HSP - Hrvatski sindikat POŠTE

Zašto nijedan sektor ne prati pojeftinjenje goriva?

Zašto nijedan sektor ne prati pojeftinjenje goriva?

POTROŠAČI SE OSJEĆAJU PREVARENO
Blaga utjeha hrvatskim građanima, kojima automobil još nije luksuz, je najava da u utorak slijedi novo pojeftinjenje goriva. Ima li kakve šanse da napokon izazove možda lančanu reakciju nekih drugih pojeftinjenja?

(RTL) – Uz novi pad cijena goriva – kod vozača, univerzalan osjećaj oduševljenja. A vozači se pitaju treba li cijena biti još niža? Kad je cijena barela nafte bila iznad sto dolara – plaćali smo litru goriva gotovo 12 kuna, sad kad je barel pao ispod 50, cijene nisu primjerice, 6 kuna. “Jasno da bi potrošači htjeli da padaju bliže i jače u skladu s padom cijena sirove nafte, ali tehnologija prerade je takva da ta cijena pada sporije nego što raste”, objašnjava naftni stručnjak Davor Štern. Potrošači se osjećaju prevareno i jer niti jedan sektor ne prati pojeftinjenje goriva. “Igrači manipulanti iskoriste poskupljenje goriva da bi digli cijene, ali onda nađu opravdanje zašto ne spustiti cijene kad padnu cijene goriva. Mnogi opravdavaju da su im već i ovako troškovi prenapregnuti i da im zapravo ovo dođe kao svojevrstan predah”, kaže predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever.

Predah će trajati, procjenjuju stručnjaci, bar do ljeta.

“Polako se već počinje pokazivati u Americi da manje firme koje se bave proizvodnjom nafte iz škriljevaca su počele ulaziti u poteškoće i dostigle su granice isplativosti takve proizvodnje, neke su i bankrotirale. Polako će se taj trend proizvodnje jeftine nafte zaustaviti i mislim da će se cijena do sredine godine kolebati oko 50 dolara po barelu”, procjenjuje Štern.

A potom će, tvrdi Štern, opet krenuti rast, na oko 70 do 80 dolara po barelu na svjetskom tržištu, a bez sumnje i u Hrvatskoj.