HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 475 – KOLEKTIVNI PREGOVORI

Reprezentativni sindikati (HSP i RSRH) su u nastavku kolektivnog pregovaranja pregovaračkom timu Poslodavca dostavili svoj prijedlog izmjena i dopuna Kolektivnog ugovora za radnike HP. Podsjećamo da su glavne teme pregovaranja, pokušaj obiju pregovaračkih strana da poboljšaju (?!) dosadašnje članke 53. i 55. KU koji se odnose na naknadu troškova prijevoza, naravno i očekivano, svaka od strana sa svoje točke gledišta. Druga i, rekli bi, teža i važnija tema pregovaranja je zbrinjavanje najavljenog tehnološkog viška radnika (čl. 62. i 76. KU). Zasad je naglasak stavljen na iznose otpremnina dok se o kriterijima koji će odrediti tko jest, a tko nije tehnološki višak, nije ni započelo pregovarati. Iz navedenog je razvidno da su isprazne, tendenciozne i zlonamjerne raznorazne priče „dobro informiranih i sveznajućih“ o tome kako već postoje „liste za odstrijel“.
SNIMANJE UNUTRAŠNJOSTI POŠTANSKIH UREDA
U službenom glasilu Hrvatske pošte „Vaša pošta“ br. 94 od 21.03.2013., objavljen je tekst pod naslovom „Sigurnost kolega i korisnika – Snimanje unutrašnjosti poštanskih ureda“. U tom članku radnike se upozorava da je zabranjeno svako neovlašteno fotografiranje i snimanje unutrašnjosti poštanskih ureda te ih se upućuje na proceduru koju su dužni poštivati u slučaju kada se korisnik ili druga osoba odluči na postupanje suprotno navedenom. I sve bi to bilo ok kad ovaj naputak ne bi bio posljedica neugodnih događanja…Naime, u takvoj se situaciji nedavno našao jedan naš kolega, koji je na svojem radnom mjestu verbalno napadnut od strane korisnice, koja je tražila da joj se isporuči poštanska pošiljka, a pritom je odbijala predočiti osobni dokument na temelju kojeg bi naš djelatnik mogao utvrditi njezin identitet. Pozivajući se na zakonske odredbe o tome da djelatnik HP-a nema pravo zatražiti osobnu ispravu, korisnica je uporno odbijala predočiti zatraženi dokument. Da situacija bude gora, korisnica je pritom s uređajem za snimanje zvuka i slike snimala cjelokupni razgovor te isti naknadno objavila na Internetu! Naš kolega pokazao je iznimnu profesionalnost i suzdržanost u svojim reakcijama, u situaciji koja je bila vrlo neugodna. Za vrijeme događaja naš kolega je u TRI NAVRATA pokušao stupiti u kontakt s drugim osobama koje su zadužene za postupanje u takvim ili sličnim situacijama povećanog rizika, ali pomoć nije dobio!
Što je Poslodavac nakon toga učinio? Umjesto da je na prigodan način izrazio svoje zadovoljstvo profesionalnošću našeg radnika, pa ga iz tog razloga pohvalio i nagradio, još i danas taj video i zvučni zapis može se vidjeti na Internetu. Pored toga, Poslodavac putem Vaše pošte upozorava radnike na njihove obveze i dužnosti glede fotografiranja i snimanja poštanskih objekata, umjesto da radnike o njihovim pravima, dužnostima i obvezama obavijesti službenim putem. Toliko o profesionalnosti i brizi Poslodavca za radnike. A kad već govorimo o zabrani fotografiranja i snimanja poštanskih objekata – gotovo svaka institucija koja obavlja novčarske poslove, u prostorima gdje se dolazi u dodir s korisnicima ima istaknute naljepnice zabrane snimanja, što u Hrvatskoj pošti nije slučaj. Pitamo se zašto?
