HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 590 – SORTIRNICE – ZNAJU ŠTO HOĆE!? KADA? – ODMAH! KAKO? – ČUT ĆE SE!

Dugo najavljivani naum zatvaranja „nepotrebnih“ sortirnica prelazi iz te prvotne faze u slijedeću, završnu fazu – realizaciju, bolje i točnije rečeno, u fazu egzekucije. Poslovna odluka, rekli bi, kao sve dosadašnje takve ili slične, legitimno su pravo Poslodavca i nema se tu što dodati niti oduzeti. I do sada se, svjedoci smo, restrukturiralo, racionaliziralo, centraliziralo, AB-iziralo i svašta nešto „iziralo“, al’ ovo sa sortirnicama i način na koji se sve to provodi, ipak nije zabilježeno. U redu, netko si je dao truda, izračunao, odmjerio… i zaključio da tako treba biti. U tom svom trudu, računanju i odmjeravanju, netko Taj je utvrdio da će bez nekoliko „nepotrebnih“ sortirnica sve biti puno bolje, ljepše, kvalitetnije, efikasnije i, ne manje važno, jeftinije. Sindikati, ta vječna zanovijetala, su sumnjajući u tu post-egzekucijsku idilu, zatražili sastanak sa nadležnima iz Divizije i Sektora, očekujući pojašnjenja i odgovore na mnoga pitanja. Sastanak se dogodio, danas je tomu 17 dana. Dogodio se, i to je to! Di si bio – nigdje, što si radio – ništa. Niti jedan konkretan odgovor, niti jedno suvislo objašnjenje, a sve pod izlikom: ne možemo sindikatima dati podatke prije nego li ih prezentiramo Upravi. Dakle, egzekucija se privodi kraju, Uprava tek treba čuti idiličnu priču o ljepoti koja će nas zadesiti zatvaranjem sortirnica. Mašala! Kako vrijeme prolazi, od Divizije i Sektora sortiranja niti glasa, početkom tjedna smo se obratili Upravi: „Poštovani, kao što Vam je poznato, dana 17.02.2016. održan je sastanak socijalnih partnera na temu sortirnica, s posebnim naglaskom na one koje Poslodavac namjerava zatvoriti. Nažalost, rečeni sastanak nikako ne možemo smatrati uspješnim jer na mnoga otvorena i postavljena pitanja nismo dobili odgovor, uz obrazloženje kako ćemo odgovor dobiti nakon što Uprava bude upoznata s projektom. Pošto se užurbano provode radnje u vezi sa zatvaranjem sortirnica (sa svim posljedicama za radnike istih), a mnoga važna pitanja su i dalje otvorena, kako ona tehnološka tako i kadrovska, tražimo ŽURNI sastanak Uprave, vodstva Divizije, Sektora sortiranja i voditelja sortirnica sa predstavnicima reprezentativnih sindikata“. Odgovor s nestrpljenjem očekujemo u nadi da Uprava nije ostala bez teksta nakon što su im prezentirane sve „blagodati“ koje će nam donijeti zatvaranje sortirnica.

HRVATSKI SINDIKAT POŠTE NA YOUTUBE-u

U sklopu EU projekta „3R“, Hrvatski sindikat pošte snimio je tri kratka filma na temu „Zašto postati i ostati član Hrvatskog sindikata pošte“. Filmovi se nalaze na našoj Internet stranici www.sindikat-hsp.hr.  Da biste ih pogledali potrebno je kliknuti na link 3R razgovor razumijevanje rezultat, koji se nalazi na početnoj stranici (bijela podloga). Filmovi se mogu pogledati i na popularnoj društvenoj mreži youtube, ali isključivo preko naše stranice (ne mogu se pronaći putem youtube tražilice). Prvi film govori o nastanku i kratkoj povijesti Hrvatskog sindikata pošte, dok drugi film prikazuje članove u njihovom svakodnevnom radu te nas upoznaje s pravima koje imaju članovi našeg sindikata. U trećem filmu, glavnu ulogu imaju naši članovi koji pričaju o svojem iskustvu i razlozima zbog kojih su članovi Hrvatskog sindikata pošte. Zasad, naši filmići skupa imaju preko 220 pregleda.

ANONIMNE PRIJAVE – KORISNIK IZNAD RADNIKA?

Radnici HP-a pod stalnim su pritiskom, kako zbog nadređenih, tako i zbog povećanog obima posla. Pritisak raste, te je u tim trenutcima teško zadržati osmjeh na licu. I baš tada dolazi do dodatnog pritiska od strane korisnika. Situacija u lijepoj našoj je teška. Naši korisnici (kao i svi mi) žive teško, ali radnike se doživljava kao nekoga tko uživa u blagodatima rada. Nije to ništa čudno, međutim čudi potreba pojedinih korisnika za pisanje prigovora prema službi za korisnike. Koliko su opravdani prigovori, o tome se može razgovarati. No, nije li neprihvatljivo da se radniku HP-a ne odaje identitet nezadovoljnog korisnika? Je li prihvatljivo da korisnik o našem radniku zna sve podatke, a da naš radnik ne zna tko se i koliko opravdano žali? Na kraju, što se to uopće riješi anonimnom prijavom, osim što se radniku na kojega se odnosi, a koji savjesno obavlja svoje radne obveze, ubije svaka volja za radom?!

