U zadnje vrijeme svjedoci smo prakse da se takozvana distribucijska područja za dostavu paketa 24 otvaraju na neprimjerenim prostorima odnosno prostorima koji svojim izgledom i uvjetima uopće ne odgovaraju namjeni. Postavlja se pitanje kako je poslodavac uopće dobio uporabnu dozvolu i potrebna odobrenja zaštite na radu za obavljanje djelatnosti u prostorima u kojima mikroklimatski uvjeti nisu zadovoljavajući i u prostorima koji su godinama zapušteni i derutni. Opće je poznato da građevine namijenjene za rad moraju ispunjavati sve temeljne zahtjeve za građevinu kao što su mehanička otpornost i stabilnost, sigurnost u slučaju požara, higijene i zdravlja, očuvanje topline, osiguranje mikroklimatskih uvjeta, osiguranje potrebne osvijetljenosti radnog prostora, zaštita od štetnih atmosferskih i klimatskih utjecaja, osiguranje pomoćnih prostorija, prostora i drugo. Prema zakonu, radne prostorije u kojima rade radnici i u kojima se osobe zadržavaju duže od dva sata, moraju se grijati i zna se koja je propisana temperatura prostora. Također, u građevinama namijenjenim za rad moraju se osigurati pomoćne prostorije kao što su garderobe, sanitarni čvorovi, prostorije za uzimanje obroka, prostorije za povremeno zagrijavanje osoba koje rade na otvorenome i ostalo. Budući da je sve navedeno poznato, kako je moguće da naši operateri i radnici na tim lokacijama rade s kapama na glavi, šalovima i rukavicama jer im je hladno i ne mogu drugačije odraditi posao? Jesu li to humani uvjeti rada? Poslodavcu ponovno skrećemo pozornost na poštivanje minimalnih sigurnosnih i zdravstvenih zahtjeva za mjesta rada koje je propisalo Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.
NOVI NAČIN PREUZIMANJA ODLUKE O GODIŠNJEM ODMORU
Prema obavijesti Poslodavca, od ožujka 2025. godine za mjesec travanj 2025. i nadalje, odluke o rasporedu i trajanju godišnjih odmora radnicima HP-a će se dostavljati u preglednik na internetskoj platformi https://servis.eposta.hr/ i to minimlano 15 dana prije planiranog početka godišnjeg odmora. Radnicima će biti omogućeno preuzimanje odluka putem samouslužnog portala ePošta, na isti način na koji preuzimanju i platne liste. Svaki radnik u mjesecu u kojem je zasnovao radni odnos, poštom će dobiti pristupne podatke za servis ePošta na prijavljenu adresu stanovanja. Ako se pošiljka vrati pošiljatelju ista će se poslati na adresu radnog mjesta.
Ako je radnik zaboravio pristupne podatke ili lozinku za obnovu podataka isto može zatražiti:
– slanjem elektroničke poruke na adresu helpdesk@posta.hr
– prijavom na online sustav https://helpdesk.posta.int
– pozivom na telefonski broj 01 662 63 33, kratki broj 6333 ili s mobilnih uređaja 76333
Voditeljima i evidentičarima od strane Ureda za upravljanje ljudskim resursima dostavit će se upute o načinu preuzimanja odluka i uručivanja radnicima.
ZAŠTO SE OGRANIČAVA MOGUĆNOST KUHANJA TOPLIH NAPITAKA U RESTORANU NSC-a?
Ovih dana svjedoci smo jednog poteza poslodavca kojim je prvo uskratio kuhanje i posluživanje toplih napitaka, kave i čaja u restoranu zgrade NSC-a svim radnicima, a onda, dan nakon toga, bez ikakve prethodne najave u službenim glasilima, oduzimanje privatnih kuhala i uređaja za kavu po sobama radnika. Hrvatskom sindikatu pošte nikako nije jasan razlog takvog postupanja poslodavca i to ne samo zbog same usluge već i zbog činjenice da nam isto donosi veliku (ako ne i najveću) zaradu u restoranu. Ne prihvaćamo skupe aparate kao alternativu za oduzeto.
CIJENE U SIJEČNJU 2025. VIŠE ZA 4 POSTO NA GODIŠNJOJ RAZINI
Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u siječnju 2025. u odnosu na siječanj 2024. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 4 posto, dok su u odnosu na prosinac 2024. (na mjesečnoj razini) u prosjeku više za 0,1 posto. Promatrano prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na godišnjoj razini, najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u skupinama Restorani i hoteli, Razna dobra i usluge, Rekreacija i kultura, Obrazovanje, Hrana i bezalkoholna pića, Zdravlje, Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, Alkoholna pića i duhan te Prijevoz. (Izvor: Državni zavod za statistiku)
NAŠ POVJERENIK CVETAN KOVAČ IZABRAN ZA ZAMJENIKA PREDSJEDNIKA NACIONALNOG VIJEĆA ZA ZAŠTITU NA RADU
Cvetan Kovač, povjerenik Hrvatskog sindikata pošte iz Podružnice 2, područje Čakovec, izabran je za prvog zamjenika predsjednika Nacionalnog vijeća za zaštitu na radu, u petak 21. veljače, na 13. sjednici Nacionalnog vijeća za zaštitu na radu. Domaćin sjednice bila je Podravka d.d. iz Koprivnice. Uz našeg kolegu kao predstavnika sindikata i koordinatora Središnjeg povjereništva radnika za zaštitu na radu u Hrvatskoj pošti, na istoj sjednici izabrani su i novi predsjednik Boris Antunović te druga zamjenica predsjednika Marina Borić, predstavnica ministarstva nadležnog za rad.
Nacionalno vijeće za zaštitu na radu je savjetodavno tijelo Vlade Republike Hrvatske, koje u okviru svojeg djelokruga rada:
• prati, analizira i ocjenjuje sustav i politiku zaštite na radu i o svojim nalazima i ocjenama izvješćuje Vladu Republike Hrvatske te predlaže potrebne promjene;
• prati učinke primjene Zakona o zaštiti na radu, njegovih provedbenih propisa, posebnih zakona i drugih propisa kojima se u Republici Hrvatskoj štite sigurnost i zdravlje radnika te, prema potrebi, predlaže Vladi Republike Hrvatske njihove promjene, kao i njihovo usklađivanje s međunarodnim propisima;
• daje mišljenje na nacrte iskaza o procjeni učinaka propisa i na nacrte prijedloga propisa iz područja zaštite na radu; • predlaže mjere za unapređivanje sustava zaštite na radu u Republici Hrvatskoj;
• sudjeluje u organiziranju obilježavanja Nacionalnog dana zaštite na radu;
• obavlja i druge poslove na zahtjev Vlade Republike Hrvatske.
Uz želje za uspješnim radom, čestitamo svim izabranim čelnicima Nacionalnog vijeća za zaštitu na radu, a posebno našem kolegi Cvetanu!