HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 617 – POŠTARI, JAVITE SE

Kao jedan u nizu idućih sastanaka vezanih za svakodnevnu problematiku poštarskog rada, u srijedu, 19. listopada održan je sastanak s predstavnicima Divizije pošte. Na početku sastanka obaviješteni smo da će doći do promjene u organizaciji dostave, u primjeni A/B modela. Divizija pošte će na ruralnim područjima i manjim gradovima, tamo gdje ima manji broj HP-ekspresa i običnih paketa, vršiti dostavu i preuzimanje tih pošiljaka. Kažu, uz sadašnjih sto automobilističkih rajona, planirano je uvođenje dodatnih sto. Iako je sastanak sazvan na temu opća dostava i normativi, sastanak se sveo na ponovno argumentirano navođenje problema. Ponovila se ista priča kao i na svim dosadašnjim sastancima. Poslodavac ima izračune produktivnosti poštanskih ureda i poštara, koji ne pokazuju stvarno stanje na terenu. Sindikati uporno pokušavaju dokazati da su poštari preopterećeni te da nerijetko rade duže od propisanih osam sati dnevno. Jedino prihvatljivo objašnjenje ovako različitih pokazatelja je da je problem u samom izračunu produktivnosti, odnosno u točnom evidentiranju svih odrađenih poslova. Kako se od sindikata uvijek traže konkretni primjeri, pozivamo još jednom sve poštare koji u propisanom radnom vremenu ne uspijevaju svoj posao obaviti na kvalitetan i propisan način, da se s konkretnim i argumentiranim primjerima obrate povjerenicima Hrvatskog sindikata pošte. Poslodavac je više puta ponovio da mu nije cilj da radnici rade duže i spreman je konkretno rješavati svaki takav slučaj. Dogovoreno je da ćemo na slijedećim sastancima razgovarati o svakoj pojedinoj fazi u dostavi, tako da ćemo na slijedećem sastanku razgovarati o fazi pripreme pošiljaka za dostavu. U razgovoru s poštarima doznali smo kako im je potrebno puno više vremena za pripremu pošiljaka nego što je to predviđeno. Poslodavac će nam prezentirati koje sve poslove obuhvaćaju norme u fazi pripreme pošiljaka. Poštari, znamo da radite preko svake mjere, pomozite nam da bi vam pomogli.

NEZADOVOLJSTVO RASTE IZ DANA U DAN

„Poštovani, pišemo Vam zbog problema na našem dostavnom području GP2 (…). Nerealno normiranje reklamnog (neadresiranog) materijala koji se ne stigne odnijeti u radnom vremenu. Nošenje HP expressa zbog kojih se mora ići na B rajon dostave. Kasniji izlazak na dostavu nego što je navedeno u putnom listu, zbog obavljanja poslova u poštanskom uredu (unos preporuka, razrada pošiljaka, evidencije…). Poštari iz poštanskog ureda…“. Retke koje ste upravo pročitali dobili smo putem elektroničke pošte od poštara sa područja GP2. O kojem se točno uredu radi uredništvu je poznato. Poznato je, nažalost, i to da ovakvih i sličnih pisama dobivamo sve više. Pitanje je koliko će radnici još izdržati ovakav tempo te kada Poslodavac misli nešto poduzeti kako bi se zaustavilo sve veće nezadovoljstvo i pritisak na radnike u Hrvatskoj pošti? Nevjerojatno je da kod ovoliko upozorenja i apela radnika, nitko od odgovornih ne reagira, a još je nevjerojatnije da ima i onih koji sve napisano i više od toga uporno negiraju i krivnju svaljuju na same radnike. Dokad ćemo tako?!?

HAKOM VRAĆA POŠTI 79,1 MILIJUN KUNA!

