HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 614 – SUKOB MIŠLJENJA SOCIJALNIH PARTNERA

Odsustvo sukoba je ugodno stanje – ali kratkoročno. Dugoročno vodi u poslovnu propast. Sukob je neugodan trenutačno, ali može biti vrlo konstruktivan dugoročno, ovisno o tome što ćemo iz sukoba izvući. Svaka sredina bi trebala biti svjesna prirodnog postojanja sukoba među ljudima, njihove legitimnosti i legaliteta. Društvo bez sukoba je „umjetno društvo”. (prema knjizi „Životni ciklusi tvrtke”, dr. Ichak Adizec, M.E.P., Zagreb 2006.) Na inicijativu sindikata, u utorak 20.09. održan je sastanak socijalnih partnera Hrvatske pošte. Sa strane poslodavca sudjelovala je cijela „reprezentacija“ čelnih ljudi Divizije Pošta, Divizije Ekspres, Sektora prijevoza, sortiranja, optimizacije i Ureda za upravljanje ljudskim resursima. Na sreću, nije izostao ni „izbornik reprezentacije“, član Upr-ave g. Udiljak. Povod za održavanje ovog sastanka je mišljenje (i stav) sindikata da u Diviziji Pošta, što se rada i radnika tiče, ne cvjetaju ruže, pače da je stanje sve, samo ne dobro. Ni stanje u Diviziji Ekspres nije puno bolje. Mišljenje i stav sindikata temeljili smo i temeljimo na svakodnevnom uvidu u stanje na terenu i sve češće i brojnije opravdane prigovore radnika da rade do iznemoglosti, puno više i dulje od propisanog radnog vremena. Poslodavac, naravno, ne dijeli takvo mišljenje, te tvrdi da je stvar više- manje pod kontrolom, potkrjepljujući taj svoj stav izračunima učinkovitosti radnika.  Štoviše, na temelju tih izračuna, tvrde da radnici nikako nisu preopterećeni jer da, eto, nikom pa ni njima, nije u interesu nanijeti štetu radnicima. Mi svakodnevno vidimo jednu sliku, njihova matematika govori posve drugo. Eto sukoba viđenog i matematike! Ili još bolje, eto dokaza da su izračuni i matematiziranje jedno, a da su stvarni život i rad, nešto sasvim drugo. Naravno da na sastanku nismo mogli pomiriti suprotstavljene argumente. No, nećemo reći da je sastanak bio gubljenje vremena, dapače! Sukob mišljenja (argumenata i stavova) je iznjedrio zaključak da zajednički (sindikati i poslovodstvo) na terenu provjere matematiku i da se, utvrdi li se matematički feler, žurno poduzmu potrebne radnje i otklone nepravilnosti. Iskusni optimisti (pesimisti) bi rekli da smo do sličnih zaključaka dolazili i ranije al’ se dalje od zaključaka, iz razno-raznih razloga, nije otišlo. I, u pravu su. Ovoga puta nećemo dopustiti odugovlačenje, a o odustajanju nema govora. Moramo već jednom utvrditi zašto su Hrvatskoj pošti, realni život i hladna bezdušna matematika u trajnom i naizgled, nepomirljivom sukobu.

RADNA SKUPINA ZA POŠTANSKE USLUGE

Prema izvješću Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) u Bruxellesu je održan sastanak Radne skupine za poštanske usluge, a tema sastanka bila je Prijedlog uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o uslugama prekogranične dostave paketa. Europska komisija je u svibnju 2016. objavila Prijedlog uredbe te ga uputila u redovnu zakonodavnu proceduru. Prijedlog uredbe donosi se kao jedna od mjera u sklopu Strategije jedinstvenog digitalnog tržišta (DSM), kojom će se pomoći korisnicima usluga i tvrtkama iz EU da iskoriste sve prednosti jedinstvenoga tržišta EU, na način da lakše i pouzdanije kupuju i prodaju robu i usluge putem interneta, uz poboljšanje transparentnosti cijena, uklanjanje prekograničnih prepreka i administrativnih ograničenja, poboljšanje regulatornog nadzora nad prekograničnim prometom paketa te uz mjere za uklanjanje potencijalne nepoštene komercijalne prakse u digitalnom svijetu.

