Na inicijativu Glavnog radničkog vijeća (GRV) u četvrtak, 18. kolovoza, održan je sastanak predstavnika poslodavca i sindikata. Sa strane Poslodavca na sastanku su bili Damir Babić, direktor ljudskih resursa i Miroslav Vojvodić, izvršni direktor u optimizaciji. Sastanak je sazvan zbog predmeta – Nabava logističkih usluga. Naime, budući da je GRV rečeni predmet dobio u formi obavijesti (u kojoj je stajalo kako je sektor optimizacije i upravljanja resursima pokrenuo postupak nabave logističkih usluga, odnosno prijevoza kontejnera, paleta i kolica šleperom na relacijama Zagreb-Rijeka-Zagreb, Zagreb-Split-Zagreb i Zagreb-Osijek-Zagreb), bez dostave bitnih podataka o predloženom postupku, zatražen je dodatni sastanak. Na sastanku je objašnjeno da se u postupak nabave logističkih usluga krenulo uslijed povećanja broja i obujma paketnih usluga. Dosad su se šleperi koristili na relacijama prema Rijeci i Splitu kako bi se zadovoljila kvaliteta odnosno ispoštovali potpisani ugovori. Postojeći kapaciteti nisu zadovoljavali povećani obujam paketnih usluga. U idućem će se razdoblju utvrditi daljnja potreba za ovakvim rješenjem, odnosno moguća trajna izmjena u organizaciji prijevoza. Pitanja koja su najviše zanimala socijalne partnere, a koja se odnose na pozitivan financijski učinak ovakve organizacije prijevoza, ostala su bez odgovora, uz obećanje direktora Babića kako će pokušati doći do konkretnih odgovora. Na pitanje o radno-pravnom statusu radnika odgovoreno je kako ovakav način organizacije neće utjecati na isti. Budući da je ova tema usko vezana i uz organizaciju rada u sortirnicama i ekspresu očekivati je još sastanaka na ovu i slične teme.
PAUZA – KAKO OBAVIJESTITI KORISNIKA?
Pravi poštanski radnik sve svoje „režijske obveze“ plaća u svojoj kompaniji. Ipak, zna se dogoditi da ga ponekad pojedini bankarski problemi odvedu do nekih drugih šaltera (banka, Fina i slično) na kojima, čujte i počujte, stoji unificirana odštampana obavijest s natpisom PAUZA ILI PRIMOPREDAJA (naravno, ako je nešto od toga u tijeku). Svi poštanski radnici, o kako to gordo zvuči, preporodili bi se kada bi to moglo osvanuti i na šalterima HP-a. Jer tko nije probao taj ne zna i nikad neće znati kako je to kada ti usred brojanja novca ili dokumentacije, korisnik iznebuha dođe i traži bilo što iz ponude koju je moguće ostvariti na tom šalteru. I ne daj Bože da je taj isti korisnik zapravo tašti Mistery shopper (eto ti opomene pred otkaz)! Dragi naši šefovi, u najmanju ruku, ljubazno vas molimo, razmotrite ovu mogućnost jer nigdje ne piše da je to zabranjeno. Hvala.
DO ISTEKA ROKA ZA PRIJAVE JOŠ DVA TJEDNA!
Dragi svi, vrijeme leti, pa je do isteka roka za prijave na naše četvrte sportske susrete ostalo svega dva tjedna (rok je do 5. rujna). Dakle, brzo po prijavnice i idemo u Biograd odmjeriti naše poštarske snage. Ako vam već nije poznato, novost je da se ove godine na susrete mogu prijaviti i oni koji nemaju sportskih ambicija, a navijanje i druženje im dobro ide. Mogućnost za odabir takvog načina sudjelovanja ponuđena je na prijavnici koju možete pronaći kod svog sindikalnog povjerenika. Da ponovimo još neke detalje. Susreti će se održati od 30. 09. do 02. 10. 2016., u već spomenutom Biogradu na moru u Hotelu Adria. Sudjelovati možete u šest sportskih disciplina – malom nogometu (M), odbojci (Ž+M), pikadu (Ž), povlačenju konopa (Ž+M), utrci u vrećama (Ž+M) i boćanju (Ž+M). Molimo vas da na prijavnicama popunite sve tražene podatke. Kao i za sve dosadašnje susrete, na prijavnici će biti potreban potpis vašeg neposrednog rukovoditelja, stoga vas molimo da se usuglasite sa svojim nadređenim. Uz prijavnicu, potrebno je popuniti te potpisati i suglasnost, koju, također potražite kod svog sindikalnog povjerenika. Cijena “all inclusive” aranžmana je 500,00 kuna po osobi, plativo u 5 mjesečnih rata. Dospijeće prve rate je na isplati plaće za rujan (15.10.2015.). Vidimo se u Biogradu!
