Svima je poznato da je prosječna plaća radnika u Hrvatskoj pošti ispod prosječne plaće isplaćene na ukupnoj državnoj razini i zato je Hrvatski sindikat pošte odlučio poduzeti ono što je potrebno kako bi se takvo stanje u Hrvatskoj pošti promijenilo na bolje. Sve veći životni troškovi te cijene usluga i dobara, posebno hrane, ozbiljno upozoravaju da se materijalna prava radnika Hrvatske pošte moraju nastaviti povećavati i to što prije.
Stoga je Hrvatski sindikat pošte početkom ljeta dogovorio s Upravom Hrvatske pošte započinjanje pregovora s ciljem daljnjeg poboljšavanja materijalnih prava poštanskih radnika.
Prošlog tjedna održali smo sastanak s Upravom Hrvatske pošte, iz čega bismo izdvojili da je Uprava s razumijevanjem primila na znanje veći dio naših prijedloga i argumenata, a to znači da su se obje strane usuglasile da je nužno potrebno poboljšati materijalna prava poštanskih radnika.
Narednih dana bit će održan sastanak na kojem ćemo pokušati iznaći najbolji model, a samim time uvelike bismo olakšali i usuglašavanje visine povećanja materijalnih prava radnika.
Kao što smo to uvijek radili, tijek i rezultate svih ovih aktivnosti, objavljivat ćemo putem našeg sindikalnog glasila Post Infa.
Iza našeg dugogodišnjeg sindikalnog rada stoje konkretni i mjerljivi rezultati, što dokazuju nepobitne činjenice kao primjerice da je Hrvatski sindikat pošte u srpnju prošle godine izborio povećanje plaća od 25 posto za sve radnike Hrvatske pošte. Ti pregovori su pokrenuti, a i konačan dogovor s Upravom Hrvatske pošte, postignut je isključivo zaslugom predstavnika Hrvatskog sindikata pošte.
Iz navedenog je razvidno da je i ove godine Hrvatski sindikat pošte, na sindikalnoj strani, jedini aktivan u pregovorima za povećanje materijalnih prava radnika Hrvatske pošte.
POSTIGLI SMO DOGOVOR S POSLODAVCEM –
RADNICIMA S PODRUČJA VELIKE GORICE VRATIT ĆE SE NAKNADA ZA TROŠKOVE PRIJEVOZA!
Hrvatski sindikat pošte prošlog tjedna zatražio je od Poslodavca da se svim radnicama s prebivalištem na području grada Velike Gorice hitno isplati, odnosno vrati naknada za troškove prijevoza, koja im nije isplaćena na plaći za srpanj. Naime, radnicima je naknada za troškove prijevoza ukinuta zbog činjenice da je grad Velika Gorica na svom području uveo besplatan javni prijevoz. Upozorili smo Poslodavca da vozni red javnog prijevoza, prema kojem autobusi prometuju pretežno svakih sat vremena, uopće nije prilagođen potrebama radnika Hrvatske pošte te im stvara gotovo nepremostive prepreke u prijevozu od doma do posla i nazad. Nakon razgovora s predstavnicima Hrvatskog sindikata pošte, Uprava Hrvatske pošte je prihvatila argumente koje smo iznijeli te uvažavajući potrebe i interese poštanskih radnika odlučila odustati od primjene odluke o ukidanju prijevoza radnicima s prebivalištem na području Velike Gorice. Kako doznajemo, u tijeku su konzultacije s poreznom upravom s obzirom na činjenicu da će troškovi prijevoza, troškovi prijevoza, zbog dodatnog poreznog opterećenja, u budućnosti biti veći. Ova odluka znači da će participacija u troškovima prijevoza i ubuduće biti isplaćivana prema dosadašnjim kriterijima i u punom iznosu, sukladno Kolektivnom ugovoru. Pozitivnu odluku Uprave Hrvatske pošte očekujemo tijekom ovog tjedna i želimo naglasiti da je ovakav ishod pobjeda zdravog razuma i odgovornosti prema potrebama i interesima naših poštanskih radnika.