KORAK NAPRIJED NATRAG DVA

Čekali smo, čekali i dočekali. Konačno se sortirnica Zadar premjestila na novu lokaciju. Nakon puno godina planiranja i obećavanja konačno smo dočekali novu primjereniju lokaciju. Sve je lijepo, novo, prostrano, nema više stiskanja na peronima, vozila se ne „sudaraju“ u stisnutom dvorištu. Ali osmijeh na licu je kratko trajao. Zbog preseljenja na novu lokaciju došlo je i do značajnih promjena u redu prijevoza. Tako se zbog „bolje organizacije“ gradskim uredima obznanilo da sve pošiljke koje se prime nakon 15,00 sati, za Zagreb otpremaju tek sutradan! Šok i nevjerica! Pa kako, zašto?! Zar mjerodavni ne znaju da većinu pošiljaka ugovorni korisnici donose baš oko 15,00 sati? Zar će sva ta pošta ostati do sutra? Najveći dio zaprimljenih pošiljaka je upravo od 15,00 do 17,00 sati! Neki su u Pošti preko 20 godina i dobro znaju da je uvijek bilo pravilo u popodnevnoj smjeni da sve radnice u uredu pomognu da se sve pošiljke zaprime do 17,00 sati kako bi se otpremile za Zagreb isti dan! Pa što ćemo s HP-ekspresima, dosad je bilo pravilo što se donese do 17,00 sati već sutra do 10,00 može biti u Zagrebu?! Znači ako korisnik dođe u 15,05 sati na šalter i pita kad ovo može biti u Zagrebu, moramo mu odgovoriti PREKSUTRA!!! Pa kako to, umjesto da je nova organizacija donijela da su sve pošiljke koje su zaprimljene do kraja dana sutra na odredištu, mi još produžili dan uručenja! Ovo je samo dio pitanja i komentara koje postavljaju radnice koje su u neposrednom odnosu s korisnikom. Nažalost, one su te koje osjećaju sram i tugu zbog ovakvih poteza. One su te koje moraju tražiti objašnjenja i isprike, jer oni koji su to ovako zamislili uopće ne vide u čemu je problem! Ne samo da ne vide u čemu je problem, već su pomalo i uvrijeđeni što socijalni partner uopće sluša ovakva pitanja i komentare i drzne se prenositi ih odgovornima!

RAST PRIHODA HRVATSKE POŠTE

Ukupni prihodi Hrvatske pošte u prvih šest mjeseci ove godine porasli su za 10,6 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine – iznose 785 mili-juna kuna te su veći za 75 milijuna, što je rezultat povećanja prihoda od poštanskih usluga, piše Poslovni dnevnik. Prihodi od pisama veći su za 25,1 milijuna kuna, prihodi po obračunu u međunarodnom prometu za 8,6 milijuna kuna, a prihodi od hpekspres pošiljaka za 8,5 milijuna kuna. Navedeno povećanje povlači za sobom i potrebu za daljnjim ulaganjem u logističke procese, pa slijedi uskoro jedna od najvećih investicija Pošte – izgradnja novog sortirnog centra. U navedenom je razdoblju pruženo ukupno 208,4 milijuna usluga, odnosno 11 milijuna usluga više nego lani. Ostvarena neto dobit iznosi 50 milijuna kuna. Povećanje opsega posla pratili su i veći troškovi osoblja usljed vala zapošljavanja unazad godinu dana, pa je na kraju lipnja Pošta zapošljavala ukupno 9729 radnika, odnosno njih 420 više nego lani. Trend rasta prihoda od prodaje vidljiv je na svim glavnim skupinama, a najveći je u skupini poštanskih prihoda. Poštanski prihodi s udjelom od 67 posto u ukupnim prihodima ostvareni su u iznosu od 522 milijuna kuna, i u odnosu na lani veći su za blizu 50 milijuna kuna. Generalno, pak, na rast prihoda utjecalo je više čimbenika, u prvom redu to je povećanje količina kod postojećih kreditiranih kupaca, ali su zaključeni i ugovori s novim kupcima, što je tržišna reakcija nakon prestanka rada CityExa, dotad najvećeg alternativnog davatelja na tržištu. Također, navode i da je zamjetan porast prihoda i od fizičkih osoba. S druge strane, na porast ukupnih rashoda utjecali su rashodi od nerealiziranih gubitaka s osnove usklade vrijednosti portfelja u vlasništvu HP-a, kao i rashodi s osnove prijevremenog otkupa dijela obveznica, pri čemu su se istodobno rashodi za kamate na obveznice smanjili.