Već smo navikli da su poštanski „nešto“ „posebniji ili originalniji“ od svih drugih „nešto“. Još da su i logičniji, ne bi se bunili, no… U konkretnom slučaju, radi se o famoznim ciljevima. Pitamo zadavatelje neizvedivih ciljeva – kako ste zamislili da radnik Divizije Mreža koji nije prošao edukaciju za Croatia osiguranje (CO) ili čak niti ne radi u izravnom kontaktu sa klijentima, ostvari cilj (primjerice onaj od 2000,00 kuna) na način da korisnika, znanog il’ neznanog nekog, pošalje u poštanski ured, s preporukom da se javi onom radniku koji ima ovlasti za sklapanje ugovora za CO?!? U praksi to vam je ovako, draga gospodo, ako niste znali ili mislili da neće biti problem – radnik/ca „X“, „nagovori“ klijenta „Y“ na sklapanje životnog osiguranja. Nakon što ga je „nagovorio“, šalje ga u neki od poštanskih ureda da se javi drito kolegici ˝Z˝ radi sklapanja ugovora!!?? Mislite li da će korisnici ko metak poletjet do kolegice „Z“? Mi čisto sumnjamo. Ono što mislimo je da će korisnik dobiti slom živaca, u najboljem slučaju preokrenut će očima i lagano odustat od svega…u slučaju da je lijep sunčan dan i nekome se baš pješači, pa taj pristane otići do kolegice „Z“, kako ćete pratiti ostvarenje navedenoga cilja? Koga ćete od ova dva radnika nagraditi? „X“ ili „Z“ osobu? Nisu vam ovo igre licitacija…ako vam je već stalo do ciljeva i ciljeva i ciljeva, postavite stvari jasno – crno na bijelo, a ne da nam se pored svih nelogičnosti i problema, još i korisnici smiju u lice i zbijaju s nama šale! Na kraju krajeva, u tom slučaju, opet najviše gubi Hrvatska pošta i njeni radnici.
ŠTO JE VAŽNIJE – KVALITETA ILI KVANTITETA?
Konkretno, pitanje se odnosi na ocjene, jer budimo iskreni, sasvim je jasno da godišnja ocjena operaterima u Mreži u najvećoj mjeri ovisi o uspješnosti u prodaji. Ako si dobar prodavač, dobit ćeš bolju ocjenu. I nemojte (Poslodavac) reći da tome nije tako, jer JE. Naime, svi oni koji su slabiji prodavači, ali su s druge strane, izvrsni radnici, obavljeni posao štima im do u detalje, bolji su timski igrači…, a pri tome još vrijedno odrađuju ostale poslove, dok im kolege prodaju – dobili su bitno manju ocjenu od svojih kolega „prodavača“. Naprosto, nije fairplay. Svi znamo da nije svatko za sve, pa bi se valjda po toj logici trebali i voditi prilikom godišnjih ocjenjivanja. I da se ne bi krivo shvatilo, ne treba prodavaču dati manju ocjenu, nipošto(!) ali to ne znači da se ta manja ocjena onda daje manje uspješnom prodavaču, koji je ujedno odličan radnik na svakom drugom poslovnom zadatku. Ovakav pristup ocjenjivanju ne donosi preveć dobroga. Naprotiv, uništava timski rad i narušava međuljudske odnose, kliko god ocjenjivači zatvarali oči pred tim činjenicama.
DA NE BI BILO… „NISMO ZNALI“
Uh, ta turistička sezona, nepristojna, nametljiva, uvijek nepozvana dođe, iznenadi nas. „Nismo znali“, „Viša sila“, ˝Nismo bili ekipirani˝, ˝Objektivni problemi˝, ˝Štednja˝. Svačeg smo se naslušali, svakojakih zamagljivanja notornih propusta, uglavnom i najčešće prikrivanje subjektivnih slabosti. Zato, ljudi, sezona je pred vratima, krajnje je vrijeme da se učini sve kako bi se tijekom sezone po poštanskim uredima osigurao dovoljan broj radnika. Prošlogodišnja iskustva, a i ona ranije, kažu, naime, da je bio manjak radnika u ˝turističkim˝ poštanskim uredima, radi čega su mnogi nezadovoljni korisnici zbog nesnosnih gužvi bježali glavnom bez obzira, da se nikad više ne bi vratili. Nadamo se da na tome Poslodavac neće „štedjeti“, jer takva štednja može donijeti samo štetu i gubitke. Nećemo valjda dozvoliti da nam umjesto sezonske ˝žetve˝, po ‘ko zna koji put, ˝sijeno pojede kravu˝.
