HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 645 – DIVIZIJA POŠTE – PITANJA I ODGOVORI (VII.) PROBLEMI U FAZAMA DOSTAVE POŠILJAKA I RAZDUŽENJA PO POVRATKU SA DOSTAVE

U posljednjih šest brojeva našeg tjednog glasila objavljivali smo pitanja i odgovore koji su se odnosili na probleme unutar Divizije pošte. U nastavku slijedi sedmi i ujedno posljednji niz pitanja i odgovora. Faza zaduženja Pitanje – U dostavnim uredima gdje još uvijek nije do kraja uvedeno samo zaduživanje poštara, pojedini poštari zadužuju sebe i još 2-3 rajona. Događa se to najčešće u danima većeg opterećenja, a problem je u tome što se poštaru koji vrši zaduženje na opisani način zbog toga ne skraćuje rajon, a isti zbog dodatnog posla kasnije izlazi na teren. Odgovor – Sve pošiljke zadužene na opisani način ulaze u ukupno radno vrijeme poštara koji ih je zadužio pa tako i izračun njegove produktivnosti do dopuštene granice. Pitanje – Problem nalazimo i u nejednakom opterećenju kod samozaduženja (nejednak broj računala), što je izraženo kod velikih ureda. Odgovor – DP strateški je cilj uvesti samozaduženje poštara za preporučene pošiljke u sve dostavne punktove. Taj način uveden je u poštanske urede u kojima postoje optimalne tehničko-tehnološke mogućnosti. Tamo gdje nisu stvoreni kvalitetni preduvjeti zaduženje predmetnih pošiljaka i dalje će obavljati radnici ostalih organizacijskih jedinica. Pitanje – Svakodnevna situacija pokazuje da još uvijek postoji problem količine pošiljaka koje se zadužuju, te da ne postoji dobra koordinacija radnika na zaduženju i poštara. Radnici na zaduženju imaju i dalje „naputak“ da sve zaduže, tako da poštar mora ostaviti dio pripremljenih običnih pošiljaka bez obzira na rokove uručenja. Odgovor – Uputa je da se poštara zaduži s optimalnim brojem pošiljaka u dopuštenim granicama produktivnosti uz primarno načelo da rokovi za prijenos i uručenje pošiljaka ne budu prekoračeni. Prioritete vezane uz vrstu i količinu pošiljaka koje poštar može iznijeti na dostavu u raspoloživom vremenu određuje nadležni voditelj tima/voditelj područja. Ujedno napominjemo da je poboljšavanje koordinacije između organizacijskih jedinica cilj koji ima trajni karakter. Na tragu navedenog, Divizija pošta i Divizija mreža su zajednički pojačale aktivnosti u cilju kvalitativnih pomaka. Pitanje – Ponovno bismo istaknuli problem nejasnih kriterija za sve dostavne pošte, vezano za pitanje postojanja djeljača pošiljaka. Postoje li kriteriji i je li jedan od njih broj poštara? Također, u nekim uredima postoji raznolik broj radnika operatera DM koji rade na razduženju. Ostaje isto pitanje kriterija u određivanju broja operatera u DM, kao i problema u radu operatera u PU, a koji su posljedica kasnijeg povratka poštara sa dostave. Ističemo i problem u radu operatera u PU koji istovremeno obavljaju poslove razduženja poštara, rad s korisnicima, prodaju proizvoda, komuniciranje s DE i komitentima, rješavanje potražnih postupaka, preuzimanje robe.
Odgovor – Divizija pošta intenzivno radi na stvaranju optimalne organizacije dostave s naglaskom na efikasnosti, kvaliteti, jasnoći kriterija i poštivanju važećih odredbi. Upravo iz tog razloga intencija Sektora dostave je preispitati i unificirati postojeći model vezan uz djeljače pošiljaka s primarnim ciljem da navedena načela ne dođu u pitanje. Međutim, imajući u vidu kako je u Sektoru dostave u ovoj kategoriji zaposlena većina radnika s različitim kontraindikacijama, ovom problemu ćemo pristupiti s dužnom socijalnom osjetljivošću. Broj potrebnih operatera u PU koji će kvalitativno odgovoriti navedenim zahtjevima je u nadležnosti Divizije mreže, no kao što je navedeno u odgovoru ranije, zajedničkim snagama pokušavamo riješiti ove i slične situacije.

OSAM SATI RADA

Već smo puno puta pisali o tome kako radnici nisu dužni dolaziti na posao ranije ili odlaziti kasnije. Naime, zbog ogromne količine posla mnogi radnici ne stižu sve obaviti u svoje radno vrijeme (osam sati) i zato dio tog posla obavljaju dolazeći ranije na posao i odlazeći kasnije, što nisu dužni! Ponavljamo, radnici to nisu dužni činiti te bi toga svi trebali biti svjesni. Ako radnik radi više od 40 sati tjedno, krši Zakon o radu, koji je vrlo jasan „Puno radno vrijeme radnika ne može biti duže od četrdeset sati tjedno“ – Čl. 61. Sve izvan tih okvira tretira se kao prekovremeni rad i radnik o tome mora biti obaviješten. Uz Zakon o radu, i Kolektivni ugovor HP d.d. ima vrlo jasne odredbe o pojmu radnog vremena i prekovremenog rada. Dužnost radnika je da svoj posao odradi u osam sati svoga dnevnog rada, osim ako s Poslodavcem sukladno propisima nije određeno drugačije. I toga bi se svi trebali pridržavati. Strah radnika da bi zbog neobavljenog posla mogli dobiti otkaz, a odradili su svojih osam sati, nije opravdan, jer radnika u tom slučaju štiti Zakon o radu kao i Kolektivni ugovor.

