Kad nas je pogodila pošast epidemije izazvane koronavirusom i prijetnja zarazom bolešću koju taj virus uzrokuje, svi smo bili zatečeni dotad nedoživljenom situacijom, pokušavajući se snaći u novim (ne)uvjetima. Zvani i nezvani su davali i dijelili savjete (i „savjete“), kako svakom pojedincu, običnom puku, tako i zajednici u cjelini, uključujući naravno i poslodavce. Mijenjala su se radna vremena, koristili su se godišnji odmori i plaćeni dopusti. Nije se znalo kad će i kakva zaštita biti nabavljena i hoće li ona biti učinkovita, nitko nije postavljao pitanja rasporeda radnika i rješenja o korištenju godišnjeg odmora. Nitko nije znao koliko će situacija potrajati, gledalo se samo što bezbolnije premostiti taj period, kako u privatnom tako i u poslovnom smislu i, ako je ikako moguće, iz svega izaći sa što manje posljedica. Stvari se sad pomalo vraćaju u normalu, ali kad pričamo o rasporedu radnika ili korištenju godišnjeg odmora, izgleda da nekima još uvijek traje „korona modus operandi“. Ne treba valjda opet podsjećati na Zakon o radu, na to da raspored radnika mora biti na vrijeme (tjedan dana ranije) ili da odluka o korištenju godišnjeg odmora mora biti dostavljena radniku 15 dana ranije. Pojedini voditelji/direktori i dalje pritišću radnike da iskoriste godišnje odmore, zaboravljajući činjenicu da su upravo isti ti radnici odradili najteži dio posla u vrijeme širenja epidemije, riskirajući svoje zdravlje i zdravlje svojih bližnjih, dok su drugi (ne svojom krivnjom) u tom periodu bili u neusporedivo boljoj poziciji, koristeći prvo godišnji odmor, a onda i plaćeni dopust. Treba li zaista radnike koji su iznijeli teret krize, kojima nije dana prilika koristiti godišnji odmor, kamoli plaćeni dopust, sada tjerati na prisilni godišnji odmor? Ako već nisu koristili plaćeni dopust kao njihovi kolege, zar ne bi bilo korektno dogovoriti se s njima o terminu korištenja godišnjeg odmora i izaći im u susret koliko god je to moguće? Znajući činjenicu da se količina posla u nekim segmentima našeg poslovanja za sada nije vratila na pred-epidemijsko vrijeme (priželjkujući da se to čim prije dogodi), ne vidimo niti jedan valjani razlog da se ne poštuje zakon kad su rasporedi u pitanju. Rješavanje rasporeda rada ili korištenja godišnjeg odmora od danas za sutra ili od petka za ponedjeljak, prije svega je protuzakonita rabota koja nikome ne donosi ništa dobroga i nikako nije rješenje u ovoj, i dalje zahtjevnoj situaciji.