REZULTATI POSLOVANJA HP-a U PRVIH ŠEST MJESECI 2016.
Hrvatska pošta je u razdoblju od I. – VI. 2016. godine ostvarila neto dobit u poslovanju u iznosu od 50 mil. kn. Ukupni prihodi iznose 785,2 mil. kn dok su ukupni rashodi ostvareni u iznosu od 735,1 mil. kn. U istom razdoblju prethodne godine prihodi su iznosili 710 mil. kn, a rashodi 705,2 mil. kn te je dobit u poslovanju iznosila 4,8 mil. kn. Ostvarena EBITDA (razlika poslovnih prihoda i poslovnih rashoda umanjenih za amortizaciju) u razdoblju I. – VI. 2016. godine iznosi 106,2 mil. kn (I. – VI. 2015.: 49,8 mil. kn). Ostvarena stopa EBITDA iznosila je 13,7% (I. – VI. 2015.: 7,1%). EBIT ili rezultat iz poslovnih aktivnosti, kao razlika poslovnih prihoda i poslovnih rashoda, u razdoblju I. – VI. 2016. godine iznosi 72 mil. kn (I. – VI. 2015.: 16,1 mil.kn). Ovisno društvo HP Produkcija d.o.o. je u razdoblju od I. – VI. 2016. godine ostvarilo gubitak u poslovanju od 267 tis. kn dok je u promatranom razdoblju prethodne godine isti iznosio 56. tis. kn. Investicijska ulaganja Hrvatske pošte u razdoblju I. – VI. 2016. godine iznosila su 31,6 mil. kn, a ulaganja ovisnog društva 2,9 mil. kn. Na 30.6.2016. godine Hrvatska pošta je imala 9729 radnika dok je na isti dan prethodne godine bilo 9309 radnika. HP Produkcija d.o.o. je na isti dan imala 16 radnika kao i na zadnji dan lipnja prethodne godine. Konsolidirani rezultat poslovanja prije oporezivanja za razdoblje od I. – VI. 2016. godine iznosi 49,8 mil. kn. dobiti i ne sadrži udio u rezultatu poslovanja Hrvatske poštanske banke. Hrvatska pošta s 1. listopadom 2015. godine više nema značajan utjecaj u HPB-u (s 21,5% na 11,9%) i smatra ga nepovezanim društvom te ga na taj način prikazuje u izvještajima.
RADNICI SPREMNI NA OŠTRE KRITIKE SVE DOK IH SE NE POČNE OCJENJIVATI
Prema pisanju Poslovnog dnevnika, njemački proizvođač poslovnog softvera objavio je da odustaje od godišnjih ocjena radnika jer je odgovarajući postupak previše skup, dugo traje i često demotivira radnike! Naime, poslovni čelnici svojedobno su godišnje ocjene smatrali ključnim faktorom bolje produktivnosti da bi u međuvremenu divovi poput IBM-a, Gapa, pa i General Electrica napustili tu praksu. SAP je među prvima u redovima velikih kompanija u Europi prihvatio taj trend s druge obale Atlantika. Tu njemačku kompaniju inače već dvije godine vodi Amerikanac, a u SAD-u je locirana i trećina njegove radne snage. Čelnik kadrovske službe u SAP-u Wolfgang Fassnacht kazao je za Reuters da su u vodećem europskom proizvođaču softvera zaključili da je fokusiranje postupka ocjenjivanja na odvajanje boljih od slabijih radnika često kontraproduktivno kada je u pitanju izgradnja konstruktivnog dijaloga. “Ocjenjivanje radnika nije donijelo rezultate. Ljudi su spremni saslušati povratne informacije pa i oštre kritike sve dok ih ne počnete ocjenjivati. Tada se spuštaju rolete”, objasnio je Fassnacht. SAP sada testira novi postupak, koji uključuje redovne konzultacije, a od iduće godine trebao bi obuhvatiti gotovo svih 80 tisuća njegovih radnika. U veljači su najavili softver za kontinuirano ocjenjivanje radnog učinka. S obzirom da je i u Hrvatskoj pošti ocjenjivanje radnika stalna godišnja praksa koja kod brojnih kolega izaziva negodovanje i osjećaj nepravde, zanimljivo bi bilo čuti što bi o navedenom rekli naši mjerodavni. Misle li oni da je trenutačan način ocjenjivanja jedini ispravan način testiranja radnika i da isti pospješuje njihovu motivaciju? U odgovor većine radnika prilično smo sigurni.