Prijedlozi promjena radnih vremena s korisnicima usluga na području GP1, koji će se početi primjenjivati od 1. svibnja 2012., a samim time, i promjene internih radnih vremena radnika u poštanskim uredima, u kojima je bilo promjena, poslani su radničkom vijeću na savjetovanje. Naime, s promjenama radnih vremena, moralo se, sukladno zakonskim propisima, korisnicima i u manjim poštanskim uredima omogućiti pristup svim poštanskim uslugama. Naročito im se morala omogućiti isporuka svih pisama po obavijesti o prispijeću pošiljke. Tim promjenama jedan dan u tjednu, a to je najprije bio utorak, a sada je ponedjeljak, povećano je radno vrijeme s korisnicima usluga, a nije smanjivano u ostale dane u tjednu.
Ovim promjenama uvodi se smanjenje rada s korisnicima, a samim time, radnici u tim uredima s promjenama internih radnih vremena imaju više vremena za rad obračuna s dostavljačima.
Ove promjene primjer su da se to treba učiniti i u svim drugim poštanskim uredima tako da se uskladi interno radno vrijeme s radnim vremenom s korisnicima usluga i potrebnim vremenom rada u poštanskom uredu, odnosno zaduženja i razduženja s dostavljačima.
Ovim promjenama uvodi se smanjenje rada s korisnicima, a samim time, radnici u tim uredima s promjenama internih radnih vremena imaju više vremena za rad obračuna s dostavljačima.
Ove promjene primjer su da se to treba učiniti i u svim drugim poštanskim uredima tako da se uskladi interno radno vrijeme s radnim vremenom s korisnicima usluga i potrebnim vremenom rada u poštanskom uredu, odnosno zaduženja i razduženja s dostavljačima.
Problemi oko edukacija – oštro smo reagirali prema Poslodavcu
S obzirom da smo dobili informaciju da Poslodavac provodi edukaciju određenog broja radnika izvan njihovog radnog vremena te da ti radnici neće biti plaćeni za one sate koje provedu na tim edukacijama, oštro smo reagirali prema mjerodavnima. Naime, smatramo da je takvo ponašanje nezakonito, jer radnik mora biti na raspolaganju Poslodavcu prema ugovorenom radnom tjednu i rasporedu utvrđenom od strane Poslodavca, a sve izvan toga vremena je njegovo slobodno vrijeme u kojem on nije dužan postupati po nalogu Poslodavca. Ako Poslodavac naloži radniku da u slobodnom vremenu nešto izvrši, onda za Poslodavca nastaje i obveza plaćanja tog vremena, jer tada radnik radi određeni posao po nalogu Poslodavca te to vrijeme ulazi u njegovo radno vrijeme, a sve sukladno čl. 42. Zakona o radu. Također, uz navedeno, pojavio se i problem naknade prijevoza za odlazak na edukacije, s obzirom da se prijevoz nadoknađuje samo radnicima koji imaju originalnu kartu, čime Poslodavac krši svoje obveze iz Kolektivnog ugovora. Da podsjetimo, ovakav je problem snašao radnike s područja GP6, koji su edukacije imali na mjestima udaljenim i do 100 kilometara u jednom smjeru te im taj prijevoz nije bio plaćen!
Tumačenje Poslodavca da ne postoji osnova plaćanja za vrijeme sudjelovanja radnika na stručnoj edukaciji izvan radnog vremena, smatramo potpuno pogrešnim. Nedopustivo je tumačenje prema kojem Poslodavac može raspolagati slobodnim vremenom radnika kako želi, bez ikakvih obveza prema njima. Zakonska dužnost Poslodavca je omogućiti radnicima osposobljavanje ili usavršavanje za rad, ali to je dužan učiniti za vrijeme radnog vremena. Izvan radnog vremena ne može se radnicima nametati izvršenje niti jedne obveze, pa niti obveze stručne edukacije. Iz navedenih razloga, uostalom, propisanih zakonom, Poslodavca smo upozorili da prestane s dosadašnjom praksom oko ovog problema. U suprotnom, bit ćemo primorani poduzeti daljnje mjere kako bismo zaštitili radnike i njihova prava.
