HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 445 – Nakon skupa radnika u Zagrebu – Poslodavac žurno reagirao na probleme!

Radi kasnog izlaska poštonoša na dostavu, a zbog velike količine pošiljaka koje su ovih dana zaprimljene radi uručenja, reagirali smo kod Poslodavca. Reakcija im je za pohvalu, a rezultat je da poštari sada izlaze puno ranije. Također, na lokaciji Branimirova 4, u zadnje vrijeme zbog preslabe električne mreže dolazilo je do nestanka električne energije. Sektor održavanja ovih dana radi na pojačanju električne mreže i tako, nadamo se, ostvaruje preduvjete za klimatizaciju radnih prostora, jer uvjeti u kojima se sada radi, malo je reći, nisu dostojni čovjeka. Poslodavcu smo na temu klimatizacije poslali dopis kojim tražimo neodgodivo rješavanje ovoga problema, jer ćemo u protivnom biti prisiljeni zatražiti intervenciju mjerodavnih državnih institucija.
Održani skupovi radnika u GP2 i GP4
Prošli tjedan u Varaždinu je održan skup radnika za GP2. Radnicima su prikazani podaci za prva četiri mjeseca poslovanja HP d.d. te se ukupni gubitak kreće oko 32 milijuna kuna. Ipak, mjerodavni vjeruju da će pokazatelji do kraja godine biti puno bolji. U osnovnoj djelatnosti intenzivno se radi na zaustavljanju trenda pada pošiljaka kod velikih korisnika, kao što su HT ili Zagrebačka banka. Nadalje, radi se na projektu preuzimanja pisarnice Zagrebačke banke te na modernizaciji voznog parka što ovisi o javnoj nabavi. Hpekspres bilježi porast broja usluga, no istovremeno nije došlo do povećanja broja radnika. Financijske usluge na šalterima su na razini prošlogodišnjih, a maloprodaja bilježi rast. GP2 prednjači u prodaji dodatnih usluga. Iako je zgrada pošte u Sisku već godinama u katastrofalnom stanju, sada se radi na tome da se pronađe najbolje rješenje kako bi radnici počeli raditi u uvjetima primjerenim 21. stoljeću.
U utorak 3. srpnja 2012. održan je skup radnika za GP4 u Šibeniku. Možda bi bilo bolje reći da je skup ˝odrađen˝, jer je žalosna činjenica da je istom nazočilo više predstavnika poslodavca i socijalnih partnera nego radnika. Naime, osim onih koji su tamo ˝morali biti po službenoj dužnosti˝, skup je započeo s troje radnika, a završio s cijelih šest! Teško je vjerovati da u Šibeniku teku ˝med i mlijeko˝ pa da radnici nemaju potrebu upoznati predstavnike poslodavca o svojim problemima i tražiti njihovo rješenje. Ostaje nada da će preostala dva skupa u GP4, Zadar (9. srpnja) i Gospić (10. srpnja) biti posjećenija, da će radnici iskoristiti prigodu čuti izvješća o radu Radničkog vijeća, o poslovanju HP, o aktivnostima na planu zaštite na radu i, svakako, tražiti odgovore na pitanja koja ih svakodnevno muče, jer su skupovi radnika pravo mjesto za to.
Najava – skup radnika u Osijeku
Sve radnike HP-a obavještavamo da će se skup radnika u Osijeku održati u petak, 13. srpnja 2012., u 08,00 sati u K. A. Stepinca 17, u velikoj sali na trećem katu. Dnevni red sjednice čini pet točaka – 1. Izvješće o radu radničkog vijeća GP5, 2. Izvješće o poslovanju HP-Hrvatske pošte d.d., 3. Izvješće o poslovanju po Divizijama – izlaganje direktora grupe područja 5, 4. Izvješće o stanju i mjerama zaštite na radu, 5. Razno – pitanja i prijedlozi. Radnike pozivamo da se u što većem broju odazovu na skup, jer je to jedinstvena prilika da se sva pitanja vezana uz rad u HP d.d. postave izravno prema predstavnicima poslodavca.
