HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

POST INFO 594 – KOLEKTIVNI VIŠAK RADNIKA

Poslodavac je radničkim predstavnicima dostavio dva predmeta, koji za posljedicu imaju gotovo istu stvar. Jedan je Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o unutrašnjem ustroju i sistematizaciji radnih mjesta HP-a, a drugi je Kolektivni višak radnika 2016. Oba predmeta govore o istoj stvari, koje bi mogli ukratko nazvati zatvaranje skladišta u Osijeku i zatvaranje sortirnica Karlovac, Sisak, Dubrovnik i Pula. Iako se mjesecima najavljivala prezentacija socijalnim partnerima, ista se dogodila „5 do 12“, odnosno uoči samog održavanja sjednice Glavnog radničkog vijeća (GRV). GRV-u je prezentiran projekt zatvaranja sortirnica, no bez konkretnih podataka. Još je „bolji“ postupak oko zatvaranja Distributivnog skladišta Osijek, za koji se nitko od odgovornih nije udostojao niti biti prisutan na sjednici GRV-a. Naravno, GRV se nije usuglasio ni sa jednim od predmeta te je u predmetu Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutrašnjem ustroju i sistematizaciji radnih mjesta podsjetio Poslodavca na zakonsku obvezu dostave materijala pravovremeno i potpuno. GRV se protivi proglašenju kolektivnog viška radnika. Konačno, zapanjuju tvrdnje tvorca predmeta o potrebama promjene Pravilnika, koje će dovesti do „djelotvornijeg rada i troškovne efikasnosti“ te kako će osigurati „potrebnu zakonom propisanu kvalitetu“. Zar to svih ovih godina nije bilo važno?!

„PROMEMORIJA“

Hrvatski sindikat pošte u posjedu je „promemorije“ sa sastanka voditelja sortirnice i dostave koji, ako je originalan, blago rečeno diže kosu na glavi. „Promemorija“ je to u kojoj se utvrđuje postupak zaduženja i razduženja, te suradnje dvaju sektora – sektora dostave i sortirnice. Ista utvrđuje da se do sada radilo „u skladu sa važećim propisima i procedurama HP-a“, ma koje god to bile, no ipak postoji potreba za „stalnim podsjećanjem radnika na postupanje prema istima“. Zapanjuje tvrdnja da se „poštari moraju vratiti s dostave najkasnije do 17,00 sati“, iako je svima jasno, a naročito voditeljima područja u sektoru dostave, da radno vrijeme niti jednog poštara u HP-u nije do 17:00 sati. Hoće li voditelji dostave prihvatiti i prijaviti ozljedu na radu, kada se poštaru, ne daj Bože nešto dogodi u navedeno vrijeme? Zanimljivo bi bilo saznati i koji to voditelj ima odobrenje „maknuti“ s dostave pošiljke koje imaju prioritet? Naime, tako u „promemoriji“ stoji. Tekst ove „promemorije“ zaslužuje pozornost ne samo Hrvatskog sindikata pošte, nego što bi bilo puno važnije, nadležnih u Hrvatskoj pošti. Ne samo zbog navoda o povratku u 17 sati, nego i zbog očitog nepoznavanja, kako kaže pisac „promemorije“, „važećih propisa i procedura HP-a“.