ODNOS POVJERENIKA I ODBORA ZA ZAŠTITU NA RADU
Neposredna zadaća povjerenika radnika za zaštitu na radu je kontinuirani nadzor nad primjenom pravila, odnosno nad provedbom mjera za sigurnost i zaštitu zdravlja radnika. Obavljanje svojih dužnosti mogu započeti tek nakon što steknu podroban uvid u stanje zaštite na radu, odnosno sustav i način djelovanja sustava sigurnosti i zaštite zdravlja na radu. Povjerenik radnika za zaštitu na radu najčešće je i član Odbora za zaštitu na radu, čiji su članovi osim njega – poslodavac (ovlaštenik poslodavca), stručnjak zaštite na radu i specijalist medicine rada. Razvidno je da povjerenik s ostalim članovima Odbora ne sudjeluje u rješavanju problema zaštite na radu samo na sjednicama Odbora, nego i neprestano u svakodnevnom kontaktu s ostalim članovima. Povjerenik u radu Odbora djeluje tako da, prateći propise i stanje zaštite u svojoj radnoj sredini, može članove Odbora izvještavati o problemima, o onome što je potrebno učiniti te obrazložiti i pokazati kako se poduzete mjere odražavaju na promjenu stanja sigurnosti. Povjerenik sudjeluje u dogovoru oko planiranja i ostvarivanja promjena u procesu rada, nastojeći da se u svim promjenama uvijek dovoljno vodi računa o pravilima zaštite na radu. Ako povjerenik nema dovoljno informacija o promjenama, onda ih može zatražiti i uz pomoć intervencije ovlaštenika, sindikata, a ako je potrebno i inspektora rada. Po dobivanju informacija, povjerenik će sudjelovati u razmatranju ozljeda na radu, profesionalnih bolesti i oboljenja vezanih uz rad, do kojih dolazi u njegovoj radnoj sredini, te iznositi gledišta radnika povezana s razlozima nastajanja neželjenih događaja. Kada se dogovaraju neke promjene koje bi trebale pozitivno djelovati u sprečavanju ozljeda, povjerenik će o njima raspraviti sa radnicima koji su ga izabrali, nastojati prenijeti značenje i svrhu tih problema pokušati radnike motivirati za prihvaćanje tih promjena. Naravno, povjerenik će obavještavati radnike i o ostalim činjenicama o kojima se raspravljalo na Odboru, kako bi zajednička aktivnost cijelog Odbora bila transparentna prema svim radnicima. Budući da je obveza povjerenika i poticanje radnika za primjenu pravila zaštite na radu u svakodnevnim aktivnostima radnika, povjerenik će među radnicima djelovati kako bi se provodili i zaključci Odbora za zaštitu na radu.
SPORTSKI SUSRETI ČLANOVA HSP-a – ZA PRIJAVU OSTALA JOŠ DVA TJEDNA
Podsjećamo da je za prijavu na desete sportske susrete članova HSP-a ostalo još samo dva tjedna. Prijaviti se možete do 13. rujna, a susreti će se kao i lani, održati u Zaton Holiday Resortu, Dražnikova 76 t, Zaton, od 10. do 13. listopada 2024. godine. Na susrete će se moći prijaviti i oni koji nemaju sportskih ambicija, ali se žele družiti, navijati ili samo dobro odmoriti. Mogućnost za odabir takvog načina sudjelovanja bit će ponuđena na prijavnici koju ćete moći pronaći kod svog sindikalnog povjerenika. Na prijavnici se može odabrati jedna od ponuđenih disciplina – mali nogomet (M), boćanje (Ž+M), odbojka (Ž+M), povlačenje konopa (Ž+M), pikado (Ž/M), tenis (Ž/M) i stolni tenis (Ž/M). Uz prijavnicu, potrebno je popuniti te potpisati i suglasnost, koju možete zatražiti kod svog sindikalnog povjerenika. Cijena “all inclusive” aranžmana je 135 eura po osobi, plativo u 5 mjesečnih rata. Dospijeće prve rate je na isplati plaće za listopad (isplata u studenom 2024.). Broj sudionika je ograničen, stoga požurite s prijavama.