HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 532 – DIREKTORICA OČEKUJE ČUDA!

Nedavno smo nazočili radionici na kojoj je prvi menadžer HP-a stavio naglasak na komunikaciju – izuzetno bitnu na svim razinama u tvrtki. Hm…baš lijepo što ga svi bespogovorno (ne)slušaju. Što bi prvi menadžer rekao da zna (a evo sada će znati) da se jedna menadžerica u Diviziji mreže ne odaziva na pozive (to valjda nije komunikacija) i da ju se mjesecima čeka da riješi nekakav problem (a do tad – tko živ tko mrtav). A onda, ako ga riješi (s tim da joj se treba „danonoćno“ dosađivati) ne poštuje niti onu komunikaciju koja se odnosi na samu obvezu savjetovanja sa Radničkim vijećem. Ako se, reda radi, ta komunikacija i ispoštuje, isti ti materijali dostave se Radničkom vijeću samo jedan radni dan prije same primjene! Divne li komunikacije! Što je najgore, dotičnu se menadžericu već u nekoliko navrata upozoravalo na navedene propuste, ali ne. Ne da se ona smesti i nikako da pohvata konce i svrhu komunikacije. Teško bi bilo povjerovati da ne želi, ipak to od svih traži prvi čovjek HP-a. E, a kad bi se navedeni propusti prijavili nadležnim institucijama, zbog čega bi Hrvatska pošta snosila i materijalnu odgovornost, tretiralo bi nas se kao državnog neprijatelja. Dok se radnicima učestalo dijele nekakve opomene pred otkaz ugovora o radu za banalne stvari ili ih se učestalo premješta po poštanskim uredima zbog neostvarivih(!) ciljeva, spomenuta menadžerica uz povelik niz pogrešaka, propusta i loše odrađene zadaće iz komunikacije, još uvijek uživa podršku od svojih nadređenih. Onda nije ni čudno što neki voditelji područja svakojako nastupaju prema radnicima, između ostalog i: ”…zapni jer direktorica očekuje čuda!” Ne preostaje do li, po ko zna koji put, upitati se – tko je jamac bespovratnog kredita koji dotična uživa?!

O (NE)ISPLAĆENIM NAKNADAMA ZA EVOTV

S obzirom na veliki broj vaših upita oko isplata odnosno neisplata naknada za sklopljene ugovore za „evotv“, od mjerodavnih smo zatražili pojašnjenje nejasnoća. Naime, prema dobivenom odgovoru, djelatnicima se isplaćuju naknade za one ugovore po kojima su korisnici platili prvi račun za korištenje usluge. Nadalje, u odgovoru stoji da je s „obzirom na navedeno, moguća i česta situacija gdje je korisniku priznato sklapanje ugovora te nije evidentiran raskid, a da po nekoliko mjeseci nije isplaćena naknada“. To se, primjerice, odnosi na one djelatnike koji su s korisnicima ugovore za uslugu „evotv“ sklopili za vrijeme akcije „Božić“. Tim djelatnicima još nije isplaćena naknada, budući da je korisnicima, sukladno promotivnim uvjetima rečene akcije, prvi račun izdan tek za srpanj 2014. Dakle, pola godine nije bilo plaćanja računa. Mjerodavni kažu da će tim djelatnicima naknada biti isplaćena tek s prvom uplatom računa. Jednako tako, mjerodavne službe upozoravaju da ima i situacija u kojima korisnik i po nekoliko mjeseci ne plaća račune, a i dalje nije isključen. U tom slučaju, prvo mu se šalje pismena opomena, pa privremeno isključenje pa tek onda slijedi trajno isključenje. Cijelo to vrijeme, dakle, do trajnog isključenja, ugovor je u statusu aktivan. Rezime – naknada za radnike stiže s prvom uplatom računa korisnika, kad god to bilo…Jedino što se možemo pitati jest, zašto je to na taj način riješeno, a ne nekako drugačije. Odnosno, zašto radnik ovisi o korisniku, a ne o svom dobro i pošteno odrađenom poslu?

ZAŠTO POŠTARI KISNU?!

Gdje je zapelo i tko je kriv što poštari na pojedinim područjima (npr. GP5) nemaju potrebnu i ispravnu odjeću za zaštitu od povodnja koji nas je zadesio? Očekujući odgovor na ovo pitanje, odmah da kažemo, Poslodavac je DUŽAN radniku osigurati uvjete za rad (zaštitna oprema i osobna zaštitna sredstva), pa u kategoriju ozbiljnih odgovora nikako neće biti uvršten onaj da je „Nabava dvodijelnih kišnih odjela je poništena, u tijeku je ponavljanje postupka“.

