HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 589 – PROCEDURA OCJENJIVANJA RADNIKA – EVO ŠTO KAŽE POSLODAVAC?

Iako se ocjenjivanje RU u HP provodi već više godina, s terena dolaze razna tumačenja i još raznolikije primjene procedure ocjenjivanja. Poslodavcu smo stoga uputili molbu da nam lijepo pojasne proceduru, s posebnim pitanjem – mora li „ocjenjivač“ radniku ponuditi ocjenu na potpis? Odgovor prenosimo u cijelosti.  „Svaki ocjenjivač unutar aplikacije ima upute u obliku kratkih video klipova, ali i u pdf formatu. Unutar navedenih uputa piše sljedeće: „Nakon provedenog godišnjeg razgovora rukovoditelj mora: 1) Unutar kartice za prošlu godinu označiti je li se zaposlenik složio s ocjenom 2) Unutar kartice za tekuću godinu označiti je li se zaposlenik složio s novim ciljevima 3) Obrazac s ocjenom za prethodnu i obrazac s ciljevima za tekuću godinu isprintati, potpisati, te uručiti zaposleniku“. Dakle, ako me pitate mora li ocjenjivač ponuditi radniku ocjenu na potpis, odgovor je ne mora. Svaki ocjenjivač može (prvenstveno zbog svoje zaštite) oba obrasca isprintati dva puta i tražiti radnika da se potpiše, jer se zna dogoditi da radnik na razgovoru pristane na sve, a onda se naknadno žali. Potpis radnika, zapravo, nije više nužan od kako se sve radi unutar aplikacije. Ako radnik ne želi prihvatiti ocjenu ili ciljeve i pri tome ne eskalira problem, oni ga obvezuju, bez obzira što nema potpisa… Ono što svaki ocjenjivač mora učiniti je evidentirati stav radnika u aplikaciji i upoznati radnika s njegovim pravima. „Ako se zaposlenik ne slaže s odlukom svojeg direktno nadređenog rukovoditelja može, u bilo kojoj fazi procesa upravljanja učinkom, eskalirati problem na sljedeću višu razinu rukovođenja. Po obavljenom razgovoru sa zaposlenikom, rukovoditelj više razine Uredu za upravljanje ljudskim resursima treba poslati kratko izvješće. Ako rukovoditelj više razine i zaposlenik, kao rezultat razgovora, postignu prihvatljivo rješenje, procedura tu završava. Ako se niti tada ne pronađe obostrano prihvatljivo rješenje, zaposlenika treba uputiti da svoju žalbu pošalje Uredu za upravljanje ljudskim resursima. Rok za podnošenje žalbe je 14 dana od dana objave planiranih ciljeva/ rezultata polugodišnjeg razgovora/ ocjenjivanja.“

OCJENE I CILJEVI

Nažalost, i ove godine je češće pravilo nego iznimka da se ocjenjivanje radnika za proteklu godinu i zadavanje ciljeva za nadolazeću u diviziji mreže pretvara u pravu dramu. Od prvotne ideje da se pomoću ocjenjivanja na neki način „nagradi“ dobrog radnika, a lošijeg potakne na veći angažman, sve se pretvorilo u „kap koja je prelila čašu“. Svi se pitaju zašto? Vjerojatno zato što pojedinim voditeljima ni poslije svih ovih godina nije jasno da dobar radnik nije samo onaj koji je dobar prodavač. Još više iritira činjenica da se taj isti voditelj nemali broj puta oslanja na tog istog radnika, kojeg ocjenjuje kao nedovoljno dobrog, u situacijama povećanog opsega posla. To su radnici koji će „povući“ bez riječi, bez grintanja kako nije stigao ni na pauzu, nije mu problem ostati duže, pomoći kolegi, ali eto nažalost nije imao sreću da ima dovoljno aktivnih Evotv ugovora, ni e-boxovi mu nisu svi aktivni, uzalud ti trud… Na kraju je važan samo broj aktivnih usluga. Kome to treba? Kome treba dodatno nezadovoljstvo ionako nezadovoljnih operatera? Zar netko zaista misli da će se na ovaj način radnika potaknuti na dodatan angažman? Nažalost, ovakvo postupanje prema radnicima rezultira samo povećanom željom za odlazak iz sustava. Čovjek se na kraju stvarno zapita, pa tko će ostati?!

NHS PROSLAVIO SVOJ 17. ROĐENDAN

Prije 17 godina, točnije 19. veljače 1999. osnovani su Nezavisni hrvatski sindikati, najveća sindikalna središnjica u Hrvatskoj, čiji je član i Hrvatski sindikat pošte. Predsjednik NHS-a Krešimir Sever uputio je čestitku u kojoj se zahvaljuje svima koji su osnovali NHS ili su dio te sindikalne središnjice. „… želimo  zahvaliti na suradnji, kritici, druženju, smijehu i prijateljstvu, ali ponajviše na međusobnoj korektnosti, solidarnosti i zajedništvu. Jer NHS ste svi Vi, svi članovi sindikata udruženih u NHS. Svima nama želim čestitati 17. obljetnicu Nezavisnih hrvatskih sindikata uz želje za još uspješnijim radom, suradnjom i solidarnosti.”

