Jednako kao i redakcija Vaše pošte, i Hrvatski sindikat pošte zaprimio je velik broj poziva odnosno upita vezanih uz isplatu dara za djecu. Nikad više poziva, ali i nikad više razočaranja… Žalosno, ali istinito – dara za djecu, ove godine nema. Nakon svih ušteda na radnicima, uštedjeti treba još, još, još, … Kao da uskrata božićnice, regresa, smanjenja plaće i svega ostalog nije bila dovoljna. Perući ruke, kao kakav Poncije Pilat, pisac članka u Vašoj pošti kaže ovako: „Prilikom potpisivanja Kolektivnog ugovora bilo je jasno utvrđeno da s obzirom na financijsku situaciju Društva u tom trenutku, dok se ne donese drugačija odluka, isplate dara za djecu neće biti. Socijalni partneri su to prihvatili, potpisali Kolektivni ugovor i obećali da će tu informaciju kao rezultat pregovora i komunicirati radnicima. S obzirom da nije donijeta drugačija odluka, ni ove godine nije postojala mogućnost isplate dara za djecu.“ Ma baš tako. Naime, vrlo jasno u KU piše da se darovi djeci radnika MOGU isplatiti. Trebalo je samo „donijeti odluku“, a znamo tko je u HP-u zadužen i plaćen za donošenje odluka. U prijevodu, jednako kao što se dar djeci nije isplatio, tako se jednostavno mogao i isplatiti. Zanimljivo je kako Vaša pošta, izbjegavajući biti glasnik loših vijesti, p(r)oziva na nekakvo obećanje socijalnih partnera o komuniciranju informacija prema radnicima. Zar ne bi Poslodavac, kao donositelj odluka, trebao biti taj koji će prvi jasno i glasno stati pred radnike i objasniti im zašto njihova djeca neće ove godine imati veseli(ji) Božić. I posljednje, a možda i najvažnije – nitko, ali baš nitko, nije sprječavao Poslodavca da u godinu dana, cijeneći napredak u poslovanju, donese odluku kojom bi omogućio isplatu dara za djecu. Nisu valjda mislili da bi se socijalni partneri i radnici tomu protivili. Sigurni smo da Hrvatska pošta zbog te isplate ne bi propala, kao i u to da bi dar djeci mnogim poštanskim obiteljima pomogao složiti nešto bogatiji blagdanski stol i bitno razveseliti one najmlađe. Ali toga se nisu dosjetili oni koji su to mogli i trebali. Najvažnije je da nas Vaša pošta poziva na red i dijeli lekcije.
PRIMIČU SE BLAGDANI, ALI I VEĆE KONTROLE
„S obzirom na velik promet poštanskih pošiljaka i povećan opseg posla, u svakom segmentu rada pojačat će se kontrole. Cilj je ovih kontrola da se u što kraćem roku uklone nastali problemi i sačuva povjerenje naših korisnika te time smanji broj pritužaba.“ Navod je to u listu Vaša pošta, koji najblaže rečeno izaziva čuđenje. Znaju li naše mudre glave da se kontrole i otklanjanje problema obavljaju svakodnevno? Znaju li kako je to, s jedne strane zadovoljavati potrebe korisnika, a s druge, istovremeno, zadovoljavati traženje inspektora, unaprjeđivača prodaje, voditelja i inih. Pustite radnike da na miru rade, da bi mogli u vrijeme pojačanog prometa pružiti korisnicima sve tražene usluge, prodati što više proizvoda i odraditi svakodnevne „pozadinske“ poslove. Bilo bi mudrije pobrinuti se za ono za što su, oni koji mudruju, plaćeni i povrh svega zakonom obvezni – sad i uvijek, osigurati radnicima normalne uvjete rada, opremu, službenu odjeću i obuću…
BISER DO BISERA
Jedan od težih zadataka je pokušaj da se nekome, tko ne zna mnogo o poštanskom poslovanju niti se razumije u poštansku stvarnost, objasniti što se htjelo postići centralizacijom dostave. Ništa lakši posao nije ni kad to isto treba obrazložiti ljudima koji su ogrezli u „poštariji“. Bisera u toj raboti je cijeli niz. Evo jednog od takvih. Poštar čiji je rajon pripojen tamo nekom uredu, kaže se centraliziran je, sada odlazi raditi u mjesto udaljeno petnaestak kilometara od mjesta u kojem živi i u kojem je dosad radio. Ništa strašno, reklo bi se. No, gledajući financijski učinak, lako je ustanoviti svu velebnost centralizacijske ideje. Dakle, poštanski ured u kojem je „centralizirani“ poštar do jučer radio, radi i danas. Kako rečeni poštar stanuje preko puta tog ureda nije ga „sljedovala“ participacija troškova prijevoza. Sada, ovako dislociran, ostvaruje to pravo. Obzirom da se njegov dostavni rajon nije preselio za njim, poštar se nakon zaduženja, lijepo vrati tamo odakle je ujutro krenuo (onih petnaestak km) i tako, osim putnih troškova, potroši stanovitu količinu goriva, naravno, puta dva (2), za tur-retur. Kada se učinci ove proste matematike pomnože sa stotinama takvih biserčića na razini HP, što li je nego zaključiti: Cilj ostvaren – ušteda evidentna!
HAKOM – PODACI I TRŽIŠNI POKAZATELJI U TREĆEM TROMJESEČJU
HAKOM redovito na tromjesečnoj i godišnjoj razini prikuplja i objavljuje podatke s tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga kako bi bio u mogućnosti pratiti trendove razvoja tržišta, a s ciljem ispunjavanja obveza i obavljanja poslova propisanih zakonom o elektroničkim komunikacijama. Usporedne analize stanja razvoja tržišta poštanskih usluga i elektroničkih komunikacija temelje se na službenim, raspoloživim podacima Europske unije. Tržišni pokazatelji trećeg tromjesečja u 2014. ukazuju da je trend povećanja udjela međunarodnog prometa na tržištu poštanskih usluga nastavljen. Liberalizirano tržište poštanskih usluga, kao i pristupanje Hrvatske Europskoj uniji, od samih početaka pokazuje pozitivne učinke na međunarodni promet poštanskih pošiljaka. Udjel usluga u međunarodnom prometu bilježi rast, a trenutačno zauzima preko sedam posto ukupnog prometa na tržištu poštanskih usluga. Posebno je to vidljivo u međunarodnom odlaznom prometu, pri čemu je najveći utjecaj imalo smanjenje i prilagođavanje cijena prema državama članicama Europske unije. Smanjenje broja ukupnih usluga u trećem tromjesečju nije utjecalo na ostvarenje prihoda na tržištu tako da su prihodi čak i nešto veći nego u prethodnom tromjesečju, što je djelomice povezano sa spomenutim uslugama u međunarodnom prometu, a dijelom i uz obavljanje poštanskih usluga veće vrijednosti. Udjel Hrvatske pošte na tržištu poštanskih usluga nije se bitno mijenjao u odnosu na prethodno tromjesečje te je ona i dalje najveći davatelj s tržišnim udjelom od 70 posto.
351 KOMAD, ČAK
Podiči se Poslodavac ovih dana kako je obavljena distribucija novih stolica za šalterske radnike. Ono što je, ili bi trebalo biti normalno, kod nas je prilika za pohvaliti se. Čak 351 komad novih stolica šalje se na raspoložbu i uživanje onima koji se već duže vremena klate na naherenim za zdravlje opasnim sredstvom za rad. Kažu da je sa terena izražena upravo tolika bila potreba. Tolika! Stvarno??