Koliko već dugo slušamo priče o nekakvim rokovima uručenja pošiljaka koje se moraju u zadanom vremenu dostaviti i koliko je radnika, zbog nepoštivanja istih, dobilo otkaze ugovora o radu jer su, tobože, po nekima naštetili ugledu Hrvatske pošte?! Možda bi pojedinci i uspjeli u svojim i takvim pričama da se u ”vršnom razdoblju” (period u mjesecu kada je najveći obim posla) nije dogodilo preuzimanje poslova drugih (zatvorenih) sortirnica i da se nije nespremno, kao takvom razdoblju, prevršilo sa zaprimanjem ogromne količine knjiženih pošiljaka u obliku ”poreznih rješenja”. Pored toga što netko nije predvidio da će i ove godine Porezna uprava slati famozna porezna rješenja, smješno ili žalosno, ali koga god se pitalo, nitko ne zna do kada se ista ta ”porezna rješenja” moraju dostaviti, no, bitno je da su do jučer (svakodnevno) tražili da se ažuriraju podaci o postotku dostave istih. Ali kad je ”vrag odnio šalu”, jer vrijeme leti, a postotak dostave je mali, i unatoč zadanim rokovima uručenja, poštarima se nalaže da ne dostavljaju ništa drugo osim spomenutih rješenja. To što korisnici pitaju za račune HEP-a, telekomunikacija, za izvješća banaka kao i za ostale uobičajene pošiljake za ovo doba mjeseca, čini se nebitnim rukovodećoj strukturi u Diviziji pošte! Ali kad izgubimo nekog od ovih velikih korisnika, što znači i smanjenje prihoda – onda će (ne)sposobnost upra- vljanja prebaciti na ”leđa radnika”, odnosno, proglasiti viškom nekoliko stotina istih. Kao da je jednostavno biti menadžerom u Hrvatskoj pošti pogotovo ako nemaju sreće kao što je nisu imali njihovi kolege u Hrvatskim šumama. Dobiješ bonus od nekoliko milijuna, a onda te bivši ministar moli da ih ne uzmeš. Hm, nimalo zavidna situacija, a budući da znamo kako kod nas sve puca od poštenja – onda i znamo kako će postupiti jedni i drugi.
SURADNJA? ILI IPAK NE?
Suradnja socijalnih partnera nešto je čemu normalan svijet teži, dok je onom drugom nebitna. Kakvo je stanje u Hrvatskoj pošti? Kada se pogleda komunikacija uopće, koja je osnova za suradnju, situacija je blago rečeno loša. Čim nema dobre komunikacije, niti suradnja ne može biti dobra. Obično kada sindikati i radnički predstavnici upozore na „smetnje u vezi“, poslodavac izgovor nalazi u opterećenosti, optuži nekoga tko je najniži u hijerarhiji te traži ispriku u njegovo ime, no sve ostaje isto. Iza ovoga uvoda nešto se – naravno. Ovoga puta prokomentirat ćemo situaciju sa preseljenjem poštanskog ureda, a o kojem je radničko vijeće upoznato 18. srpnja. Ništa pogrešno, osim što je informacija u Glasniku HP izišla već 14. srpnja, a odluka je donesena 12. srpnja! Dodatno zanimljivim cijelu priču čini da se isti ured, prema Glasniku, seli 1. kolovoza, dok u materijalima upućenim radničkom vijeću stoji da se ured namjerava preseliti krajem kolovoza!? Možda je ovo samo jedan od primjera kako teče komunikacija u sustavu HP. Treba li dodatni komentar?
A ŠTO DRUGO!?
Poslodavac je ponovno pokrenuo priču o zatvaranju sortirnica i kolektivnom višku radni- ka. Priča koja je jasna (!?) predlagaču, no ne i svima ostalima. Ok, pokušali su je pojasniti, no mi ostali valjda nismo tako dalekovidni. Ipak, uz sortirnice, Poslodavac zatvara i jedno, po svemu sudeći, nebitno distributivno skladište. E sad, tu nismo čuli nikakve, pa niti one nejasne argumente. Iako je bilo prigode, na sastancima socijalnih partnera po istoj temi, nikada nije bilo nikoga tko bi tu priču pojasnio. Uza sva obećanja poslodavca, do danas ništa! I opet potvrda kvalitetnog socijalnog dijaloga!?
