HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 511 – SASTANAK ZAJEDNIČKOG TIJELA ZA TUMAČENJE KOLEKTIVNOG UGOVORA

Iako se tinta na potpisani Kolektivni ugovor još nije dobro ni osušila, ispostavila se potreba za sastankom Zajedničkog tijela za tumačenje odrednica Ugovora. Istina, KU (čl. 101. st. 1) predviđa obvezu imenovanja ovog tijela i to u roku od 30 dana od njegovog sklapanja, pa se može reći da se rok baš i nije poštivao. Članovi zajedničkog tijela sa strane sindikata su Milan Jukić – HSP i Željko Vidaković – RSRH, a sa strane poslodavca Mirela Makovičić Mujić, izvršna direktorica Ureda za ljudske resurse i Lidija Karlović, izvršna direktorica Ureda za pravne poslove. Iako se radilo o konstituirajućoj sjednici, na istoj su se, osim donošenja Poslovnika o radu, otvorile tri teme o kojima će ovo tijelo raspravljati na svojoj narednoj sjednici zakazanoj za 26.02.2014. Prije svega, očito je, problematika naknade troškova prijevoza bit će „vruća“ tema narednog, a bojati se je, i narednih sastanaka. Po svemu sudeći, posebno po brojnim pozivima radnika, čini se da na terenu po pitanju čl. 54. KU (prijevoz) to baš i ne „šljaka“, pače puno je problema i nedoumica. Osim navedenog, načelno je dogovorena procedura vezana uz članak 12. st. 4. KU, koja govori o donošenju odluke o rasporedu radnog vremena na 6 (šest) dana u tjednu. Predstavnici poslodavca su sastanak iskoristili da bi socijalne partnere informirali o potrebi promjena u čl. 60. KU (naknade za posljedice razbojništva ili ugriza psa), a sve radi otklanjanja mogućih nejasnoća kod sklapanja police osiguranja za ove slučajeve.
Kao što je već rečeno, slijedeći sastanak bit će održan 26.02.2014., pa sva svoja pitanja u vezi s primjenom Kolektivnog ugovora uputite svojim povjerenicima koji će ih onda dostaviti članovima tijela za tumačenje.

GDJE SU NESTALI TESTOVI?!

Hm, zvuči malo nestvarno i puno neozbiljno, ali – nestadoše testovi stručnog znanja polaganih 25. listopada 2013. u Orahovici i Našicama (!?!). Koga da prozovemo, ili ima li koga da se sam javlja? Ne treba lutati okolo i tražiti odgovor na pitanje što bi se, dogodilo, recimo, poštaru da putem izgubi svežnjić najobičnijih letaka. Znamo to, Golgotu sa smiješkom otkaza bi preživio ubogi gubitnik. U slučaju gubitka testova, pojeo vuk magare, nema krivca još manje odgovornosti. Samo se lijepo konstatira kako testova nema, popapala maca, radnici Mreže, Pošte i Ekspresa sa područja Našica i Orahovice će morati nanovo pokazati što znaju i, to je to!
Kol’ko god se gubitak testova bagatelizira, lijepo bi bilo znati tko je gubitnik i kakve sankcije je dotični snosio. Nije valjda da je sve završilo na „prenesenoj isprici Ureda za ljudske resurse zbog ove pogreške nastale u njihovoj odgovornosti“, kako je to napisano u dopisu svim uredima na navedenom području, u Predmetu: Informacije 29.01.2014.

NOVI KAMION NA POPRAVAK. NOVI!

Kamion koji prometuje na relaciji Osijek-Zagreb-Osijek je ispod čekića, glanc nov. Bravo! Ima samo jedan sitni, mali problemčić, propušta kišu leva-leva. Toliko kišnice propušta da su pošiljke po prispijeću u Osijek bile potpuno mokre. Dobro, rekli bi, događa se, sve zlo s tim, kamion je sigurno pod garancijom. Vratit ćemo ga dobavljaču koji će nam uz ispriku dati još noviji novi. Al’ vidi vraga, informacije s terena, ako su točne, govore da je šupljikavi kamion otpremljen na silikoniranje. Krpanje novog kamiona po onoj narodnoj, drži vodu dok majstori odu. Nemoguće, to sigurno nije istina. Netko sto posto izmišlja, širi neistine i dezinformira poštansku javnost.