ANALIZA SLABIH TOČAKA – PRIJAVA MOGUĆA I PREKO SINDIKATA

Poslodavac je proteklih dana održao novi krug prezentacija o „Analizi slabih točaka“. Za razliku od prijašnjih prezentacija, ovoga puta s istom su bili upoznati i sindikati, s ciljem da se o načinu prijave slabih točaka u procesu rada upozna što više radnika HP-a. Naime, radnici će upravo preko socijalnih partnera, odnosno svojih sindikalnih povjerenika, moći prijavljivati eventualne slabe točke koje su uočili u procesu rada. Iako je projekt u primjeni nešto manje od godinu dana stječe se dojam da radnici nisu dovoljno upoznati s načinom na koji on funkcionira. Projekt je, naime, zamišljen da se kroz šest različitih kanala prikupljaju informacije o slabim točkama u procesu rada. Isti funkcionira na način da se preko zadanog obrasca prijavi konkretna slaba točka i ponudi eventualno rješenje. U obrascu je potrebno navesti i ime radnika koji prijavljuje slabu točku, ali to može biti i sindikalni povjerenik kojem je član povjerio problem odnosno slabu točku. Ime je potrebno ostaviti kako bi se dobila potrebna povratna informacija. Sve prijavljene slabe točke upisuju se u registar. Odabir točaka koje ulaze u analizu se vrši prema kriteriju važnosti za krajnjeg korisnika. Slabu točku možete prijaviti; e-mail-om: ast@posta.hr, poštom: Ured za upravljanje projektima i organizacijom, Jurišićeva 13, Zagreb ili na broj telefona: 01/ 303 83 70.

PRENOSIMO IZ VAŠE POŠTE:

HRVATSKA POŠTA OSTVARILA DOBIT OD 10,1 MILIJUN KUNA

Hrvatska pošta ostvarila je od 1. siječnja 2016. do 29. veljače 2016. godine dobit u poslovanju u iznosu od 10,1 milijun kuna. Ukupni prihodi u tom razdoblju iznose 245,7 milijuna kuna, dok ukupni rashodi iznose 235,5 milijuna kuna. U istom razdoblju prošle godine prihodi su iznosili 223,6 milijuna kuna, a rashodi 230,8 milijuna kuna, te je gubitak iznosio 7,2 milijuna kuna. U usporedbi s planom razdoblja, ukupni prihodi ostvareni su 104,6%, a ukupni rashodi 100,2%. Ostvarena EBITDA u siječnju i veljači 2016. godine iznosi 38,1 milijun kuna. Investicijska ulaganja Hrvatske pošte u prva dva mjeseca 2016. godine iznosila su 8,9 milijuna kuna, a ulaganja ovisnog društva 212 tisuća kuna. U Hrvatskoj pošti 29. veljače 2016. godine bio je zaposlen 9601 radnik, dok je 28. veljače prethodne godine bilo zaposleno 9290 radnika. Konsolidirani rezultat poslovanja prije oporezivanja za razdoblje od 1. siječnja do 29. veljače 2016. godine iznosi 10 milijuna kuna.

DODJELA NAGRADA POBJEDNICIMA

Pobjednicima akcije „Najbolji u Pošti“ nagrade će biti uručene u četvrtak, 31. ožujka 2016. godine. U završnom glasanju, kada je objavljeno 12 pisama i kupona, korisnici su izabrali šest pobjednika akcije: Josip Gregov (Mreža), Zdravko Vlahov (Pošta), Snježana Valinčić (Mreža), Alen Sertić (Pošta), Vanja Ljubetić (Mreža) i Tamara Bilen (Mreža).
Još jednom čestitamo najboljima – prema mišljenju naših korisnika!

ŠOKANTNE VIJESTI IZ JURIŠIĆEVE

Iz dobro obaviještenih krugova, bliskih Jurišićevoj 13, stižu šokantne vijesti. Kaže se kako je Uprava HP-a, na svojoj 207,5 redovnoj sjednici, održanoj danas 1. travnja (eng. April) donijela dvije nevjerojatne odluke. Prva od njih je izvanredni otkaz direktoru sektora sortiranja zbog (pre)teškog kršenja obveza iz radnog odnosa. Naime, Uprava dotičnom na teret stavlja samovoljno zatvaranje četiriju sortirnica, a da za to ista ta Uprava nije donijela odluku. Druga, još nevjerojatnija odluka sa ove povijesne sjednice je da Uprava HP sama sebi uruči redoviti otkaz. Kao razlog za ovo nezapamćeno samokažnjavanje navodi se bezrezervna podrška Uprave akciji sektora sortirnica. I treća, najšokantnija vijest govori kako niti jedna od navedenih odluka neće biti provedena jer ju Uprava u otkaznom roku nema ovlasti potpisati. A k tomu još, odluke donesene prvoga travnja (eng. April) su nevažeće. K vragu i taj prvi april!