HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 457 – Pokrenuta nabava za službenu odjeću i obuću

Prema informacijama koje smo dobili od Poslodavca, pokrenuta je nabava ljetnih službenih cipela za poštonoše mopediste. Također, nabava je pokrenuta i za zimsku odjeću odnosno vjetronepropusne hlače za poštonoše mopediste, a realizacija ugovora očekuje se do kraja 2012. Saznajemo da je pokrenuta i realizirana nabava košulja dugih rukava za poštonoše i šalterske radnike. Uz navedene informacije, imamo i onu vezanu uz klima uređaje u Branimirovoj u Zagrebu. Naime, prema stajalištu strojarske struke preporuča se nabava i ugradnja više klima sustava. Predviđa se nekoliko zasebnih klima sustava koji svaki hladi više prostorija sa montiranjem vanjskih uređaja na oba dvorišta zgrade. Za realizaciju ugradnje klima sustava za zgradu Branimirova 4 nužno je dokupiti veću količinu dodatne vršne snage za potrošnju električne energije. Ispituju se tehničke mogućnosti dokupa i vrijednost istog. U skladu s tehničkim mogućnostima osiguranja dovoljne količine električne vršne snage i raspoloživim financijskim sredstvima predmet nabave predložit će se za realizaciju u 2013. godini.
Kako komuniciramo?
Iz raznih edukacija iz komunikacije učili smo da ona mora biti kvalitetna i dvosmjerna, a i ne kaže se uzalud da su „riječi glas srca“. No, izgleda da to nekad u Hrvatskoj pošti i nije tako. Učimo se i educiramo, ali na kraju, praksa nam je u konkretnim slučajevima neefikasna. U zadnje vrijeme događa se, da kad se radi o bitnim odlukama za radnika, kao recimo o prijedlogu otkaza Ugovora o radu, istog ne obavijesti prvo od strane nadređenih osoba. Zamislite kako se osjeća radnik kada za takvu odluku sazna od Radničkog vijeća?!? Mislimo da bi Poslodavac trebao ozbiljno razmotriti ovu problematiku te se staviti u kožu takvog radnika. Psiholozi, gdje ste u takvim situacijama? Čini se da se igramo s ozbiljnim poslom i situacijama. A čini se i da nam u sustavu treba više prakse, a manje teorije.
Control freakovi u Hrvatskoj pošti
Hrvatska pošta nabavila je Cisco telefone. U prijevodu, visoko sofisticirani uređaji koji će u dalekoj budućnosti naše kompanije opravdati svoju postojanost. Čekajući to vrijeme, informatičari su na računala djelatnika Pošte instalirali Microsoftov Lync. Doduše, ne na sva računala, jer neki pojedinci do danas nisu dobili šifru koja im je potrebna da se „ulogiraju“. To ne bi bio problem, da se opet nisu pomiješali lončići, jer djelatnici ionako, da bi opstali, moraju improvizirati. I lončići počeli zvoniti, zvoniti…
Naime, zadaća Lynca u tvrtkama je bolja komunikacija između djelatnika. Tu prestaje znanstvena priča i počinje nastup control freaka odnosno šefa u pojedinom sektoru. Naime, gledajući u zaslon svog ekrana, freak prati statuse svojih djelatnika te primjećuje da se boja statusa mijenja od zelene do žute. Žuta boja zvoni za opasnost, jer je prošlo 5 minuta neaktivnosti djelatnika na računalu. Nakon 15 minuta neaktivnosti, računalo ode na stand-by uz prikaz na Lyncu da ste Away odnosno odsutni. Nema veze ako je dotični na telefonu, nema veze ako je dotični u prostorijama pošte na sastanku, obavezan je klik miša kako bi freakovi bili sigurni da su podanici na radnom mjestu. Dakle, ako imate koju „vremensku rupu“ u radnom danu, na primjer, malo igrica na stikovima, možda koji filmić, ili, pak, malo vijesti s portala, ovakav će sustav od vas kreirati vrlo odanog i vrijednog djelatnika (!?!).
I da ne bi bilo zabune, svi smo mi svjesni da nam radni dan traje osam sati, da se mora dolaziti i odlaziti s posla na vrijeme i, nitko nema ništa protiv toga, konačno, to nam je obveza. No, pored elektroničke kontrole ulaska i izlaska iz firme, pored šetača po odjelima s čudnim nazivima i vrlo primamljivim bodovima u svojim ugovorima o radu, kontrola ispred ekrana i to na ovakav način i s ovakvim programskim shemama zaista je previše!
