Sveznajuća Wikipedia ovako definira mobing: Mobing (work abuse ili employee abuse) je engleski izraz za zlostavljanje na radnom mjestu. Mobing je specifični oblik ponašanja na radnom mjestu, kojim jedna osoba ili skupina njih sustavno psihički (moralno) zlostavlja i ponižava drugu osobu, s ciljem ugrožavanja njezina ugleda, časti, ljudskog dostojanstva i integriteta, sve do eliminacije s radnog mjesta. Zlostavljana je osoba bespomoćna, u nemogućnosti je da se obrani. Takve se aktivnosti smatraju mobingom ako su učestale i dugotrajne – najmanje jednom tjedno, tijekom najmanje šest mjeseci. Pitanje za Poslodavca: je li mobing, ako me moj/a voditelj/ica svako jutro zove kako bih mu/njoj rekao jesam li jučer prodao neku uslugu ili proizvod i u slučaju negativnog odgovora saspe salvu kritika kako sam nesposoban i nezainteresiran? Sve to uz pojašnjenje kako sam ja, i ovakvi kao ja, krivi što je on/ona 50 i neki na rang listi voditelja zbog čega on/ona kao voditelj/ica ima problem sa svojim nadređenim. Još jedno pitanje: kako je moguće prodati, „uvaliti“ i „podvaliti“ silni broj usluga u malim uredima, sa pretežno starijom populacijom korisnika? Kako parirati većim uredima sa puno većim brojem korisnika? Sorry, poslodavče, rodbini i prijateljima sam došao preko glave i više me ne mogu vidjeti jer sam im „uvalio“ sve što sam mogao. Sam sam kupio tomato žestoku i evo tv, djeci pootvarao štednje, baba ima tekući, za životno nemam sad novaca, jedino razmišljam da partneru otvorim krug života, ako mu se što, ne daj Bože dogodi, da lakše podnesem troškove. Moj zaključak je, a recite mi ako griješim, da me se sustavno (svaki dan) omalovažava, bez mogućnosti da se obranim (moji argumenti kako nemam kome više prodati po njima „ne drže“ vodu) i sa mogućnošću da me eliminiraju sa radnog mjesta. Je li to mobing?!?
SASTANAK S DIREKTOROM HPEKSPRESA GP5
U korektnom ozračju, nedavno je s direktorom Divizije Hpekspres održan sastanak. S odgovorima na naša pitanja zadovoljni smo jednim dijelom, dok drugim baš i nismo. Sastanak je održan kako bi se raspravili problemi na koje je Hrvatski sindikat pošte upozorio, a odnosili su se na manjak poštara i operatera, neodgovarajuću tarifu i ograničenje na mobilnim aparatima, loše uvjete rada u osječkom odjelu, probleme pri preuzimanju i sravnjivanju pošiljaka, probleme u dostavi korisnicima u pješačkim zonama, prikupljanju pošiljaka i poštivanju rokova… Naime, kako je rekao izvršni direktor, nova tarifa bit će ugovorena, iako je HP radnicima koji su to prijavili, platio račun za svako prekoračenje uzrokovano poslovnim pozivima. Nadalje, prolazak kroz pješačke zone je nerješiv problem, budući da isti isključivo ovisi o stavu grada. Kako je istaknuo, rečeni direktor je spreman ispitati mogućnost za otklanjanje pojedinih problema, dok za neke tvrdi da su izuzetci, a ne pravilo. Kao velike probleme istaknuli smo manjak radnika-poštara i operatera, te uvjete rada u osječkom hpekspresu. Manjak radnika direktor opravdava korištenjem godišnjih odmora, te se navedeno rješava u dogovoru s radnicima. Takav princip rješavanja nije nam bio prihvatljiv. Jednako tako ostajemo i kod stava vezanog uz problem uvjeta rada, za koje direktor tvrdi da će biti riješeni preseljenjem na novu lokaciju. Ono što je do tada bitno riješiti jest dostatan broj radnika, budući da je osječki hpekspres specifičan zbog dislociranosti. Radnici su istovremeno i poštari i operateri, obavljaju poslove hpekspresa, ali i sortirnice.
