Goran Vojković, (Index.hr) KUKNJAVA poslodavaca kako “nedostaje radnika” postaje već patetična. Eto, zbog nedostatka radnika će sada zatvarati birtije, uz pompu kao da se zatvaraju HNK ili Muzej suvremene umjetnosti, a ne ugostiteljski objekti kakvih ima na tisuće.
Kukaju uz ugostitelje i drugi jer, eto, jadni nisu navikli da je tržište rada – upravo tržište gdje se nalaze poslodavac sa svojom ponudom i radnik sa svojim zahtjevima, pa ako se dogovore, dogovore se, ako ne, svatko na svoju stranu.
Tržište rada nije kada 1000 jadnika moli posao za minimalac, a s druge strane tip u razdrljenoj košulji da se vide dlake ispod potkošulje ponavlja: “Ako ti nećeš, ima tko hoće!”
Par savjeta poslodavcima
Kao prvo, idemo malo pomoći poslodavcima s nekoliko tipičnih fraza kojima mogu privući radnike:
Umjesto: “Kod nas se radi dok ima posla!”,
treba reći: “Nakon 8 sati se vadi tekica i upisuju prekovremeni koji se plaćaju 50 % više!”
Umjesto: “Porezi na plaće su veliki!”,
treba reći: “Platit ćemo vam prijevoz i treći mirovinski stup, to je neoporezivo, a naravno tu je i regres, božićnica i dar za djecu!”
Umjesto: “Ugovor je na određeno!”,
treba reći: “Platit ćemo vam MBA pa ćemo vas time vezati naredne tri godine!”
Umjesto: “Posao je dinamičan i nema radnog vremena!”,
treba reći: “Neću ti lagati, treba mi čovjek 100 % vremena, ali plaća je tri prosječne, imaš službeni auto 24 sata, mobitel, karticu za troškove i da si tu kada god treba!”