Nastavljamo s objavom pitanja i odgovora koji se odnose na probleme ili nedoumice unutar Divizije mreže. Podsjetimo, posljednjih mjeseci od naših smo članova koji rade u Diviziji mreža dobili čitav niz upita koji se odnose na svakodnevne probleme u njihovom radu. Pitanja smo proslijedili menadžmentu ove divizije te dobili odgovore koje smo prenijeli u dva prethodna broja našeg glasila. Ovo je treći nastavak te ujedno i posljednji dio pitanja i odgovora.
18. Je li prihvatljivo ponašanje voditelja, koji pozivaju radnike odsutne zbog korištenja bolovanja, sa upitima kada se misle vratiti na posao? Koliko je uopće prihvatljivo pozivanje radnika van radnog vremena na privatne telefone?
Radnik na bolovanju se ne smije uznemiravati pitanjima kada će se vratiti na rad (iako moramo priznati da je voditelju teško organizirati rad bez barem okvirne informacije, zbog čega ne zna da li da traži primanje novog radnika, ako se radi o dužem odsustvu ili u situaciji kada šalje drugog radnika da ga zamijeni, njemu također ne može reći koliko će premještaj trajati). Ukoliko je poziv dobronamjeran i voditelj se brine za zdravlje radnika smatramo da je isto opravdano, a radnik se ne mora javiti na telefon ukoliko ne želi.
19. Je li prihvatljivo da operatera (ženska osoba) u toalet prati voditelj grupe, uz požurivanje da se što prije vrati na šalter?
Navedeno je neprihvatljivo.
20. Hoće li se, nakon desetljeća traženja rješenja problema poštanskog ureda 31104 Osijek, koji se nalazi u prostoru pod zemljom, koji nije adekvatno klimatiziran, konačno naći kvalitetno rješenje, koje Hrvatska pošta i njeni radnici, kao i grad Osijek zaslužuju?
Uređenja i preseljenja poštanskih ureda provode se u skladu sa prioritetima definiranim strategijom Divizije mreže. Bili bismo najsretniji kada bismo mogli u kratkom roku srediti sve urede, ali moramo biti realni i postupati u skladu sa mogućnostima kako ne bismo imali više investicija od prihoda. Osim navedenog, problem je i sustav javne nabave (pad natječaja, nepovoljne ponude i slično).
21. Kako je moguće da u EVOTV dane, kada je za očekivati da se zainteresiranim korisnicima uruči prigodni poklon, poklona NEMA? Ipak, od radnika takvih PU se, kao i onih koji poklone imaju, očekuje ostvarenje ciljeva.
Prilikom svakog planiranja za održavanje EVOtv dana, šalje se obavijest da se za poklone korisnicima radnici jave koordinatorima GP-a koji imaju rezervne količine.
22. Normalno je i vrlo pohvalno obnavljanje voznog parka, kupnja službene i zaštitne odjeće i obuće, no nije normalno da se barem jednom u 20 godina obnovi informatička oprema-pisači, kao ni da se godinama ne promijene šalterske stolice.
Narudžba stolica se redovno planira, radnik treba javiti voditelju ukoliko negdje postoji potreba. Informatičku opremu naručuje Sektor informatike.
23. U posljednje vrijeme sve je više slučajeva da se radnici šalju na izaslanja u druge poštanske urede koji su udaljeni od mjesta stanovanja. Pri tom je nemali broj slučajeva da radnik koji živi u mjestu A ide raditi u mjesto B, a radnik koji živi u mjestu B ide raditi u mjesto A. Koja je opravdanost ovakvog povećanja putnog troška?
Ukoliko voditelj smatra da će radnik više pridonijeti kompaniji u nekoj drugoj sredini (primjerice bolji prodavač se šalje na lokaciju sa većim potencijalom za prodaju), trošak smatramo opravdanim.
24. Koji su kriteriji po kojima se pojedini radnici šalju na izaslanja, a neki drugi ne?
Upućivanje radnika na izaslanje provodi se prema više kriterija:
– Ako je ured udaljen, obično se šalje radnik najbliži mjestom stanovanja
– Ako je ured u nekom većem mjestu sa više PU-a, većinom se izmjenjuju radnici na izaslanju
– Radnici koji obavljaju specifične usluge/poslove poput rada u financijskom kutku u pravilu se ne šalju na izaslanja
– Također, radnike koji su nadprosječno dobri u obavljanju usluga nastoji se držati u uredima sa više potencijala
25. Tko je nadležan za rasporede radnika po poštanskim uredima?
Voditelj grupe, iznimno ukoliko je na nekom području loša situacija zbog primjerice većeg broja radnika na bolovanju isti se obraća voditelju mreže te zajednički donose najbolje rješenje najčešće premještaj iz druge Grupe poštanskih ureda.