STIGLE UPUTE ZA DRESS CODE NA ŠALTERU
„Molimo sve radnike da do nabave novih košulja, a ovisno o vremenskim prilikama i klimatizaciji, u dogovoru sa svojim voditeljem područja nose ono što imaju – sive, plave ili žute košulje s obilježjima Hrvatske pošte. Čim budemo znali novosti o nabavi novih ljetnih košulja, sve ćemo vas na vrijeme obavijestiti. Ovim putem zahvaljujemo svima na razumijevanju“. Eto tako glasi nova uputa o dress code-u, koja zvuči realnije (kako smo i tražili) nego što je to prvotno bilo. A bilo je svašta nešto nelogično. Stoga, hvala i Vama na uvaženim savjetima socijalnih partnera. Samo da podsjetimo…Natječaj za ljetne košulje nedavno je „pao“ (kaže Poslodavac, ne njihovom krivnjom), pa je netko nabrzaka osmislio pravila ponašanja, koja su nalagala da radnici obuku stare plave košulje ili sive zimske (dugi rukavi!?). Upitima na sastancima i tekstom u Post infu „pobunili“ smo se „da to tako ne bude išlo“, jer radnici zaslužuju realne upute, pa tako ona o dugim rukavima u vrućim ljetnim mjesecima spada u priču koja nikako ne drži vodu. Kad tamo, poslušali nas, pa sada dio „ovisno o vremenskim prilikama i klimatizaciji, u dogovoru sa svojim voditeljem područja nosite ono što imate – sive, plave ili žute košulje s obilježjima Hrvatske pošte“, iako šaren, zvuči kudikamo primjerenije.
POMOZIMO OBOLJELOJ KOLEGICI
Naša kolegica Nives Radoja boluje od teške bolesti. Tijekom liječenja prve dijagnoze oštećeni su joj živci po tijelu, te se sada mora koristiti ortopedskim pomagalima, budući da je mogućnost osjeta, položaja ruku i nogu nestabilna, a mišići su izrazito oslabljeni. Ono što slijedi je dugotrajna fizikalna terapija. Da je borba s opakom bolesti uistinu teška i iscrpljujuća ne moramo posebno naglašavati, no ono što vas možemo zamoliti jest da kolegici svi zajedno pružimo podršku i pomoć. Zato, kolegice i kolege, pokažimo svoju solidarnost i pomozimo kolegici Radoja. Prilog možete uplatiti na tekući račun kolegice Nives Radoja; Hrvatska poštanska banka 2390001-3200823839. Adresa – Kralja Krešimira 1, Kaštel Kambelovac. Ne sumnjajući u već dokazanu poštansku solidarnost, zahvaljujemo vam u ime kolegice, kojoj želimo svaku sreću i što brže ozdravljenje.
IDEMO NA TURNIR „ROBERT BAJTAL 2013.“
U sjećanje na našeg kolegu i sindikalnog povjerenika HSP-a Roberta Bajtala, koji je tragično preminuo na radnom mjestu u PU Vinkovci uslijed eksplozije bombe, Hrvatski sindikat pošte u subotu, 25. svibnja 2013. organizira Memorijalni turnir „Robert Bajtal“. Ove godine na turniru će sudjelovati najviše ekipa i radnika HP-a (članova HSP-a), pa ukupno očekujemo oko 300 sudionika. Na turniru će sudjelovati muške malonogometne i ženske odbojkaške ekipe, sastavljene od članova HSP-a iz čitave Hrvatske te gosti – kolege iz mađarskog sindikata pošte. Nakon turnira održat će se svečana večera te će se podijeliti nagrade najuspješnijim ekipama. Ovom prilikom želimo se zahvaliti Hrvatskoj pošti, koja će, kao sponzor, i ove godine sudjelovati u organizaciji Turnira. Pošta je svake godine sudjelovala u Turniru kao sponzor, no ove godine, moramo napomenuti da bi se bez njihove pomoći Turnir teško održao, bar ne na onom nivou na kojem je bio svake godine do sada. Zato se još jednom zahvaljujemo u ime svih radnika/članova/ sudionika, kao i u ime obitelji Bajtal, kojima ovaj Turnir zaista puno znači.