ZAGREBAČKI ELEKTRIČNI TRAMVAJ PRONAŠAO NAČIN ZA “LEGALNU” PLJAČKU NAŠIH ČLANOVA
Za vrijeme pandemije koronavirusom Covid-19 i posljedica potresa koji je pogodio područje grada Zagreba i okolice, Odlukom stožera civilne zaštite od 21.3.2020., bio je obustavljen javni promet u RH, a to je uključivalo tramvajski i drugi javnogradski promet, kako u gradu Zagrebu tako i u Zagrebačkoj županiji. Zbog navedenih razloga članovi HRVATSKOG SINDIKATA POŠTE tijekom mjeseca travnja 2020., nisu se mogli koristiti uslugama prijevoza ZET-a, no bez obzira na tu činjenicu ZET je HSP-u za prijevoz naših članova, za mjesec travanj, ispostavio račun na puni iznos troškova prijevoza. HSP je ZET-u uputio prigovor na taj račun, navodeći da tijekom mjeseca travnja nije bio organiziran javni prijevoz pa se tako članovi HSP-a njime nisu niti mogli koristiti. Na naš prigovor ZET nam je dostavio svoje očitovanje u kojemu odbija podneseni prigovor uz gotovo nevjerojatno objašnjenje, da je njihovim općim uvjetima propisano kako „u slučaju zastoja, prekida ili poremećaja javnog gradskog prometa uzrokovanog višom silom ZET ne daje jamstvo za prijevoz niti se daje odšteta za kupljenu kartu“. Nadalje, ZET u svojem dopisu navodi da je u navedenom razdoblju osiguravao uslugu prijevoza putnika na prometnom području Grada Zagreba izvanrednom organizacijom autobusnog prijevoza i supstitucijom tramvajskog prometa autobusima. Mi u HSP-u smo mišljenja da je ZET ispostavio račun za neizvršene usluge, što bi se moglo smatrati stjecanjem imovine bez osnova, kao i da većina naših članova nije bila u mogućnosti uopće koristiti se uslugama prijevoza ZET-om, pošto je on gotovo u potpunosti bio obustavljen. HSP za potrebe svojih članova ima sklopljen Ugovor o poslovnoj suradnji sa ZET-om i veliki je korisnik usluga ZET-a. Zbog toga je ovakav postupak ZET-a ne samo financijski štetan, već je protivan dobrim poslovnim običajima i ne doprinosi razvijanju međusobne suradnje i povjerenja u gospodarskom poslovanju. Činjenica da je ZET jedini tramvajski i autobusni prijevoznik u javnogradskom prometu na području Grada Zagreba i u velikom dijelu Zagrebačke županije, očito je bila dovoljan razlog za donošenje ovakve jednostrane i štetne odluke ZET-a. HSP će sa svoje strane napraviti sve što bude moguće kako bismo zaštitili legitimna prava i interese naših članova. U slučaju da na kraju ipak bude potrebno ZET-u platiti račun za neizvršene usluge, HSP će za svoje članove, koji bi bili oštećeni ovakvom duboko nehumanom i nemoralnom odlukom ZET-a, podmiriti kompletne troškove prijevoza za mjesec travanj. Time ćemo osigurati da naši članovi, od kojih su mnogi bili duboko istraumatizirani ugrozom pandemije i potresom, ni na koji način ne budu materijalno zakinuti i legalno institucionalno pokradeni.
ZAPOČELA TURISTIČKA SEZONA U PLAVOJ VALI
Nakon što je došlo do normalizacije epidemiološke situacije u našoj zemlji, s velikim zadovoljstvom možemo vas obavijestiti da je uspješno započela turistička sezona u PLAVOJ VALI. Za razliku od mnogih drugih davatelja turističkih usluga, mi u PLAVOJ VALI imali smo samo nekoliko otkazivanja rezervacija i zbog toga se želimo ovim putem posebno zahvaliti svim našim članovima i dragim gostima na vjernosti te ukazanom povjerenju. U našim apartmanima osigurali smo najvišu razinu sigurnosti i zaštite, što znači da će svaki apartman nakon odlaska gostiju, a prije dolaska novih, biti kompletno detaljno dezinficiran i očišćen, uz korištenje propisanih dezinfekcijskih zaštitnih sredstava. Sigurnost naših gostiju nama je na prvome mjestu i želimo da se osjećate sigurno, gotovo kao i u svojim domovima. Od Poslodavca smo dobili uvjeravanje da će svim onim radnicima koji imaju rezerviran termin u PLAVOJ VALI, ako je to moguće, izaći u susret i omogućiti korištenje godišnjeg odmora. Za vrijeme PUNE TURISTIČKE SEZONE imamo još nekoliko slobodnih termina u našim apartmanima.
Kvalitetan i ugodno opremljen turistički smještaj, top turistička odredišta, uz najpovoljnije cijene smještaja i uvjeta plaćanja (do 10 rata bez kamata), možete pronaći samo kod nas. Za sve informacije nazovite nas na telefone: 01 4686 088, 01 4686 093 ili posjetite našu internet stranicu www.sindikat-hsp.hr. DOĐITE, LJETUJTE I UŽIVAJTE NA PREKRASNOM JADRANU, U VAŠOJ PLAVOJ VALI