Nakon dugotrajnih natezanja, hoću-neću i moram-ne moram, bez obzira na kroničnu besparicu u Državnom proračunu, Država je ipak (pod prisilom) odlučila svojim službenicima i namještenicima isplatiti regres za godišnji odmor. Nije to Vlada RH učinila zato što je to htjela i zato što drži do svojih radnika, nego naprosto zato što je morala, a sve kako bi izbjegla mnogobrojne, unaprijed izgubljene sudske sporove. Naime, Država se kolektivnim ugovorom obvezala isplatiti regres i, to je to. Gdje su radnici Hrvatske pošte u priči o isplati regresa? Iako su poštari i poštarice radnici tvrtke kojoj je Država stopostotni vlasnik oni, nažalost, ne spadaju u kategoriju onih na koje se odnosi obveza isplate regresa jer isti nije ugovoren kolektivnim ugovorom. Tomu je tako jer je odricanjem trebalo spasiti posrnulu tvrtku, koja je još nedavno bila na rubu bankrota. No, stvari su se iz korijena promijenile. Sve govori da je spašavanje uspješno izvedeno, utopljenik (HP) je skinut s aparata, prodisao je, oporavio se, stao na svoje noge i, evo već trči vrlo uspješni poslovni maraton. To je razlog zašto smo, zajedno s kolegama iz RSRH, uputili dopis u kojem tražimo isplatu regresa radnicima Hrvatske pošte. U dopisu smo, između ostalog napisali: „…Prema Izvještaju o poslovanju za prvih pet mjeseci ove godine, Hrvatska pošta je u navedenom razdoblju ostvarila dobit od 39 milijuna kuna, te je vidljivo da pozitivan poslovni rezultat neće izostati ni ove godine. Razloge koji su doveli do uspješnog poslovanja Hrvatske pošte u najvećem dijelu treba tražiti u doprinosu svakog pojedinog radnika poslovnom rezultatu kompanije, prije svega, osobnim radom na svojem radnom mjestu, ali i kao posljedicu stalnih smanjivanja materijalnih prava radnika… Poštovani gospodine Udiljak, poslodavac može, ako to želi, a planski financijski rezultat to svakako opravdava, donijeti odluku o isplati regresa za godišnji odmor svim radnicima Hrvatske pošte. Vjerujemo da bi ova isplata obradovala sve naše radnike koji su je i te kako zaslužili i njihove obitelji, a financijski trošak zasigurno ne bi značajno opteretio poslovanje Društva. Ovih dana očekuje se isplata regresa za godišnji odmor svim državnim službenicima i namještenicima, a to predstavlja razlog više da i radnik Hrvatske pošte dobije zasluženu naknadu. Možda bismo na ovaj način barem malo pomogli da se radnicima vrati pouzdanje i vjera i da njihov rad i doprinos poslovnom rezultatu i uspjehu kompanije, neće proći nezapaženo. Molimo za Vaše žurno očitovanje o našem prijedlogu.“ Očitovanje zasada nije stiglo. Nadamo se i očekujemo da ga nećemo dugo čekati, a kad ga dočekamo, rado ćemo ga proslijediti radnicima HP-a.
ISPLATE NEĆE BITI!
Upravo kad je Post info bio spreman za distribuciju primili smo razočaravajući odgovor Poslodavca. Smatramo da je ipak propuštena ozbiljna prigoda pokazati radnicima kako se cijeni i poštuje njihov trud. Odgovor prenosimo u cijelosti. „Poštovani, nastavno na Vaš prijedlog od 12. srpnja 2016. godine za isplatom regresa uslijed pozitivnog poslovanja te uvažavajući rad i doprinos radnika poslovnom rezultatu i uspjehu Društva u prvih pet mjeseci ove godine, stava smo da bi se, vezano uz nagradu za rad radnicima, trebalo držati ugovorenog u Kolektivnom ugovoru za radnike HP-Hrvatske pošte d.d., kao i dosadašnje prakse. Naime, čl. 60. st. 2 Kolektivnog ugovora za radnike HP-Hrvatske pošte d.d. propisano je da će Poslodavac isplatiti jednokratnu prigodnu nagradu u iznosu od 1.000,00 kuna neto radnicima koji na dan 01. prosinca 2016. godine budu u radnom odnosu kod Poslodavca., osim radnicima čija prava i obveze iz radnog odnosa miruju, a koja isplata dospijeva 31. prosinca 2016. godine, ako ostvarena nekonsolidirana dobit prije oporezivanja za razdoblje I.-X. 2016. godine bude viša od 90% planirane nekonsolidirane dobiti prije oporezivanja za isto razdoblje. Na taj način nastoji se radnicima nadoknaditi dio izgubljenih materijalnih prava. Pri ugovaranju spomenutog članka vodilo se time kako se usvajanjem Izvještaja za razdoblje I.-X. 2016. godine već s velikom sigurnošću može procijeniti uspješnost poslovanja, a time i mogućnost isplate nagrade radnicima. Tako je i Uprava Društva 09. prosinca 2015. godine donijela odluku o prigodnoj jednokratnoj isplati za 2015. godinu radnicima koji su na dan 01.12.2015. godine bili zaposleni u HP-Hrvatskoj pošti d.d., osim radnicima čija prava i obveze iz radnog odnosa miruju. Prigodna jednokratna isplata za 2015. godinu je iznosila 1.000,00 kuna neto. Navedenim se dalo priznanje osobnom doprinosu radnika poslovnom rezultatu društva s ciljem pružanja dodatnog poticaja radnicima kako bi u sljedećoj godini bili uspješni u ostvarivanju poslovnih ciljeva i provođenju strategije razvoja HP d.d. 2015+. Nadamo se, a ohrabreni dosadašnjim poslovnim rezultatima, da ćemo i ove godine biti u mogućnosti isplatiti nagradu za rad radnicima HP d.d. S poštovanjem, član uprave Josip Udiljak.“
