvatske pošte možda ne bi niti bilo, pozvani su telefonski da se izjasne o svojoj sudbini. Tko bi od „anketara“ volio da ga na isti način priupitaju o njegovoj sudbini? Bi li netko od tih volio u telefonskom razgovoru razmatrati svoju situaciju i donijeti odluku o svojoj sudbini? Čini dobro i dobru se nadaj – kažu pametni ljudi! Nažalost, još jednom ista priča, identična obavještavanju radnika obuhvaćenih programom zbrinjavanja tehnološkog viška radnika. Vrijede li stalne edukacije ičemu, pitamo se? Vrijedi li ičemu stalno i sustavno pozivanje na komunikaciju, te stalni razvoj (!?) komunikacijskih vještina? Nažalost, sva ova „humana“ („ljudska“) komunikacija obavljena je prema raspoloživim informacijama od strane „human resources“ iliti ljudskih resursa!