HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 449 – Kolektivni ugovor HP d.d.

Zbog nemalog broja upita naših članova, ovom prilikom želimo pojasniti da Kolektivni ugovor HP d.d. još uvijek vrijedi u onom obliku u kojem je i potpisan u svibnju prošle godine. Ipak, s obzirom na nedavne pregovore Vlade RH i sindikata javnih i državnih službi oko smanjivanja materijalnih prava iz kolektivnih ugovora, moguće je da Vlada RH kao vlasnik HP d.d. zatraži promjene i unutar našeg KU. Dođe li kojim slučajem do toga, uslijedit će izrazito osjetljivi i mukotrpni pregovori. U ovom trenutku nezahvalno je bilo što komentirati ili zauzimati stav, jer nikakvih službenih informacija o eventualnim traženjima promjena odrednica u KU HP d.d. – nemamo! O bilo kakvim informacijama koje ćemo i ako ćemo dobiti, na vrijeme ćemo vas obavijestiti.
Kao što smo već i pisali, držimo se stava da ono što HP d.d. čini drugačijom od ostalih državnih poduzeća jest činjenica da se naša tvrtka ne financira iz državnog proračuna, već ga naprotiv, puni! To znači da se sve plaće, dodaci, regresi i božićnice radnicima isplaćuju iz HP-ovog džepa, a ne državnog proračuna. Takva činjenica daje nam pravo da smatramo kako bi bilo kakvo smanjenje prava iz našeg KU bilo u najmanju ruku nekorektno i za nas neprihvatljivo.
Hpekspres – „Osvanule“ upute za ponašanje poštara
Ovih dana u Hpekspresu „osvanule“ su takozvane upute za ponašanje poštara. Ne bi tu ništa bilo sporno ili čudno da neke od tih uputa nisu doista sporne ili čudne odnosno nelogične i potpuno neusklađene sa stvarnim stanjem stvari na terenu. Da ne okolišamo, citirat ćemo neke od njih – „Biti ljubazan važnije je nego biti u pravu“, „Telefoniranje za vrijeme vožnje bez korištenja slušalice je zabranjeno“, „Prilikom zaduženja poštar obavlja dnevni tehnički pregled vozila, a eventualne primjedbe se upisuju u putni radni list“, „Zadržavanje vozila u dvorištu zgrade radi zadovoljenja vlastitih potreba (gablec, odlazak u zgradu kod nekog referenta i slično) se zabranjuje, a u takvim slučajevima vozilo mora biti parkirano van zgrade“, „Ukupno zadržavanje u prostoru zgrade treba svesti na najmanje moguće vrijeme“… To su samo neke od nebuloza nekoga tko je isto smišljao, a sada ćemo pojasniti zašto. Naime, naputci vezani uz službena vozila ne drže vodu, jer nema rubrike za primjedbe u koju bi stali svi nedostaci za neka vozila, a koje bi trebalo pisati svaki put kod primopredaje vozila. To se posebno odnosi na uputu da se prilikom preuzimanja vozila, ako vozilo nije čisto, isto mora oprati – postavlja se pitanje imaju li dostavljači potrebno vrijeme za pranje?!? Nadalje, o uputi da se zaustavljanje vozila obavlja na predviđenim i obilježenim prostorima u i kod zgrade možemo samo reći da je svima, osim onima koji su upute smišljali, valjda jasno da je takva uputa nerealna, jer naprosto nema uvijek mjesta za sva vozila. Telefoniranje za vrijeme vožnje bez korištenja slušalice je zabranjeno, ok, jasno. No, pitamo se je li Poslodavac svim dostavljačima osigurao službeni mobitel sa slušalicama? Poznato je, naime, da se dostavljače u tijeku vožnje zove i po nekoliko puta i to zbog potrebe posla.
Za naputak da se zabranjuje zadržavanje vozila u dvorištu zgrade radi zadovoljenja vlastitih potreba te da vozilo mora biti parkirano van zgrade, postavljamo pitanje – tko će platiti parking?!? Radnici? Hvala, ne. Uostalom, zar dostavljači Hpekspresa nemaju pravo na pauzu od pola sata, tko ima onda pravo koristiti usluge restorana, plus još gro nedoumica? I na kraju, sporan je i naputak za pridržavanje i poznavanje Uputa za obavljanje poštanskih usluga i ostalih internih akata budući da se tu nameće pitanje – jesu li radnicima omogućeni uvidi u te akte i na koji način?
Klimatizacija radnih prostora
Nesnosne vrućine se nastavljaju, a nedavno smo doživjeli i najtopliji dan u državi u zadnjih 40-ak godina! Ovakav bi podatak trebao sam po sebi jasno govoriti da je rad na plus 40 celzijevaca gotovo nemoguć, pa je žalosno što opet kao papige moramo ponavljati da u pojedinim uredima i prostorima HP-a još uvijek nema klima uređaja. Ne treba posebno naglašavati kako se osjećaju radnici koji su osuđeni na rad u ovakvim (ne)uvjetima te kako je u istima obavljati bilo kakav posao, a kamoli onaj pod pritiskom ostvarenja što većih ciljeva. Radnici u tim prostorima jedva dišu te ponovno apeliramo na Poslodavca da klime uvede tamo gdje ih još nema! Također, radnike molimo da u slučaju kvara klima uređaja iste što prije dojave svojim nadređenima.