NOĆNA SMJENA U SORTIRNICI SPLIT
Raditi u neadekvatnom prostoru i još k tome disati na škrge zbog nedostatka radnika nije ništa novo u pojedinim sektorima i odjelima Pošte. No da znamo o čemu govorimo, dokazuje primjer jednog konkretnog opisa rada u noćnoj vikend smjeni sortirnice Split. Točnije radi se o noći s nedjelje na ponedjeljak. Ovako to ukratko izgleda. U skladišnom prostoru nalaze se pošiljke pristigle u petak na subotu, budući da su adre- sirane na PU koji ne rade subotom. Dolazi samo jedan kamion u odnosu na ostale radne dane kada dolaze četiri kamiona i dva furgona. Prema rasporedu prijevoza vidljivo je da nema stajanja u radu, jer već od 05:00 sati započinje utovar furgonskih linija što traje do iza 07:00 sati. Što se tiče pošiljaka, pismovnih zaključaka ima „kao u priči“, običnih paketa u prosjeku 500-tinjak, HPE pošiljaka u jednom radnom danu dosegne i do 4.000 komada… Operacija “kaos” može započeti. Pet do šest peronskih manipulanata istovaruje pošiljke, a jedan do dva pomažu sortirati i kodirati HPE pošiljke kao ispomoć dvojici radnika u HPE kartiranju. Prilikom istovara pomažu voditelj tima, pa čak i pomoćni radnik koji zbog bolesti to ne bi smio, te kartista iz novčanog kartiranja. Vozač koordinator pomaže prilikom utovara u furgonske linije. Odmora ni za lijek, polusatna pauza potpuna je nepoznanica. Radnici jedva dišu, potreba za pojačanjem je neupitna, nedostaje peronskih manipulanata. U HPE i novčanom kartiranju radnici muku muče sa sličnim problemima. Naime, da bi se ispoštovali rokovi, posao se odrađuje “ho ruk”, daleko od propisanoga i obveznog komisijskog pristupa i postupka. Ispada da su radnici prisiljeni “nepravilno” raditi, ali drugog izbora nema. Uz navedeni problem “prisilnog nepraviln- og rada”, ne može se ne naglasiti da, bez obzira što prostora u Hercegovačkoj ne manjka, radnici rade u izuzetno skučenom prostoru koji je uz to zagušljiv (ventilacija nema efekta) te nije klimatiziran. Što se odjela razrade tiče, uz navedene probleme, manjka radnika kao i potrebnog pro- stora. Istaknut ćemo problem radnica koje rade na istovaru kolica i dižu vreće u „bubanj“, čija je težina i preko 30 kg! Za mjerodavne koji ne znaju, Zakonom o zaštiti na radu pri ručnom rukovanju teretom, radnice ne bi smjele dizati teret teži od 15 kg! K tome, valja napomenuti da je dobar dio radnika koji rade na ovom odjelu starijih od 50 godina života i solidno narušenog zdravlja. Na kraju, dalo bi se zaključiti – preuzimanje poslova sortirnice Dubrovnik moglo bi funkcionirati kad bi se u sortirnicu Split zaposlilo ozbiljan broj novih radnika te ako se zanemare dodatni troškovi koji su nastali kao produkt zatvaranja sortirnice u Dubrovniku.
SPORTSKI SUSRETI ČLANOVA HSP-a
PRIJAVE DO 05.09.2016.
Dragi svi, s današnjim danom počinju prijave za sportske susrete članova Hrvatskog sindikata pošte i trajat će do 5. rujna. Ovo su nam već četvrti susreti za redom, a osim nove lokacije za koju smo se odlučili, novost je da će se ove godine na susrete moći prijaviti i oni koji nemaju sportskih afiniteta ni ambicija, a navijanje i druženje im dobro ide. Mogućnost za odabir takvog načina sudjelovanja bit će ponuđena na prijavnici koju ćete pronaći kod svog sindikalnog povjerenika. Pa eto, da ponovimo, susreti će se za razliku od dosadašnjih koji su se održavali u Umagu, ove godine održati u Biogradu na moru, u hotelu Adria, od 30.09. do 02.10.2016. Na prijavnici ćete moći odabrati jednu od ponuđenih disciplina – mali nogomet (M), odbojka (Ž+M), pikado (Ž), povlačenje konopa (Ž+M), utrka u vrećama (Ž+M) i nova disciplina – boćanje (Ž+M) – te mogućnost odabira opcije „bez sportskih obveza“. Molimo vas da na prijavnicama popunite sve tražene podatke. Kao i za sve dosadašnje susrete, na prijavnici će biti potreban potpis vašeg neposrednog rukovoditelja, stoga vas molimo da se na vrijeme organizirate i usuglasite sa svojim nadređenim, odnosno da dogovorite korištenje godišnjeg odmora u navedene dane održavanja susreta. Uz prijavnicu potrebno je popuniti te potpisati i suglasnost, koju ćete također potražiti kod svog sindikalnog povjerenika. Cijena “all inclusive” aranžmana (prijevoz, smještaj, veselica, iće, piće…) je 500,00 kn po osobi, plativo u 5 mjesečnih rata. Dospijeće prve rate je na isplati plaće za rujan (15.10.2015.), a ne za kolovoz kako smo ranije pisali.