Prvi bicikli od ukupno 270 kupljenih stižu krajem ove godine, a ostatak početkom iduće, rečeno nam je na redovnom mjesečnom sastanku s direktorom Divizije Pošte Josipom Udiljkom. Sastanak je održan u srijedu, 10. listopada, a u ime HSP-a istom su nazočili Davor Kršić i Mario Vrček. U ime dotične divizije na sastanku su bili rečeni direktor, njegov pomoćnik Ivan Čulo te Ivana Mirković iz Ureda za upravljanje ljudskim resursima. Osim bicikala, čiji je nedostatak i loše stanje postojećih Poslodavcu prijavio upravo Hrvatski sindikat pošte, na sastanku smo postavili još i pitanja nabave mopeda te odjeće i obuće. Kako nam je rečeno, za mopede još nije pokrenut postupak nabave, ali na istom se radi. Što se odjeće odnosno hlača tiče, dobili smo informaciju da je za njih pokrenuta nabava, dok o nabavi obuće/cipela mjerodavni dvojac, nažalost, ne zna mnogo. Vezano uz naše pitanje o neadekvatnom prostoru sortirnice Zadar, Ivan Čulo je priznao da je to problem i da se trenutačno traži odgovarajući prostor. Što se tiče pitanja postavljenog još na zadnjem sastanku – problem zaduženja poštara u Osijeku i Slavonskom Brodu – Ivan Čulo je rekao da je to pitanje još u fazi istraživanja i da zasad nemaju konkretan odgovor. Nadamo se da ćemo odgovor saznati na idućem sastanku. Iznijeli smo i problem opće dostave u Čazmi – naime, ondje dostavljači dostavljaju i hpekspres pošiljke, a uz to još i obavljaju usluge servisa. Imaju i samo jedno vozilo za sav taj posao, a problema je još mnogo. Uglavnom, rečeno nam je da su poštari sa svim tim poslovima produktivni 75 posto i da su rajoni planirani sa po 6 sati na općoj dostavi i 2 sata na ostalim poslovima! U redu ako je tako, svakako, provjerit ćemo do idućeg sastanka…
Divizija Mreža – zapetljana u vlastitoj mreži
Čini se da je tako. Naime, u povodu polugodišnjih razgovora s radnicima, i mi želimo reći koju pametnu. Možda za početak da se radnike prestane prisiljavati na ispunjavanje nemogućih ciljeva, koji im ionako ništa ne pomažu (financijski)! To je samo za početak. Imamo još toga…Zapravo, ima toliko toga da ne znamo od kuda krenuti…No! Baš nas zanima je li i menadžment u ovoj Diviziji obavio polugodišnje razgovore te kako isti stoje sa ispunjavanjem SVOJIH ciljeva? Pitamo se zašto nisu pokušali da se u Zakon o platnom prometu uvrsti i Hrvatska pošta kao nositelj? Zapitaju li se tko to potpisuje važeće ugovore s HPB-om tako da Hrvatska pošta dobiva mrvice od uplata po platnom prometu? Koliko se potpisalo novih ugovora s poslovnim korisnicima tako da korisnici usluga platnog prometa mogu uplaćivati bez naknade, a koji su i potencijali korisnici i drugih proizvoda i usluga? Što je sa CRM sustavom (Customer Relationship Management) o kojem se naveliko pisalo u Vašoj pošti? Najavljeno je uvođenje kartica za naše korisnike kako bismo ih time poticali za skupljanje bodova, a naravno i pridonijeli znatnom povećanju prihoda, pa apropo toga, gospodo draga – što je s tim? Ovo bi ukratko bili ciljevi za Vas. Nisu realni, ali su ostvarivi i uvelike bi povećali prihode Mreže!