PLANOVI HRVATSKE POŠTE

Stavljanjem u prodaju ili petogodišnji najam oko 90 vlastitih nekretnina na području cijele Hrvatske, Hrvatska pošta postala je jedan od najaktivnijih igrača na domaćem nekretninskom tržištu. Što se tiče prodaje i najma, nakon nekoliko uspjelih većih ugovora zaključenih prošle godine, pomaka nema. No, natječaji ostaju otvoreni i ponude se prikupljaju do svakog 15. u mjesecu. Novac koji uprihodi nekretninskim aktivnostima nacionalni poštanski operater planira usmjeriti u realizaciju velikog projekta gradnje sortirnog logističkog centra na području Velike Gorice. U gradnju novog centra, prema podacima iz DUUDI-jevih materijala za 2016., planira uložiti glavninu od predviđenih 193 milijuna kuna ulaganja za ovu godinu, odnosno 133 milijuna kuna, dok je ukupna vrijednost projekta sortirnog centra procijenjena na 345 milijuna kuna. Za gradnju centra planirano je i dodatno dugoročno kreditno zaduženje u iznosu od 165 milijuna kuna. U tijeku je potraga za građevinskim tvrtkama za taj posao, a zbog velikog interesa potencijalnih kandidata upravo je prolongiran rok za predaju ponuda za idući mjesec, do 7. ožujka. Uz investicije, u ovoj godini, prema podacima dostavljenim DUUDI-ju, Hrvatska pošta planira  daljnju racionalizaciju poslovanja, no očekuje i smanjenje prihoda za gotovo 6 posto, na 1,49 milijardi kuna. Iznenadila je ovih dana i potragom za prostorima koje bi i sama unajmila za vlastite potrebe. Traži, naime, prikladne skladišne prostore na području Virovitice i Koprivnice. Kako objašnjavaju u Pošti, nove prostore u tim gradovima u kojima su već prisutni žele unajmiti zbog nedostatka adekvatnih kapaciteta. Razlog je pojačanje postojećih kapaciteta za poboljšanje određenih postojećih paketskih usluga. Na području Virovitice uvjet koji ponuđači moraju zadovoljiti jest da skladište ima 200 četvornih metara unutarnjeg prostora, dok se u Koprivnici traži nešto manji unutarnji prostor, od 150 kvadrata, no i 180 kvadrata vanjskog prostora.

POVOLJNE CIJENE TURISTIČKOG ODMORA I LJETOVANJA U „PLAVOJ VALI“

PREDSEZONA I POSEZONA 2016. PRIJAVE SE PRIMAJU OD 29. VELJAČE DO 11. OŽUJKA  Sve članove Hrvatskog sindikata pošte obavještavamo da u vremenu od 29. veljače do 11. ožujka, mogu podnijeti svoje prijave za LJETOVANJE i ODMOR u turističkim smještajnim objektima Plave Vale za vrijeme PREDSEZONE i POSEZONE.  VELIKI POPUSTI ZA ČLANOVE HSP-a

CIJENE smještaja za članove Hrvatskog sindikata pošte i članove njihovih obitelji kreću se od 60 do 120 kn po danu, ovisno o veličini apartmana i turističkoj destinaciji. Vrhunski uređeni apartmani i cijene turističkog smještaja koje su niže i do 70% u odnosu redovne na cijene, pružaju članovima našeg Sindikata mogućnosti uživanja u hrvatskim top turističkim destinacijama. Ako ste u vremenu od 03.04. do 12.06. (predsezona) i od 18.09. do 31.12. (posezona), namjeravali svoj odmor provesti u nekom od naših turističkih objekata, po iznimno povoljnim cijenama: Punat na Krku (60, 90 ili 120 kn), Rogoznica (100 kn), Bol na Braču (110 kn), Vrboska na Hvaru (80 ili 110 kn) i Mlini kod Dubrovnika (80 ili 100 kn), POZIVAMO VAS da popunjeni obrazac za prijavu, koji se može naći na internetskoj stranici www.sindikat-hsp.hr ili kod Vašeg sindikalnog povjerenika, pošaljete poštom na adresu Radićeva 12, 10000 Zagreb ili fax-porukom na broj 01/4929676 ili na e-mail blagajna1@sindikat-hsp.hr, zaključno do 11. ožujka 2016.g. Za turističku sezonu u 2016. godini raspored smjena bit će na bazi sedam noćenja (SMJENE GOSTIJU SU NEDJELJOM), osim za smještaj u Vrboskoj na otoku Hvaru, gdje će smjene biti na bazi 10 noćenja.

Sve ostale informacije vezane uz LJETOVANJE i ODMOR u našim turističkim objektima, možete pročitati na našoj internetskoj stranici www.sindikat-hsp.hr ili upitati na telefonske brojeve 01 4686-087 i 01 4686-088.