KOMUNIKACIJSKA TUGA PREGOLEMA

Već godinama slušamo koliko je bitna i nasušno potrebna zdrava komunikacija na relaciji rukovoditelj – radnik i obrnuto, naravno. Naslušali smo se da je, kao takva, izuzetno poželjna u svim tvrtkama bez obzira na njihovu veličinu i broj zaposlenih. No, kako stvari stoje, izgleda da u Hrvatskoj pošti, što se komunikacije tiče, ima rukovoditelja koji su „prespavali“ sve ove godine. Iz nemalog broja primjera izabrali smo jedan, baš biserni. Iz komunikacijskih manira dotičnoga, dalo bi se zaključiti kako je redovito markirao (negdje se kaže picao) sa radionica koje je HP organizirala pod nazivom „Komunikacija, komunikacija, komunikacija“ pa uporno istu tu komunikaciju provodi na njemu svojstven i vrlo osebujan način. A ide to ovako: „Poruči onome da ću mu p… razbiti!“. Ili pak ovako, (bez straha od video nadzora, histerično mlatarajući rukama, unoseći se pri tom u lice „sugovorniku“), zapjenjeno poručuje: „JA ću vas razbacati (!), radnike ću baciti kroz prozor(!) i sve ću vas potaracati!!!“. Znamo da video nadzor nema tonski zapis al’ je isto tako poznato da slika govori više od tisuću riječi. Na video zapisu je sigurno ostalo kako treći sudionik ove „prekrasne“ komunikacijske priče, hvata za ruku pomahnitalog komunikatora, spašavajući da stvar ne preraste u fizičko nasilje. Nije dičnog rukovoditelja strah od mogućnosti da bi možda mogao biti tužen za nasilje nad radnicima, sudionicima ove komunikacijske tuge. Uostalom, on je neustrašiv, ničega njega nije strah, a zašto bi ga i bilo (?), misli on, u svoj svojoj veličini i nadmenosti. Bahatost, arogancija, drskost, zastrašivanje, prijetnje i slične stvari, ionako su posijane na plodno hrvatsko tlo. Vrli komunikator zaboravlja onu staru narodnu: Svaka sila za vremena!

EU RADIONICE ODRŽANE U ZADRU I SPLITU

EU projekt „3R“, HSP-a teče prema planu. Tako su prošli tjedan, nakon Zagreba i Rijeke, radionice „Umijećem pregovaranja do kvalitetnog socijalnog dijaloga“, održane u Zadru i Splitu.  Jednako kao i u prethodne dvije radionice, najinteresantniji dio bio je simulacija kolektivnih pregovora između poslodavca i sindikata, u kojem su sudjelovali svi sudionici. Uz članove radničkog vijeća i povjerenike za zaštitu na radu, na radionici su sudjelovali i sindikalni povjerenici. Obje radionice su protekle u odličnoj atmosferi, a nadamo se da će tako biti i u posljednjoj radionici trećeg kvartala, u Osijeku.

HAKOM: RASTE BROJ POŠTANSKIH USLUGA

Na tržištu poštanskih usluga u Hrvatskoj u četvrtom tromjesečju 2015. zabilježen je porast u gotovo svim segmentima tržišta, stoji u izvješću HAKOM-a, te se dodaje da je to i očekivano, s obzirom da je trend porasta prisutan već nekoliko godina uzastopce. Najveći porast vidljiv je u ukup- unom ostvarenju poštanskih usluga pri čemu je pruženo 14 posto više usluga nego u prethodnom tromjesečju, odnosno nešto više od 3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Istovremeno, ostvaren je i najveći broj poštanskih usluga promatrajući ostvarene rezultate po pojedinim tromjesečjima u protekle tri godine. Na ukupan porast broja usluga najveći utjecaj imao je rast pošiljaka izravne pošte, paketa i tiskanica. Povećana je poslovna aktivnost i u međunarodnom poštanskom prometu, gdje je broj ostvarenih usluga povećan za 25 posto u odnosu na prethodno tromjesečje. Navedeni rezultati utjecali su i na pozitivno kretanje kod ostvarenih prihoda od obavljanja poštanskih usluga. Blagi rast prihoda zabilježen je i na godišnjoj razini, iako je ukupan broj ostvarenih usluga u 2015. manji nego godinu ranije. Razlog navedenome je ukupno veće ostvarenje usluga s dodanom vrijednosti. Na kraju 2015., na tržištu poštanskih usluga u RH usluge je pružalo 22 davatelja, među kojima je najveći davatelj Hrvatska pošta s udjelom od 81 posto.