Tumačenje Poslodavca da ne postoji osnova plaćanja za vrijeme sudjelovanja radnika na stručnoj edukaciji izvan radnog vremena, smatramo potpuno pogrešnim. Nedopustivo je tumačenje prema kojem Poslodavac može raspolagati slobodnim vremenom radnika kako želi, bez ikakvih obveza prema njima. Zakonska dužnost Poslodavca je omogućiti radnicima osposobljavanje ili usavršavanje za rad, ali to je dužan učiniti za vrijeme radnog vremena. Izvan radnog vremena ne može se radnicima nametati izvršenje niti jedne obveze, pa niti obveze stručne edukacije. Iz navedenih razloga, uostalom, propisanih zakonom, Poslodavca smo upozorili da prestane s dosadašnjom praksom oko ovog problema. U suprotnom, bit ćemo primorani poduzeti daljnje mjere kako bismo zaštitili radnike i njihova prava.
O prijavama za odmarališta Plave vale
Kao što smo i najavili u prethodnim brojevima Post infa, prijave za odmarališta Plave vale počele su s 1. travnjem. Obavještavamo vas da su udarni termini već skoro popunjeni, odnosno više nema mjesta za srpanj i kolovoz u Rogoznici, dok u odmaralištima Vrboska, Mlini i Bol još ima malo mjesta u navedenim mjesecima. U svim odmaralištima ostalo je mjesta u pred i post sezoni. Svi koji žele svoj odmor provesti u nekom od naših odmarališta – Bol na Braču, Vrboska na Hvaru, Punat na Krku, Mlini i Rogoznica – neka se prvo telefonskim putem jave kolegici Branki Kumir na brojeve 021/342 648 ili 098 298 838. Nakon dobivanja odobrenja, potrebno je ispuniti prijavu za odmaralište, koju možete preuzeti sa naše Internet stranice ili se javiti svojim sindikalnim povjerenicima, koji će vam pomoći u ispunjavanju iste ili dati ostale bitne informacije. Također, pravila o korištenju odmarališta i načinu plaćanja možete pročitati na našoj Internet stranici www.sindikat-hsp.hr
Kome još uvijek nije jasno da PISMA, a ne Internet bankarstvo, štednje, osiguranja…ČINE 70 POSTO NAŠEG PRIHODA?!
Mi koji radimo u PU srednje veličine, a opet nismo dovoljno veliki da imamo barem operatera 1, već duže vrijeme patimo od „glavobolja“, ali pomoći nema niotkud, pa se bojimo da ne preraste u neizlječivu migrenu. Naime, osim operatera koji rade u dvije smjene, tu su i poštari, a uvijek se nađe i poneki djeljač, operater iz DP ili hpekspresa. I onda, sve je dobro dok su ljudi razumni i odgovorni, ali…
Pitamo se, vodi li netko u vrhu računa o prioritetima u poslovanju i ima li jasnu viziju naše budućnosti. Jer, bojimo se da je netko izgubio kompas. Stvara se konfuzija. Više ne znaš trebaš li umirovljenicima nuditi otvaranje tekućeg računa, budući da ispada da time srezuješ posao poštarima odnosno prihod od mirovina. Trebaš li strankama nuditi Internet bankarstvo HPB-a, pa time i sebi oduzeti još ono malo računa što se plaćaju na šalteru. Trebaš li nuditi strankama osiguranja, stambene štednje, H1 i slično, a ograničen si vremenski, jer moraš primiti hrpu pošte od velikih korisnika – otprema ti je za sat vremena, a dogodi se da ti taman voditeljica ili prodajni savjetnik „pušu“ za vratom, pa ispada da nekima još uvijek nije jasno da pisma čine 70% našeg prihoda.
Ovako ispada da se mi ne želimo prilagoditi novim uvjetima i novim uslugama, ali ljudi moji, pa mi radimo svaki dan u poštanskim uredima sa strankama i mi najbolje vidimo da ih svakim danom gubimo sve više, da su nam poštanski uredi sve prazniji. Kome ćemo nuditi te usluge, kome ćemo prodavati?
Stoga, molimo mjerodavne da dobro razmisle o svojim poslovnim strategijama i prestanu s tim borbama između Divizija, jer se bojimo da kolateralna žrtva tog rata ne bude prihod, a time i naša radna mjesta!