FREE ME TAX FREE
Što označava riječ iz naslova? Kako bismo olakšali čitateljima, bilo bi to recimo da HP u svom sustavu ima iznimno dobrog menadžera. Iznimno označava nešto što je „rijetko“, „izuzetno“, „neredovito“… U HP-u je pri zaduženju dostave moguće iznimno ne unositi „podatak o prezimenu i imenu/nazivu primatelja za preporučenu pošiljku bez dopunske usluge „otkupnina“ iz unutarnjeg prometa“. Nerijetko netko od nadređenih shvati što to znači, no iznimno ne shvaća. Oni „iznimni“ koji to ne shvaćaju, tada prigovaraju drugima za njihov ispravan rad. Naročito je to zanimljivo kada prigovaraju radnicima koji imaju svog nadređenog, a mimo njegova znanja. Koliko je nama poznato, unos primatelja u dostavnu knjigu je obavezan, osim u iznimnim slučajevima. Sreća da voditelji područja osim onih „iznimnih“ to razumiju. Dodatnu zanimljivost cijeloj priči daje saznanje da se prema ID DP GP poštari sami zadužuju. To je naime, poznato već dulje vrijeme, otkada su na svim PU postavljena dodatna računala za zaduženje poštara. Ipak, voditelj područja u DP ima potrebu trljati nos operaterima u DM, i to bez znanja voditelja područja DM istoga operatera. Treba li nekome podvući da se radi o podužem lutanju? Iako su zaduženja pošiljaka bez imena i prezimena primatelja pokazala određene manjkavosti, zbog kojih se podugo i čekalo sa implementiranjem u cijeli sustav, iako radnici, ali i korisnici prepoznaju prednosti upisivanja tih podataka, onaj koji forsira tu ideju nikako ne želi priznati pogreške. Otprilike ista priča kao i o razvoju komunikacijskih vještina. „Iznimni“ rukovoditelji i danas se postavljaju pogrešno, tako da je dosadašnje ulaganje u njihovu edukaciju očito loša investicija. Sada bi možda iznimno netko mogao dati konkretan odgovor na ovu „iznimnu“ nebulozu. Konačno, kako i nad popom ima pop, možda bi i ID DP mogao nešto reći o tome? Je li možda greška u komunikaciji?
„IZNIMNO“
Vapaji za pomoć ponovno po istoj, nikada riješenoj temi otkupa „TAX FREE“ čekova. Radnici ureda na graničnom prijelazu ponovno zovu u pomoć, no sa strane nadređenih iz HP-a za sada, nema odgovora. Teško je cijeli problem objasniti nekome tko ne radi često tu uslugu, još teže onome tko nije nikada radio niti slične poslove, ali i onome iz čijega džepa se ne nadoknađuje trošak krive isplate. Iako smo već nekoliko puta upozoravali u ime radnika PU na graničnom prijelazu, nitko do danas nije poduzeo ništa. Kolege se žale da od gospode iz Global Blue nemaju nikakvu podršku, a da je obuka trajala cijelih sat i pol vremena. Upute koje imaju su šture. Krivica uvijek pada na njih, jer je tako lakše i HP-u. Poštanski ured u kojem su prethodne, ali i trenutačne menadžerske snage svojevremeno htjele ukinuti noćni rad, pa i možda zatvoriti ga, obavlja usluge koje su svojstvene za poziciju na kojoj se nalazi, a ta je granični prijelaz. Tako se jedna od usluga odnosi na otkup TAX FREE čekova. Onaj tko je upućen u problem te usluge zna da postoji mnoštvo propusta trgovina i samog Global Blue, a koje na kraju plaćaju naši radnici. HP u tome slučaju sav teret prebacuje na radnika, koji trpe sve do jednom. Stručni suradnik ID DM GP5 dao je odgovor na neka od gore postavljenih pitanja, te će tako uskoro biti održana dodatna edukacija radnika.
POST INFO – LJETNA STANKA
Dragi članovi, obavještavamo vas da će zbog godišnjih odmora sljedeći broj Post infa izaći nakon 15. kolovoza 2016. Bude li izvanrednih i važnijih događaja ili informacija, bit ćete obaviješteni putem naše Internet stranice www.sindikat-hsp.hr ili putem obavijesti. Ovim putem svim našim člano- vima želimo ugodan i opušta- jući, zasluženi godišnji odmor.