ČESTITANJE – POŠTA JE ODAVNO IZGUBILA UTRKU S FEJSOM I VIBEROM
Među dragim božićnim običajima iz djetinjstva mnogi će se prisjetiti slanja i primanja čestitki. Idilični zimski prizori, slike betlehemske štalice, okićenih drvaca ili Djeda Mraza, ovisno o afinitetima pošiljatelja i primatelja, popraćene s nekoliko toplih riječi iz poštanskih su sandučića prenošene na posebna mjesta u regalima i na komodama, čak i vješane na božićna drvca, na kojima su stvarale poseban ugođaj. Stvari su se promijenile prije četvrt stoljeća kada je poslan prvi SMS, upravo s porukom “Sretan Božić!”
Istisnula ih tehnologija
Broj rukom pisanih čestitki od tada neprekidno pada, a već na Božić 2006. teleoperatori u Hrvatskoj zabilježili su 40 milijuna SMS čestitki. Iza toga su uslijedile videoporuke i čestitanje putem društvenih mreža, sa sve manje osobnog pristupa. Nekada je nepristojna bila i pomisao da nekoga nazovete i Božić mu čestitate telefonom, ako ga možete vidjeti. Osobno mi je jako žao što su nestali običaji poput slanja božićnih čestitki, kao i puno drugih načina na koji se nekada čestitao Božić jer je to bio topao ljudski kontakt. Za slanje čestitke morali ste se potruditi! Morali ste otići kupiti čestitku, rukom je napisati, nalijepiti markicu i odnijeti je u poštu, što znači da ste razmišljali o onom komu čestitate, da vam je stalo. Ljudi više ne šalju čestitke jer je puno drugih načina na koje mogu čestitati Božić. Ipak, ta vrsta komunikacije nije ni približno topla i osobna kakve su bile rukom pisane čestitke. Na žalost, problem ne staje samo na čestitkama ni na božićnom vremenu. Ljudi općenito sve manje razgovaraju.
Prvi SMS, prije četvrt stoljeća, bio je božićna čestitka
Prvi SMS poslao je inženjer Neil Papinorth 3. prosinca 1992., s računala na mobilni telefon direktora Vodafona Richarda Jarvisa. Tekst poruke glasio je upravo “Sretan Božić!”. Nakon toga, elektroničke poruke polako su potiskivale običaj slanja božićnih čestitki star više od 170 godina.
HP-HRVATSKA POŠTA – KOMPANIJA OD STRATEŠKOG INTERESA!
Na listi trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za Republiku Hrvatsku nalazit će se ukupno 40 tvrtki, što je devet manje nego do sada, pri čemu će ih se 11 brisati s liste, a na nju će ući dvije tvrtke – ACI i Croatia Airlines, odlučila je u četvrtak, 4. siječnja 2018. godine, Vlada RH. Četiri tvrtke s popisa onih od posebnog interesa bilo bi, pak, prebačeno na listu tvrtki od strateškog interesa – APIS IT, Državne nekretnine, HP – Hrvatska pošta i Jadrolinija. Ministar državne imovine Goran Marić na konferenciji za medije po završetku sjednice Vlade detaljnije je pojasnio izmjene Odluke o utvrđivanju popisa trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za Republiku Hrvatsku. Pojasnio je da je do sada na tome popisu bilo 49 tvrtki, dok će ih od sada biti 40. Dodao je da je to posljedica sustavne analize stanja te da su izmjene logične, racionalne i ekonomski opravdane. Kazao je da je razlog micanja s popisa tih tvrtki taj što one ne zadovoljavaju kriterije potrebne da bi određena tvrtka bila na popisu. „Da bi tvrtka bila na popisu od strateškog interesa, ona mora biti od infrastrukturne važnosti za Republiku Hrvatsku, Republika Hrvatska mora biti vlasnik te tvrtke“, kazao je.
IZBRISANO 45 TISUĆA NEZAPOSLENIH. A USKORO BI BRISANJA MOGLO BITI JOŠ VIŠE
(Novilist.hr) – Zbog nepridržavanja zakonskih odredbi, Hrvatski zavod za zapošljavanje (HZZ) u 11 mjeseci prošle godine iz evidencije nezaposlenih brisao je preko 54 tisuće nezaposlenih osoba. No, administrativno „rezanje“ broja nezaposlenih osoba nije trajno, odnosno osoba izbrisana iz evidencije ponovo se u nju može vratiti istekom tri ili šest mjeseci, ovisno o vrsti „prekršaja“. Državna burza rada nezaposlene osobe najviše „lovi“ na nepridržavanju odredbi o redovitom javljanju savjetniku za zapošljavanje, pa je tako od ukupnog broja privremeno izbrisanih osoba iz evidencije nezaposlenih njih preko 45 tisuća brisano jer nisu aktivno tražili posao. Sudeći prema najavi ministra rada Marka Pavića, jedan od ključnih planova za ovu godinu je i pročistiti registar nezaposlenih. „Kako bismo mogli uvoziti što manje radne snage odnosno aktivirati domaće radnike, stupat će se u kontakt sa svim nezaposlenim osobama, bez obzira na visinu obrazovanja. Ako osoba tri puta odbije posao ili usavršavanje, brisat će se s Hrvatskog zavoda za zapošljavanje“, poručio je ministar.