HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 910 – Stiglo rješenje o reprezentativnosti sindikata

Sukladno javnom pozivu Povjerenstva za utvrđivanje reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje u Hrvatskoj pošti, Hrvatski sindikat pošte, početkom ožujka, pokrenuo je zahtjev za utvrđivanje reprezentativnosti. Rješenje je stiglo u prošli petak, 28. ožujka, a u istom je potvrđeno da su dva sindikata, Hrvatski sindikat pošte i Sindikat – Tiger, reprezentativna za kolektivno pregovaranje o sklapanju kolektivnog ugovora u Hrvatskoj pošti. Pojašnjenja radi, reprezentativnim sindikatom smatra se onaj sindikat koji na razini za koju se utvrđuje reprezentativnost ima najmanje 20 posto radnika članova od ukupnog broja sindikalno organiziranih radnika zaposlenih na razini na kojoj se utvrđuje reprezentativnost (u ovom slučaju sindikalno organiziranih radnika zaposlenih u HP d.d.). „S obzirom na navedene podatke, članstvo Hrvatskog sindikata pošte je 64,95%, a članstvo Sindikata – Tiger 35,05% od ukupnoga broja sindikalno organiziranih radnika zaposlenih u društvu HP – Hrvatska pošta d.d. Slijedom navedenoga, Povjerenstvo je ocijenilo da kriterij reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje o sklapanju kolektivnog ugovora na razini poslodavca HP-Hrvatska pošta d.d., ispunjavaju oba sindikata u postupku utvrđivanja reprezentativnosti“, stoji u Rješenju Povjerenstva. Ističemo da sada kada je stiglo Rješenje, pregovori mogu započeti što očekujemo da će se dogoditi tijekom idućeg tjedna.

HM…! ŠTO BI NA OVO REKLE INSTITUCIJE?

Situacija: Korisnik: „Molim Vas jedan Nalog za plaćanje (HUB)!“ Operater u PU: „Izvolite, 12 centi.“ (daje korisniku HUB) Korisnik: (daje operateru 12 centi) „Izvolite!“ Tr, tr, tr… (op.a. ispisuje se račun) Operater: „Uh oprostite, 13 centi!“ Tko je tu lud?! I nije samo HUB u pitanju odnosno nalog za plaćanje. Ima toga još. Nije li poprilično nevjerojatno da sustav/firma kakva je Hrvatska pošta ovako radi? Pa je li još igdje moguće da je cijena jedna, ali na računu druga? Naravno da je na brdovitom Balkanu svašta moguće, ali nekako smo za našu dragu Hrvatsku poštu ipak mislili: „Nema šanse!“ I konačno, tko u opisanim situacijama pokusa nego „oni koje ne trebaju“ – operateri u PU! Eto, niti takve situacije gdje se operateri stavljaju na „branik Hrvatske pošte“ nisu dovoljne da im se prizna i dodijeli nagrada kao ona koju primaju „terenska, operativna, deficitarna, lojalna… radna mjesta“. Pa gospodo što kažete vi, prije nego se izjasne nadležne institucije Lijepe naše?!

IZAZOVI DANAŠNJEG VREMENA

Poslodavac „se bori“ kako bi u sustavu zadržao radnike na radnim mjestima koja su se pokazala nezanimljivim na današnjem tržištu rada. Odabrao je poslodavac po vlastitom nahođenju neka radna mjesta, nazvavši ih „deficitarnim“. Takva radna mjesta je poslodavac odlučio nagraditi između ostalog i nagradom prvotno nazvanom „nagrada za lojalnost“. Poslodavac je svojim stalnim izmjenama u sustavu dostave, doveo do toga da je poštarski posao postao nezanimljiv u mnogo pogleda. Radnici su tada potražili druga rješenja i mnogi napustili sustav. Kada je već bilo prilično kasno, poslodavac je pokušao razno-raznim bravuroznim idejama „ispraviti krivu Drinu“, no kako rekosmo, bijaše već kasno. Prvi travnja će mnogi zapamtiti po još jednom potezu poslodavca, kako ga radnici nazivaju „kako dodatno ogaditi ovaj posao“. Gotovo svi radnici kažu da se osjećaju kao prvog radnog dana, no nije to sve. Radnike je dočekalo puno nepripremljenih stvari, od manjka radnika koji su trebali razvrstati poštu, manjka radnih stolova, problema s prijevoznim sredstvima, nepoznavanja novih rajona, manjka podrške… Ponovo se ide u velike promjene u mjesecu pojačanog prometa i isplate uskrsnica, uz kasni početak pripremnih radnji, pa su iste voditelji i kontrolori odrađivali navrat-nanos i van radnog vremena, te stoga nisu sve bolje niti stigli pripremiti… Još jedan dan u Hrvatskoj pošti, mnogima ništa novo.

BILI SMO U OBILASKU POŠTANSKIH UREDA

Prilikom obilaska poštanskih ureda naše su kolegice i kolege s nama podijelili svoje svakodnevne probleme i poteškoće. Ono što se pokazalo kao prvi i najveći problem i kao uzrok najvećeg nezadovoljstva kod radnika u poštanskim uredima je premala plaća koja ne prati rast cijena i kretanje iznosa prosječne plaće u Republici Hrvatskoj. Nadalje, a nastavno na materijalna primanja operatera u poštanskim uredima, problem je i varijabilna nagrada odnosno kriteriji prema kojima se ona izračunava. Kriteriji nisu relevantni – bitni, značajni i važni. Zašto? Zato što najveći dio posla koje operateri danas obavljaju su poslovi oko dostave, a oni nisu uključeni u izračun za varijabilu. Ostali poslovi kao što su prigovori stranaka, zahtjevi za naknadu štete, utvrđivanje statusa pošiljaka i svakodnevna komunikacija sa nezadovoljnim strankama se djelatnicima u poštanskim uredima ne vrednuje kao njihov izvanredan trud i rad. Drugi, ali ne i manji problem u poštanskim uredima je premalo djelatnika koji rade na šalterima. U uredima konstantno nedostaje radnika. Postave radnika su nategnute, a veliki broj ureda radi samo jednu smjenu. Nad radnicima se vrši i dodatni pritisak na način da im se dnevna satnica smanjuje za jedan sat pa im se stavlja i radna subota. Iskorištenost novih godišnjih odmora je slaba jer još uvijek ima radnika koji nisu iskoristili ni stari godišnji odmor?!? Također, nekako nam nije jasno ni to da u uredima nema papira, selotejpa, higijenskih potrepština i ostalih osnovnih sredstava za rad iako nam poslodavac na svaki naš upit uvijek tvrdi upravo suprotno. Moramo i ovoga puta jasno i glasno reći da sredstava nema i da ne dolaze u urede redovito i sukladno trebovanju. I za kraj bi pitali poslodavca zna li što znači termin „neverbalna komunikacija“? Nije potrebno puno pričati ni dokazivati, ni obrazlagati zašto je nešto… Neka mjerodavni dođu u poštanske urede i neka dobro pogledaju izraze lica, govor tijela i izgled svojih radnika. Nakon toga, svaka riječ će biti suvišna.