HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 485 – MA, VIDI TI, TKO TO POZIVA NA POŠTIVANJE ZAKONA!

Hrvatski „objektivni“ mediji ovih dana dojavljuju kako je iz Europske komisije (EK) krajem travnja stiglo pismo u kojem se Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture opominje zbog interpretacije javne nabave na području poštanskih usluga. Reakcija EK uslijedila je nakon višemjesečne prepiske City Expressa (poštovatelja zakona!?!), Hrvatske pošte i dvaju ministarstava – prometa i gospodarstva, koja daju oprečna mišljenja o Zakonu o poštanskim uslugama. Ovim je zakonom definirano da je univerzalna poštanska usluga javni interes, a Pošta je u narednih petnaest godina ima pravo i obvezu obavljati. Odjel za sustav javne nabave pri Ministarstvu gospodarstva, otkrivajući toplu vodu, početkom ove godine, daje (nepristrano??) tumačenje u kojem stoji da Hrvatska pošta više nema isključivo pravo za obavljanje rezerviranih univerzalnih usluga te da „štoviše, novi zakon ne poznaje pojam rezerviranih usluga“. Iz EK ističu da bi naručitelji tih usluga trebali kao predmet nabave odrediti „poštanske usluge“ umjesto, primjerice, univerzalne ili zamjenske. Pozivajući se na stručno mišljenje Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM), Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture u svom objašnjenju novog zakona piše da je zakon „univerzalnu uslugu uredio kao javni interes te je na određeni način, po njezinim osnovnim značajkama, izdvojio iz tržišnog natjecanja“. Naravno, uslijedila je žustra reakcija i upozorenje „poštovatelja zakona“ kako je stav iz Ministarstva suprotan Zakonu i direktivama EU, te da oni nemaju nadležnost tumačiti javnu nabavu u segmentu poštanskih usluga i da zato imaju povući svoje mišljenje. Resorni ministar je kao „proizvoljne i neutemeljene“ odbacio sve primjedbe „poštovatelja zakona“.
Zanimljivo je da se od svih takmičara na hrvatskom poštanskom tržištu pobunio samo jedan od njih. Čudo jedno, jer je to isti onaj „poštovatelj zakona“ koji je svojim „poštivanjem“ zakona, uz blagoslov svih i svakoga (politike i političara), na pravdi Boga, Poštu zakinuo za tričavih(!) 800 milijuna kuna. Istih onih kuna koje sad nedostaju i zbog kojih, između ostalog, ovih dana brojimo višak zaposlenih.

RADIŠ LI U HRVATSKOJ POŠTI, TI MORAŠ!!!

Ako si, srećom svih sreća, radnik Divizije mreža (DM);
Skrati rukave vlastite košulje, vruće je. Pazi kako to radiš jer će iste trebati prišiti kad zahladi. Sjedni na šalter, namjesti osmjeh, iako ti se plače zbog nebuloza nadređenih. Pogled pravo, ni lijevo ni desno. Ignoriraj kolegu/kolegicu, ne tiče te se – važni su tvoji ciljevi. Premaši neostvarive ciljeve. Klanjaj se…, duboko se klanjaj, svojim nadređenima!
Ako, pak, sreću dijeliš s kolegama/kolegicama u Diviziji pošta (DP);
Hodaj, vozaj čim više, po mogućnosti u praznom hodu. Nek’ te ljudi vide – putujuća si reklama, neka kilometara, koga je briga. Zanemari pismo, prodaj štogod. Ni magla nije na odmet. Koristi godišnji odmor u tridesetak dijelova, ukoliko ti se odobri. Klanjaj se svojim nadređenima, što dublje je moguće!
Ako je sortirnica tvoja sudbina;
Ne daj neprijatelju iz druge Divizije da ulazi u tvoj prostor. Ne napuštaj granice svoje sortirnice, koliko god to bilo potrebno. Pisma i druge pošiljke sa susjednog stola ne diraj. Zabranjeno! Ostavi se (ne)ozbiljnog posla, pokupi papiriće s poda. Nemoj slučajno pripomoći nekom iz druge Divizije. I, svakako, puzi pred nadređenima!
Ako si vozač;
UTP su smislili pametni ljudi. Poštuj, ne predlaži i ne pitaj. Vrijeme polaska je sveto pismo, kreni kad je propisano pa taman i praznog vozila. Ne pametuj u vezi sa sigurnošću u prometu. Gume zimske, gume ljetne, mjenjač, ručna, klima…, ma dajte, molim vas. Obožavajte svoje nadređene, zaslužili su!
Ako si šljaker na Epekspresu (DE);
Od kuće ponesi metar i vagu. Izmjeri svaku pošiljku, ne preuzimaj ništa van gabarita. Svaki je milimetar važan. Krši prometne propise, vozi u pješačkoj zoni i plaćaj kazne. Ne preuzimaj pošiljku, ako nije lijepo zapakirana i s mašnom. Ljubi nadređenog svoga, bez njega nema sreće i budućnosti!
Ako si (polu)menadžer, (do)menadžer ili menadžer;
Ti si s druge planete, sve znaš, pametan si, drag, lijep…, i ništa te se ne tiče! Gazi sve gore navedene, zaslužili su, primaju preveliku plaću! Ne gledaj radnike i ne slušaj ih. Ionako ti oni nemaju što reći! Ne gledaj i ne slušaj kolege. (Naj)pametniji si! Slušaj svog velikog vođu i ne preispituj njegove odluke. Ovo zadnje ponovi naglas prije spavanja, nakon buđenja, prije i nakon jela…Uvijek imaj na umu!

