Što se dogodi u (pre)organiziranoj tvrtci kakva je HP kad se u Ogulinu pokvari vozilo na putu iz Zagreba prema Dubrovniku? Na kvar dojavljen u 24:00 sata, nakon žurne (˝s voljom i na vrijeme˝) reakcije iz Sektora prijevoza, na prekrcaj u Ogulinu zamjensko vozilo stiže u 11:00 sati, slijedećeg dana. Za, reklo bi se, rekordnih, jedanaest (11) sati!
Svima nam dostupna internet stranica ˝Via Michelin˝ bezobrazno tvrdi da je Ogulin od Zagreba udaljen ciglih 105 kilometara, od čega 91 kilometar autoceste i da se ta relacija, automobilom, optimalno prevaljuje za jedan sat i dvadeset i devet minuta dok će biciklistima trebati skoro sedam i po’ sati. Via Michelin, nažalost, za sada, ne predviđa koliko za rečenu relaciju treba Sektoru (ili možda Odjelu) prijevoza Hrvatske pošte.
Jednako tako, zasad nema stranice koja će nam izračunati koliki trošak nam je priuštila ova nadasve brza i učinkovita akcija ˝prekrcaj˝, znajući da je sva pošta u Dubrovnik stigla sa zakašnjenjem od dvanaest sati.
Eppur si muove
Ipak se kreće, ipak se može! Nakon našeg upornog obijanja pragova, od nemila do nedraga, čini se da je došao kraj kreditiranju Hrvatske pošte od strane radnika. Plaćanje troškova privremenog premještaja iz vlastitog džepa, očekujući da ih Poslodavac vrati, pa kad/ako se to i dogodi, dogodi se kasno, da kasnije ne može biti. U međuvremenu se treba snaći, ulaziti u nedopuštene minuse, pozajmljivati od rodbine, sindikata, prijatelja…
Odgovorne osobe naše tvrtke tvrde da je tome došao kraj jer da, napokon(!), ima načina da se radnicima isplati akontacija. Nazdravlje!!!
Kradu nam robu – ki će to (i kad) platiti?
Komplicirano, komplicirano do boli komplicirano. Roba u uredima je na ˝izvolte˝, na dohvat ruke svakome pa i dugoprstićima koji, nažalost, svrate i u poštu. Ustanovljeni manjak trgovačke robe radnik PU prijavljuje referentu nakon čega ovaj sačinjava popis otuđenja za svakog dobavljača i…čekaj malo da trava naraste. Kada i ako nabavljač ˝prizna˝ otuđenje tek onda poštanski ured skida artikle sa svoga stanja. Kako je praksa da traženo ˝priznavanje˝ uslijedi nakon mjeseci i mjeseci od prijave, sve to vrijeme radnik u uredu vodi robu kao da se ništa nije dogodilo (!?).
Može li se to riješiti na drugačiji i, reklo bi se, ispravniji način? Na primjer, može li se za otuđenu robu izvršiti povrat kroz MIPS, jer ista ustvari ne postoji na policama, a onda neka se netko drugi gomba s dobavljačima??
Apsurd nad apsurdima
Možete li koristiti nešto što nemate? Naravno da možete kad radite u Hrvatskoj pošti, pogotovo ako je mjesto rada Zadarska sortirnica! Padnete li sa perona tegleći vreće i pakete i pri tom se dobro ugruvate pa završite na hitnoj, bit ćete sukrivac za nemili događaj i štetne posljedice jer niste koristili propisanu zaštitnu opremu. Tako barem kažu brižni stručnjaci zaduženi za zaštitu na radu. I ne bi tu čovjek imao što nadodati, čak bi se i složiti mogao, da ste kojim slučajem ikako i ikada zadužili traženu zaštitnu opremu!! Zato, čuvajte se, nemojte ni slučajno padati, a ako vam se to, ne daj Bože i dogodi, u letu sa perona obucite i obujte zaštitnu opremu koju nemate!
Divizija Hpekspres – rujan 2012. bolji od rujna 2011.
Redoviti mjesečni sastanak s direktorom Divizije Hpekspres Markom Jukićem održan je u ponedjeljak 15. listopada. Ispred HSP-a na sastanku je bio Davor Kršić. Direktor je izvijestio sindikate da je broj pošiljaka u rujnu ove godine, u odnosu na isti mjesec prošle godine, porastao za 7 posto. Također, u odnosu na isti mjesec prošle godine, u rujnu ove godine porasli su i prihodi za 2,9 posto.
Na postavljena pitanja u vezi uvjeta rada u radnim prostorima dobili smo slijedeće odgovore; za prostor u Osijeku – deratizacija i sanacija sanitarnog čvora bit će riješena žurno, a krečenje cjelokupnog radnog prostora obavit će se na proljeće slijedeće godine. Za prostor u Zagrebu – nedostatno grijanje u slučaju jače zime rješavat će se dodatnim grijalicama.