NAPOKON OPTIMIZAM

Na 11. sjednici Glavnog radničkog vijeća, održanoj u četvrtak 4. rujna 2014., predsjednik Uprave g. Alen Premužak je u svom izvješću o stanju u HP iznio niz podataka koje slobodno možemo nazvati optimističnima. Napokon, rekli bi! Pošta, unatoč iskazanom gubitku u poslovanju za prvih šest mjeseci ove godine, posluje stabilno. Štoviše, dovoljan je bio samo srpanj pa da poslovanje za prvih sedam mjeseci dobije pozitivan predznak. Pozitivan rezultat, čitaj dobit, očekuje se na razini cijele ove godine. Osim što se dobro posluje u osnovnom biznisu i čvrsto drži 70 posto tržišta, strateški projekti idu svojim tijekom i dobro napreduju. Projektiranje sortirnog centra je završeno. Evotv, uz sve porođajne muke, ima sve više korisnika i perspektivan je proizvod. Broj korisnika ebox-a se već broji u tisućama, uz dobru okolnost da to ne utječe na smanjenje broja pošiljaka. Izgledna je bolja i isplativija suradnja sa HPB, … Sve same dobre vijesti, a najbolja među njima je da se, unatoč svakojakim pričama, ne planira daljnje smanjenje broja zaposlenih.

DVOSTRUKA MJERILA

Svima nam je poznato, al’ ne znamo zašto u Hrvatskoj pošti postoje različiti kriteriji oko popunjavanja radnih mjesta. Uglavnom, problem je što se u jednom procesu rada slobodno primaju radnici na određeno vrijeme ili pak preko student servisa, dok se u drugdje to isto ne čini, a trebalo bi. Posebno se to odnosi na one radne procese u kojima se obavljaju teški fizički poslovi. Tamo u pravilu radi minimalan broj radnika, a poseban problem predstavlja i činjenica da ondje do krajnjih granica izdržljivosti i iznad svojih mogućnosti rade i žene, tegleći i prebacujući terete koji su, prema procjeni opasnosti, daleko veći od dozvoljenog. Ima i situacija da pojedini voditelji odjela rade one poslove koji nisu u njihovom opisu radnog mjesta. Po svemu sudeći, sistematizacija radnih mjesta, odnosno opis poslova sve manje odgovara stvarnom stanju na terenu. Već smo rekli da nije jasno zašto je tomu tako, ali je itekako jasno da nije dobro, niti dobrome vodi. Jasno je, također, da uvijek deblji kraj izvuku oni koji to najmanje zaslužuju i da u Pošti nismo svi jednaki jer uvijek ima jednakijih.

HP: RABATNA POLITIKA POZITIVNO UTJEČE NA POSLOVNI REZULTAT

Hrvatska pošta smatra da je rabatna politika pozitivno utjecala na njezin, kako kažu, dobar poslovni rezultat. Ta državna kompanija, naime, u cijelosti opovrgava u svojem odgovoru Poslovnom dnevniku mogućnost da bi eventualni krivac za gubitak koji je inače ostvaren u prvom polugodištu ove godine u iznosu od 7,5 milijuna kuna, mogao ležati u politici snižavanja cijena, točnije popustima koje je počela uvoditi još prije dvije godine. Štoviše, s tom je politikom i njezinim učincima, te ukupno gledajući efektima restrukturiranja kao i tržišnim udjelom Pošta zadovoljna. Uzela je još šest posto tržišta, odnosno kako nam je potvrđeno danas drži 71 posto tržišta. Pored toga, kako navode za Poslovni dnevnik, niti rezultat više nije negativan: naime, u prvih sedam mjeseci ove godine njezina dobit iznosi 4,3 milijuna kuna. Možemo reći kako su dobar poslovni rezultat i financijska stabilnost velikim dijelom odraz rabatne politike. Naime, primjenom iste smanjen je pad prihoda od pisama te su isti u odnosu na 2013. manji za samo 3,7 milijuna kuna, dok su istovremeno količine povećane za 5,5 milijuna komada. Tržišni udio koji je padao godinama, i to sa 100 posto na 65 posto, danas je zahvaljujući tome porastao na 71 posto. Popusti koje daje Hrvatska pošta bitno su manja stavka nego što je ušteda od 220 milijuna kuna na troškovima zaposlenika. Bez prilagodbe komercijalne politike tržišnim osnovama nakon liberalizacije i usporednog troškovnog restrukturiranja koje je učinjeno Hrvatska pošta bi danas bila u nerješivim financijskim problemima”, navodi se u odgovoru Poslovnom dnevniku. (Izvor: http://www.poslovni.hr/)