Ajmo dalje o saplitanju u vlastitu mrežu. U prezentaciji za novu organizaciju rečeno je da više nema back office-a u Diviziji Mreže. Tko onda zadužuje i razdužuje dostavljače? Tko zaprima pošiljke velikih korisnika? Zašto ti poslovi ne ulaze ni u ciljeve, niti se financijski bilježe Diviziji Mreže? Zašto se ide na smanjenje rashoda samo zatvaranjem poštanskih ureda i što se postiglo s tim? Što se s uredima u vlasništvu HP d.d. uradilo nakon što ih se zatvorilo? Zašto voditelji područja moraju odraditi neke poslove u vrlo kratkom vremenskom razdoblju? Zašto su radnici sa tri i više godina radnog iskustva dobili otkaz, a na njihova radna mjesta primljeni novi radnici? Zašto se još uvijek mora nuditi usluga konkurencije (MAXTV) kad HP uskoro kreće sa svojom uslugom digitalne televizije? Zašto se gnjave stalni korisnici u manjim PU-ima svakodnevnim nuđenjem „novih usluga“. Zar i njih trebamo potjerati? Zašto pojedini manji uredi ne mogu dobiti bar kod čitač da se ubrza proces rada? I tako dalje…pa sad sami prosudite ili neka nam mjerodavni kažu kakvu to mrežu pletu oko Mreže i paze li da se toliko ne zapletu da se na kraju ne mogu više ni otpetljati?!? Samo se nadamo da se „otpetljavanje“ neće provoditi otpuštanjem dijela radnika!
Ajmo dalje o saplitanju u vlastitu mrežu. U prezentaciji za novu organizaciju rečeno je da više nema back office-a u Diviziji Mreže. Tko onda zadužuje i razdužuje dostavljače? Tko zaprima pošiljke velikih korisnika? Zašto ti poslovi ne ulaze ni u ciljeve, niti se financijski bilježe Diviziji Mreže? Zašto se ide na smanjenje rashoda samo zatvaranjem poštanskih ureda i što se postiglo s tim? Što se s uredima u vlasništvu HP d.d. uradilo nakon što ih se zatvorilo? Zašto voditelji područja moraju odraditi neke poslove u vrlo kratkom vremenskom razdoblju? Zašto su radnici sa tri i više godina radnog iskustva dobili otkaz, a na njihova radna mjesta primljeni novi radnici? Zašto se još uvijek mora nuditi usluga konkurencije (MAXTV) kad HP uskoro kreće sa svojom uslugom digitalne televizije? Zašto se gnjave stalni korisnici u manjim PU-ima svakodnevnim nuđenjem „novih usluga“. Zar i njih trebamo potjerati? Zašto pojedini manji uredi ne mogu dobiti bar kod čitač da se ubrza proces rada? I tako dalje…pa sad sami prosudite ili neka nam mjerodavni kažu kakvu to mrežu pletu oko Mreže i paze li da se toliko ne zapletu da se na kraju ne mogu više ni otpetljati?!? Samo se nadamo da se „otpetljavanje“ neće provoditi otpuštanjem dijela radnika!
