HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 814 – Cipele, cipele nam dajte!

O problemu iznošenih, dotrajalih, poderanih i neuporabljivih cipela smo višekratno pisali i upozoravali nadležne. Štoviše, svemu smo prilagali i fotografije iz kojih je razvidno da su cipele koje su poštari zadužili odavno odradile svoju kilometražu i putem se potrošile do mjere da prestanu biti uporabljive. Isti ti nadležni koji bi svojim visokim rukovodećim položajima morali biti zainteresirani da im radnici sa kojima rukovode, imaju sve uvjete za rad (pa tako i službenu obuću), u pravilu „peru ruke“ od evidentnog problema, dovodeći u pitanje ispravnost korištenja obuće (što god to značilo!?), istovremeno prebacujući odgovornost na druge adrese, najčešće na javnu nabavu kao „dežurnog krivca“ za sve nevolje. A da možda nije problem u propisanom (pre)dugom roku uporabe službene odjeće i posebno obuće!? Možemo li usporediti nabavku i vrijeme korištenja poštarskih cipela, službene odjeće svih radnika, uredskih stolica i druge opreme s, na primjer, nabavkom i održavanjem službenih vozila za menadžere svih vrsta i razina? Gotovo smo sigurni da se u slučaju nabavke i održavanja vozila vodi briga o, recimo, gumama na tim vozilima i prijeđenoj kilometraži, jer i neuki znaju da upravo ona (kilometraža) određuje sigurnost guma i njihova pravovremena zamjena čuva glavu vozaču. Kako i „cipela glavu čuva“, zar nije krajnje vrijeme da po istom ili sličnom obrascu, na temelju dosadašnjih iskustava naših skoro tri tisuće poštara, raubanja cipela i prijeđene im kilometraže, utvrdi koliko zapravo ta cipela može izdržati? Čudno je, i gotovo nevjerojatno da sve cipele kod nas imaju isti rok uporabe, jednako za one koji svoj posao odrađuju isključivo pješačenjem kao i za one koji svoj posao obavljaju na biciklu, mopedu ili u automobilu. Pravovremenost pokretanja javnih nabava, poništavanje i ponavljanje istih, i (ne)pravovremena opskrba radnika pripadajućom službenom (sezonskom) obućom i odjećom, iskustvo nam govori, posebna je tema i zasebna priča.

STIGLI ASKOLL – ELEKTRIČNI SKUTERI ZA PROFESIONALNU POŠTANSKU UPORABU

Skuteri serije eSpro su električni skuteri, proizvod mlade tvrtke za inovativnu, električnu pokretljivost, Askoll iz Italije. Svi dijelovi skutera, uključujući motor i bateriju, idejno su rješenje talijanske tvrtke gdje su skuteri uistinu i napravljeni. Skuteri serije eSpro K1 i eSpro K2, koji su u uporabi u Hrvatskoj pošti, opremljeni su električnim motorom snage 2700 W te su prilagođeni za profesionalnu poštansku uporabu i opremljeni dodatnom opremom (košare, brave, vjetrobranska stakla…). Opremljeni su s dvije izmjenjive litijske baterije od 1 kWh za raspon vožnje do 90 kilometara (*prema deklariranim tehničkim podatcima proizvođača). Baterije se mogu napuniti u 3 sata.

MANJI BROJ POŠTANSKIH USLUGA POČETKOM GODINE

U prvom tromjesečju zabilježen je manji broj obavljenih poštanskih usluga te je nastavljen negativan utjecaj pandemije na poštanske pošiljke, osim onih povezanih s kupovinom na internetu. Ukupno je ostvareno 69,9 milijuna poštanskih usluga, 3,1 posto manje u odnosu na prethodno tromjesečje i 7,9 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Na manji broj usluga utjecale su sve vrste pošiljaka (pisma, paketa i tiskanica) pri čemu je najveće smanjenje prometa bilo kod usluga povezanih sa distribucijom tiskanica. U odnosu na prethodno tromjesečje tiskanica je isporučeno oko 20 posto manje, a u odnosu na isto razdoblje prethodne godine oko 28 posto manje. Uspoređujući vrstu prometa vidljivo je kako je veće smanjenje zabilježeno u međunarodnom prometu, koji je manji oko 21 posto u odnosu na prethodno tromjesečje. To pokazuje da u međunarodnom prometu još uvijek postoje određeni poremećaji povezani s potražnjom, ali i prijenosom pošiljki te će trebati još neko vrijeme za njegovu potpunu normalizaciju. Manji broj usluga utjecao je i na prihode od obavljanja poštanskih usluga. U usporedbi s prethodnim tromjesečjem prihodi su manji oko 4,8 posto, međutim, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine rasli su oko 10 posto. Pozitivan rezultat u odnosu na prethodnu godinu prvenstveno je ostvaren zbog većeg broja ekspresnih pošiljaka povezanih s kupovinom na internetu s rastom oko 23 posto, a djelomično i zbog većih cijena jednog dijela usluga iz opsega univerzalne usluge. Broj davatelja poštanskih usluga ostao je nepromijenjen. Na kraju prvog tromjesečja usluge su pružala 23 davatelja od kojih je HP-Hrvatska pošta d.d. najveći s udjelom od 84,1 posto. (Izvor: HAKOM)

U SVIBNJU 138.030 NEZAPOSLENIH

Potkraj svibnja 2021. u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje bilo je evidentirano 138.030 nezaposlenih osoba, što je za 10.714 osoba manje nego prethodnoga mjeseca, te za 19.809 osoba manje nego u svibnju 2020. Od ukupnoga broja nezaposlenih u svibnju 2021. bilo je 62.398 nezaposlenih muškaraca (45,2 posto) i 75.632 nezaposlene žene (54,8 posto). U izvještajnome mjesecu nezaposlenost je, u odnosu na isti mjesec prošle godine, smanjena u svim dobnim skupinama. Najveći apsolutni broj nezaposlenih osoba u svibnju 2021. imali su Splitsko-dalmatinska županija, Grad Zagreb i Osječko-baranjska županija, a najmanji je broj nezaposlenih zabilježen u Ličko-senjskoj županiji. Temeljem radnoga odnosa većina se osoba zaposlila na određeno vrijeme, čak 90,8. Promatrano po djelatnostima, najveći se broj zaposlio u pružanju smještaja, pripremi i usluživanju hrane, trgovini na veliko i malo, prerađivačkoj industriji, javnoj upravi i obrani te zdravstvenoj zaštiti i socijalnoj skrbi. Tijekom svibnja 2021. Hrvatskom zavodu za zapošljavanje prijavljeno je 21.850 slobodnih radnih mjesta, što je za 108,2 posto više nego u svibnju 2020. Najveći broj slobodnih radnih mjesta pristigao je iz djelatnosti: pružanje smještaja, priprema i usluživanje hrane, prerađivačka industrija, trgovina na veliko i malo, građevinarstvo te zdravstvena zaštita i socijalna skrb.