Ajmo menadžeri, od najviših preko srednjih pa do nižih! Pokažite da ste poštanska avangarda, pa u to ime, neka svatko od vas kupi minimalno jedan EVO TV. A ako vam je Pošta prirasla srcu i više nego što mislimo, kupite i više primjeraka EVO TV-a. Dobar je to poklon za rođendan, imendan, Božić i slične prigode…osim što ćete time pokazati i dokazati svoju lojalnost Pošti, pomoći ćete i operaterima u ostvarivanju njihovih ciljeva. I neka se zna…onih ciljeva koje ste vi postavili! I da ne bude zabune, predlagač ove „akcije lojalnosti“ KUPIO je EVO TV, dakle ne predlaže vam nešto što sam ne bi učinio…da vidimo tko je ZA? Ajmo žuti menadžeri (poštanska boja)!!!
NIJE VAM POŠTA DJEČJI VRTIĆ
Čini se, neki su se prevarili, pa su, umjesto u dječjem vrtiću, završili u Hrvatskoj pošti. Jer, kako drugačije objasniti igrarije oko preslagivanja artikala po policama? I nije to od jučer. Već duže vrijeme operateri po poštanskim uredima muku muče i „bore se“ sa slaganjem artikala po policama. I ne bi to bilo ništa teško ili sporno da postoji usuglašeni stav i da isti traje bar neko dulje vrijeme…ali NE! Zašto bi bilo jednostavno kada može biti komplicirano? Pa tako dođe voditelj/ica i kaže da knjige, olovke, igračke, blokići, recepti i tako svašta nešta moraju stajati ovako ili onako, lijevo ili desno, gore ili dolje…onda se pak pojavi prodajni predstavnik pa bi on sve to nanovo presložio i posložio. Onda kad on ode, eto opet istog/iste voditelja/ice, pa opet po svome. I tako u nedogled, sve dok nečiji kompleksi ne popuste, što je, nažalost, potpuna rijetkost (!?!). Isto tako radi se i s etiketama za cijene, koje svako malo treba mijenjati iz nikome poznatog razloga…
Ne moramo naglašavati ljutnju koju takvo ponašanje izaziva kod radnika, jer ruku na srce i s razumijevanjem da artikli moraju biti posloženi kako i priliči poštanskim uredima, ipak se moramo zapitati tko to nije prerastao doba dječjih vrtića? Da stvar bude gora, u cijelom tom cirkusu oko preslagivanja i lijepljenja cijena, ima i nebuloza poput upute da pojedini artikli trebaju stajati na policama na koje ne stanu (jer su previsoki ili preveliki)! Dajte molimo vas…netko očito nije shvatio da preslagivanje artikala i to još ovakvo nebulozno oduzima dragocjeno vrijeme u kojemu bi se, primjerice, radnici mogli i htjeli posvetiti ostvarivanju svojih ciljeva. Ili je ipak shvatio? U tom slučaju, gospodo draga, to tako ne bude išlo…tko se nije dovoljno igrao – u vrtić na popravni!
