Između ostalog, na sjednici je prezentirano izvješće o provođenju mjera zaštite na radu u proteklom razdoblju za HP d.d. te su nabrojane aktivnosti i procesi, također provedeni u proteklom razdoblju
Sjednica Središnjeg odbora zaštite na radu održana je u srijedu, 14. ožujka 2012., u Zagrebu, a na njoj se raspravljalo prema točkama dnevnog reda, odnosno o zadaćama i ostvarivanju postavljenih zadataka u proteklom periodu. Sa sjednice izdvajamo; prezentirano je izvješće o provođenju mjera zaštite na radu u proteklom razdoblju za HP d.d. te su nabrojane aktivnosti i izvršeni procesi, koji su, također, provedeni u proteklom razdoblju, a među kojima su; izrađen je i donesen Pravilnik o Zaštiti na radu, a pokreće se i potpisivanje aneksa ugovora o radu svih imenovanih ovlaštenika poslodavca za ZNR te osposobljavanje ovlaštenika i povjerenika kao i alko-testiranje. Izrađena je i Revizija procjene opasnosti, koja je prezentirana u jednoj od točaka dnevnog reda. Također, započelo se s radom na Pravilniku o zaštiti od požara, a vezano uz nove zakonske zahtjeve usklađivanja. Članovi SOZNR na sjednici su informirani i o zaključcima koji su doneseni na sjednicama odbora za zaštitu na radu po grupama područja HP d.d.
Između ostalih, iznosimo neke od zaključaka; u GP3 potrebno je pokušati pronaći rješenje za problem vezan uz pregled vida radnika koji rade na računalu četiri i više sati, a nalaze se u uredima koji su dislocirani od mjesta ordinacije medicine rada za koju smo ugovorom vezani. Odbor za zaštitu na radu GP5 na svojoj je sjednici zaključio da treba strogo definirati upotrebu motorističke kacige, uvažavajući Zakon o prometu, prema kojem kacigu uvijek treba koristiti za vrijeme vožnje mopeda.
Članovima SOZNR prezentirano je izvješće o ozljedama na radu u 2011. godini. Izvješće je obuhvatilo sve ozljede nastale na radu u protekloj godini, kako po vrsti ozljede tako i po mjestu nastanka ozljede. Ukupno je u razdoblju od 01.01.- 31.12.2011. evidentirano 468 ozljeda na radu. Od toga je 168 ozljeda nastalo u radnom procesu, 138 ozljeda nastalo je ugrizom psa, 70 ozljeda je nastalo na putu s posla i na posao, a uzrok ozljeda na radu u Hrvatskoj pošti su i 92 razbojništva.
Između ostalih, iznosimo neke od zaključaka; u GP3 potrebno je pokušati pronaći rješenje za problem vezan uz pregled vida radnika koji rade na računalu četiri i više sati, a nalaze se u uredima koji su dislocirani od mjesta ordinacije medicine rada za koju smo ugovorom vezani. Odbor za zaštitu na radu GP5 na svojoj je sjednici zaključio da treba strogo definirati upotrebu motorističke kacige, uvažavajući Zakon o prometu, prema kojem kacigu uvijek treba koristiti za vrijeme vožnje mopeda.
Članovima SOZNR prezentirano je izvješće o ozljedama na radu u 2011. godini. Izvješće je obuhvatilo sve ozljede nastale na radu u protekloj godini, kako po vrsti ozljede tako i po mjestu nastanka ozljede. Ukupno je u razdoblju od 01.01.- 31.12.2011. evidentirano 468 ozljeda na radu. Od toga je 168 ozljeda nastalo u radnom procesu, 138 ozljeda nastalo je ugrizom psa, 70 ozljeda je nastalo na putu s posla i na posao, a uzrok ozljeda na radu u Hrvatskoj pošti su i 92 razbojništva.
Problemi oko neplaćanja prijevoza na edukacije
Radnici u Istri sami plaćaju prijevoz na edukaciju vozeći i do 100 km u jednom smjeru. Prijedlog je da Poslodavac organizira edukacije po uredima u kojima radnici rade ili da im plati putne troškove
U posljednje vrijeme dobivamo brojne upite naših članova iz Divizije Mreže u Istri zbog problema oko neplaćanja prijevoza na edukacije, koje se mahom odvijaju u Puli. Problem je što su uredi od Pule udaljeni od najmanje 50 do čak 100 kilometara i to u jednom smjeru. Do tamo i nazad i to dva dana uzastopce, a naknada putnih troškova nema – da ne govorimo i o dnevnicama?