Pitamo se, vodi li netko u vrhu računa o prioritetima u poslovanju i ima li jasnu viziju naše budućnosti. Jer, bojimo se da je netko izgubio kompas. Stvara se konfuzija. Više ne znaš trebaš li umirovljenicima nuditi otvaranje tekućeg računa, budući da ispada da time srezuješ posao poštarima odnosno prihod od mirovina. Trebaš li strankama nuditi Internet bankarstvo HPB-a, pa time i sebi oduzeti još ono malo računa što se plaćaju na šalteru. Trebaš li nuditi strankama osiguranja, stambene štednje, H1 i slično, a ograničen si vremenski, jer moraš primiti hrpu pošte od velikih korisnika – otprema ti je za sat vremena, a dogodi se da ti taman voditeljica ili prodajni savjetnik „pušu“ za vratom, pa ispada da nekima još uvijek nije jasno da pisma čine 70% našeg prihoda.
Ovako ispada da se mi ne želimo prilagoditi novim uvjetima i novim uslugama, ali ljudi moji, pa mi radimo svaki dan u poštanskim uredima sa strankama i mi najbolje vidimo da ih svakim danom gubimo sve više, da su nam poštanski uredi sve prazniji. Kome ćemo nuditi te usluge, kome ćemo prodavati?
Stoga, molimo mjerodavne da dobro razmisle o svojim poslovnim strategijama i prestanu s tim borbama između Divizija, jer se bojimo da kolateralna žrtva tog rata ne bude prihod, a time i naša radna mjesta!
Visine naknada i otpremnina koje se primjenjuju za travanj 2012.
Prema obavijesti Ureda za upravljanje ljudskim resursima, visina otpremnine u slučaju odlaska u mirovinu u travnju iznosi 25.461 kuna neto.
Jubilarna nagrada za godine radnog staža u Hrvatskoj pošti isplaćuje se radniku prema slijedećim iznosima;
Jubilarna nagrada za godine radnog staža u Hrvatskoj pošti isplaćuje se radniku prema slijedećim iznosima;
– Za 10 godina rada (1.500 kuna neoporezivo) – 2.037 kuna neto
– Za 15 godina rada (2.000 kuna neoporezivo) – 2.546 kuna neto
– Za 20 godina rada (2.500 kuna neoporezivo) – 3.310 kuna neto
– Za 25 godina rada (3.000 kuna neoporezivo) – 3.819 kuna neto
– Za 30 godina rada (3.500 kuna neoporezivo) – 4.583 kuna neto
– Za 35 godina rada (4.000 kuna neoporezivo) – 6.111 kuna neto
– Za 40 godina rada (5.000 kuna neoporezivo) – 7.638 kuna neto
– Za 15 godina rada (2.000 kuna neoporezivo) – 2.546 kuna neto
– Za 20 godina rada (2.500 kuna neoporezivo) – 3.310 kuna neto
– Za 25 godina rada (3.000 kuna neoporezivo) – 3.819 kuna neto
– Za 30 godina rada (3.500 kuna neoporezivo) – 4.583 kuna neto
– Za 35 godina rada (4.000 kuna neoporezivo) – 6.111 kuna neto
– Za 40 godina rada (5.000 kuna neoporezivo) – 7.638 kuna neto
Radniku ili njegovoj obitelji isplaćuje se potpora u neoporezivim iznosima za smrt radnika 7.500 kuna, za smrt člana uže obitelji (bračnog druga, djece i roditelja) 3.000 kuna, za neprekidno bolovanje duže od 180 dana (jednom godišnje) 2.500 kuna. Regres za godišnji odmor iznosi 2.000 kuna neto. Prosječna neto plaća za mjesec veljaču 2012. iznosila je 5.092 kuna, a prosječna bruto plaća za mjesec veljaču 2012. iznosila je 6.909.
Dragi naši članovi i radnici HP d.d.,
SRETAN I BLAGOSLOVLJEN USKRS
žele Vam povjerenici Hrvatskog sindikata pošte
SRETAN I BLAGOSLOVLJEN USKRS
žele Vam povjerenici Hrvatskog sindikata pošte