Redoviti mjesečni sastanak u Diviziji Hpekspres
Redoviti mjesečni sastanak socijalnih partnera, sindikata (HSP i RSRH) i predstavnika poslodavca iz Divizije Hpekspres održan je u srijedu, 4. srpnja. U ime HSP-a sastanku je nazočio Milan Jukić dok su predstavnici RSRH bili Cvetan Kovač i Marija Jukić. Vodeći ljudi Divizije Hpekspres, Marko Jukić i Igor Badrov izvijestili su o odličnim rezultatima koji se postižu ovih dana na području koje oni pokrivaju. Broj pošiljaka i dijapazon usluga su u svakodnevnom porastu pa rekordi sustižu jedan drugoga. Naravno, kao i mnogo puta do sada, ima tu poneki ˝ALI˝. Čini se kao da nas je sve skupa zatekla odnosno iznenadila količina pošiljaka koje je trebalo distribuirati i dostaviti korisnicima u traženim rokovima. Uz objektivne i, zasad, nerješive probleme nedostatka vozila (ah, ta javna nabava!), moglo se učiniti mnogo više (i bolje!) da je bilo efikasnije koordinacije sviju koji sudjeluju u tehnološkom lancu od primitka pa do uručenja pošiljaka. No, i za to navedeni dvojac najavljuje vrlo skoro učinkovito rješenje.
Predstavnike poslodavca upoznali smo s opravdanim prigovorima radnika njihove Divizije, posebno na one koji stižu iz Dubrovnika, Zaboka, Siska i Ogulina. Dubrovački problem u vezi s katastrofalnim radnim uvjetima i manjkom
radnika poslovodstvu je poznat. Rečeno je da se problem nedostatka radnika interventno rješava angažiranjem čak petorice(!) novih ekspres-poštara, a da se problem prostora, koji postoji još od 2009., mora žurno riješiti pronalaskom nove (zamjenske) lokacije, na čemu se intenzivno radi, pa se nadamo skorom rješenju ovog gorućeg problema. Za zabočke, sisačke, ogulinske i ostale probleme poslovodstvo dosad nije znalo te je obećano kako će se prigovori radnika razmotriti i iznaći rješenje, o čemu ćemo vas naknadno izvijestiti.
Kome opomena pred otkaz?
Jedna od grešaka, koje služba unutrašnje tehnološke kontrole klasificira kao težu, jest upotreba nekog obrazca HP bez OIB-a, dok istovremeno u poštanskim uredima, primjerice SISAK odnosno cijela Sisačko-moslavačka županija, a vrlo vjerojatno i cijela Hrvatska, u upotrebi imaju POTVRDU O PRIMITKU HP EKSPRES. Ta je potvrda fotokopirana, jer originalnog obrasca NEMA odnosno ne može se dobiti iako se uredno naručuje. E, pa sada pitamo odgovorne; kako to da za uslugu odnosno proizvod, koji je u rapidno uzlaznom trendu po svim parametrima, još nije tiskan odgovarajući i kvalitetan obrazac? Tko može oprati sramotu pred korisnicima kojima se moramo smješkati i biti ljubazni, dok ti isti u nevjerici kolutaju očima kada vide naš napredan tehnološki doseg odnosno umetanje indigo papira između dva fotokopirana navedena obrazca kako bi se dobio duplikat, „klamanje“ te potom i puštanje istih kroz vrlo osjetljivi stroj na ovjeru? A tada – nastaju problemi…Pitamo se, ne bi li krivac za ovako nešto trebao „zaslužiti“ opomenu pred otkaz? Vjerojatno bi, no teško je za očekivati da će to netko učiniti samom sebi!
