Oni koji duže rade u HP d.d. sjetit će se da su nekada davno u ovoj kompaniji radili poštanski tehnolozi, koji su prilikom određivanja i formiranja radnih vremena poštanskih ureda s korisnicima usluga uobičajeno određivali da šalteri novčanog poslovanja rade s korisnicima usluga sat vremena kraće od šaltera poštanskog poslovanja, odnosno od samog poštanskog ureda. Razlog je potreba vremena za završetak radnog dana, s posebnim naglaskom na mirno i staloženo pre- brojavanje velike količina novca, utvrđivanje stvarnog i računskog stanja blagajne, sačinjavanje i otpremu novčanog suviška, čišćenje prostora… S novim vjetrovima ukinuli smo ovu dobru praksu, uveli univerzalne šaltere i odredili, u pravilu, 30-minutno završno radno vrijeme u kojem se trebaju obaviti svi ovi poslovi. Tada nismo znali da to nije najgore, jer najgore je tek uslijedilo. Hrvatska pošta d.d. odjednom je izgubila status nositelja platnog prometa, te smo sklopili Ugovor o poslovnoj suradnji s HPB-om, temeljem kojeg smo platni promet počeli obavljati u ime i za račun HPB-a, što traje do današnjeg dana. Temeljem ove poslovne suradnje počele su lagane poslovne promjene, koje su na kraju dovele do toga da radnici poštanskih ureda moraju novčane suviške sačinjavati i slati usred rada s korisnicima usluga, odnosno prije otpreme zaključka iz poštanskog ureda. Danas smo u situaciji da radnici svih poštanskih ureda novčani suvišak moraju putem aplikacije prijaviti najkasnije do 12 sati, a potom budno pratiti odgovor kuda poslati novčani suvišak. Najčešće to bude na nekoliko različitih adresa, više poštanskih ureda u sklopu međupoštanskog financiranja, kao i odredbe da se u FINU može poslati novčani suvišak u kojem su isključivo puni svežnjevi. Iako ovakav način rada pogađa radnike svih poštanskih ureda, u posebno teškoj situaciji nalaze se poštan- ski uredi s jednim radnikom, koji su zbog ovakve organizacije rada prisiljeni prekidati rad s korisnicima usluga te u uvjetima pritisaka i prigo- varanja korisnika brojati, pakirati i otpremiti često velike količine novčanih sredstava. I tu nema uzmaka, novčani suvišci moraju biti otpremljeni jer se do 16 sati mora dostaviti izvješće u HPB, jer ljudi moji, ipak su to njihovi novci i moramo biti sretni što su nam uopće omogućili da obavljamo ovu djelatnost. Ako se zbog slanja novčanih suvišaka u ovako teškim uvjetima dogodi neka pogreška (manjak) naravno da se mora platiti jer radnik nije poštivao „propisane procedure“. I tu nije kraj mukama. Velika većina poštanskih ureda nastavlja rad s korisnicima usluga i nakon otpreme suviška, pa ako na kraju dana bude čestih prekoračenja blagajničkog maksimuma opet će se koriti i tražiti očitovanje radnika. Jer radniku je putem okružnica propisano da bude vizionar i mađioničar, te da temeljem iskustvenih me- toda predvidi u trenutku slanja novčanog suviška kolike će biti isplate i uplate do kraja radnog dana kako bi na kraju radnog dana ostao u granicama blagajničkog maksimuma poštanskog ureda.
USKORO IZBORI ZA POVJERENIKE HSP-a
Za otprilike mjesec i pol dana održat će se redoviti izbori za povjerenike u podružnicama Hrvatskog sindikata pošte (HSP). Ovi se izbori održavaju svakih pet godina, a ovogodišnji će se održati u drugoj polovici listopada. Glasovanje će biti neposredno i tajno. Pravo glasa imat će svi članovi HSP-a, koji će dobiti glasačke listiće s imenima kandidata najmanje 5 radnih dana prije datuma provođenja izbora. Svi detalji izbora (točan datum izbora, uvjeti za kandidiranje, način glasovanja…) bit će objavljeni narednih dana na oglasnim pločama Hrvatskog sindikata pošte.