ZAŠTO IZVANREDNA LINIJA KAD I REDOVNA STIŽE POLUPRAZNA?

S obzirom da je u Sektoru sortiranja na djelu već čuveno pravilo, još čuvenijeg naziva, „Čisti pod“, čija je učinkovitost i više nego upitna, s pravom se možemo upitati zašto se uopće provodi i koje su namjere autora. Dobro, dobro, znamo, kvaliteta je cilj. Ovdje samo pitamo o potrebi i isplativosti uvođenja novih linija i izvanrednih prijevoza iz sortirnice Zagreb prema drugim sortirnicama. Ovakvim se načinom rada, prilično je to očito, nanosi šteta HP-u. Nju je itekako lako utvrditi i ne treba neko duuuuugo snimanje i praćenje. Dovoljno je vidjeti što se to otprema u izvanrednim linijama i je li te pošiljke bilo nužno slati baš izvanrednim linijama ili su iste, možda, mogle biti otpremljene onom redovnom. Inače, usput budi rečeno, redovita linija, na primjer, za Osijek, dosta često zna doći poluprazna. Zgodno bi bilo znati koliko su porasli troškovi i hoće li u ovom slučaju, kao se ono kaže, pojesti sijeno kravu, a ne obrnuto.

LOŠE ILI NIKAKO OČIŠĆENI RADNI PROSTORI

Već smo nekoliko puta upozoravali Poslodavca na velike probleme s čišćenjem pojedinih poštanskih ureda, no isti se ponavljaju, ili bolje rečeno, ništa se konkretno još nije poduzelo da bi se isti riješili. Naime, pojedine poštanske urede čiste radnici iz tvrtke s kojom HP ima ugovor, no čini se da svoj posao ne obavljaju kako bi trebali (ne ulazimo u razloge zašto je tome tako). Ne znajući da čišćenje prostora obavlja partner tvrtka, korisnici se za nered žale i krive radnike HP-a, čime se bitno narušava ugled naše tvrtke. Radnici HP-a u tom su slučaju nemoćni. Još jednom ponavljamo da Poslodavac zna za ovaj problem te nam je rečeno da je obavljen razgovor s odgovornima iz predmetne tvrtke. Sada očekujemo i rješavanje problema na terenu, jer nikome nije u interesu da nam se tvrtka blamira zbog tuđeg loše obavljenog posla.

“STRATEGIJA RAZVOJA TRŽIŠTA POŠTANSKIH USLUGA U RH DO 2020.”

Prema obavijesti Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture (MPPI), a prema pisanju Poslovnog dnevnika, do 25. veljače primat će se ponude za izradu stručne studije “Strategija razvoja tržišta poštanskih usluga u RH do 2020.”, a procijenjena vrijednost tog posla je 480 tisuća kuna. MPPI objašnjava da buduća strategija razvoja tržišta poštanskih usluga u RH do 2020. treba utvrditi smjernice razvoja tog tržišta te će predstaviti temeljni dokument kojim će se uz osnovna načela i smjernice razvoja tog tržišta definirati i nacionalni prioriteti u razvoju poštanskih usluga i djelatnosti. Strategija će odražavati i politiku hrvatske Vlade u području razvoja tržišta poštanskih usluga, a koja je usklađena s općom Vladinom politikom u pogledu zaštite slobode tržišnog natjecanja, promicanja interesa gospodarstva, građana i korisnika poštanskih usluga, osiguranja dostupnosti i odgovarajućeg načina financiranja univerzalne usluge, razvoja novih poštanskih usluga, zaštite interesa korisnika usluga s posebnim potrebama te uloge poštanskih usluga u sinergiji s komunikacijskom i prometnom infrastrukturom i uslugama.