ODRŽAN MEMORIJALNI TRURNIR ROBERT BAJTAL 2017.

U sjećanje na kolegu i sindikalnog povjerenika HSP-a Roberta Bajtala, koji je poginuo na radnom mjestu u PU Vinkovci, Hrvatski sindikat pošte tradicionalno je i ove godine, točnije, u subotu 27. svibnja 2017., organizirao 16. Memorijal, nazvan upravo njegovim imenom. Svečanim otvaranjem turnira, obilaskom Robertovog groba, komemoracijom u PU 32100 te posjetom njegovoj obitelji, započeo je ovogodišnji memorijal. Kao i svake godine, Memorijal se održao u Vinkovcima, a na njemu su sudjelovale muške malonogometne i ženske odbojkaške ekipe sastavljene od članova HSP-a iz čitave Hrvatske. Na turniru su sudjelovali i gosti – kolege iz Sportske udruge Mađarske pošte. Iako sportski rezultati nisu bili u prvom planu, valja reći da su malonogometni turnir osvojili Zadrani, drugo mjesto Vukovarci, a treće Zagrepčani. Što se odbojke tiče, najbolje su bile kolegice iz Mađarske, drugo mjesto pripalo je Splićankama, a treće su osvojile Zagrepčanke. Najboljom odbojkašicom proglašena je Kiss Katalin iz Mađarske, najboljim igračem Jure Šarić iz Zadra, a titula najboljeg golmana pripala je Draganu Mediniću iz Vukovara. Finale prije finala odigrale su mješovite ekipe sastavljene od članova udruge djece s posebnim potrebama „Bubamara“ i HSP-a. Da poštari imaju veliko srce, pokazali su i sudjelovanjem na humanitarnoj tomboli, od koje je prihod u punom iznosu pripao spomenutoj udruzi. Turnir je podržala i Hrvatska pošta, kojoj se ovom prilikom od srca zahvaljujemo. Za kraj, ostaje samo još jedno, poziv za iduću godinu – dođi u Vinkovce!

PLAVA VALA – SLOBODNI TERMINI

Članove Hrvatskog sindikata pošte i sve radnike zaposlene u Hrvatskoj pošti obavještavamo da u turističkim smještajnim objektima PLAVE VALE ima još slobodnih termina za ljetovanje i odmor, kako u predsezoni, tako u glavnoj turističkoj sezoni i posezoni 2017. godine. Našim gostima nudimo izvrstan turistički smještaj u moderno uređenim apartmanima, uz iznimno pristupačne cijene i uvjete plaćanja, koji su svakako jedni od najpovoljnijih na hrvatskome tržištu. Pruža vam se mogućnost uživanja u najljepšim top turističkim odredištima na Jadranu (Krk, Hvar, Bol, Rogoznica, Mlini kraj Dubrovnika). Cijene smještaja kreću se u rasponu od 200 do 350 kn po danu turističkog smještaja, a plaćanje je moguće jednokratno (uz popust od 5%) ili u ratama (5-10 mjesečnih rata, bez kamata). Ako namjeravate svoj ljetni odmor provesti u apartmanima naše PLAVE VALE, molimo Vas da se javite telefonom na brojeve 01 4686-093, 01 4686-087, 01 4686-088. Detaljnije informacije vezane za naše turističke objekte možete pročitati i na našoj internetskoj stranici www.sindikat-hsp.hr.

HAKOM: POZITIVNI TRENDOVI NA TRŽIŠTU POŠTANSKIH USLUGA

Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj nastavljen je pozitivan trend i u prvom tromjesečju 2017. Broj paketa je porastao za 23 posto u odnosu na isto razdoblje 2016. te je tako povećan udjel paketa na ukupnom tržištu za oko 1 posto. Na godišnjoj razini broj paketa je također rastao te je u 2016. bilo 13 posto više paketa nego u 2015. Ovakav trend rasta broja paketa može se povezati s razvojem e-trgovine, stoji u priopćenju HAKOM-a. Povećanje broja paketa utjecalo je i na povećanje prihoda ostvarenih od obavljanja poštanskih usluga tako da su ti prihodi, u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine, veći za 4 posto što nagovješćuje da će rezultati na godišnjoj razini u 2017. biti bolji nego u 2016. Prema podacima davatelja poštanskih usluga, u 2016. uloženo je oko 118 milijuna kuna, odnosno 40 posto više nego godinu prije. Tijekom prvog tromjesečja 2017. na tržištu je jedan davatelj poštanskih usluga prestao obavljati poštanske usluge pa je na kraju tromjesečja bilo ukupno 22 davatelja, među kojima je najveći davatelj HP-Hrvatska pošta d.d. s udjelom od 82 posto. (Izvor: Lider)