Divizija mreža – stolice isporučene svima koji su ih tražili
Redoviti mjesečni sastanak s direktoricom Divizije Mreže Marijanom Miličević također je održan u ponedjeljak, 15. listopada. Ispred HSP-a sastanku je nazočio Davor Kršić. Direktorica Miličević izvijestila nas je da su otvoreni preuređeni poštanski uredi Špansko u Zagrebu i Poličnik, zatim da je sa 17.09. zatvoreno 86 poštanskih ureda, za 17 je riješeno sufinanciranje, a za 12 ureda još se traži rješenje. Što se novih rezultata tajnih kupaca tiče, bolji su od prošlih, ali su još uvijek „loši“, jer ni 10 posto radnika nije ponudilo dodatne usluge. Rečeno nam je da će nabava viličara za potrebe Depoa Zagreb biti realizirana u roku 30 dana. S početkom prodaje uređaja za Digitalnu TV planira se krenuti krajem listopada u pojedinim poštanskim uredima, a do kraja godine u svim. Uskoro će se početi isplaćivati akontacija putnih troškova radnicima koji idu na izaslanja, s time da smo apelirali da ta isplata bude u gotovini budući da jedan dio radnika ima blokirane račune. Kao šećer na kraju, rečeno nam je da su stolice isporučene u sve urede koji su ih zatražili.
Što se odgovora na konkretno postavljena pitanja tiče, rečeno nam je slijedeće; Osijek, isplativost Portanove – odgovoreno nam je da se nije išlo u otvaranje novog kapaciteta, nego u preseljenje Izdvojenog šaltera PU 31000 Osijek – Auto-šaltera u kojem je bio zabilježen trend pada prometa. Također, napomenuto nam je da je Portanova najveći trgovački centar istočno od Zagreba te da ga dnevno posjećuje oko pet tisuća korisnika, a prema posljednjim podacima vidljiv je trend poboljšanja rezultata. Odluka o daljnjem statusu ovog Izdvojenog šaltera donijet će se u narednom periodu. Što se preseljenja PU 35102 Slavonski Brod u Kaufland tiče, odgovoreno nam je da je ondje velika koncentracija potencijalnih korisnika s prosječnim dnevnim posjetom od oko četiri tisuće korisnika te da je ovo preseljenje rezultiralo višestrukim povećanjem prihoda, da su smanjeni troškovi režija i najma prostra te da je udaljenost do najbližeg PU-a i dalje ostala na oko jedan kilometar. Središnja Hrvatska – po pitanju nošenja dodatne odjeće na službene košulje u slučaju preniskih temperatura u radnom prostoru, kojima bi radnicima bilo ugroženo zdravlje, direktorica nam je rekla da ona nema ništa protiv istog.
Mrsić sindikatima – Vlada RH upravama državnih tvrtki NIJE dala naputak da se MORAJU odreći prava iz KU
S temom socijalni dijalog u državnim tvrtkama, u utorak 16. listopada, održan je sastanak s ministrom rada i mirovinskog sustava Mirandom Mrsićem. Na sastanak su bili pozvani svi čelnici sindikata koji djeluju u tvrtkama kojima je Vlada RH većinski vlasnik, kao i članovi svih uprava i nadzornih odbora tih istih tvrtki. Nažalost, od 89 tvrtki u državnom vlasništvu, na rečeni se sastanak odazvalo tek desetak predsjednika uprava te niti jedan predstavnik NO-a. Jednako tako, na sastanak se nisu odazvali niti svi sindikati, što je još žalosnije pogotovo ako znamo s kakvim se sve problemima danas moraju suočavati tvrtke u državnom vlasništvu i njihovi radnici. Hrvatski sindikat pošte odazvao se pozivu na sastanak, te su istom nazočili predsjednica Jadranka Dumbović i njezin zamjenik Milan Jukić. Unatoč odsutnosti mnogih koji su trebali biti na sastanku, nakon rasprave donesena su tri ključna zaključka; prvo, ministar Mrsić je rekao da će Ministarstvo rada i dalje sazivati ovakve sastanke na temu socijalnog dijaloga između uprava poduzeća i sindikata koji djeluju unutar istih, ali da će to biti organizirano po grupama, jer nemaju sve tvrtke iste ili slične probleme. Drugo, Zaključak Vlade RH je povučen i ministar nam je rekao da Vlada RH nije dala naputak upravama da se moraju odreći prava kao što su božićnice, regresi i slično (ipak, mnogi kolege koji su trenutačno u pregovorima oko KU kažu da njihove uprave inzistiraju na rezanju prava!). I treće, ministar je zamolio da svi sindikati i uprave, ako dođe do pregovora, pregovaraju prema stvarnom stanju i financijskim mogućnostima svojih tvrtki.
Najava – sjednica SPZNR održat će se 26. listopada
Peta sjednica Središnjeg povjereništva radnika za zaštitu na radu HP-a održat će se u petak, dana 26. listopada 2012., u Zagrebu. Za sjednicu je predviđen slijedeći dnevni red; 1. Usvajanje zapisnika sa 4. sjednice, 2. Izvješće o stanju zaštite na radu, 3. Izvješće o ozljedama na radu, 4. Izvješće i rasprava u svezi organizacije prijevoza novca i 5. Razno.