SPORTSKI SUSRETI –JOŠ TJEDAN DANA ZA PRIJAVE
Do isteka roka za prijave na naše šeste sportske susrete ostalo je još samo tjedan dana (do 17. rujna). Ovom vas prilikom pozivamo da, ako već niste, požurite do svojih povjerenika i prijavite se kako bismo se zajedno družili, ali i odmjerili poštanske snage. Da podsjetimo, susreti će se kao i lani, održati u Biogradu na moru, od 5. do 7.10.2018., u Hotelu Adria. Sudjelovati možete u sedam sportskih disciplina – malom nogometu, odbojci, pikadu, povlačenju konopa, utrci u vrećama, boćanju i kuglanju. Na susrete se mogu prijaviti i oni koji nemaju sportskih ambicija, a navijanje i druženje im dobro ide. Cijena all inclusive aranžmana je 580,00 kuna po osobi, plativo u 5 mjesečnih rata.
KRAJEM SRPNJA 136.204 NEZAPOSLENIH
Krajem srpnja 2018. godine u evidenciji Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje registrirano je 136.204 nezaposlenih osoba. U odnosu na lipanj, broj nezaposlenih smanjen je za 1,6% ili 2.179 osoba, a u usporedbi sa srpnjem 2017. godine broj nezaposlenih manji je za 19,9% ili 33.923 osoba. U ukupnome broju nezaposlenih, žene čine 57,5%, a muškarci 42,5%. U usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, udio nezaposlenih žena je smanjen, a muškaraca povećan za 0,5%. Najveći apsolutni broj registriranih nezaposlenih osoba je u Splitsko-dalmatinskoj županiji, (15,9%), Gradu Zagrebu i Osječko-baranjskoj županiji, a najmanji u Ličko-senjskoj županiji (1,2%).
POŠTARIJE NAŠE SVAGDAŠNJE (III. DIO) – KRITERIJI?!
Od 01.07.2017. godine uvedena je praksa da voditelji mreže PU dobivaju anekse ugovora o radu s rokom važenja od godinu dana, pri čemu je u aneksima jasno naznačeno da obje strane i unutar tih godinu dana mogu jednostrano raskinuti ugovor. Pravno gledano, ovakvi aneksi su vjerojatno ispravni, ali u praksi je evidentno da u istima nema nikakvih jasnih kriterija temeljem kojih bi potpisnici mogli sa sigurnošću znati obavlja li radnik povjereni posao ispravno i uspješno. Stalno se provlači teza da je prodajni rezultat jedino mjerilo uspješnosti obavljanja radnih zadataka, dok su svi ostali segmenti ovog vrlo složenog radnog mjesta potpuno zanemareni. Međutim, niti u dijelu samog prodajnog rezultata nije jasno naznačeno koji je to rezultat koji osigurava i potvrđuje uspješnost obavljanja zadataka radnog mjesta, nego se konstantno samo ističe da je i u drugim kompanijama uobičajena praksa da posljednji na rang listi otpadaju. Dogodi li se baš tako ili se na kraju i od toga odstupa? Naime, događa se da te nadređeni obavijesti da ti poslodavac neće ponuditi novi aneks ugovora, pri čemu se kao osnovni razlog navede loš prodajni rezultat, naravno uz izraženo žaljenje što se, eto nisi snašao u segmentu prodaje. Iako brojke govore da si ostvarenim prodajnim rezultatom zauzeo mjesto u sredini, možda pri vrhu, no nikako na dnu te da su ostvareni prodajni rezultati ove godine bolji u odnosu na prošlu godinu. Iako je tako, nitko od onih niže rangiranih po rezultatima prodaje nije smijenjen, ali ti jesi!? Pa tko tu koga?