VAŠA POŠTA, NAŠA POŠTA
Poslovodstvo Hrvatske pošte i radnici iste te Hrvatske pošte, po svemu sudeći, ne rade u istoj tvrtci. Dok se prvi svim silama i sredstvima trude uvjeriti ove druge da rade u odlično (re)organiziranoj firmi u kojoj sve radi ko švicarska urica, dotle ovi drugi žive i rade u uvjerenju da to nikako nije tako. Štoviše i dapače! Čudnom slučajnošću i pukom koincidencijom(?!) se potrefilo da odmah iza našeg osvrta u ovom glasilu o lošim učincima tzv. centralizacije dostave i čudnovatoj situaciji da s novoobnovljenim poštanskim uredom u Zadru nisu zadovoljni ni radnici niti korisnici, direktori putem Vaše pošte, ˝urbi et orbi˝, obznanjuju da smo slijepi kraj vlastitih očiju. Njihovi odgovori, objavljeni u glasilu HP, sugeriraju da u njihovim divizijama teče med, a i mlijeko će uskoro. Za nadati se – samo da nam ne poteče ono nezdravo, aflatoksično…
SKLADIŠTE ROBE KOJU NITKO NEĆE
Ne jednom smo rekli da nam poštanski uredi svakim danom sve više sliče na kineske dućane pretrpane bofl robom, artiklima koji nikom ne trebaju i nitko ih neće. Neselektivnim smo ugovorima raznoraznim dobavljačima omogućili da svoja skladišta nekonkurentnih artikala presele u poštanske urede da bi tamo, a što drugo, nego skupljala prašinu. Istodobno tražene robe koja se ˝proda prije nego li se raspakira˝ nema ili, u najboljem slučaju, ima na kapaljku. Zašto je tome tako i tko to, svjesno ili nesvjesno, radi u korist štete Hrvatskoj pošti???
P.S. Upravo saznajemo senzacionalnu vijest koja dovodi u pitanje sve što je navedeno u gornjem članku. Naime, asortiman robe u poštanskim uredima dopunjen je prvih dana proljeća (!), sad nekako, rukavicama i šalovima, koji će se, sasvim sigurno, tijekom ljeta prodavat ko alva! I što reći? Samo zlonamjeran i neinformiran člankopisac može dovesti u pitanje svijest ili nesvijest poštanskih štetočina.
POŠTANSKA SAČEKUŠA
Sjećamo se onih čuvenih ˝strateških radionica˝ u Sv. Martinu i šibenskom Solarisu, kada se u ropotarnicu povijesti otpremala stara dobra Pošta, na kojima se prvi put spomenuo famozni divizijski ustroj HP, kao nešto što će samo po sebi ˝Poštu prometnuti u modernog operatera˝, spremnog za tržišni boj. Neki je sumnjičavac, jer i takvih je tamo bilo, zloguko prorekao da bi novi ustroj, uz ostale slabosti, mogao iznjedriti nepotrebno i štetno takmičenje među divizijama. Odgovoreno mu je onomad kako nema straha od takmičenja jer da je ˝competition˝ (veleumni anglizam) potreban i dobrodošao. Kako je to u praksi, sad nakon nešto godina od uvođenja divizija, brigada i pričuvnih postrojbi, vidi se svakodnevno. Ko rogovi u vreći, nakaradno i krajnje štetno, po principu ˝meni prihod tebi trošak˝, podvaljuje ko kome stigne i uspije. Koliko je stvar zastranila, možda najbolje oslikava situacija u kojoj, kao u kakvoj sačekuši, prvoborci pojedinih organizacijskih jedinica (mreža, sortirnica) vrebaju na kurire velikih korisnika s ciljem da se baš oni domognu predajne knjige, prime pošiljke i utrže prihod na ˝svoj˝ konto. To što je takvo besmisleno takmičenje totalna blamaža prema istim tim korisnicima, koga je briga!
POMOZIMO MALENOM MARINU
Šestogodišnji Marino boluje od teške i rijetke bolesti – Hiper Igm-sindroma odnosno rođen je bez imuniteta i jedini način ozdravljenja jest transplantacija koštane srži. Još prije pet godina krenulo se u potragu za stopostotnim donorom preko HZZO-a, budući da nitko u obitelji nije kompatibilan za transplantaciju. Konačno i na sreću, u siječnju ove godine pronađen je donor i pokrenut je postupak transplantacije, koja će se obaviti ovih dana u Zagrebu. Tešku borbu i hrabrost ove obitelji ne trebamo posebno naglašavati, no ono što želimo naglasiti jest da trebaju našu podršku i pomoć. Česta putovanja na liječenje, posebna prehrana, boravci u bolnici…doveli su ovu obitelj na rub financijskih snaga. Supruga našeg kolege je nezaposlena, a pored malenog Marina mladi roditelji imaju još dvoje djece…Zato, kolegice i kolege pokažimo još jednom svoju solidarnost i pomozimo obitelji Dulj. Oni će vam biti zahvalni za svaki vaš prilog uplaćen na račun kolege Igora Dulja kod Hrvatske poštanske banke broj 2390001-3201617213. Ne sumnjajući u već dokazanu poštansku solidarnost, zahvaljujemo vam u ime obitelji Dulj, a malenom Marinu želimo svaku sreću i što brže ozdravljenje.