Otvaranje organizacijskog dijela u Diviziji Podrška – GRV bez prigovora
Obavještavamo vas da Glavno radničko vijeće nije imalo prigovora na novu odluku Uprave o otvaranju organizacijskog dijela u Diviziji podrška. Naime, ova se potreba nametnula radi uvođenja nove usluge digitalne TV u HP, a sve kako bi poslovni procesi nužni za uspješno pružanje usluga mogli uredno funkcionirati.
Sa skupa radnika u Splitu i Dubrovniku
Dana 1. i 2. kolovoza 2012. održani su skupovi radnika u Splitu i Dubrovniku. Na dnevnom redu obaju skupova našle su se točke – 1. Izvješće o radu radničkog vijeća, 2. Izvješće o poslovanju HP d.d., 3. Izvješće o poslovanju po Divizijama u GP3, 4. Izvješće o stanju i mjerama zaštite na radu i 5. Razno (pitanja i prijedlozi radnika). Navedenim skupovima radnika odazvao se izuzetno mali broj radnika ( Split 4 i Dubrovnik nešto više od 20 radnika!?!). Nažalost, ovakav smo scenarij već gledali na proteklim skupovima po ostalim GP-ima i teško je reći koji je razlog takvom pristupu. Eventualno inercija, letargija…no nije dobro da je tako, s obzirom da problema ima, a o tome dovoljno svjedoče i dolje navedena pitanja radnika koji su bili nazočni na skupovima u Splitu i Dubrovniku. No, što je tu je. Vratimo se upitima i primjedbama sa navedena dva skupa, a koje su se uglavnom odnosile na probleme u organizaciji rada. Tako se postavilo pitanje vezano uz problem razmjene zaključaka po poštanskim uredima (poštari su uglavnom na terenu, a operateri moraju odraditi posao prema korisnicima te potom zaključati ured kako bi izvršili razmjenu zaključaka). Nadalje, spomenuo se i problem prevelike papirologije (vozači imaju nepotrebno velik broj pregleda zaključaka – donedavno se evidencija vodila na jednom pregledu zaključaka, a sada ih moraju sačinjavati 4-5, a što je ”najsmješnije”, grupe područja nemaju jedinstven način rada sa pregledom zaključaka), kao i problem preopterećenosti vozila (dopuštena masa je do 1000 kilograma, a prevozi se čak i preko 2000 kilograma, što je izrazito opasno za same vozače kao i ostale sudionike u prometu, kažnjivo je prema Zakonu o sigurnosti u prometu, a i novčana kazna namijenjena je i vozaču). Radnici su se požalili i na nemogućnost pristupa furgona kod nekolicine poštanskih ureda (vozači su prisiljeni blokirati cijeli promet dok se ne izvrši razmjena, a za ovaj prometni prekršaj predviđena je i novčana kazna). Također, upozoreno je i na problem prijevoza mopeda u furgonu (događa se da furgon prevozi istovremeno nekoliko mopeda koji u konačnici oštećuju pošiljke, jer ih se ne može kvalitetno učvrstiti u furgonu). Na kraju, istaknuto je da pojedina distributivna područja nemaju mogućnost istovara teških Hpekspresa, jer nemaju paletar ili viljuškara. Uz sva ova pitanja, radnici su se raspitivali i za pravilnik o plaćama, iznosili su probleme oko uvjeta na radu (problem klima uređaja u Dubrovniku) kao i problem nedostatka radnika u Diviziji ekspres. Također, ukazali su i na probleme koji utječu na ostvarenje zadanih ciljeva u Diviziji Mreže, s naglaskom da su isti uglavnom nerealni i često puta neostvarivi.
Najava – Skup radnika u Čakovcu
Sve radnike HP-a obavještavamo da će se skup radnika u Čakovcu održati u utorak, 21. kolovoza 2012., u 17,00 sati u Tome Masaryka bb. Dnevni red sjednice činit će točka na temu centralizacije dostave – Pilot projekt na području Međimurske županije. Radnike pozivamo da se u što većem broju odazovu na skup, jer je to jedinstvena prilika da se sva pitanja vezana uz navedenu točku kao i općenito na rad u HP d.d. postave izravno prema predstavnicima poslodavca.
Mjesečni sastanci s direktorima Divizija – dojavite probleme
Sukladno dogovoru sindikata i Poslodavca, podsjećamo vas da će se redoviti mjesečni sastanci od rujna pa nadalje održavati slijedećim redosljedom: Divizija hpekspres – svakog prvog ponedjeljka u mjesecu; Divizija pošta – svakog drugog ponedjeljka u mjesecu; Divizija mreža – svakog trećeg ponedjeljka u mjesecu; Divizija podrška – svake četvrte srijede u mjesecu. Sve članove HSP-a pozivamo da svom glavnom povjereniku podružnice dojave svoje probleme o kojima će se raspraviti i zatražiti rješenje na sastancima s izvršnim direktorima Divizija. Protekla dva tjedna sastanci se nisu održali zbog godišnjih odmora.