Tržišni regulator HAKOM potvrdio je da će Hrvatskoj pošti (HP) za troškove obavljanja univerzalnih poštanskih usluga u 2015. isplatiti 79,1 milijun kuna. Naime, kako navodi HAKOM, Pošta je 1. srpnja 2016., podnijela zahtjev za naknadom troškova univerzalne usluge koji predstavljaju nepravedno financijsko opterećenje u 2015. Zahtjevu je priložen godišnji pripadajući financijski izvještaj, izvješće neovisnog revizora za 2015. te izračun stvarnog neto troška, u skladu sa Zakonom o poštanskim uslugama. Pošta je u dostavljenom zahtjevu navela da joj obveza pružanja univerzalne usluge predstavlja nepravedno financijsko opterećenje u vidu obveze pružanja usluga pod drugačijim uvjetima od uobičajenih tržišnih uvjeta. U svojem zahtjevu HP je opisao način poslovanja koji bi se primijenio u slučaju kada ne bi imao obvezu pružanja univerzalne usluge. Pretpostavke korištene u scenariju bez obveze pružanja univerzalne usluge prikazane su pod nazivom Komercijalni scenarij, koji se temelji na promjenama u operativnim parametrima: gustoći pristupnih točaka za prijam poštanskih pošiljaka, učestalosti dostave poštanskih pošiljaka i poštanskim uslugama bez naplate za slijepe osobe.

DODIJELJENE GODIŠNJE NAGRADE HRVATSKE POŠTE ZA 2015. GODINU

I ove je godine Hrvatska pošta u povodu 10. listopada, Dana Hrvatske pošte, dodijelila godišnje nagrade radnicima koji su se istaknuli predanim radom i postigli rezultate koji su u 2015. godini znatno pridonijeli dobrom poslovanju i ugledu naše tvrtke. Kriterij za dodjelu nagrada bio je radni učinak, a nagrađeno je 38 radnika iz Divizije pošta, Divizije mreža, Divizije ekspres i Divizije podrška. Nagrađene kolegice i kolege, najvrsnije u svojim radnim sredinama, izabrao je Poslodavac, koji je prepoznao proaktivne i uspješne radnike, ali i kolege koji svoj entuzijazam i motivaciju prenose na druge. Na prigodnoj svečanosti održanoj 20. listopada 2016. u Zagrebu godišnju nagradu, priznanje i 1000 kuna nagrađenim radnicima uručili su izvršni direktori divizija, a Josip Udiljak, član Uprave Hrvatske pošte, tom je prigodom istaknuo kako je uspjeh radnika prepoznat i kako možemo biti ponosni što imamo uzorne i uspješne radnike. Oni su uzor ne samo ostalim kolegama u Hrvatskoj pošti već i radnicima drugih poduzeća u Hrvatskoj.

DIVIZIJA POŠTA

Najbolji poštar za opću dostavu
Davor Gršić (GP1), Predrag Grbeša (GP2), Ivo Jadrušić (GP3), Paško Ivić (GP4), Milan Jurić (GP5) i Dragan Lakošeljac (GP 6)
Najbolji vozač u Sektoru prijevoza
Josip Kuna (Odjel prijevoza Osijek), Stipe Udiljak (Odjel prijevoza Split), Vjekoslav Gredelj (Odjel prijevoza Zagreb) i Nenad Milković (Odjel prijevoza Rijeka)
Najbolji operater za poštanske procese u Sektoru međunarodnih poslova
Damir Kuhar
Najbolji operater za poštanske procese u Sektoru sortiranja
Miljenko Kirin (Zagreb), Snježana Jurić (Split), Elvis Čagalj (Rijeka), Mario Šikić (Osijek) i Andro Posarić (Varaždin)

DIVIZIJA MREŽA

Najbolji operater u poštanskom uredu
Irena Ilenić (GP1), Jasminka Končevski (GP2), Dean Brtičević (GP3), Klaudija Paleka (GP4), Tihana Drmić (GP5) i Anita Trcol (GP6)

DIVIZIJA EKSPRES

Najbolji poštar za ekspres dostavu
Alen Ačkar (GP1), Nikola Vrbanić (GP2), Svetozar Gvozdenović (GP3), Željko Lončar (GP4), Dario Trazer (GP5) i Boris Juretić (GP6)
Najbolji operater za ekspres dostavu
Željko Ilija (GP1), Marijana Mihalković (GP2), Atilia Tarocco (GP3), Danijela Pauk (GP4), Bojan Čutek (GP5) i Evelin Bajok (GP6)
Najbolji radnik u Odjelu kontakt centra
Ksenija Jelavić
Najbolji radnik u Odjelu za pozadinske poslove
Ivana Stošić

DIVIZIJA PODRŠKA

Najbolji IT tehničar
Ivan Vuković
Najbolji radnik u Odjelu održavanja
Igor Orbanić (GP2)