HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 552 – HOĆE LI BITI USKRSNICE?

Hrvatski sindikat pošte i Republički sindikat radnika Hrvatske, reprezentativni sindikati u HP-Hrvatskoj pošti, poslali su predsjedniku Uprave HP-Hrvatske pošte d.d., zajednički zahtjev za isplatu prigodnog dara u naravi za Uskrs, svim radnicima HP-Hrvatske pošte d.d.  Iz dopisa izdvajamo:  “… posljednjih nekoliko godina Hrvatska pošta završava poslovnu godinu s pozitivnim financijskim rezul- tatom. Tako je bilo i prošle poslovne godine, a sukladno najavama i pozitivnim pomacima u pridobivanju velikih klijenata, niti ove godine pozitivan poslovni rezultat ne bi trebao izostati. Razloge ovakvom poslovanju u najvećoj mjeri treba tražiti u doprinosu svakog pojedinog radnika poslovnom rezultatu Društva, prije svega, svojim radom na radnom mjestu, ali i kao posljedicu smanjivanja materijalnih prava radnika… Donošenjem novog Pravilnika o unutrašnjem ustroju i sistematizaciji radnih mjesta, kao i Pravilnika o plaćama, unatoč činjenici da je masa za plaće povećana, za jedan nemali broj radnika HP značit će daljnji pad primanja…”  “… Poštovani, poslodavac može, ako to želi, donijeti odluku o isplati prigodnog dara u naravi za Uskrs, svim radnicima Hrvatske pošte. Vjerujemo da bi ovaj mali poklon, koji su radnici Pošte i te kako zaslužili, razveselio mnoge radnike Hrvatske pošte i članove njihovih obitelji. Sigurni smo da financijski trošak ove isplate ne bi značajno opteretio poslovanje Društva, a bio bi opravdan s poslovne, socijalne i ljudske točke gledišta. Možda bi jedna ovakva gesta pomogla da se radnicima Hrvatske pošte vrati pouzdanje i vjera da su zajedno s menadžmentom neodvojivi dio naše Pošte, da zajedno dijele dobro, ali i ono kad nije tako, kao i da Pošta brine za one koji su je stvarali i na kojima počiva, onda kada je njima to najpotrebnije.” Iskreno se nadamo da će zahtjev iz dopisa uroditi plodom i obiteljima radnika HP-a uljepšati nadolazeći blagdan.

ODRŽAN SKUP RADNIKA U ZAGREBU

Dana 20. ožujka 2015. godine, u Branimirovoj 4, u Zagrebu, na Odjelu razrade (ekspedita) s početkom u 17,00 sati održan je skup radnika. Budući da je glavna tema Skupa bila izuzetno važna za radnike sortirnice (Pravilnici o sistematizaciji radnih mjesta i plaćama), isti je bio dobro posjećen. Na kraju krajeva Skup je i bio organiziran zbog velikog interesa radnika iz Sektora sortiranja, koji su na istom mogli postaviti sva pitanja vezana uz navedenu temu. Sa Skupa izdvajamo; na upit radnika, predstavnik Poslodavca rekao je da ocjene mjerenja učinka neće utjecati na nove ugovore, a pojašnjeno je i da je oko izrade i analize novih pravilnika angažiran vanjski suradnik te da je podjela bodova napravljena na nivou svih radnika HP-a u Hrvatskoj. S obzirom da se dugi niz godina ugovori o radu nisu podudarali s vrstom poslova koje su radnici obavljali, s novim pravilnicima bit će ispravljena ta „greška“. Naime, novi ugovori bit će usklađeni s vrstom posla koji radnik obavlja i o tome će se briga voditi i u buduće, sa svakom promjenom radnog mjesta. Očekivano, veliko nezadovoljstvo radnici su izrazili s nesrazmjerom bodova između djeljača i operatera, koji obavljaju sličan posao. Naime, o ovom problemu očitovalo se i radničko vijeće, tražeći da se bodovi za radno mjesto djeljača povećaju na minimalno 540. Nažalost, kao što smo i ranije objavljivali, radničko vijeće je u slučaju novih pravilnika samo savjetodavno tijelo i nema mogućnosti utjecaja na Poslodavca.

NOVI PRAVILNICI

Dugo iščekivani novi Pravilnik o unutrašnjem ustroju i sistematizaciji radnih mjesta HP-Hrvatske pošte d.d. te Pravilnik o plaćama konačno su objavljeni u HP Glasniku br. 9, od 20. ožujka 2015. godine. Podsjetimo, nove pravilnike Uprava HP-a donijela je 11. ožujka 2015. godine. Prema informacijama kojima raspolažemo, s distribucijom novih ugovora krenut će se početkom idućeg tjedna.