OTKUP RABLJENIH MOBITELA – PORADITE NA REKLAMI
Da, da, da…akcija je super, nema govora. Ma jasni su nama i marketinški trikovi, ali fora je provaljena! Zato je sada red da se reklamu za otkup rabljenih mobitela ipak malo unaprijedi. Jer, kao što se i očekivalo, čim su čuli za otkup starih mobitela, korisnici su navalili u poštanske urede. I, pri tome očekivali pristojnu naknadu. No, ne zna se kome je neugodnije – radniku ili korisniku – kada se mobitel procjeni na 0,10 lipa! Bjesnoću korisnika nećemo opisivati, no znajte gospodo menadžeri, da ju nije lako podnijeti. A nije na odmet i spomenuti da ovakvim postupanjem sami sebi rušimo ugled. Dakle, bum reklama postigla je cilj, bez daljnjega. No sada je vrijeme da se ljudima objasni stvarno stanje stvari. Nije manje važno niti upozoriti one „tamo na vrhu ljestvice“ da su s dotičnom uslugom radnici bili obaviješteni prekasno (okružnica i korisnici s hrpom starih mobitela došli su u gotovo isto vrijeme). Kakva je to slika HP-a i kakav je to odnos prema radnicima? Ne ponovilo se…
POSLOVNO UVJETOVANI OTKAZI
Poslodavac je ovih dana radničkim vijećima svih organizacijskih jedinica dostavio podatke o namjeravanim odlukama o otkazu ugovora o radu zbog poslovno uvjetovanih razloga, za sve radnike koji krajem srpnja odlaze temeljem Programa zbrinjavanja viška radnika od 12. lipnja 2013. godine. U obrazloženju, u kojem Poslodavac navodi zbog čega se pristupilo zbrinjavanju viška radnika, stoji da je novim Zakonom o poštanskim uslugama, koji je na snagu stupio 1. siječnja 2013., došlo do potpune liberalizacije tržišta, a uvedena je i obveza osiguranja obavljanja univerzalne usluge te određivanja načina financiranja univerzalne usluge. Isto tako, u razdoblju duboke gospodarske i financijske krize te otežanih uvjeta poslovanja, Poslodavac, navodi, mora funkcionirati i opstati u takvim uvjetima prvenstveno racionalizirajući svoje poslovanje. To se pokušava ostvariti putem optimizacije broja poštanskih ureda, centralizacijom dostave, smanjenjem troškova i drugim mjerama. Stalno unaprjeđenje poslovnih procesa, informatizacija, bolja interna organizacija i preraspodjela poslova utječe na smanjenje obima poslovanja te se isti mogu obavljati s manjim brojem izvršitelja.
Radnička vijeća, sukladno zakonskim ovlastima, na dio radnika s popisa moraju provesti postupak savjetovanja prema poslodavcu, dok za radnike koji uživaju zaštitu od otkazivanja (radnici stariji od 60 godina, radnici koji imaju rješenje za profesionalnu nesposobnost za rad ili neposrednu opasnost od nastanka invalidnosti, osobe s invaliditetom) sukladno članku 150. Zakona o radu, provode postupak suodlučivanja odnosno Radničko vijeće mora dati suglasnost za svakog radnika.
RADNA VREMENA U SLUŽBI SORTIRANJA
Radničko vijeće GP1 dobilo je na savjetovanje prijedlog novih radnih vremena za sve odjele u Službi sortiranja Zagreb. Kako Poslodavac tvrdi, izmjenama se pristupilo kako bi se prilagodilo tehnološkim procesima rada i kako bi se osigurao maksimalan broj radnika u vrijeme vršnih opterećenja. S obzirom da je prijedlog novog radnog vremena već dosta dugo najavljivan, izazvao je mnogo polemike kod radnika. Najveća novina je da će veliki dio radnika sada raditi do 23 sata, a to je vrijeme kada pojedini radnici više na raspolaganju nemaju javni gradski prijevoz, kojim bi otišli kući. Isto tako, dio radnika prelazi na osmosatno radno vrijeme, a dio radnika na dvanaestosatno. Radnici će se u navedenim uvjetima morati svakako snalaziti, no nadamo se da će Poslodavac imati razumijevanja i da će iznaći načina da se ovaj problem riješi na obostrano zadovoljstvo. Predsjednik Radničkog vijeća i predstavnici socijalnih partnera obišli su sve odjele u kojima se planira promjena radnih vremena te su obavili razgovore s radnicima koji su imali veliki broj primjedbi. Glavni problemi su što sada iz sustava odlazi veliki broj radnika; u nekim odjelima rade stariji radnici i to preko 50 godina; velik je i broj invalida rada te radnika s neposrednom opasnošću, kao i samohranih roditelja. Dio tih radnika prelazi na noćni rad, koji se smatra otežanim uvjetom rada. Poslodavac je dužan radnicima koji prelaze na noćni režim rada, prije započinjanja tog rada, omogućiti zdravstvene preglede sukladno posebnom propisima, na što ih obavezuje Zakon o radu. Očekujemo da će Poslodavac poštivati sve zakonske odrednice kojima se regulira radno vrijeme.