SEVER: HEP KAO SAMOPOSLUŽNA BLAGAJNA
Vlada RH u prošli je četvrtak donijela uredbu prema kojoj će kućanstva na cijenu električne energije plaćati solidarnu naknadu od tri lipe po kilovatsatu, čime će se financirati energija za kućanstva iz kategorije ugroženih kupaca. Iz Hrvatske elektroprivrede (HEP) su objavili da zbog navedene solidarne naknade, neće mijenjati konačnu cijenu električne energije za svoje kupce. Krešimir Sever iz Nezavisnih hrvatskih sindikata (NHS), naše sindikalne središnjice, uputio je priopćenje Vladi, navodeći da je dotična uredba jedna od strategija za “kupovanje” glasova za izbore. “Jedna je stvar kad građani bez novca “kupuju” razna obećanja i najave političkih elita pred izbore, a druga kad to još doslovce moraju platiti u kunama i lipama. Ako Vlada pred izbore “kupuje” glasove najugroženijih kategorija građana kroz potporu za njihove troškove električne energije i time se javno promiče kao socijalno osjetljiva…, to je, bez obzira na neprimjerenost pristupa, gotovo očekivani dio predizbornog folklora svake vlasti. No, Vaša je Vlada u tome pokazala i dodatnu inventivnost jer će taj njen potez, tu predizbornu promidžbu, na jedan ili drugi način u kunama i lipama platiti, sada ili odgođeno, hrvatski građani”, navodi čelnik NHS-a te dodaje da bi Vlada za ovaj potez mogla imati i posebnu krilaticu, koja bi glasila – „Mi ćemo najsiromašnijima pomoći u plaćanju računa za električnu energiju, oni će nam, očekujemo, dati svoj glas na izborima, a sve će platiti građani.” U svom priopćenju, u NHS-u se pitaju zašto Vlada nije ranije reagirala oko pojeftinjenja cijena električne energije te „zašto svoju socijalnu osjetljivost nije pokazala još tamo u svibnju 2012. godine kad je HEP-u “dopustila” poskupljenje struje za izdašnih 20%…“. Krešimir Sever na kraju je zaključio da je HEP Vladi očito poslužio kao samoposlužna blagajna, no ovoga puta i za financiranje predizborne kampanje.
HAKOM – HP KAO PRIMJER PRIMJENE NOVIH TRENDOVA U POŠTANSKOJ DJELATNOSTI
Prema priopćenju HAKOM-a, davatelji poštanskih usluga u RH sve više koriste komparativne prednosti drugih tehnologija, prvenstveno informacijsko-komunikacijskih, što utječe na pokretanje novih trendova u obavljanju poštanske djelatnosti. Razvidan je trend promjena u poslovanju davatelja koji primjenom naprednih mogućnosti pojedinih tehnologija proširuju ponudu svojih usluga i otvaraju nove tržišne mogućnosti, kako bi se prilagodili novim navikama i potrebama korisnika te povećali svoje prihode. Primjer takvih usluga je „epostcard“ HP-Hrvatske pošte d.d., navode u HAKOM-u, koja pomoću mobilne aplikacije za pametne telefone omogućuje individualno grafičko oblikovanje razglednice, njezino tiskanje i uručenje primatelju na kućnu adresu. Hrvatska pošta nudi i novu uslugu „servis ePošta“, odnosno povezuje niz „klasičnih poštanskih“ usluga koje korisnik inače može dobiti/ostvariti u poštanskom uredu, ali sada u virtualnom obliku. Pojava ovakvih usluga govori u prilog da uz primjenu najnovijih tehnologija poštanska djelatnost ima potencijal za rast i razvoj u budućnosti Tromjesečni podaci i pokazatelji tržišta pošte pokazuju da je u drugom tromjesečju 2015. godine broj poštanskih usluga iznosio 79,8 milijuna pošiljaka. Udjel HP d.d. na tržištu poštanskih usluga je iznosio 75,9 posto, navode u HAKOM-u.
ODRŽANA SJEDNICA SPZNR-a
Sjednica Središnjeg povjereništva radnika za zaštitu na radu (SPZNR), s koje vam prenosimo dio zaključaka, održana je u prošli petak, 4. rujna, u Zagrebu. Nakon provedene rasprave SPZNR dalo je negativno mišljenje na prijedlog izmjena Pravilnika o zaštiti na radu. Naime, SPZNR uvažava namjeru Poslodavca da uskladi odredbe Pravilnika o zaštiti na radu u HP-Hrvatskoj pošti d.d. s odredbama Zakona o zaštiti na radu koji je stupio na snagu sredinom 2014. godine, ali ne na principu pojedinačnih ili parcijalnih usklađivanja i izmjena. Stoga je predloženo potpuno usklađivanje ili izrada i donošenje novog Pravilnika o zaštiti na radu. Nadalje, nakon rasprave SPZNR dalo je pozitivno mišljenje na prijedlog Protokola o načinu provođenja mjera zaštite radi sprečavanja nastanka ozljeda na radu zbog ugriza pasa i ugriznih incidenata, uz podnošenje prijedloga za nadopunu pojedinih odredbi. Protokol je na tragu jasno definiranih načina provođenja preventivnih mjera zaštite na radu radi sprečavanja nastanka ozljeda na radu zbog ugriza pasa i ugriznih incidenata za radnike koji obavljaju poslove dostave poštanskih pošiljaka.