U razgovoru sa ID DM stječe se dojam da bi djelatnici trebali biti sretni što im se uopće omogućava besplatna edukacija, odnosno valjda bi to inače trebali sami platiti, iako ih na edukacije šalje Poslodavac! Uostalom, kome uz radnike najviše pridonosi edukacija? Pa valjda Poslodavcu, kojem bi u interesu trebalo biti da radnici stečena znanja koriste u svrhu poboljšanja usluge, a ne da im se edukacije nameću samo reda radi. Da se ne bi stekao krivi dojam o operaterima, nitko od njih nije protiv edukacija i svjesni su da je u novim prilikama potrebno i educirati se i prilagoditi tržišnim uvjetima, ali pitaju se zašto se na onima koji odrađuju i zarađuju, uvijek najviše štedi te zašto za sve ne važe ista pravila? Prijedlog je da se edukacije organiziraju po uredima ili da se radnicima jednostavno plate troškovi, koje isti imaju radi putovanja.
U razgovoru sa ID DM stječe se dojam da bi djelatnici trebali biti sretni što im se uopće omogućava besplatna edukacija, odnosno valjda bi to inače trebali sami platiti, iako ih na edukacije šalje Poslodavac! Uostalom, kome uz radnike najviše pridonosi edukacija? Pa valjda Poslodavcu, kojem bi u interesu trebalo biti da radnici stečena znanja koriste u svrhu poboljšanja usluge, a ne da im se edukacije nameću samo reda radi. Da se ne bi stekao krivi dojam o operaterima, nitko od njih nije protiv edukacija i svjesni su da je u novim prilikama potrebno i educirati se i prilagoditi tržišnim uvjetima, ali pitaju se zašto se na onima koji odrađuju i zarađuju, uvijek najviše štedi te zašto za sve ne važe ista pravila? Prijedlog je da se edukacije organiziraju po uredima ili da se radnicima jednostavno plate troškovi, koje isti imaju radi putovanja.
Odabrane discipline za sportske susrete 2012.
Broj sudionika i budžet igara ostat će na nivou prošle godine, a najveće izmjene ovogodišnjih susreta radnika bit će oko načina odabira natjecatelja
Drugi sastanak Organizacijskog odbora za organizaciju i provedbu sportskih susreta 2012. održan je u četvrtak, 15. ožujka, te su na njemu usvojene predložene discipline natjecanja. To su – brzo hodanje, kuglanje, skakanje u vrećama, graničar, nogomet, košarka, pikado i povlačenje konopa. Kao što smo već pisali, ovogodišnji susreti radnika održat će se od 27. do 30. rujna. Broj sudionika i budžet igara ostat će na nivou prošle godine. Najveće izmjene ovogodišnjih susreta bit će oko načina odabira natjecatelja, a o detaljima istoga obavijestit ćemo vas naknadno. Također, valja napomenuti da Organizacijski odbor čini ukupno sedam članova, od kojih je petero ispred Poslodavca, dok dvije članice dolaze iz redova socijalnih partnera (po jedan član iz HSP i RSRH).
Prijave za odmarališta Plave vale počinju s 1. travnjem
Sve radnike Hrvatske pošte obavještavamo da od 1. travnja počinju prijave za odmarališta Plave vale. Svi koji žele svoj odmor provesti u nekom od naših odmarališta – Bol na Braču, Vrboska na Hvaru, Punat na Krku, Mlini i Rogoznica – neka se telefonskim putem jave kolegici Branki Kumir na brojeve 021/342 648 ili 098 298 838. Pravila o korištenju odmarališta i načinu plaćanja možete pročitati na našoj Internet stranici www.sindikat-hsp.hr
Odobrena okupljanja na Markovu trgu
Vlada RH u četvrtak je donijela izmjene Zakona, kojima se omogućava povratak prosvjednika na Markov trg. Građani tako, nakon gotovo sedam godina zabrane, ponovno ondje mogu prosvjedovati. Iako je prvotno bilo najavljeno ograničenje na najviše 250 sudionika koji se zgradama Sabora, Vlade i Ustavnog suda ne bi smjeli približiti na manje od 20 metara, nakon kritika civilnih udruga, ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić ipak je malo popustio te je u nacrt zakona ugrađen broj od 1500 prosvjednika.