A GDJE JE SIGNAL?

Prodajte, prodajte, prodajte, što više! Ispunjavajte ciljeve, radite, nudite, nagovarajte, crnčite…pa tako nudite i prodajte Evo TV, čak i ako za korištenje istog korisnici u svojim domovima nemaju potrebnog signala! Na stranu razočaranje i ljutnja koja se time može izazvati kod korisnika (sasvim opravdano i shvatljivo), ali nas trenutačno ipak više zanima kako će radnici, kojima je prodaja Evo TV-a cilj, u spornom slučaju, ostvarivati taj svoj cilj? Jer, ako nema signala, nema ni prodaje/kupnje, dakle, nema niti ostvarenih ciljeva – koliko god truda radnik uložilo i koliko god netko bio odličan prodavatelj usluga. Stoga, molimo nekog da nam kaže kako do ovog cilja? Jer, mi nismo pametni (!?!). Ili, još važnije pitanje, ako tamo netko koji je pametan zna, može nam odgovoriti kada će se poraditi na signalu u pojedinim područjima Lijepe naše (sigurni smo da stručnjaci znaju koja su to područja), odnosno kada će se kvaliteta istog poboljšati. Jer, ruku na srce, pojedini naši radnici (koji se svim silama trude ostvariti svoje ciljeve) u ovakvim slučajevima „no signal“ nisu u istom položaju i ne mogu ostvariti ciljeve u onoj mjeri u kojoj to mogu njihovi kolege u područjima u kojima nema problema sa „ no signal“.

MA TKO JE TU LUD?

Da. To je jedino što se možemo upitati, i to valjda već po stoti put. I opet je riječ o ciljevima. Pa jednostavno ovako – kako je netko zamislio da radnici u unosnom centru ostvaruju ciljeve prodaje Croatia osiguranja? Ma kome da oni to prodaju? KOME, kuc-kuc po glavi? U Diviziji mreže jasno nam je rečeno da prodaja CO nije posao, odnosno cilj radnika koji radi u unosnom centru, no oni to ipak moraju raditi, jer im to nalažu njihovi voditelji (!?!) I tko je tu lud, zbunjen i NEnormalan? Dajte se, gospodo, više dogovorite, a ne da se brukamo. Definirajte ciljeve crno na bijelo, tko, kada, zašto. A ne – cirkus. Ja šumom ti drumom. Ja ovako, ti onako. Ko na placu, još samo da se počnemo cjenkat s korisnicima. A iz svega ovoga, opet ispaštaju radnici, koji moraju igrati mimo pravila, jer se nekome tako hoće! Stoga, dragi naši menadžeri, zbrojite redove i dajte, molimo vas, držite se pravila kako bi radnici mogli odraditi svoj posao i tako postići očekivane rezultate na dobrobit svih zajedno. Prosipanje pameti gdje treba i ne treba, zaista nam nije potrebno.

PROCES ZBRINJAVANJA IDE SVOJIM TIJEKOM

Kol’ko god se „dobronamjernici“ trudili širiti neistine u vezi s zbrinjavanjem radnika, dovodeći u pitanje isplatu otpremnina, proces ide dalje. Moramo rastužiti sveznalice činjenicom da niti jednog trenutka nije dovedena u pitanje isplata otpremnina dogovorenih i potpisanih aneksom Kolektivnog ugovora. Poslodavac trenutno odrađuje završne radnje propisane zakonom te će, prema planu, odlazak naših kolega iz Društva uslijediti krajem srpnja.