OTVORENO – SASTANAK S IZVRŠNOM DIREKTORICOM DP GP5

Izvršna direktorica Divizije pošte GP5 Suzana Jukić organizirala je razgovor sa socijalnim partnerima na temu svakodnevnih problema s kojima se susreću poštonoše. Budući da se radi o problemima koji se tiču poštonoša i po drugim GP-ima, sa sastanka izdvajamo;   Direktorica je nazočne kratko informirala o osnovama postupka predaje upravljanja poštanskih ure- da koji su trenutačno još uvijek u nadležnosti Divizije pošta. Ukupno se radi o 62 radnika. Također, direktorica je spomenula problem iskorištenosti godišnjih odmora, te naglasila da se stanje u tom smislu poboljšalo, naročito na područjima gdje je to bio poseban problem. Iako iskorištenost ne zadovoljava niti danas, određeni pomak se vidi. Tako je iskorištenost godišnjih odmora za 2014. godinu kod poštonoša ostvarena u visini 88 posto. Na sastanku je ukazano i na propuste u dostavi nove službene odjeće i obuće. Naime, radi se o problemu nepotpune dostave ili dostave opreme „na rate“ te na činjenicu da kompletnu opremu nisu dobili svi poštonoše. Direktorica je najavila mogućnost prispijeća nove obuće i to krajem ožujka. Što se problema s veličinama kaciga tiče, direktorica je ponudila moguće rješenje. Naime, radnici koji ne mogu dobiti odgovarajuću veličinu, mogu kacigu kupiti te dostaviti R-1 račun izdan na ime Hrvatske pošte. Cilj, koji bi se trebao ispuniti do kraja tekuće godine, kako je istaknula direktorica, jest uvođenje „a/b dostave“ u sve poštanske urede. To, naime, neće dovesti do viška radnika, a ako kojim slučajem i dođe do istoga, ti će se radnici koristiti kao „rezerva“.  Jednako kao i prispijeće odjeće i obuće, direktorica je najavila i mogućnost prispijeća novih mopeda sa dodatnom opremom te električnih bicikala. Što se traženja automobila tiče, upozoreno je na smanjenje produktivnosti pri uvođenju istih. U mnoštvu tzv. pilot projekata, najavljen je novi koji će se provoditi na području GP5. Riječ je o uvođenju tablet uređaja. Projekti zaduživanja knjiženih pošiljaka preko bar-coda te očitavanje plinskih brojila neće se širiti. Za problem radnika PU-a u Vukovaru (nemogućnost pristupa uredu vozilima HP-a) još se uvijek ne nazire rješenje, iako su gradski oci spremni pomoći.  Na sastanku je istaknut i problem sve većeg broja izvanrednih otkaza ugovora o radu, a neka nova pojava su i otkazi od strane samih radnika. Logično, nameće se pitanje – zašto je tome tako?

NORME I NORMIRANJA

Lako je krojiti i normirati, no što je sa stvarnošću? Možda bi oni koji kroje i normiraju to trebali pitati one koji trpe posljedice istog tog normiranja? Recimo, radnike! Jer, radnici se, pak, s pravom pitaju tko, zašto, kada i kako donosi nove norme? I na temelju čega si netko uopće daje za pravo krojiti tuđe sudbine i normirati onako „od oka“? Možda odgovor leži u nekim skrivenim namjerama… Bilo kako bilo, radni- ci trpe. Ono što je najzanimljivije od svega, određeni poslovi i radna mjesta (čitaj Uprava i menadžment) nikako se ne mogu mjeriti ili normirati (!?!). Ah, ta dvostruka mjerila i radna nejednakost! Sva sreća, pa živimo u svijetu u kojem „tko bi gori, sad je doli“, pa tko voli – nek izvoli kockat se s ljudskim sudbinama…

RIJEŠEN MISTERIJ

„Misterij“ prebacivanja-razduženja dostave drugi dan je riješen! Naime, prema odgovoru iz Divizije pošte, u slučaju potrebe voditelji područja imaju mogućnost odobriti prebacivanje razduženja dostave na drugi dan. Naravno, u tom slučaju dužni su o istome obavijestiti optimizaciju. Od početnih zabrana, čija svrha nikome nije bila jasna, sada se ipak može učiniti rečeno. Pohvalno, iako ostaje pitanje – zašto se čekalo sve ove godine i tko će odgovarati za nepotrebne troškove?

NOVE CIJENE IZRADE ISKAZNICA K-50

Sve članove obavještavamo da je HŽ Putnički prijevoz povećao cijene izrade Iskaznice K-50 i to sa 30 kuna na 120 kuna za nositelje prava te na 80 kuna za korisnika prava. S novim cijenama izrade Iskaznica, HŽ Putnički prijevoz krenuo je od 16. ožujka 2015. Ostale ugovorene cijene odnosno popusti ostali su isti.