Otvoreno pismo mladih sindikalista Vladi RH i Saboru
U povodu Svjetskog dana dostojanstvenog rada, koji se obilježavao 7. listopada, predstavnici mladih sindikalista uputili su Vladi RH i Hrvatskom saboru dopis pod nazivom „Nikad više potencijala, nikad manje prilika“, u kojem ih podsjećaju da dostojanstveni rad mora biti u središtu akcija koje vlade poduzimaju radi gospodarskog oporavka. „Jedno od temeljnih prava čovjeka je pravo na rad. Borba za više radnih mjesta ujedno je i borba za kvalitetna radna mjesta, ona na kojima se poštuju radna i sindikalna prava, a radnici dobivaju plaću dostojnu čovjeka, koja omogućava dostojanstven život. Primarni cilj svake ekonomske politike mora biti interes čovjeka, a tek potom interes kapitala“, stoji između ostalog u dopisu mladih sindikalista. Također, istaknuto je da na globalnoj razini čak 75 milijuna mladih nema posao, a gotovo čitava generacija mladih ljudi suočena je s prijetnjom ne samo kratkoročne, već i dugoročne isključenosti s tržišta rada, unatoč tome što je riječ o najobrazovanijoj generaciji u povijesti. S više od 100.000 registriranih nezaposlenih mlađih od 30 godina, Hrvatska se nalazi na samom europskom vrhu po nezaposlenosti mladih, a postojeći trendovi daju naslutiti samo daljnje pogoršanje situacije u doglednoj budućnosti. Na kraju, mladi su Vladi poručili da im je vrijeme da se ozbiljno zamislite nad razlikom između deklariranih ciljeva i stvarnih rezultata njihove politike. „Ne pristajemo na marginaliziranje i žrtvovanje naše generacije! Zahtijevamo dostojanstvenu sadašnjost kako bismo imali dostojanstvenu budućnost, kvalitetno obrazovanje i radna mjesta te stvarne izglede za život. Mi nismo problem, nego rješenje; mi nismo sredstvo, nego cilj. Vrijeme je da to shvatite i preuzmete odgovornost te s riječi prijeđete na djela!“
MMF: Hrvatska će ove godine imati pad gospodarstva od 1,1 posto
Međunarodni monetarni fond (MMF) u svom najnovijem izvješću snizio je prognoze globalnog gospodarskog rasta, između ostalog i za Hrvatsku. Tako MMF predviđa pad hrvatskog gospodarstva od 1,1 posto što je nešto lošija prognoza od one u travnju kada se predviđao pad od 0,5 posto. MMF poručuje američkim i europskim dužnosnicima da još uvijek nisu sigurni u uspjeh njihovih planova gospodarskog oporavka. Što se Hrvatske tiče, MMF u idućoj godini predviđa rast od 1 posto, što je jednako prognozama u travnju. Ako se prognoze MMF-a ostvare, bit će to najlošiji rezultat gospodarskog rasta od 2009. godine.
Visine naknada i otpremnina koje se primjenjuju za listopad 2012.
Prema obavijesti Ureda za upravljanje ljudskim resursima, visina otpremnine u slučaju odlaska u mirovinu u listopadu iznosi 25.410 kuna neto. Jubilarna nagrada za godine radnog staža u Hrvatskoj pošti isplaćuje se radniku prema slijedećim iznosima;
– Za 10 godina rada (1.500 kuna neoporezivo) – 2.033 kuna neto
– Za 15 godina rada (2.000 kuna neoporezivo) – 2.541 kuna neto
– Za 20 godina rada (2.500 kuna neoporezivo) – 3.303 kuna neto
– Za 25 godina rada (3.000 kuna neoporezivo) – 3.812 kuna neto
– Za 30 godina rada (3.500 kuna neoporezivo) – 4.574 kuna neto
– Za 35 godina rada (4.000 kuna neoporezivo) – 6.098 kuna neto
– Za 40 godina rada (5.000 kuna neoporezivo) – 7.623 kuna neto
– Za 15 godina rada (2.000 kuna neoporezivo) – 2.541 kuna neto
– Za 20 godina rada (2.500 kuna neoporezivo) – 3.303 kuna neto
– Za 25 godina rada (3.000 kuna neoporezivo) – 3.812 kuna neto
– Za 30 godina rada (3.500 kuna neoporezivo) – 4.574 kuna neto
– Za 35 godina rada (4.000 kuna neoporezivo) – 6.098 kuna neto
– Za 40 godina rada (5.000 kuna neoporezivo) – 7.623 kuna neto
Radniku ili njegovoj obitelji isplaćuje se potpora u neoporezivim iznosima za smrt radnika 7.500 kuna, za smrt člana uže obitelji (bračnog druga, djece i roditelja) 3.000 kuna, za neprekidno bolovanje duže od 180 dana (jednom godišnje) 2.500 kuna. Regres za godišnji odmor iznosi 2.000 kuna neto. Prosječna neto plaća za mjesec srpanj 2012. iznosila je 5.082 kuna, a prosječna bruto plaća za mjesec srpanj 2012. iznosila je 6.898 kuna.