Problemi s Pilot projektom centralizacije dostave u Čakovcu
Centralizacija dostave u Međimurskoj županiji započela je s 1. listopadom ove godine, a informacije s terena ovih su dana samo potvrdile sva naša očekivanja odnosno predviđene probleme. Pa idemo redom. Naime, povećanjem broja radnika dostave i broja pošiljaka nailazi se na slijedeće; problem zaduživanja uputnica Centra za socijalnu skrb (na dostavnom području PU Čakovec do sada su bila dva romska naselja, a centralizacijom se obuhvaća njih pet, što u brojkama iznosi od prijašnjih 1800 komada na sadašnjih 4000 komada). Nadalje, uputnice je potrebno unijeti u MIPS sustav te poštare zadužiti novčanim sredstvima (vrijeme brojanja, primopredaja novca…). Također, valja napomenuti da su radnici poštanskog ureda 40000 Čakovec već duže vrijeme preopterećeni, a novonastalom situacijom doslovce zagušeni, tako da je stanje alarmantno. Prirodnim odljevom, prelaskom radnika u drugu županiju ili u drugu diviziju i dugim bolovanjima smanjuje se broj radnika Divizije Mreže, a poslovi i ciljevi konstantno se povećavaju, do kada?! Poštari se moraju zadužiti s pošiljkama i uputnicama, pošiljke preuzeti od velikih korisnika i obraditi do otpreme, stranke moraju biti uslužene i za sve to potrebna je iznimna brzina. A gdje je vrijeme za ostvarivanje ciljeva?! Tko će kod ocjenjivanja uvažiti ostvarene usluge koje nisu u ciljevima? Radnici su na izmaku snage, napetost i opterećenost sve je prisutnija, traže slamku spasa i pomoć voditelja. Ali kao što je već poznato, oni su samo jadni „pijuni“ koji ni sami sebi ne mogu pomoći, a što se vidi iz njihove odrađene dnevne satnice i šarolikosti poslova kojima su zatrpani.
Poduzimanje ničega
Osim što je poznato (nekima više nego ONIMA drugima) da program MONEX ne podržava unos podataka za više novčanica, da isti ne podržava unos imena i prezimena klijenta i, na kraju, da u poštanskom uredu nema UV lampe za provjeru novčanica, nekima uopće nije poznato da zbog ovih nedostataka navedenog programa dio radnika trpi bezrezervne uvrede slučajnih korisnika. Jasno nam je da rečeni program funkcionira prema danim rješenjima HPB-a, ali nije rješenje u HP-u da sve nedostatke istog osjeća radnik na vlastitoj koži, ni kriv ni dužan. Želite li gospodo da vam korisnici ne izlaze bijesni iz PU-a, učinite nešto po ovom pitanju! Jer, koliko razumijemo bijesne korisnike i stesom i uvredama „oprane“ radnike, toliko NE razumijemo vašu inertnost i poduzimanje ničega po ovom pitanju.
Održana četvrta sjednica Glavnog radničkog vijeća
Četvrta sjednica GRV-a održana je u Zagrebu u prošli petak, 19. listopada. Predsjednik Uprave Alen Premužak podnio je izvješće o stanju u HP-u te rekao da će strateške smjernice poslovanja koje su već prezentirane predstavnicima Vlade RH, u narednih desetak dana biti prezentirane i pred NO, socijalnim partnerima i GRV-om. Ono što sasvim sigurno zanima sve radnike HP-a jest Pravilnik o unutrašnjem ustroju i sistematizaciji te Pravilnik o plaćama u Hrvatskoj pošti. Na sjednici je rečeno da su oba pravilnika u fazi pripreme. Provode se konzultacije, a prema najavama, za desetak dana prijedlozi pravilnika prezentirat će se socijalnim partnerima. Nadalje, dano je na znanje da je Uprava HP-a, unatoč tomu što je Vlada RH povukla svoj zaključak o pokretanju pregovora za izmjenu KU u državnim tvrtkama, najavila pokretanje procesa kolektivnog pregovaranja za izmjenu KU HP d.d. Što se rezultata poslovanja u 2012. godini tiče, oni su nešto slabiji od očekivanih. Ipak, trenutačna financijska situacija u HP-u je zasad stabilna, no iduća godina donosi neizvjesnost i nove izazove. Što se projekta sortirnog centra u Zagrebu tiče, raspisuje se natječaj za projektiranje, a nakon toga slijedi izrada projekta te zatvaranje financijske konstrukcije. Završetak projekta predviđa se za kraj 2015. godine. S realizacijom projekta Digitalne TV počinje se početkom studenog ove godine. Testna faza odvijat će se samo u Zagrebu, a projekt će se proširiti na ostale dijelove Hrvatske početkom iduće godine. Radi se i na projektu 360, koji se odnosi na rješavanje imovinsko-pravnih odnosa sa HT-om. Po ovom će se pitanju rješavati sporovi o 360 zajedničkih nekretnina. Što se poštanskih stanova tiče, rečeno je da se u vlasništvu HP-a nalazi oko sto stanova na području cijele Hrvatske. Samo za njih 33 postoji uredna imovinsko-pravna dokumentacija. U prodaju stanova će se ići kako se budu rješavale imovinsko-pravne dokumentacije. Uprava za isto priprema odluku.