Istraživanje Mystery shoppera ili (nedajbože) na HRVATSKOM – tajnih kupaca
Da pošta i poštari ne postoje od jučer to svi znamo, al’ da ima onih koji su sigurni da ona postoji od dana kada su u nju ušli (uhljebili se), u to se uvjeravamo iz dana u dan. ˝Neki novi klinci˝, kažu neki da ih je dobar dio iz 4.A jedne zagrebačke gimnazije, na povijesti poštarije ne žele gubiti vrijeme, al bogme, (pre)svjetlu budućnost kroje li, kroje! Izvješće o rezultatima mystery shoppinga, uh, kako to gordo zvuči, čuj – mystery shoppinga(!), sve je, samo ne lijepo. Ispade po njima, mystery shopperima (čitaj: tajnim kupcima) kako su naši operateri na poštanskim šalterima nepristojni, slabo educirani, i još k tome neradnici. A što drugo zaključiti kad po tom velevažnom istraživanju, isti ti operateri se ne smješkaju klijentima, iste ne pozdravljaju niti im nude ikakve proizvode?! Neće biti da je tomu tako, dragi naši mystery manageri, kol’ko god se vi trudili stvari postaviti tako! Zapitate li se vi, cijenjeni MM, zašto je dobar broj naših radnika na šalterima iscijeđen, ozlojeđen, nemotiviran, zbunjen, zatrpan…? Naravno da ne,…, to su za vas trice i kučine! Pitajte, provjerite, provedite jedan dan sa tim ljudima na njihovom radnom mjestu. Ne košta ništa, skoro pa besplatno.
Kakva nam je korist od mystery shoppera mystery managera? Slična, reklo bi se, nikakva. Dođu, ko Alissa u zemlju čudesa, gledaju, a ne znaju u što to, komentiraju, a ne znaju što to, zaključuju i to, gle čudnog čuda, KRIVO!! Hoćemo li, i mi i oni, ikad spoznati što su to gledali, komentirali, zaključivali…, i hoćemo li ikad svjedočiti što su to značajnog i dobrog ONI napravili za Hrvatsku poštu?
Prodaja magle
Poslovodstvo, naš vrli menadžment, posljednjih je dana odlučio raskinuti ugovore o radu sklopljene na određeno vrijeme sa podosta radnika. Kao, „ne trebaju nam“, „bili su zamjena za radnika koji odlazi van iz sustava“ i slično. Sada ispada da su ti radnici kao i oni koje su mijenjali bili na bolovanju, a ne na radnim mjestima privremeno odsutnih radnika. Odjednom nastade nered i poremećaj u redovnom radu ureda. Postavljeni ciljevi nedostižni, korisnici nezadovoljni, operateri dolaze na posao ranije, a odlaze kasnije, jer zamislite, naši sveznajući tvrde da je ovaj broj radnika dovoljan!? No evo pitanja: koliki je broj menadžera dovoljan ili potreban? Kada je itko utvrdio njihovu „osnovnu postavu“? Jer, kada se svakodnevno rade smanjenja, racionalizacije, optimizacije, ukidanja, zatvaranja…, a nema nikakvog razvojnog projekta, pitamo se, koliko nam uistinu trebaju menadžeri?? Kada u uredu, dostavnom području, u kamionu ili kombiju nedostaje jedan radnik, to se itekako osjeti. Pitamo se, osjeti li se možda kada je neki menadžer ili direktor odsutan, kad je, recimo na zasluženom(!) godišnjem odmoru?
I kada rade, a bome i kad ne – isto nam je! Može bit’ da je bolje kad ne rade. Službene odjeće i obuće ionako NEMA, potrebitih vozila NEMA, ispravne opreme NEMA, poštanskog posla NEMA, novih usluga NEMA…, sve nešto, NEMA, NEMA! Novca za povećanje plaća radnika NEMA, jer moraju i menadžeri sebi isplatiti plaću! Sramotno je čuti priznanje jednog od njih da „mu je žao što ne prezentira neki razvojni projekt“!? Pa, žalosno je uistinu, samo ne znamo za što prima svoju plaću!? Možda zato da radnicima prijeti „disciplinskom“ u slučaju neostvarivanja ciljeva!?
‘Ajmo zaključiti ovako. Naši menadžeri su potplaćeni! Da, dobro pročitano – potplaćeni! Pa zamislimo na trenutak, jednog multipraktičnog čovjeka sa zvanjem usko vezanim za jedan segment našeg poslovanja, koji može, čas biti direktor ovoga, čas direktor onoga. Može malo rukovoditi, pa malo optimizirati, pa opet racionalizirati, pa nabavljati… Šteta je samo što ne može raditi poslove poštonoše i operatera, tu čovjek, nažalost, nije svoj na svom! Tu se ne prodaje magla!